[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Ongelijk beladen, als dit niet anders kan


tstle

Vraag

  • Forumlid

Stel je hebt aan een zijde van de bakwagen wat lange ondeelbare lading. Dan ga je 7 x 900kg zware IBC's laden. Die kunnen dus alleen maar aan de andere kant staan.

 

Mag je zo rijden? Ik snap dat gelijk beladen de voorkeur heeft maar wat als het nu eenmaal niet anders kan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Van mij wel, maar 6.5 ton op 1 kant lijkt me niet prettig, niet te hard door de bochten lijkt me wel verstandig:D
En wat voor een bakwagen praat je, want met een 3 asser heb je een hoger laadvermogen.

Kan zelf 44 stapels kratten op bakwagen laden in rijtjes van 5 langs elkaar en heb ook wel eens voor 2 klanten 
geladen, maar gaa nooit eerst 1 kant lossen en daar weer de lege stapels neer zetten om vervolgens
naar klant 2 te rijden met de rest op 1 kant.

Of het nu wel of niet mag, maar dit kan je zelf toch ook wel bedenken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Lang geleden had ik hangend vlees geladen voor 2 klanten in F. Hadden ze t net andersom geladen.... Dus de achterste eruit, gingen ze de voorste lossen, maar eerst 1 kant. Daarna de achterste er weer in aan 3 rails. en de rest eruit. Houdoe chauffeurke.... Oplegger had 5 rails.

Ben toen heel voorzichtig naar de volgende klant gereden.... Wat een 300 km verder was. Link hoor...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Filmpje is hier gewoon zichtbaar??

 

Maar ook lang geleden wilde een opdrachtgever mij eens 4 boomstammen laten laden. In Frankrijk.

Ze reden zelf ook bomen. Van die hele dikke, misschien heb je ze wel eens zien rijden.

3 Stuks. Maarrr...ik moest er 4 laden. In een gewone huiftrailer nog wel.

Ik zat me op weg naar het adres al af te vragen hoe ze dat wilden doen eigenlijk. Zouden deze veel kleiner zijn?

Maar nee. 4 grote, dikke jongens. Nou, voor ik die hele kap af ging breken eerst maar ff met die Franzozen praten.

 

"Je wilt 4 stuks laden?" Dat gaan we niet doen hoor. Kan echt niet. 

Mooi. maar wil je dat zelf even aan die opdrachtgever vertellen? Dat deden ze. Ik kon die opdrachtgever horen vloeken over de telefoon terwijl ik 2 meter weg stond.

Van dat doen we zelf ook altijd zo. Onzin natuurlijk

Maar het ging mooi niet door uiteraard. Nooit meer wat van die lui gehoord. 

Dus willen ze jou iets onmogelijks willen laten laden..gewoon weigeren, is en blijft jouw verantwoording, veilig laden.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 minuten geleden zei Off-Roader:

Filmpje is hier gewoon zichtbaar??

 

Maar ook lang geleden wilde een opdrachtgever mij eens 4 boomstammen laten laden. In Frankrijk.

Ze reden zelf ook bomen. Van die hele dikke, misschien heb je ze wel eens zien rijden.

3 Stuks. Maarrr...ik moest er 4 laden. In een gewone huiftrailer nog wel.

.

 


Gewoon 2 op de vloer en dan wat balkjes ertussen en daar weer 2 erop van max 120 cm doorsnee.

Paar spanbandjes erover en gas urop:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

In Scheveningen en Zeebrugge kwamen veel opleggers met rollen draad aan voor Beek en Donk en Valkenswaard.

Lag achter elke rol een half boomstammetje en de laatste rol soms een spanband.

Tinus van de Rooie Langeslag had de vrachten graag en aan het einde van de week kon je zien
hoeveel vrachten draad hij gedaan had aan het aantal stammen die hij achter de cabine had vastgezet met een spanbandjeLOL

  • Like 2
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
13 uur geleden zei tstle:

Stel je hebt aan een zijde van de bakwagen wat lange ondeelbare lading. Dan ga je 7 x 900kg zware IBC's laden. Die kunnen dus alleen maar aan de andere kant staan.

 

Mag je zo rijden? Ik snap dat gelijk beladen de voorkeur heeft maar wat als het nu eenmaal niet anders kan?

De leuke en smeuïge anekdotes even achterwege. Of je zo mag rijden is niet het punt, wil je zo rijden? Beetje lastig te zeggen zonder verdere info, hoe zwaar is die ondeelbare lading? Hoe breed is die? (zoals Ger ook al aangaf, evt de ibc's links en rechts plaatsen en de ondeelbare in de midden) Hoe is je auto opgebouwd?

Hoe dan ook altijd het gewicht van de lading verdelen (hoewel dat soms niet mogelijk/handig is)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Zet je ibc,s in de lengte tegen de zijkant en je hebt in de midden ruimte over.

Moet dan geen kist van 1 meter breed zijn en 6 meter lang, we laaide die voorheen ook wel met bakwagen of cityoplegger
stukgoed, en daar zaten covers in voor en buitenzwembad.

Zonder verdere info word het lastig beoordelen, dus zou ik dat maar terplekke met je planner bespreken of iets kan of niet.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Als ik het goed begrijp is het geen punt zolang het laadvermogen van de vrachtwagen maar niet wordt overschreden?

 

Ibc's in het midden is wel een goed idee. Maar soms gaat het om pallets met gestapelde dozen met dranken etc. Of is de ondeelbare lading te zwaar om te verplaatsen. Dat kost ook veel tijd en daar zitten de heftruckchauffeurs bij de klant zeker niet altijd op te wachten om een hele auto opnieuw te gaan indelen.

 

De wagen hangt dan aardig scheef maar ondanks wat politieauto's gezien gelukkig niet aangehouden.

 

Of ik zo wil rijden... liever niet maar ik snap dat ritten zo winstgevend mogelijk moeten zijn dus altijd kijken of er een retourvracht geladen kan worden ook als dat niet ideaal is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast doemijnbest
16 uur geleden zei Kiepenboer:

Ene as hij nou naar Schotland moetLOL

Dan ligt het eraan waar de langste afstand moet worden gereden, als een dergelijk auto in NL wordt geladen en deze moet via b.v. Killingholme naar Schotland dan dus precies andersom laden .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden