[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Rijden met ADR, geen tank


iveco 35c17

Vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
11 uur geleden zei zoetwatermatroos:

Als je nu dat kaartje had , had je gezien. Dat     PG 1   is VC 1 en PG 2 is  VC 2 etc. (En de uitzendingen staan mooi op dat kaartje,) 

Maar goed of je het nu linksom of rechtsom uitrekent , gaat erom dat je weet hoeveel punten je hebt.

Hoevaak is zoiets nu van toepassing? Lijkt mij alleen bij fijnmazige distributie aangezien de max 1000kg is.

 

Dat de PG's en VC's gelijk op lopen wist ik wel hoor, was ook onderdeel van de cursus geloof ik, maar het zijn juist die uitzonderingen.

 

Dat laatste heb je wel gelijk in. Het is vrijwel altijd heel simpel. Maar las het ingewikkeld wordt dan kan het om 1 puntje gaan soms. Het lijkt soms flauwekul maar als je een controle krijgt is het wel fijn als je de berekening kan laten zien, heb je in elk geval je best gedaan 😉 .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 uur geleden zei Aroni:

 

Dat de PG's en VC's gelijk op lopen wist ik wel hoor, was ook onderdeel van de cursus geloof ik, maar het zijn juist die uitzonderingen.

 

 

Dat is geen gelopen race,dat VG's en VC's gelijk lopen;

UN 1051,Cyaan waterstof 6.1(3) I is verpakkingsgroep I,maar heeft vervoerscategorie 0

Evenals UN 1183 Ethyldichloorcylaan 4.3 (3,8) I

 

Consumenten vuurwerk van de klasse 1.4 met UN nummer 0336 heeft geen verpakkingsgroep ,maar is we ingedeeld bij vervoerscategorie ,en is tot 333 kg vrij.

Consumenten vuurwerk van de klasse 1.4 met UN nummer 0337 heeft ook geen verpakkingsgoep maar is wel ingedeeld in vervoers categorie 4,en kan dus geheel vrijgesteld zijn volgens 1.1.3.

 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 uur geleden zei Aroni:

 

 

 

Het lijkt soms flauwekul maar als je een controle krijgt is het wel fijn als je de berekening kan laten zien, heb je in elk geval je best gedaan 😉 .

Dat je in ieder geval je best gedaan hebt gaat bij controle niet op;je bent n.l verplicht om de berekening van het aantal punten op het vervoersdocument te vermelden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
18 minuten geleden zei europeaan:

Dat je in ieder geval je best gedaan hebt gaat bij controle niet op;je bent n.l verplicht om de berekening van het aantal punten op het vervoersdocument te vermelden.

 

In de app maak ik de lading aan exact zoals die op de stapel CMR's staat. Die bewaar ik dan in de app gedurende de rit en kan altijd vergeleken worden door de controleur. 

De CMR's hebben vaak wel hun eigen berekening, maar een totaal is er meestal niet. Zijn ook verschillende klanten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Je zou zelf ook een soort "laadlijst"kunnen maken met daarop de CMR nummers en het daarbij behorende aantal punten.

 

IKzelf zit ,op mijn oude dag ,nog een dag of twee/ drie met ADR goederen op de weg,maar maak nooit gebruik van de 1000 punten regeling,mij teveel werk.

Je "mag "er gebruik van maken,maar het "moet "niet he.

 

Wat anders word t als je ,door er gebruik van te maken,net wel of niet door een tunnel zoals de Gotthart of Frejus zou mogen.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 17-6-2020 om 14:56 zei volvofh12:

Zorg dat de adr uitrusting in orde is. Flesje spa blauw keuren ze alleen bij Europeaan goed. Ik kon een nieuwe oogspoelfles kopen bij Bayer in Leverkusen á €45. Kiezen of delen, voldoen aan hun eisen of vertrekken.

Dat flesje spa blauw van @europeaan klopt wel, staat letterlijk in mijn boek. Maar dan wel in je oogspoelfles overgieten en elke dag verversen! En dat jij een nieuwe oogspoelfles kon kopen had er waarschijnlijk mee te maken dat die aangebroken was of het etiket was stuk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Zojuist zei iveco 35c17:

Dat flesje spa blauw van @europeaan klopt wel, staat letterlijk in mijn boek. Maar dan wel elke dag verversen! En dat jij een nieuwe oogspoelfles kon kopen had er waarschijnlijk mee te maken dat die aangebroken was of het etiket was stuk.

Dat hoef je niet elke dag te verversen hoor,zolang de dop niet open geweest is en de uiterste datum niet overschreden is ,is het volkomen reglementair.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Zojuist zei europeaan:

Dat hoef je niet elke dag te verversen hoor,zolang de dop niet open geweest is en de uiterste datum niet overschreden is ,is het volkomen reglementair.

Ik heb mijn bericht  iets aangepast, maar ik vertel wat de opleider vertelde, Dat zo een fles na weken ongebruikt in de auto te hebben gelegen er nog steeds fris uit kan zien snap ik wel😅

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
8 uur geleden zei iveco 35c17:

Dat flesje spa blauw van @europeaan klopt wel, staat letterlijk in mijn boek. Maar dan wel in je oogspoelfles overgieten en elke dag verversen! En dat jij een nieuwe oogspoelfles kon kopen had er waarschijnlijk mee te maken dat die aangebroken was of het etiket was stuk.

 

Zijn de oogspoelflessen  niet verzegeld? En  als de houdbaarheidsdatum op de oogspoelfles is verlopen? Ik denk dat je dan toch 45 euro af afkan tikken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Dat flesje spa blauw van [mention=1893]europeaan[/mention] klopt wel, staat letterlijk in mijn boek. Maar dan wel in je oogspoelfles overgieten en elke dag verversen! En dat jij een nieuwe oogspoelfles kon kopen had er waarschijnlijk mee te maken dat die aangebroken was of het etiket was stuk.

Nee, datum verstreken. Boek en praktijk zijn 2 verschillende dingen.

Op de meeste (denk allemaal) oogspoelflessen staat een houdbaarheidsdatum op, ook is hij nog nooit gebruikt keuren ze hem af.

 

Opleiders vertellen altijd de sterkste verhalen, niet altijd voor waarheid aannemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
4 uur geleden zei volvofh12:

Nee, datum verstreken. Boek en praktijk zijn 2 verschillende dingen.

Op de meeste (denk allemaal) oogspoelflessen staat een houdbaarheidsdatum op, ook is hij nog nooit gebruikt keuren ze hem af.

 

Opleiders vertellen altijd de sterkste verhalen, niet altijd voor waarheid aannemen.

Dat kan niet,zodra je je oogspoeling overgiet is het zegel verbroken.

Waar je wel mee uit moet kijken is dat,wanneer  de datum op een etiket staat men zeikerig kan doen omdat een etiket,in theorie,verwisselbaar is,bij de meeste waterflesjes staat het,onuitwisbaar, op de dop of op de fles.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
5 uur geleden zei zoetwatermatroos:

 

Zijn de oogspoelflessen  niet verzegeld? En  als de houdbaarheidsdatum op de oogspoelfles is verlopen? Ik denk dat je dan toch 45 euro af afkan tikken.

Hij laat hier twee varianten zien. 1 die je kan vullen met water en 1 die idd verzegeld is en voorzien is van datum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
4 uur geleden zei volvofh12:

Nee, datum verstreken. Boek en praktijk zijn 2 verschillende dingen.

Op de meeste (denk allemaal) oogspoelflessen staat een houdbaarheidsdatum op, ook is hij nog nooit gebruikt keuren ze hem af.

 

Opleiders vertellen altijd de sterkste verhalen, niet altijd voor waarheid aannemen.

Als ik de adr opleider niet kan geloven. Wat doe ik hier dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
36 minuten geleden zei europeaan:

NU we toch aan het mierenneuken zijn :D:

 

Oogspoelfles is NIET voorgeschreven als je de etiketten 1-1.4-1.5-1.6-2.1-2.2 of 2.3 geladen hebt.

 

Miereneuken met bokshandschoenen... 

 

Als ik etiketten geladen heb dan is dat papier en geen adr 🤣😁

  • Like 2
  • Haha 5
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
24 minuten geleden zei volvofh12:
8 uur geleden zei iveco 35c17:
Als ik de adr opleider niet kan geloven. Wat doe ik hier dan?

Gewoon doen wat hij zegt en dat papiertje halen. De praktijk kom je zelf wel achter.

Mijn idee, morgenvroeg rond een uur of tien weet ik meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden