[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

betonmixer op zijn kant


Vledder

Recommended Posts

  • 5 months later...
  • Forumlid

Wisten jullie dat je ook alleen de mixer kan verliezen? :p

 

?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&

 

Een cementmolen is maandagmiddag van een vrachtwagen gevallen in Wageningen. Dat gebeurde op de rotonde  van de Mansholtlaan en de Droevendaalseweg. 

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Ik zag dit dus maandagavond liggen (toen de bergers erbij waren, wilden net aan de klus beginnen).

Ziet er maf uit, zo zonder een vrachtwagenchassis. 

 

https://www.gelderlander.nl/wageningen/cementmolen-valt-van-vrachtwagen-op-rotonde-in-wageningen~af8e0d56/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei sprinter 516:


Volgens mij mag je met een handels kenteken niet zo maar in een ander land rijden

Daar heb je gelijk in. Het kenteken op die Actros is echter geen handelaarskenteken,maar een oostenrijks exportkenteken. Daar mag je binnende EU 21 dagen mee rijden naar je bestemming, mits je ook een verzekering afgesloten hebt.

 

Omdat deze kentekens ook voor niet in O geregistreerde voertuigen aangevraagd kunnen worden, zie je deze nogal eens voorbijkomen in de buurt van havens en grote 2e hands truckhandelaren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
12 uur geleden zei roadtrain:

Zal inderdaad wel van of naar sloop of handelaar zijn geweest. 

 

Nu ik die foto's zie, vermoed ik dat die mixers in Ede bij de handelaar vandaan komen. Die heeft er een flink aantal staan, uit Frankrijk (kenteken).

Zo te zien 2 verkocht en rijdend over de weg?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
14 uur geleden zei sprinter 516:


Volgens mij mag je met een handels kenteken niet zo maar in een ander land rijden

Dat mag dus wel.

Je mag zelfs je eigen voertuig in een ander land verplaatsen op groene platen.

Pa deed nog weleens een NL-demo in duitsland verplaatsen van klant 1, naar klant 2.... Of een nog niet gekentekend voertuig vanuit Berlijn naar NL (om opgebouwd te worden) rijden en vice-versa.

 

Groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ wellicht was dat destijds mogelijk volgens de regels.

 

Momenteel is de regeling als volgt:

 

Citaat

(.)U mag het handelaarskenteken alleen in Nederland gebruiken. Er zijn 3 landen waar het gebruik ook is toegestaan, maar met beperkingen:
In België en Luxemburg: uitsluitend voor het afleveren of ophalen van een voertuig voor koop en verkoop van het voertuig. Dus niet voor een proefrit.
In Duitsland: alleen bedrijfsauto’s mogen met een Nederlands handelaarskenteken in Duitsland rijden. Deze bedrijfsauto’s mogen daar alleen rijden in verband met opbouw, ombouw of herstelwerkzaamheden die daarmee te maken hebben. U moet een schriftelijke bevestiging van de werkplaats bij u hebben waarmee dit kunt aantonen.

 

https://www.rdw.nl/zakelijk/branches/startende-voertuigbedrijven/rdw-erkenning-aanvragen/handelaarskentekenregeling

 

Dus.. een demo auto verplaatsen binnen DLD is nu niet (meer) toegestaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden