[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Eindelijk komt er een einde aan alle misstanden


EJD

Recommended Posts

  • Forumlid
Zojuist zei Ger-1957:

Het is een eerste stap naar de controle op gemiddeld 48 uur denk ik, nog eens 5 jaar en dan staat dat er in  :D 

Het is jammer voor de jeugd die nog wel wil, en die zijn er nog echt wel.
Maar kan me er eigenlijk nog niet zo druk om maken.

Als dat gemiddelde op jaarbasis is dan is dat ideaal, want dan in de winter 3 of 4 maanden onder de tropenzon zou niet verkeerd zijn:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Zojuist zei Ger-1957:

Dat moet ieder voor zich weten, wettelijk is er geen belemmering toch.

 

Als men dat zelf leuk vindt, prima... bij ons lopen er ook zat, nu weer één die meteen na z'n pensionering eind deze maand weer op nul- urencontract verder gaat. Die man is overgenomen van Continental Bakery's en wil zelf straks vier dagen blijven rijden. Zijn vrouw is het er nog niet mee eens overigens... Een ander heeft zo z'n elektrische BMW bij elkaar gespaard en doet nu nog één nachtje in de week voor de lol.

 

Maar er zullen er steeds meer móeten, en daar heb ik wel moeit mee. Of in mindere tijden, wanneer twee pensionado's zomaar 'n baan kunnen innemen van iemand die nog moet werken voor z'n bestaan en oudedagsvoorzieningen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
56 minuten geleden zei Pierre:

 

Het is ergens al bedroevend genoeg als je op die leeftijd nog 30-40  uur in de week moet werken en er dan nog prat op gaat ook...

Bij ons werken er ook een paar nog zo'n 30 uur in de week terwijl ze al met pensioen zijn. Niet omdat ze het geld hard nodig hebben maar gewoon voor hun plezier (ja het kan nog). En anderen vallen graag in als er iemand vrij/ziek is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Dat denk ik niet, wel flexibeler. Die kunnen theoretisch 120 uur in 'n week aan, dat gaat zelfs een stuiterende twintiger niet redden.

En is er geen werk, blijven ze thuis. Waarschijnlijk niet met liefde, maar wel zonder geldzorgen 😉 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
19 minuten geleden zei Ger-1957:

Zouden twee pensionado's goedkoper en betrouwbaarder zijn als één iemand in de bloei van zijn leven? 

 

Sowieso bruto goedkoper want geen afdracht pensioenpremie, WW en AOW heffingen meer. Alleen loonbelasting en ziektekosten.En betrouwbaarder? Net zo betrouwbaar als ieder ander denk ik zo.

 

https://www.doorwerkgever.nl/faq/werknemersverzekeringen/

 

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het aantal voertuigen waarover de onderneming op permanente basis beschikt en het aantal bestuurders dat is gestationeerd op de exploitatievestiging moet in verhouding staan tot het volume van de vervoersactiviteiten in de onderneming.

 

Hoe moet ik bovenstaande zien(komt uit het TLN overzicht) Einde van charters bij transportbedrijven?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@ Ger: dat verschilt natuurlijk van persoon tot persoon. De kans dat een oudere wat gaat mankeren is natuurlijk groter maar dat hoeft geen probleem te zijn, Ziek zijn kost de werkgever niets dit in tegenstelling tot ziek zijn van een jongere die op de loonlijst staat.

 

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
31 minuten geleden zei Ger-1957:

 

En ja als laatste redmiddel inzetten van een zieke werkkracht is ook al zo iets, je moet hem minimaal 4 dagen van tevoren oproepen, dat wil ook niet altijd natuurlijk.

 

Theoretisch wel ja, maar iemand die voor z'n plezier doorwerkt zal waarschijnlijk met datzelfde plezier vijf minuten na die oproep onderweg zijn naar het bedrijf ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
27 minuten geleden zei Ger-1957:

Ben je ingeroosterd en word je ziek, dan krijg je minimaal 70% van je loon (met uitzondering van de wachtdagen). Was je niet ingeroosterd, dan heb je geen recht op doorbetaling.

 

Dat is wat ik al aangaf, sommigen werken op een rooster of een vaste dag, dan moet er wel betaald worden

 

Nee. Voor een gepensioneerde niet. Die staan op 0 uren contracten. Tenzij de werkgever niet goed bij z'n hoofd is maar dan nog. Niet werken  = geen geld.

 

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 9-7-2020 om 14:31 zei HIT:

 

 

Daarom ook hebben veel koeriers geen trekhaak.

 

 

 

Een trekhaak maakt niet uit of je wel of niet een tachograaf moet hebben.

Pas als er een aanhanger achterhangt dien je eentachograaf te hebben.
En met een tachograaf in een bestelwagen van minder dan 3501 kg mag je de tachograaf op O.O.S .( out of scope ) zetten( is mij schriftelijk verzekerd door onze alom geroemde ILenT) indien er géén aanhanger achter hangt.

 

Bovendien is b.v. een tuinier,die een aanhanger erachter heeft hangen om zijn maaimachine of struiken naar een klant te vervoeren om daar te gaan werken,niet tachograaf plichtig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
17 minuten geleden zei EJD:

 

Nee. Voor een gepensioneerde niet. Die staan op 0 uren contracten. Tenzij de werkgever niet goed bij z'n hoofd is maar dan nog. Niet werken  = geen geld.

 

.

IK ben ge-pensioneert,heb een 0 uren contract,en ben niet ingeschaald in een rooster.

Toch heeft mijn baas mij opgenomen in zijn verzekering en krijg ik salaris over het gemiddelde  loon over de afgelopen 3 maanden.

 

Goei baaske ,of men is superblij met mij.LOL :wijn:

  • Like 3
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bij ons werken de pensionada via uitzenbureau. Die overleggen donderdags welke dagen zij de komende week  ingezet kunnen of willen worden. 
Als zij ziek zijn of bv altijd op maandag werken vangen zij van het uitzendbureau. Met de maandag bedoel ik als vast op maandag werken en het is tweede paas of pinksterdag worden ze doorbetaald (door uzb) ze bouwen vakantiedagen op enlaten die deels uitbetalen als er bv een weekje geen werk is.  
 

daar hoef je geen meelij mee te hebben. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei Pierre:

 

Het is ergens al bedroevend genoeg als je op die leeftijd nog 30-40  uur in de week moet werken en er dan nog prat op gaat ook...

Waar staat moeten?

Het blijft nog steeds hobby.

En waarom blijf je toch aan het zeuren?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
58 minuten geleden zei EJD:

 

Nee. Voor een gepensioneerde niet. Die staan op 0 uren contracten. Tenzij de werkgever niet goed bij z'n hoofd is maar dan nog. Niet werken  = geen geld.

 

.

Klopt niet EJD.

Heb het enkele maanden geleden bij het begin van de Carona zelf ondervonden.

Door een twijfel geval 2 1/2  week thuis geweest en kreeg op de dagen dat ik vast werk gewoon een ziekte uitkering.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja en nee. ik heb het hier over een oproepkracht dus iemand die op afroep één of meerdere dagen werkt.

 

Ik heb het dus NIET over een gepensioneerde die iedere week op een vaste dag of dagen werkt.

 

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^^ Ja, gelopen race toch. De weerstand is wel eerder beschreven, in andere topics, d8 ik.

 

20 uur geleden zei europeaan:

Een trekhaak maakt niet uit of je wel of niet een tachograaf moet hebben.

Pas als er een aanhanger achterhangt dien je eentachograaf te hebben.

 

Dus monteert men geen trekhaak op zo'n busje.. kán er nooit mee de fout ingegaan worden. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 minuten geleden zei Durashift:

^^^ Ja, gelopen race toch. De weerstand is wel eerder beschreven, in andere topics, d8 ik.

 

 

Dus monteert men geen trekhaak op zo'n busje.. kán er nooit mee de fout ingegaan worden. ;)

Je kunt er ook de passagiersstoel uit slopen,krijg je ook geen bekeuring omdat de passagier zijn gordel niet om heeft.:zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
15 minuten geleden zei EJD:

 

Inderdaad. Mensen zoals jij die de plaats van een jongere innemen omdat ze niet uitkomen met hun pensioen :p.

 

.

Onzin EJD,een totaal uit de lucht gegrepen argument ,volgens mij alleen puur en alleen uit stemmingmakerij.
 

Wanhopig zijn( transport )bedrijven op zoek naar mensen,en dat weet jij ook ,als je je oogkleppen eens af zet.

Ik ben overigens niet werkzaam in het transport hoor,dus maak je niet bang.

Mensen zoals ik zijn eigenlijk een redding voor het Nederlandse vervoer;wij vullen baantjes in waar en werkgever geen full time werkgever voor aan kan of wilt aannemen.( of er een Pool of Roemeen voor aanneemt( zoals jij)

Denk hierbij aan gepensioneerden die op maandag een auto uit lossen of voorladen,als de reguliere chauffeur zijn 45 uur rust vol moet maken.

Of deeltijdritten in ochtend en avonduren.

Ja,die jongeren willen wel.maar minstens 500 pk,E 7( voor minder komt men niet),daar hebben vele werkgevers ,misschien jijzelf ook wel,zelf aan bijgedragen door i.p.v loon te betalen in toeters en bellen.

 

Verder is het pensioen een recht,en geen plicht.

Verder heb je wel gelijk als je stelt dat het pensioen geen vetpot is,en heb ik een behoorlijk dure hobby,een behoorlijke grote caravan,waar ik een evenredig groot trekbeest voor nodig heb.:D

En als ik zo n paar maanden door Europa zwerf kost dat ook wat aan🍽️ en:wijn:,en ik dat verdiende geld ook weer terug laat vloeien in de Europese economie

 

Ook is t zo dat ik van dat verdiende geld gewoon belasting betaal,evenveel als ieder ander die loonbelasting betaald,het enige wat ik niet meer betaal is 18,9 % AOW premie,zodat ik netto meer overhoudt dan iemand die nog niet pensioengerechtigd is,dat dan weer wel.

 

  • Like 5
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest
39 minuten geleden zei EJD:

 

Inderdaad. Mensen zoals jij die de plaats van een jongere innemen omdat ze niet uitkomen met hun pensioen :p.

 

Misschien een rare vraag maar waar heb je gelezen dat jongeren niet aan de bak komen in het transport ? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden