[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Hyzon komt naar Europa; productie door Holthausen


Recommended Posts

  • Forumlid

image.thumb.png.9960142653c86345087bb3d3248d8075.png

 

De Groningse waterstofpioniers van Holthausen hebben een megadeal te pakken. De Amerikaanse fabrikant Hyzon Motors gaat de Europese markt voor waterstoftrucks betreden met een productiefaciliteit bij Holthausen. Dat laten Hyzon Motors en Holthausen zaterdag weten via social media.

Hyzon Motors is een vanuit Amerika opererende truckfabrikant. De oorsprong van Hyzon komt uit Singapore, waar het onder de naam Horizon brandstofcelsystemen maakt. De Europese marktintroductie begint per direct. Vanuit een nieuw te bouwen productiefaciliteit in Groningen moeten er eind 2021 al meer dan 100 waterstoftrucks (max. 50 ton) op de Europese markt beschikbaar komen. Uit de eerste vrijgegeven foto is het duidelijk dat de Hyzon gebaseerd is op een DAF XF.

 

Bron: TTM

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Analyse: Waarom kiezen Hyzon en Holthausen voor elkaar?

De slag om de Europese markt voor op waterstof aangedreven zware voertuigen is in volle gang. Hyundai lijkt met 1.000 voertuigen binnen te zijn in Zwitserland. Nikola mikt met Iveco op een waterstof aangedreven truck en zegt er 1.400 in bestelling te hebben. Maar beide partijen doen momenteel vooral aan marketinggeweld en moeten de eerste truck nog afleveren. Het Groningse Holthausen Clean Technology, bouwt al op basis van DAF en Mercedes-Benz kant en klare waterstof aangedreven trucks. Daarvan zijn er vorig jaar al 15 op de weg gezet.

Voor dit jaar is hun orderportefeuille tot nu toe verdrievoudigd naar 45 stuks. Vergeleken bij de grote merken mag dat bescheiden lijken. Maar de Groningers hebben wel al een werkend concept op basis van een vertrouwd product dat overal te servicen is. Het bedrijf zal volgens directeur Max Holthausen mede daardoor ondanks de Corona dit jaar voor het eerste zwarte cijfers schrijven. Niet slecht als je pas vijf jaar met waterstof bezig bent.

 

Het hele verhaal op TTM

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb je toch die waterstoftanks achter de cabine hangen..

Hoe blijft dat heel bij een inkomend kopschot?

 

Is dat getest of is dat dan niet nodig omdat een bestaande cabine gebruikt wordt?

 

Citaat

Belangrijk is ook de range. Die zit afhankelijk van de inzet momenteel rond de 400 kilometer met vijf tanks achter de cabine. Dat is genoeg voor een hele dag distributierijden.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden