[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Eindelijk komt er een einde aan alle misstanden


EJD

Recommended Posts

  • Forumlid
Tsja....de hoop van elke chauffeur....maar ja...nu dat handhaven he ....
Ze kunnen vanalles verzinnen maar moeten ze wel gaan handhaven....anders hebben die dingen geen zin

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik denk dat het een wassen neus is.

 

Jarek krijgt controle:

 

V:  dag meneer Jarek, hoe lang bent u al van huis?

A: oh, ben gisteren begonnen in Venlo

V: maar u bent Pools en Venlo ligt niet in Polen maar in Nederland

A: ik heb in Polen een huis maar ook heb ik een appartementje in Venlo waar ik veel verblijf samen met wat vrienden. Een soort van tweede huis. U bent toch op de hoogte van de EU regels meneer de controleur?

Controleur: ja, daar ben ik mee bekend. Goede reis verder. En hier is uw badslipper, die viel net uit de cabine.

Jarek: dankoewel

 

.

  • Like 6
  • Thanks 1
  • Haha 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het schijnt makkelijker te worden met de nieuwe tacho wat ik begreep.
Daar zit een ingebouwde GPS in zodat ze kunnen zien waar de vrachtwagen is geweest .
Maar dan kom je weer met privacy wetgeving ...
Dat dacht ik gehoord te hebben.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tachografen in voertuigen zullen worden gebruikt om alle grensoverschrijdingen te registreren en zo fraude aan te pakken. Om systematische cabotage te voorkomen, moet er een afkoelperiode van vier dagen in acht worden genomen voordat er volgende cabotageritten in hetzelfde land kunnen worden uitgevoerd met hetzelfde voertuig.

Om op te treden tegen brievenbusfirma’s moeten wegvervoerondernemingen kunnen aantonen dat zij voornamelijk actief zijn in de lidstaat waar zij geregistreerd staan. De nieuwe regels vereisen ook dat vrachtwagens elke acht weken terugkeren naar het operationele centrum van hun onderneming. Het gebruik van lichte bedrijfsvoertuigen van meer dan 2,5 ton zal ook onder de EU-voorschriften voor vervoerders vallen, en deze voertuigen moeten dus ook worden uitgerust met een tachograaf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
49 minuten geleden zei Vledder:

Tachografen in voertuigen zullen worden gebruikt om alle grensoverschrijdingen te registreren en zo fraude aan te pakken. Om systematische cabotage te voorkomen, moet er een afkoelperiode van vier dagen in acht worden genomen voordat er volgende cabotageritten in hetzelfde land kunnen worden uitgevoerd met hetzelfde voertuig.

 

Dat zal er maar net aan liggen hoe de wetstekst van het artikel gaat luiden die dit allemaal regelt.

NU staat in de wet dat er drie cabotage ritten binnen 7 dagen NA LOSSING VAN EEN INTERNATIONALE RIT gemaakt mogen worden.

Wanneer iemand drie cabotageritten op één dag maakt( in theorie kan dat) vervolgens leeg naar Meer (B) rijdt,daar laad ende ander morgen lost in Nederland,breekt er weer een nieuwe periode van 7 dagen aan.

Theoretisch kan de man dan jaarrond dagelijks cabotage plegen.

 

Hoe t in de nieuwe regelgeving staat weet ik niet( wie t weet mag t zeggen),ik denk dat t op dezelfde manier beschreven zal worden: 3 cabotage ritten,dan het land uit,en vervolgens na 4 dagen weer cabotage toegestaan,mits; er weer een internationale rit gelost word.

IK kan me niet voorstellen dat de div MOE ministers van transport met minder genoegen nemen,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Vledder:

Het gebruik van lichte bedrijfsvoertuigen van meer dan 2,5 ton zal ook onder de EU-voorschriften voor vervoerders vallen, en deze voertuigen moeten dus ook worden uitgerust met een tachograaf.

En dit ZOU moeten betekenen dat ook alle pakketbusjes ed. een tacho moeten hebben. Ik denk dat er nog wel een aantal uitzonderingen zullen gaan volgen. :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 minuten geleden zei Damster:

En dit ZOU moeten betekenen dat ook alle pakketbusjes ed. een tacho moeten hebben. Ik denk dat er nog wel een aantal uitzonderingen zullen gaan volgen. :ja:

Dat is nu al zo namelijk:

Citaat

 

Bedrijfsbusjes en personenwagens met een aanhanger
De tachograaf is pas verplicht als de Toegestane Maximum Massa (TMM) van het voertuig, inclusief de aanhanger en / of oplegger, meer dan 3500 kg is.

 

bron: https://www.ilent.nl/onderwerpen/digitale-tachograaf/gebruik-en-vrijstelling

 

Daarom ook hebben veel koeriers geen trekhaak.

 

En ik voorspel ook ineens dat met de nieuwe regels er meer caddyachtige voertuigen op de weg komen en nog meer geracet gaat worden door de heren pakketbezorgers.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Niet bij ons denk ik, want ze moeten zich houden aan de voorgeschreven  afmetingen. Er moeten nl. zo'n 250 pakketten in kunnen. Die voorschriften was ook één van de  redenen van  de FNV om ze te betitelen als schijn zelfstandige. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 minuten geleden zei HIT:

^^hoelang denk je dat dat voortduurd als de kosten hoger gaan liggen dan bij de concurrenten? 

Geen idee hoe je dat bedoelt,  maar die kosten is juist de reden dat alle pakket diensten dus met sub-contractors werken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ Oh nu snap ik wat je bedoelt, Het is hun keus he,  je hebt een contract op bepaalde voorwaarden en als je daarvan afwijkt om wat voor reden dan ook is het einde contract denk ik. Het zal ongetwijfeld wat gecompliceerder in elkaar zitten, maar het komt er wel zo'n beetje op neer. Maar voorlopig zie ik alleen nog maar steeds grotere bussen verschijnen :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Damster:

Maar voorlopig zie ik alleen nog maar steeds grotere bussen verschijnen :D 

Klopt, maar kijk eens naar de toelatingskeuring. Vaak zijn ze terug gekeurd en dat zal straks nog verder gebeuren met hoge boetes voor overbelading ten gevolge. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei Damster:

Niet bij ons denk ik, want ze moeten zich houden aan de voorgeschreven  afmetingen. Er moeten nl. zo'n 250 pakketten in kunnen. Die voorschriften was ook één van de  redenen van  de FNV om ze te betitelen als schijn zelfstandige. 

Het zijn ook schijnbezorgers....... (maar dat is een verhaal apart🙈)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar goed, over dik een maand of wat hebben 'we' al niet rust en rijtijden, als ik het artikel zo goed begrijp?

 

In mijn herinnering zijn er niet veel aanpassingen op de huidige verordening, d8 ik.

Dat verbod op de cabinerust bij een normale, wekelijkse, rust is nu wel helder beschreven.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei HIT:

Klopt, maar kijk eens naar de toelatingskeuring. Vaak zijn ze terug gekeurd en dat zal straks nog verder gebeuren met hoge boetes voor overbelading ten gevolge. 

Een beetje bus met en MTM van 3500 kg,Sprinter of Crafter,weegt leeg zo n 2000 tot 2300 kg,al na gelang de uitrusting die er aan of op gebouwd is ( lat om lat betimmering,vloerplaat,bindrail,brandblussers,ADR set,spanbanden,laadklepje) en heeft dus een laadvermogen van tussen de 1000 en 1500 kg.

Als je straks dit terug gaat keuren naar 2500 kg om niet onder de regels te kunnen vallen blijft er erg weinig van over

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei europeaan:

Als je straks dit terug gaat keuren naar 2500 kg om niet onder de regels te kunnen vallen blijft er erg weinig van over

Klopt, vandaar ook dat ik zei:

6 uur geleden zei HIT:

met hoge boetes voor overbelading ten gevolge

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maart 2022

Grenspassages moeten geregistreerd worden d.m.v. invoering van de landcode bij de eerst mogelijke stop na de passage of, bij boot- en treinreizen, na aankomst op het station/in de haven.

Mooi hè in deze elektronische tijden dat zoiets niet automatisch kan.(of komt dat nog).

Is leuk als je veel in grens verkeer zit,word snel vergeten ....dus kassa .

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
24 minuten geleden zei andremast:

Mooi hè in deze elektronische tijden dat zoiets niet automatisch kan.(of komt dat nog).

Is leuk als je veel in grens verkeer zit,word snel vergeten ....dus kassa .

 

 

Smart tacho, versie 1 (sinds vorig jaar juni verplicht toch voor nieuwe voertuigen?) moet dat automatisch kunnen, volgens mij.

 

Maar ja.. een jaar later komt pas de verplichting voor de Smart tacho 2.. dus dan is (mijn) vraag: kan je dan al een jaar eerder een Smart tacho 2 laten monteren (retro fit?). Zijn die dan al op de markt?

 

Want anders wordt het de eerste versie.. maar goed, die moet dan in 2025 verplicht weer omgewisseld worden voor de 2e versie..

Vraag is wat voordeliger zal zijn: vertrouwen op het handwerk ;)van de chauffeur of voor een jaartje of 3 de tacho omwisselen voor een Smart Tacho 1.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden