[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Kopschot niet berekend op noodstop


Vledder

Recommended Posts

  • Forumlid
11 uur geleden zei iveco 35c17:

 Nou schiet mij maar lek  maar nu snap ik er helemaal niks meer van. Welke kant moet het nou op?

 

maakt niet uit wat men schrijft...

je weet op overal een antwoord te schrijven..

en alles letterlijk te nemen..

 

niemand wil je hier er tussen pakken...

iedereen heeft een goed advies voor jou..

 

maar jij neemt de mensen ...die het goed met je voor hebben , niet zo serieus...lijkt het..

en probeert dan de antwoorden tegen hen te gebruiken...

om je eigen in een goed daglicht proberen te zetten...

 

zodat een goed verhaal ..

uitmond in een zinloze discussie...

 

je wilt iets aannemen of niet...

 

je moet eruit halen wat belangrijk voor je is...

maar niet tot in den treure vertellen wat je al weet....

of denkt te weten...

 

mijn mening...:

 

in het begin... mijn gedachte...

die jongen is goed bezig...

denkt erover na...

 

nu.....

een betweter...

die al alles weet....

en gewoon groot wil doen..

 

ik ken je niet persoonlijk...

ik weet dat online mensen nooit zijn... zoals ze in het echt zijn...

want je kunt anoniem veel schrijven .. dat je tegenover iemand nooit zou zeggen..

 

maar hoe dan ook..

ik wens voor iedereen echt een goed leven...

omdat ik liever iemand zie lachen ...als huilen

ik wens dit ook voor jou...

omdat ik liever gelukkige mensen zie....

 

  • Like 10
  • Thanks 7
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
15 uur geleden zei tiny:

 

maakt niet uit wat men schrijft...

je weet op overal een antwoord te schrijven..

en alles letterlijk te nemen..

Vaak word je dat antwoord hier wel in de mond gelegd, en kan je dus kiezen wel of niet antwoorden.

niemand wil je hier er tussen pakken...

iedereen heeft een goed advies voor jou..

Dat goede advies is er zeker, maar getuige mijn eigen topic in het verhalen topic is altijd wel eentje die aan iets positiefs graag een negatieve draai geeft [ Althans zo kwam het wel bij mij binnen.  

maar jij neemt de mensen ...die het goed met je voor hebben , niet zo serieus...lijkt het..

en probeert dan de antwoorden tegen hen te gebruiken...

om je eigen in een goed daglicht proberen te zetten...

Ik neem 99 procent van de mensen hier heel serieus,  Toch zijn er hier een aantal mensen die zich graag roomser voor doen dan de paus en naar later blijkt dat ze zelf ook met dezelfde problemen te maken hebben. Zeg dat dan gewoon direct en ga niet eerst op een belerend toontje vertellen hoe het volgens de boekjes moet.

 

zodat een goed verhaal ..

uitmond in een zinloze discussie...

Voor sommige wel voor andere niet.

je wilt iets aannemen of niet...

Graag, maar dan wel de realiteit en geen schoolvoorbeeld omdat dat politiekcorrect is, iedereen weet dat je je nooit 100 procent aan de regels kunt houden

je moet eruit halen wat belangrijk voor je is...

maar niet tot in den treure vertellen wat je al weet....

of denkt te weten...

Waar ik niks van weet vertel ik niks over, Zie mijn ADR Topic. Dat ik een andere mening erop na houd dan anderen hier is dan maar zo

mijn mening...:

 

in het begin... mijn gedachte...

die jongen is goed bezig...

denkt erover na...

Doet deze jonge nog steeds.

nu.....

een betweter...

die al alles weet....

en gewoon groot wil doen..

Totaal niet aan de orde. al snap ik waar je die mening vandaan haalt. En dat komt weer omdat ik niet tegen dat politiek correcte gelul kan. Noem gewoon man en paard das best zat toch?

ik ken je niet persoonlijk...

ik weet dat online mensen nooit zijn... zoals ze in het echt zijn...

want je kunt anoniem veel schrijven .. dat je tegenover iemand nooit zou zeggen..

Helaas niet denk ik,  ik denk dat ik van jouw zeker nog wel wat kan leren. Al was het maar tot 10 tellen.

maar hoe dan ook..

ik wens voor iedereen echt een goed leven...

omdat ik liever iemand zie lachen ...als huilen

ik wens dit ook voor jou...

omdat ik liever gelukkige mensen zie....

Ik wens jouw niks minder.

 

Tiny ik heb respect voor je op de manier waarop je antwoord geeft.👌 super eerlijk. in het rood mijn gedachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 uur geleden zei iveco 35c17:

Tiny ik heb respect voor je op de manier waarop je antwoord geeft.👌 super eerlijk. in het rood mijn gedachten.

okay... das duidelijk... en eerlijk...

en je hebt erover nagedacht...

daar heb ik ook respect voor....

 

:ok:

 

we moeten het samen doen in deze wereld...

er zijn niet genoeg onbewoonde eilanden ....in deze wereld voor iedereen..

dus een beetje geven en nemen...en elkaar respecteren....

hoe vreemd ook iemand kan zijn...

  • Like 4
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Even voor de duidelijkheid voor de mensen die zeggen dat je nooit genoeg stophout kan meenemen, of met andere middelen kan zekeren: De EU 2014-47 zegt dat alle krachten die op een lading werken moeten worden teruggebracht naar 0g. 

Afbeelding1.thumb.jpg.02da195469dddd1caa25d7f850805022.jpg

En zonder kopschot/spanmogelijkheden krijg je dat niet voor elkaar. Want spanbanden/kettingen over de lading laat het schuiven onder de spanbanden/kettingen toe. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 minuten geleden zei RobNiat:

Maar ga jij maar een blok marmer laden in Spanje of zo. En dan de ruimte voor het blok vooral goed opvullen. 

Laat ik dit nou in het verleden hebben gedaan, en er werd gewoon opgevuld met pallets en stalen rongen. Maar ik was die spanbanden wel zat die gewone zijn nog licht om te gooien maar die krengen van 75mm doorsnee zijn gewoon zwaar zeker als de afzender wil dat je er zes overheen gooit en vier gebruikt om extra voorwaarts en achterwaarts te zekeren. Ik kreeg bij de poort gewoon een plaatje met hoe het moest worden gezekerd. Net als bij Hoogovens tegenwoordig. 

 

8 minuten geleden zei RobNiat:

Je klinkt al als een echte Code 95 instructeur Harm. 

Bedankt voor het compliment, maar ik maak de wet niet he ik leg hem uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik word me door deze discussie weer bewust, dat ik in ca. 1984 met 25 ton betonplex in pakketten met bindijzer, 16 spanbanden en stapels oude pallets door het oog van de naald gegaan ben (ja de boel stond aan het einde van de rit uiteindelijk toch iets scheef). Maar het maakte me toen wel heel bewust van de risico's, dat sommige lading gewoon link is. Net als de keer dat meneer Kapel (toen controleur/instructeur ADR in Amsterdam) uitlegde dat een tankwagen van Texaco in de Bijlmer om was gegaan door te hoge snelheid (de tankwagen reed 23 km/h in een bocht) door combinatie van een halfvol compartiment en een verzakking in het wegdek. Uit berekening bleek dat de tankwagen 4 km/h te hard reed!

En daar zit het probleem denk ik. Niet nog meer spanbanden, maar een chauffeur die rekening houdt met het onverwachte en zich bewust is van de risico's. Als ik ze zie rijden met 85 km/h op de cruise-control en hun poot op het dashboard, dan helpt vulhout tegen het kopschot in een panieksituatie ook niet. Maar goed, ik ben een chauffeur die tussen Antwerpen en Meer vanaf 4 uur tot 8 uur 's avonds niet op de cruise-control durft te rijden (vroeger niet en tegenwoordig helemaal niet).

  • Like 12
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 23-6-2020 om 20:09 zei henri:

dan ga je een weekend overstaan ? of rij u met de losse trekker naar huis ?

en mocht u toch een  weekend daar blijven staan dan hoop ik voor u dat een laadklep en pompwagen heeft.

want ze zullen u bijna zeker niet voor het dok zetten op maandag morgen.

en een heftruck met chauffeur inzetten ben ik bang voor dat dat ook niet gaat gebeuren.

Als je daar in trapt laat je je chanteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei RobNiat:

Je klinkt al als een echte Code 95 instructeur Harm. 
 

Maar ga jij maar een blok marmer laden in Spanje of zo. En dan de ruimte voor het blok vooral goed opvullen. 

Omdat dat blok marmer meestal al het laadvermogen van de auto inneemt zul je dit hoogstens met vogelkooien op kunnen lossen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 uur geleden zei HIT:

Even voor de duidelijkheid voor de mensen die zeggen dat je nooit genoeg stophout kan meenemen, of met andere middelen kan zekeren: De EU 2014-47 zegt dat alle krachten die op een lading werken moeten worden teruggebracht naar 0g. 

Afbeelding1.thumb.jpg.02da195469dddd1caa25d7f850805022.jpg

En zonder kopschot/spanmogelijkheden krijg je dat niet voor elkaar. Want spanbanden/kettingen over de lading laat het schuiven onder de spanbanden/kettingen toe. 

Hoe span je naar boven af??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei henri:

dus u denkt dat ze op vrijdagmiddag de trailer  nog even leeg maken ?

als ze op het punt staan  naar huis te gaan dat ze dat gaan doen.

en naar u menen even terug gaan laden.

nu durf ik toch wel te schrijven dat er maar weinig bedrijven zijn die dat doen.

 

Als je zelf laadt zal t zover niet komen,want je bent er dan immers zelf bij.

Dus een geladen trailer weer lossen en herladen zal dan niet voorkomen,althans niet bij mij,ik ben altijd zelf aanwezig bij laden(en lossen)

Zijn ze het er niet mee eens,ga ik eerst bellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 uur geleden zei europeaan:

Als je zelf laadt zal t zover niet komen,want je bent er dan immers zelf bij.

Dus een geladen trailer weer lossen en herladen zal dan niet voorkomen,althans niet bij mij,ik ben altijd zelf aanwezig bij laden(en lossen)

Zijn ze het er niet mee eens,ga ik eerst bellen.

En diegene die dan beslist hoe en wat mag zich ook verantwoordelijk voelen.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
13 uur geleden zei iveco 35c17:

En diegene die dan beslist hoe en wat mag zich ook verantwoordelijk voelen.  

IK heb geen enkel probleem met verantwoordelijkheid af te schuiven.:D

Maar de verantwoordelijkheid of ik wel of niet vertrek met een vracht neem ik zelf,dat laat ik niet aan een planner of loodsbaas over.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest
14 uur geleden zei iveco 35c17:

En diegene die dan beslist hoe en wat mag zich ook verantwoordelijk voelen.  

Dus als ik het goed begrijp dat als iemand op kantoor zegt  ¨ga maar rijden¨dan is hij of zij verantwoordelijk en denk jij dat je er van vanaf bent ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 minuten geleden zei henri:

ik ben toch heel er bang dat de chauffeur niet helemaal vrij uit gaat.

nu gebeurd er onderweg een ongeval wat kan.

en de planning ontkend dat ze daar toestemming voor hebben gegeven.

probeer je daar maar eens een goed verhaal tegenover de politie te maken.

ik denk dat je dat toch verliest .

Als chauffeur ben je altijd eindverantwoordelijke,maar als je aan kunt tonen ( middels mails.sms of B.C ) dat je onder druk van de planning toch de keuze hebt moeten maken om te gaan rijden,gaan planner of baas zeker niet vrij uit als er wat gebeurt.

 

Jaren terug reed een Franse chauffeur ,in dichte mist,5 mensen dood op de A6 nabij Auxerre,nadat hij de hele week zijn bed nog niet gezien had.

Na een proces van jaren konden zijn advocaten hard maken dat de chauffeur hier "In opdracht van"had gehandeld.
De chauffeur kwam er met een betrekkelijk milde straf vanaf,terwijl de hoofdplanner ende directeur effectief 4 en 5 jaar achter de tralies gingen.

Mede omdat door controle bleek dat bij dat bedrijf structureel de hand gelicht werd met rij en rusttijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
50 minuten geleden zei doemijnbest:

Dus als ik het goed begrijp dat als iemand op kantoor zegt  ¨ga maar rijden¨dan is hij of zij verantwoordelijk en denk jij dat je er van vanaf bent ?

Nee, net wat europeaan zegt als het niet naar mijn zin is vertrek ik niet, en diegene die beslist dat het allemaal wel kan mag ook de verantwoording nemen, dus zelf  rijden of iets dergelijks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden