[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

‘Uitvlaggen trucks wordt minder interessant’


Vledder

Recommended Posts

  • Forumlid

Ik denk dat AH wel 200 van die busjes rijden heeft, dus ja dan gebeurd er wel eens wat.

Kijk naar " het zonnetje" ook een grote vervoerder, hoe vaak is die niet in beeld geweest????

Ik bedoel maar.... Grote vervoerders zullen vaker de krant halen, dan een kleine (en dat is maar goed ook voor die kleinere vervoerders)😜

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Ger-1957:

Ik plaats net een reactie zonder die van jou gelezen te hebben, maar ik meen het echt serieus, geef eens aan welke vrijheden heb je.

Niet zoveel, zelfs Brussel bepaalt waar jij pauze gaat houden. 😃

 

Misschien is vrijheid niet het juiste woord. Hebben we niet het gevoel dat we door autonomie vrijheid hebben? 

Je pakt je papieren, je gaat laden en de grote baan op. Af en toe een berichtje via WhatsApp van de planning of via de BC. Verder hoor ik niemand, zie ik niemand en kan ik de route zelf bepalen.  

Dan de vrijheid die je hebt tijdens je rust. Ik ga vaak wandelen, daarna een pot bier en een hapje. Soms nog een Netflixje en dan slapen.  

 

Man, we hebben zat vrijheid maar sommige zijn ziende blind. 

  • Like 7
  • Thanks 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
21 uur geleden zei tstle:

 

Welnee, die rekenen hun reistijd + reiskosten uit en zien in dat ze er niks mee opschieten om voor 200 in de maand extra elke dag 1,5 uur in de auto te zitten. sterker nog dat halen ze nieteens zonder pleisters om de ogen open te houden.

Maar degene die het werk in de dure regio wel doet kan daardoor wel z'n hoge huur betalen en nog redelijk leven.

IK denk dat je je daarin vergist, ga  s/morgens eens een keer bij deventer op de ijsselbrug staan en aanschouw hoeveel werkbussen vol mensen richting het westen rijden. Massa s van deze kant gaan er richting Utrecht /Amsterdam om daar daags hun kunstje te doen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
59 minuten geleden zei Ger-1957:

En dat heb ik niet als ik in de fabriek werk?

Nog veel vroeger als op de auto.

 

Dat noem ik geen vrijheid, kom nou eens met echte vrijheden 😉


Geen hopeloze collega’s of een baas de hele dag om je heen.

Gewoon laden of lossen en :bey: misschien tot ooit. Op naar de volgende.

 

Ik heb mijn eigen muziek en zing mee als ik wil zonder dat iemand er last van heeft.

Ik heb lekker mijn eigen gedachtes, en neem pauze waar en hoe ik wil met of zonder collega’s. 

Natuurlijk moet dat binnen de tijd, maar een fabriek heeft ook een arbeidstijd.

 

Ik kan genieten van de altijd wisselende omgeving.
Ook al rij je een weg iedere dag, in mijn ogen is hij is iedere dag anders.

 

Het gaat om het gevoel achter het stuur. De afwisseling. Het onvoorspelbare wat er op een dag gebeurd.

Dat geeft mij een vrij gevoel.

 

Maar Ger waarom zit jij nog steeds op de wagen?

Ook hieruit blijkt weer dat jij een groot voorstander bent om van het eens mooie beroep een 9 tot 5 baan te maken.

In de fabriek is dat makkelijker te regelen dan wanneer je langs de weg zit.


 

 

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Ger-1957:

En dat heb ik niet als ik in de fabriek werk?

Nog veel vroeger als op de auto.

 

Dat noem ik geen vrijheid, kom nou eens met echte vrijheden 😉

ER zijn wel vrijheden,maar dan moet je richting eigen rijder gaan denken,dan kun je b.v nog eens een dag blijven staan en denken;krijg allemaal de t***** maar,morgen komt er weer een dag.

Maar of de opdrachtgever ( die uiteindelijk de centen betaald) daar blij mee is ????

Maar uiteindelijk heeft niemand dan vrijheden als je zo filosofeert;iedereen ,of je nu chauffeur bent f voorzitter van de raad van commissarissen,we hebben allemaal onze verplichtingen.

Waarom zouden wij,chauffeurs, daar een uitzondering op moeten zijn???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nou bekijk ik het van een heel andere kant, blijf en ben gelukkig machinist. Maar mag graag een stukje sturen als het zo uitkomt. Om te beginnen waarom altijd dat gezever, wij verdienen te weinig t.o.v een andere beroepsgroep. Daarvan is mijn mening, je hebt een Hollandse mond daarmee kan je praten ook met je werkgever. Op een camping staan in een caravan om dichter bij je werk te zijn. Ik ken persoonlijk meerdere machinisten die dit week in week uit doen, omdat ze na hun werk niet meer op en neer rijden naar huis. Wij zelf hebben de keuze je rijdt op en neer of je blijft in de kost,volledig betaald inclusief eten drinken etc. Het op en neer rijden ook zonder een uur in te hoeven leveren zoals op veel plaatsen gewoon is. Ik zelf maak zo als meerdere collega's ook gemiddeld 60 uur in de week over een heel jaar genomen en niet omdat het moet en maar omdat ik het gewoon graag doe. En dat ik daarbij verdien wat ik denk dat ik verdien , en het interesseert mij niet of een collega meer verdient. Ik werk voor mezelf en mijn vriendin, kinderen. En zoals het er nu voorstaat door wat meevallers en goed opletten, zeg ik nog 10 jaar en dan ga ik doen wat ik graag doe, en daarmee bedoel ik  geen of zo min mogelijk dingen die moeten . Daar zal voor de hobby ook wel een keer machinist spelen bij zijn. Daarom ben ik ook voor een cao waar algemene richtlijnen in staan en je voor jezelf op mag komen wat je denkt te verdienen. Dan is alles in iedere bedrijfstak gelijk. En hoeven ze net als vroeger niet tussen de fabrieksmuren uit te komen en voor het geld gaan te sturen.  Vroeger was alles beter,maar nu is nu. En ze bestaan nog mensen die doen wat ze doen omdat ze het graag doen en niet omdat het moet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
48 minuten geleden zei europeaan:

ER zijn wel vrijheden,maar dan moet je richting eigen rijder gaan denken,dan kun je b.v nog eens een dag blijven staan en denken;krijg allemaal de t***** maar,morgen komt er weer een dag.


Of flexibel. Zo weet ik een vrouwelijke collega die op de mooiste plekjes in Europa komt en daar de mooiste uitstapjes maakt in haar (weekend)rust. 😍

 Maar veel chauffeurs hebben een eisenpakket en willen geen weekenden weg of alleen hoe het hun uitkomt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei henri:

wat is er mis met die reacties daar ben ik wel benieuwt naar hoe u er over denkt

en ik blijf erbij dat je samen met je werkgever over een ben gekomen .

en of dat salaris goed is daar doe ik geen uitspraak over.


Ik heb eerder vandaag al aangegeven hoe ik erover denk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
23 uur geleden zei Vledder:

 

image.thumb.png.a0b4a67b460de31e66c7f0fedc9b70ce.png

 

€ 407.04 per week voor 32 uur is € 12.72 per uur.

 

Bron: https://werk.ah.nl/bezorgers/?tab=wat-ga-je-verdienen

 

D0 per 1 januari 2020 = € 12.14 per uur

 

IK vond het ook al wat hoog, die 13 euro.

 

Ik maakte de berekening voor een 20 jarige die 24 uur per week werkt. Na 13 weken is zijn bruto uurloon (excl. toeslagen)  € 9,21 per uur...

 

Wel, er zullen wel wat toeslagen zijn (avond uren, zaterdagen waarvan je er 2 per maand beschikbaar moet zijn).. maar zo'n dik salaris voor een reguliere baan is het niet, denk ik.

 

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Wat betreft 'vrijheden' tijdens werktijd:

 

Het begint, denk ik, hoe je als mens bent en wat je wilt ontvangen vanuit een werkomgeving. Dat hangt samen met het type werk dat je doet als chauffeur, denk ik.

Wil je solistisch werken.. zoek transportwerk waar je zo min mogelijk met anderen te maken hebt. Bijvoorbeeld dat drankenwerk dat Marotrans wel eens aanstipt.

Ik vind mijn werk vaak ook erg stil.. soms tref je het tijdens een pauze dat je wat mensen op de bouw in de nabijheid ziet of spreekt.. maar meestal is er niemand als ik langs kom. Iedereen is dan toch met zijn eigen werk bezig.

 

Qua vrijheid om pauze te nemen? Ik denk dat je die tijdens  een rijp-dag, zonder veel vertragingsleed, meer hebt dan in adressenwerk. (als ik zo weleens een YT filmpje gezien heb.). Als ik midden op de dag een half uur pauze maak.. zit er toch een stemmetje in mij die zegt: dat half uur kom je dadelijk te kort na 15 uur, als de bouwhekken op slot gaan.. dus ga ik vaak maar ff creatief te werk ;)

 

Maar, qua 'gezeur' vanuit de planning, dáár is geen sprake van.

Ik kan min of meer mijn eigen starttijd bepalen.. (meestal 6 tot 6:20 uur, afhankelijk hoe snel het loopt vanaf het moment van uit bed stappen (5 uur).

Dát is wel een stukje vrijheid, misschien.. maar zo ervaar ik dat dan toch weer niet, eigenlijk. Best raar wel.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei lientje:


 

 Maar veel chauffeurs hebben een eisenpakket en willen geen weekenden weg of alleen hoe het hun uitkomt.

Dat is dan heel gemakkelijk:
Dan moet je niet bij een bedrijf gaan werken waar je het risico loopt dat je t weekend onderweg staat (of rijdt á 200 %)

Mijn oud werkgever wees sollicitanten altijd op dat artikel in de CAO waarin geregeld is dat je minstens 26 weekends vrij hebt: la je er meer thuis bent heb je mazzel,het liefste had hij dat de echtgenotes erbij waren,zodat iedereen wist waar hij aan toe was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
28 minuten geleden zei Ger-1957:

Vertel mij niet wat het mooie beroep inhoud, ik doe dit al >45 jaar en nee ik wil er geen 9-5 job van maken, maar wel een beroep waar je het van 9-5 kunt verdienen, net als in elk ander beroep

In ons beroep kun je t ook verdienen van 8.00 tot 17.00 uur hoor Ger,alleen kun je met dat salaris niet doen wat anderen ,die wél overuren,zaterdag en zondag uren willen draaien wél kunnen.

 

Wat mij opvalt in de div discussies over dit onderwerp is dat mensen die een 8-17 baan willen,dit ook door willen drukken voor degene die wél iets meer willen verdienen.

Alsof geld verdienen iets smerigs is,waar je ver van weg moet blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 uur geleden zei Dokus:


Die vrijheid heb je volgens mij ook bij elk ander beroep.

Ik weet wel zeker dat ik als Conducteur en ook als begrafenisondernemer veel meer vrijheid in mijn werk had dan nu.


emoji40.png —- nulli cedo —- emoji40.png

Het is ook appels met peren vergelijken. Inderdaad als conducteur heb je ook je vrijheid. Op de auto heb ik nu een andere vrijheid die beter bij mij past. 

Maar neem nou een kantoorbaan.. daar moet ik weer niet aan denken. 

3 uur geleden zei Dokus:

 


Het is natuurlijk wel zo dat de meest flexibele chauffeur het meest wordt misbruikt voor de klusjes waar de minder flexibele voor bedanken.


emoji40.png —- nulli cedo —- emoji40.png

 

Waar een ander voor bedankt interesseert mij niet. Nooit gedaan, zal me ook nooit interesseren.  Heb altijd uitstekend contact met de planners. Soms spring ik bij, soms regelen hun ad-hoc wat voor mij. 

 

1 uur geleden zei Ger-1957:

Vertel mij niet wat het mooie beroep inhoud, ik doe dit al >45 jaar en nee ik wil er geen 9-5 job van maken, maar wel een beroep waar je het van 9-5 kunt verdienen, net als in elk ander beroep

Er is maar weinig interesse voor kennelijk? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei Ger-1957:

Vergis je niet, er zijn er heel veel voor. tijdens vergaderingen hoor ik het veel, en dat is bepalend he 😉

En dus weer die hele kleine minderheid, het zou al een verbetering zijn als die CAO niet bindend zou zijn. En dat de chauffeur kan kiezen, de meeste chauffeurs zijn de idealen die de bonden nu hebben meer dan zat. 

 

Verder, dit topic ging over andere dingen hou dat vakbondgezever in het juiste topic aub.

  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb nu die mobp.  een paar keer gelezen een enige dat ik eruithaal is dat de chauffeur thuis moet kunen zijn 1 weekeind op de drie weken. Het stukje dat dan ook de auto mee moet lees ik niet?

En als dat zo is veranderd er dus weinig. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
22 minuten geleden zei HIT:

Ik heb nu die mobp.  een paar keer gelezen een enige dat ik eruithaal is dat de chauffeur thuis moet kunen zijn 1 weekeind op de drie weken. Het stukje dat dan ook de auto mee moet lees ik niet?

En als dat zo is veranderd er dus weinig. 

 

Volgens deze link die Ger geplaatst heeft gaat die maatregel in maart 2022 in. 
https://www.tln.nl/app/uploads/2020/07/MP-bestand-1-1.pdf

 

Heb jij een ander stuk gelezen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei Vledder:

Heb jij een ander stuk gelezen?

Nee  ook dit stuk, maar dit heeft het over 8 weken naar land van inschrijving van een exploitatievestiging waar het voertuig geregistreerd staat niet herkomst. Dat betekend nog steeds dat als een Roemeen en exploitatievesting heeft in Nederland waar de registratie van chauffeur en voertuig ook is hij de auto ook dat naartoe mag laten rijden. Hij zal het niet doen want dat is veel te duur voor hem maar het mag wel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
29 minuten geleden zei HIT:

Nee  ook dit stuk, maar dit heeft het over 8 weken naar land van inschrijving van een exploitatievestiging waar het voertuig geregistreerd staat niet herkomst. Dat betekend nog steeds dat als een Roemeen en exploitatievesting heeft in Nederland waar de registratie van chauffeur en voertuig ook is hij de auto ook dat naartoe mag laten rijden. Hij zal het niet doen want dat is veel te duur voor hem maar het mag wel. 

 

Maar als een Roemeen een Nederlandse exploitatievestiging heeft dan komen de wagens toch op Nederlands kenteken en moeten de chauffeurs volgens de NL CAO betaald worden? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden