[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Ad blue


Damster

Vraag

13 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
Gewoon aan de pomp, ben je een heel stuk goedkoper uit.  Betaal je iets van 18 cent/liter dacht ik.
Nadeel is dat het meer tijd kost, veel pompen zijn retetraag 
 
Die pomp van 18 cent per liter ben ik nog niet tegen gekomen. Als je per IBC inkoopt zul je dat wel kunnen halen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 uur geleden zei tiny:

zag gisteren bij de  action... 5 liter voor 4.55

oh..😮  bij de shell zelf betaal je 14€ voor 5 ltr. en aan de pomp € 0.70/ltr en dat vond ik wel een wezenlijk verschil.

Bovendien is het ook een irritant  geknoei om het vanuit een jerrycan de tank te vullen die onderin de laadruimte van de auto zit.

2 uur geleden zei Vledder:

Dus loont het de moeite?

met een vulpistool gaat het volgens mij dus een stuk makkelijker  juist geen moeite en goedkoper. En als ik op za.avond of op zo. ga tanken sta ik ook nog eens niemand in de truck diesel straat  in de weg, kunnen die chauffeurs die daar door de week parkeren om alleen koffie te tanken ook niet klagen. :hamer:

  • Like 2
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Nieuwsgierig naar wat AdBlue doet en hoe het werkt, ben ik op zoek gegaan.

Bij een benzinepomp stonden de containers gewoon in de volle zon. :eek:

 

Maar het is me duidelijk:

 

https://www.autogids.be/auto-advies/doe-het-zelf/adblue-wat-is-het-en-hoe-tank-je-het.html

Welk AdBlue moet ik kopen?

De verhouding water-ureum (AUS32) moet beantwoorden aan de DIN 70070-standaard en aan de ISO 22241-vereisten. AdBlue is een gedeponeerd merk van de Duitse vereniging van de auto-industrie (VDA), die deze norm garandeert. Het is verkrijgbaar in bussen van 5 of 10 liter en die kosten 15 tot 25 euro in tankstations en autocenters. De navulbus mag niet groter zijn dan het volume van het reservoir (zie de handleiding van de auto). Het is ten sterkste afgeraden om het goedje in een auto te proberen tanken met een AdBlue-pompinstallatie voor vrachtwagens. De tanksnelheid en het debiet daarvan zijn namelijk afgesteld op vrachtwagens. Die komen niet overeen met die voor het vullen van het veel kleinere (8 tot 25 liter) reservoir van een auto of een lichte vrachtwagen. Toch duiken hier en daar AdBlue-pompen op voor particuliere voertuigen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 29-6-2020 om 10:37 zei Damster:

aan de pomp € 0.70/ltr

 

Ja, 68,9 cent per liter kostte het de baas van de week. Firezone in Elst (gld) was dat.

 

4 uur geleden zei Nagamiji:

De tanksnelheid en het debiet daarvan zijn namelijk afgesteld op vrachtwagens. Die komen niet overeen met die voor het vullen van het veel kleinere (8 tot 25 liter) reservoir van een auto of een lichte vrachtwagen.

 

Nou, denk dat die snelheid wel mee valt. Is ook per auto afhankelijk waar de vulopening zit. Uit mijn hoofd zeg ik dat het eerste model 308 dat reservoir / vulopening in de bagageruimte had zitten.

Nu zijn er automodellen die de adblue dop gewoon naast die van de diesel dop achter één tankklep hebben zitten. Daar kan je met zo'n vulspistool van de AdBlue gewoon tanken.. meestal slaat ie toch tig keer af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Tank adbleu waar ut uitkomt, en dat is niet de goedkoopste manier, maar heb al vaker gevraagd om zoeen 1000 liter tank 
hier bij de wasplaats neer te zetten, want het oude pompje van de vorige werkgever is er nog, majaa gebeurd niet.

Zo gebeurt het dat donderdags iemand in NL aftankt en s,maandags naar Belgie gaat.

Tja 20 cent per liter is makkelijk bespaart, maar daar moet je wel iets voor doen.
Vraag me wel eens af wat adbleu kost als je het per 1000 liter tank bij je laat afleveren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden