[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Rijden met ADR, geen tank


iveco 35c17

Vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
12 uur geleden zei zoetwatermatroos:

Gefeliciteerd, en nu bij ieder auto de uitrusting controleren voor vertrek? 

Daar hebben ze bij de firma wat op bedacht dat dat simpel te doen is zonder dat je de auto over de kop moet halen om te kijken of alles wel aanwezig is na wat ik begrepen heb. Ze noemen het de ADR tas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
30 minuten geleden zei Vledder:

Goed dat je je ADR gehaald hebt. Wat denk je van het vervoer van al die batterijen voor die elektrische auto's en vrachtwagens? Allemaal ADR spul :banaan:

Er zat er idd eentje bij in de les die zwaartransport rijd en ADR moest halen voor het rijden van accupakketten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
20 minuten geleden zei iveco 35c17:

Er zat er idd eentje bij in de les die zwaartransport rijd en ADR moest halen voor het rijden van accupakketten.

Zolang het losse pakketten zijn kan het onder het ADR vallen,zodra ze ingebouwd zijn in de auto's en je deze op een autotransporter zet ,zijn ze volledig vrijgesteld vanwege het feit dat ze dienen voor de aandrijving van dat voertuig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
23 minuten geleden zei europeaan:

Zolang het losse pakketten zijn kan het onder het ADR vallen,zodra ze ingebouwd zijn in de auto's en je deze op een autotransporter zet ,zijn ze volledig vrijgesteld vanwege het feit dat ze dienen voor de aandrijving van dat voertuig.

Zijn transport had weinig met voertuigen te maken, meer met windmolens en dat soort spul.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
6 uur geleden zei RobNiat:


Niets anders dan benzine of diesel dus. 

 

Maar hoe vaak heb jij benzine of diesel in je lading als je niet met een tankwagen rijdt? 

 

DB Schenker heeft er zelfs een aparte service voor in het leven geroepen: Batterijlogistiek met transport en opslag van gevaarlijke goederen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
10 minuten geleden zei Vledder:
6 uur geleden zei RobNiat:

 

 

Maar hoe vaak heb jij benzine of diesel in je lading als je niet met een tankwagen rijdt?

Als je met een autotransporter rijd. 
ik weet er die rijden met meer dan 1000 liter tank aan hun trekker. Als je die dus als lading hebt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
9 uur geleden zei roadtrain:

Als je met een autotransporter rijd. 
ik weet er die rijden met meer dan 1000 liter tank aan hun trekker. Als je die dus als lading hebt. 

Bedoel je in een tank aan het trekkende voertuig? dan mag je volgens het ADR 1500 liter bij hebben,waarvan zich 500 liter in een vaste tank op de aanhanger of oplegger mag bevinden.

Daarboven mag je ook 60 liter in cans bij je hebben.

Brandstof die in tanks van de auto's zit die je vervoert is ook vrijgesteld van het ADR

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
9 minuten geleden zei iveco 35c17:

lucratieve handel zul je bedoelen, zo vol mogelijk al die tanks van uit de goedkope landen en op naar Nederland,

 

Dan moet jeer wel voor zorgen dat de douane er niet achter komt:

Wat jaren geleden is er in Duitsland bij een bedrijf controle geweest,die hadden een stuk of 5 auto's op het buitenland rijden met 13 of 1400 litertanks er onder,die men wekelijks enige malen in Luxemburg vulde en thuis weer in een grond tank stortte.

Dit bedrijf had ook een 20 tal kippers rondde kerk rijden,die dan weer uit die grond tank afgevuld werden.

De "zoll"vond dat de kilometerstanden van die buitenlanders wel erg povertjes waren in vergelijk met het aantal liters dat getankt werd.

Die kregen dus een behoorlijke "naheffing"

 

Als je slim denkt te zijn en cans of vaten benzine tankt in Luxemburg ,voor de luxe bolide, moet je ook uitkijken voor de douane: je mag geen voertuig vreemde brandstoffen vervoeren volgens de douane.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

^^2008 ut heul jaar Zwitserland gereden en bijna altijd vrijmaken bij HOCO in de Venedig-Strasse Munchenstein.
Dit duurde meestal een half uurtje, en dan had ik mooi tijd om ff 2 jerrycans van 20 liter te vullen met euro95, en weer in de palletkist.

Het bespaarde bedrag was een leuke aanvulling op een maaltijd bij restaurant Pflug in Othmarsingen:D

Maar europeaan, dit mocht zeker ook niet:eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Kiepenboer:

^^2008 ut heul jaar Zwitserland gereden en bijna altijd vrijmaken bij HOCO in de Venedig-Strasse Munchenstein.
Dit duurde meestal een half uurtje, en dan had ik mooi tijd om ff 2 jerrycans van 20 liter te vullen met euro95, en weer in de palletkist.

Het bespaarde bedrag was een leuke aanvulling op een maaltijd bij restaurant Pflug in Othmarsingen:D

Maar europeaan, dit mocht zeker ook niet:eek:

Wie ben ik om jou te veroordelen,ikzelf woon op 7 km van de dichtst bijzijnde Belgische pomp.:D

Maar ik maak de wetten net hé,ik leg ze alleen maar uit.

  • Like 2
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden