[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Eindelijk komt er een einde aan alle misstanden


EJD

Recommended Posts

  • Forumlid
56 minuten geleden zei Kiepenboer:

Dat zal wel, maar je kan betalen en dooooooorrrrrrr:D

Als je op dat moment je teminste netjes gedragen hebt.

Maar de discussie wie het uiteindelijk gaat betalen gaat op het kantoor verder,tussen de chauffeur en de financieël directeur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Pierre:

 

Ik weet niet of die mogelijkheid in de nieuwe generatie 'slimme' tachografen aanwezig is. Anders word dat toch een hele kluif om zoiets in het buitenland uit te leggen

Ja die is er al,  ze zijn al zover dat er zijn die dmv gsm de gegevens kunnen versturen. Deze zijn alleen niet goedgekeurd vanwege de privacywetgeving. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 9-7-2020 om 11:26 zei syme65:

Het schijnt makkelijker te worden met de nieuwe tacho wat ik begreep.
Daar zit een ingebouwde GPS in zodat ze kunnen zien waar de vrachtwagen is geweest .
Maar dan kom je weer met privacy wetgeving ...
Dat dacht ik gehoord te hebben.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
 

Die zijn er al, had ik al in die nieuwe DAF bij Verduyn. Zag een raar teken in het display staan wat niet in het boekje stond vermeld en na veel zoeken achtergekomen dat et een teken van de GPS was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
1 uur geleden zei Kiepenboer:


Als jij op eigen houtje je pas kapot rijdt zal daar wel discussie over komen denk ik zo.
 

Vind dat toch knap, je pas kapot rijden....

 

Die hoort in de tacho te zitten wanneer je rijdt! :stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Kiepenboer:


Als jij op eigen houtje je pas kapot rijdt zal daar wel discussie over komen denk ik zo.
 

Dat bedoel ik, als je mazzel hebt betaal je niet alleen terug wat transport in nood voorgeschoten heeft,maar ook de door hun berekende toeslag.( Had je beter zelf direct af kunnen tikken)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 minuten geleden zei bituum trapper:

teken van de GPS was

Deze functie mag tot 01032021 alleen nog door het bedrijf gebruikt worden daarna mogen ook de opsporingsdiensten het gebruiken. Nu al wel is een bedrijf verplicht verzoek van een rechter verplicht om die gegevens voor onderzoek aan te leveren.

 

Gevaar van de gps gegevens is wel dat als de auto 24/7 wordt bemand dat een opsporingsambtenaar een auto staande houdt voor controle op verdenking van overtreding rij en rusttijden want de chauffeurgegevens zijn niet zichtbaar. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
55 minuten geleden zei europeaan:

Dat bedoel ik, als je mazzel hebt betaal je niet alleen terug wat transport in nood voorgeschoten heeft,maar ook de door hun berekende toeslag.( Had je beter zelf direct af kunnen tikken)

Europeaan, denk niet dat ikzelf ook maar 1 cent betaal aangaande rijtijd overschrijding,

Mar goed, een jonge collega met nog niet zo veel ervaring ging de mist in vorig jaar, >>> nee niet letterlijk in de mist.

Maar ivm OOS rijden pakte de gendarmerie hem en dat koste fff 4000 euro.
Nou verdienen we allemaal een bult geld, dus die tikte dat ff met zin eigen pinpas af en belde de volgende dag de werkgever.

Nou die was niet blij dat hij gelijk betaalde met zijn eigen pas>> en nu druk ik het nog netjes uit, maar het kwam er op neer
dat hij er bij vertelde dat we niet voor niet allemaal een Transport in Nood pas bij hebben.


Dit is mijn antwoord, en daar zul je het mee moeten doen aldus Mr  F V:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest

Beetje kort door de bocht van de werkgever toch ? De chauffeur handelde in goed vertrouwen en onwetendheid , beetje flauw van zo'n werkgever eerlijk gezegd, de werkgever had het toch af moeten tikken . 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
47 minuten geleden zei Ger-1957:

 

 

Klopt, maar de overheidsdiensten die voor die tijd over de apparatuur beschikken mogen vanaf 01032021 ze al inzetten. En idd bij staande houding verifiëren een processeren.

De rest van mijn reactie gaat over strafbare feiten mbt het strafrecht zoals bijv. doorrijden na een ongeval. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
27 minuten geleden zei doemijnbest:

Beetje kort door de bocht van de werkgever toch ? De chauffeur handelde in goed vertrouwen en onwetendheid , beetje flauw van zo'n werkgever eerlijk gezegd, de werkgever had het toch af moeten tikken . 

Is niet kort door de bocht, maar terecht.

T in N vecht boetes aan en als je  zelf aftikt valt er niets meer aan te doen.
Dat T in N geld verdient, daar is toch niets mis mee, dat is nu eenmaal een verdienmodel.

Dit is niet flauw, en zeker wanneer je leeg op huis aan komt, dan is het een kleine moeite om ff te bellen, al is dat midden in de nacht.

Gvd wel de hele dag aan de telefoon>>>>> de jeugd dus, en als het er op aan komt dat ding niet gebruiken:1652250901_Cigaremoticon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Pierre, klopt helemaal daar in Frankrijk, en daar moet je daar goed op letten.

Ik heb toen dat gebeurde ook die riten gereden naar Bessay sur Allier, en heb daar 3 keer in 1 week gelost vanuit Belgie en
iedere keer gelost en na lossen weer weg daar, dus geen OOS als het niet nodig is.

Met lossen ben je ongeveer 2 uurtjes bezig, daarna ff douchen en gas urop naar de Routier:wijn:

Dus om 2 uurtjes eerder thuis te zijn neem je geen risico, en zeker in Viva la France niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei Murphy:

Vind dat toch knap, je pas kapot rijden....

 

Die hoort in de tacho te zitten wanneer je rijdt! :stom:

Jajaaa, ik heb vroeger toch vaak genoeg een potlood nodig gehad terwijl de cassette toch in de speler zat 🤣🤣

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 uur geleden zei Pierre:

 

 

 

Boete van € 5000,00 , door verkeerd gebruik Out of Scope ( Tachograaf).

 

08-09-2015; Afgelopen week heeft een Nederlandse chauffeur in Frankrijk een boete gekregen van 5.000 euro voor het rijden zonder kaart en het onjuist gebruik maken van de functie Out of scope in de digitale tachograaf. Het voertuig is diverse keren zonder dat er een bestuurderskaart was geplaatst met de functie Out of scope verplaatst.

Rijden zonder bestuurderskaart met de functie Out of scope mag alleen gebruikt worden wanneer een activiteit wordt uitgevoerd die niet valt onder de Europese rij- rusttijden regelgeving. Wanneer het voertuig door de chauffeur tijdens de dagelijkse rust wordt verplaatst dan valt dit onder de regelgeving van de rij- rusttijden en moet de bestuurderskaart gebruikt worden. In de betreffende casus heeft de chauffeur diverse keren tijdens de rust, op het terrein van de opdrachtgever/klant in het buitenland, het voertuig zonder bestuurderskaart op Out of scope verplaatst.

Deze verplaatsing door de chauffeur op het terrein van de opdrachtgever/klant valt onder de rij- rusttijdenregelgeving. Tijdens een wegcontrole heeft de Franse controleur naast de gegevens van de bestuurderskaart ook de gegevens van het massageheugen van de tachograaf uitgelezen. De gegevens van het massageheugen van de tachograaf geven het rijden zonder kaart op Out of scope weer. Tevens is er discussie ontstaan over verplaatsingen op Out of scope die in het weekend op het terrein van de transportondernemer terecht zijn gedaan.

 

 

 

Kijk dit is natuurlijk wel een ander verhaal als de was jongen of monteur die op eigen terrein de auto even verplaatst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 minuten geleden zei Pierre:

 

Daar word in het buitenland geen onderscheid in gemaakt; of nou de wasjongen, de monteur of de rangeerder het voertuig op eigen terrein verplaatst, er mag gewoon niet zomaar op OOS gereden worden zonder registratie waarom dat is gebeurd. In Nederland staat men deze uitzondering toe, niet in de andere landen! Dat blijkt uit zowel beide gevallen van Kiepenboer, het verhaal wat ik postte als wat mij zelf verteld werd vorige week in Metz. Ik ben er met een serieuze waarschuwing afgekomen maar er werd doorgevraagd tot zelfs wie die tachograaf in het weekend op OOS zet.


 

 

 

Dat ze daar niet naar kijken weet ik maar een agent ziet wel aan de hand van de papieren en de landcode waar je bijvoorbeeld afgemeld hebt of je ''thuis'' bent of onderweg. Onderweg deze functie gebruiken is zowiezo al het domste wat je kunt doen en levert terecht een boete op. Een agent zal eerder geneigd zijn om de overtreding met een waarschuwing af te doen als die ziet dat het ''thuis'' is op een zaterdag of zondag, dan dat je het op dinsdag nacht om 01.00 in Frankrijk of waar dan ook gedaan hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Misschien wat simpel, maar stel je voor je staat een weekend of nachtje in het buitenland. In je vrije tijd heb je zin om ergens heen te gaan. Dan kan je dus niet de trekker pakken om die als prive vervoer te gebruiken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden