[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vrachtwagen ramt dienstwagen op vluchtstrook. Landmeter (22) overleeft het niet


Vledder

Recommended Posts

  • Forumlid

image.thumb.png.25de7858311f093cd35105e52e543920.png

image.thumb.png.271a8c35e6f210937eba1f6440903698.png

Op de A3 richting Arnhem is vanmorgen bij Dinslaken-Noord een vrachtwagen , bestuurd door een 25-jarige man uit Bocholt, op een mobiele afzetting van de NRW Strassendienst gereden. Een 22-jarige landmeter die voor de wagen stond werd door de botsing door de lucht geslingerd en overleed ter plekke aan zijn verwondingen. 

 

Bron: NRZ

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nou wil ik niks goed praten, maar hoe vaak die Duitsers op de vluchtstrook staan is ook niet normaal.
Gisteren bij Oberhausen op de 3 ook op de vluchtstrook, stond er zo'n gast rubber in de voegen te schenken met gevaar voor eigen leven. Niks afgezet, alleen een oranje auto met zwaailicht op de vluchtstrook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei volvofh12:

gast rubber in de voegen te schenken met gevaar voor eigen leven. Niks afgezet, alleen een oranje auto met zwaailicht op de vluchtstrook.

Dat heeft mij ook vaak verbaasd. Ik vraag me af hoeveel wegwerkers er in Duitsland verongelukken. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Desalnietemin, je hoort zonder geldige reden niet met een wiel over de lijn te rijden.... Of die man daar nu wel of niet met de nodige afzettingen had gestaan, die vrachtwagen had gewoon aan de linkerkant van de lijn moeten blijven....

 

Maar nu ik nog ff die eerste foto heb bekeken......

Het lijkt erop dat de linker rijstrook ook afgesloten was.... 

En dan wordt die rechter rijbaan wel in eens wat smaller en in dat licht bekeken, stond die ambtenaar wel ff link op de vluchtstrook.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 uur geleden zei Murphy:

En zo zien we maar weer dat het altijd blijft bij speculeren bij dit soort berichten.....

 

De exacte reden zal wel nooit bekend worden. Maar sta zelf ook vaak langs een wegversmalling etc. te werken. Maar in vergelijking met jaren geleden toen er nog minder mobieltjes waren en andere draadloze communicatie middellen. Voel ik me steeds minder veilig bij mijn werkzaamheden. Wij worden verplicht om onderhand oranje reflecterend op de werkzaamheden te staan. Wordt er aan de andere kant van de werkzaamheden niets verlangt van de weggebruikers. Denk als het technisch mogelijk is om b.v 3 km voor wegwerkzaamheden  of files alle mobiele dataverkeer stil te leggen . We weinig meer van dit berichten lezen,geldt voor auto's en vrachtwagens. Maar dat is mijn simpele mening. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hoe je het went of keert , de chauffeur moet anticiperen naar wat ie ziet en daar inziens maatregelen op nemen , in dit geval meer naar de middenlijn , men kan verwachten dat er een deur open gaat of iemand om het hoekje kijkt , maar voor de rest erg tragisch dit , denk je veilig te werken en dan dit.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei Erwin 75:

Maar in vergelijking met jaren geleden toen er nog minder mobieltjes waren en andere draadloze communicatie middellen. Voel ik me steeds minder veilig bij mijn werkzaamheden.

Welkom bij de club, maar dat is niet alleen de reden. Mensen hebben ook steeds minder op met regeltjes, waarom zou je je eraan houden als er geen agent in de buurt is?

Een jaar of acht geleden bij werkzaamheden op de A2 bij Weesp stond er elke nacht een controlepost en is ook bewezen dat mensen dan ineens wel zich aan de snelheid hielden. Mensen werden in mijn ogen ook publiekelijk aan de schandpaal genageld door de politie, die zette namelijk de mensen in het werkvak aan de kant als het kon en daar werden ook de boete's afgehandeld.
Wij hebben in 2017 gepleit om bij elke wegwerkzaamheid die stationair is te mogen laten controleren door BOA's, dat is er niet doorgekomen omdat ze politie bang is werk kwijt te raken. 

3 uur geleden zei Erwin 75:

Wij worden verplicht om onderhand oranje reflecterend op de werkzaamheden te staan. Wordt er aan de andere kant van de werkzaamheden niets verlangt van de weggebruikers.

Wordt er wel, alleen mensen zijn regeltjesmoe en de pakkans is onder de 4%.

3 uur geleden zei Erwin 75:

Denk als het technisch mogelijk is om b.v 3 km voor wegwerkzaamheden  of files alle mobiele dataverkeer stil te leggen

Wel eens gedacht dat je dan ook mensen raakt die niet op de weg zitten en/of de mensen die voor de hulpverlening onderweg zijn? Het is niet mogelijk om bandbreedte zo te fineren dat alleen een lijn ( als in een weg ) kan worden gefilterd, dat is altijd in een cirkel. 

 

Wat wel mogelijk is is het berichtenverkeer in voertuigen uit te schakelen door een bleunote bijvoorbeeld. Een apparaatje dat internetverkeer van alleen de navi doorlaat en verder alles blokkeerd, heeft ook een nadeel: je moet onderweg weer converseren met die anderen bij jou in de auto die in hetzelfde huis wonen.... vrouw en kinderen bijvoorbeeld😂

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nou, valt wel mee toch, die aannames?

Ik lees toch ook praktijkervaringen en mogelijke oplossingen.

 

Maar, het blijft ook verdomd krap die rijstroken in Duitsland, vind ik. Hebben wij het in NL grotendeels toch goed voor mekaar, vind ik.

 

Van de week op de toerit naar de A15 bij Andelst stond een chauffeur (PL oplegger/auto) op de vluchtstrook/half in de verharding op een klein stukje berm (van de toerit, dus nog wat verder links  van de hoofdrijbaan af) het linker wiel van de eerste as van de oplegger te wisselen. Hij had netjes een paar joekels van kegels uitgezet (vraag mij af of die werkelijk van hem waren ivm het formaat om dat ergens in een bak mee te zeulen).. maar verders geen inspecteur of bandenservice erbij.

 

Respect dat hij het zelf aanpakte:ok:

 

Opvallend dat hij gewoon zo mocht sleutelen van de autoriteiten. (zag er niet uit alsof hij er net stond).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 18-6-2020 om 21:37 zei HIT:

Welkom bij de club, maar dat is niet alleen de reden. Mensen hebben ook steeds minder op met regeltjes, waarom zou je je eraan houden als er geen agent in de buurt is?

 je moet onderweg weer converseren met die anderen bij jou in de auto die in hetzelfde huis wonen.... vrouw en kinderen bijvoorbeeld

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 18-6-2020 om 19:28 zei suggs73:

Hoe je het went of keert , de chauffeur moet anticiperen naar wat ie ziet en daar inziens maatregelen op nemen , in dit geval meer naar de middenlijn , men kan verwachten dat er een deur open gaat of iemand om het hoekje kijkt , maar voor de rest erg tragisch dit , denk je veilig te werken en dan dit.

 

 

 

Maakt niet uit waar je staat op de vlucht strook ze rijden gewoon strak voor bij , en maar door jakkeren ik ga altijd wat naar links , maar velen doen dat niet, en dan krijg je dit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 uur geleden zei Erwin 75:

De vrouw en kinderen waar mee gepraat moet worden. Zien ons hoop ik heelhuids thuis. Maar laat daar die weggebruikers ook aan denken dan. 

dat interesseert niemand helemaal niks...

of tenminste...als je  gaat vragen waarom...

krijg als antwoord ... BOEIEN....moet je daar maar niet gaan staan....

 

en als ik me aan pas aan de verkeers situatie...

krijg je boze gezichten en middelvingers achteraf...

met rare inhaal manoeuvres...en afsnijden als beloning...

 

dus dit is het antwoord op ... of die weg gebruikers het interesseert of ze iets boeit of jij wel thuis komt... heel huids...:nee:  

  • Like 4
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op ‎19‎-‎6‎-‎2020 om 23:08 zei road train:

 

Maakt niet uit waar je staat op de vlucht strook ze rijden gewoon strak voor bij , en maar door jakkeren ik ga altijd wat naar links , maar velen doen dat niet, en dan krijg je dit.

Ik ga dus ook meer tegen de middenstreep rijden , gewoon logisch nadenken , meer is het gewoon domweg niet , de vluchtstrook is vaak geen rijbaan maar wordt wel zo gebruikt , vindt dat dit eigenlijk wel zwaar bestraft mag worden , de wegwerkers moeten veilig moeten kunnen werken , bij pech ook altijd uit de pkw en achter de vangrail , zie dat gelukkig wel vaak , maar geef de mensen een stuur in handen en ze wanen allemaal dat ze Max zijn ,

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik doe de richtingaanwijzer aan en ga gewoon naar de linkerrijstrook, inhaalverbod of niet. Ik wil graag heelhuids thuis komen en ik neem aan dat zij dat ook graag willen. En toch zie je in de spiegels en voor je dat er {beroeps} chauffeurs zijn die gewoon strak langs de vluchtstrook blijven rijden.

 

  • Like 12
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden