[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Wielmoeren opzettelijk losgedraaid van vrachtwagens bij Royal Flora Holland in Rijnsburg


Vledder

Recommended Posts

  • Forumlid
2 uur geleden zei Pierre:

 

Wat heeft dat met "echte chauffeur" te maken dan?
Je bent dus -als ik het goed begrijp- geen echte chauffeur als je zelf geen banden hoeft -of mag wisselen, laat staan nog een reservewiel bij je hebt?
 

nope ......dit heb je helemaal verkeerd begrepen....

waar staat dit dan???

 

men schrijft .... dat ze niet snappen hoe ze de moeren los draaien zonder moersleutel...

want je schijnt er 1 bij te moeten hebben ..als je de  moeren los draait...

 

en onder een echte chauffeur ... tegenwoordig ...:

verwacht ik een professioneel persoon die weet waar die mee bezig is...

in het verkeer ...en bij los en laad plaatsen....

en zijn geduld kan opbrengen....en respect voor zijn mede collega's...

tegenwoordig hoef je zowat niks meer aan je voertuig te doen...

wordt allemaal gedaan..... daar is ook niks mis mee...

wordt je niet minder chauffeur van 

 

en vroeger moest je als chauffeur alles zelf oplossen...

maar dat hoeft tegenwoordig ook niet meer ..

met de komst van mobieltjes..

 

 

p.s.

 

echte chauffeurs.....was dat de tricker....???

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest
2 minuten geleden zei Pierre:

Moet je in Frankrijk geholpen worden door een bandenboer, dan ben je met geluk zomaar een halve dag verder, los van de achterlijke tarieven die ze durven rekenen. Tel uit je winst...;)

Weet er alles van helaas, ik stond op de Périphérique met een lekke band met de trekker , had geluk dat ik het ontdekte net na een tunneltje en kon nog net op een stukje weg trekken zodat ik van de weg af was in ieder geval. Maar inderdaad, je bent echt ¨de Sjaak¨ daar en het kost je inderdaad een halve dag. :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 uur geleden zei tiny:

i

toen de bandenboeren niet zo mobiel waren als nu...

moest je het zelf doen....

 

wat is er veranderd??

 

zijn er geen echte chauffeurs meer ?? 

LOL 


In zoverre verandert dat er meestal meer gen reserve wiel meer op een trekker zit omdat daar simpelweg geen ruimte meer voor is.
Zelfs mijn motorwagen bijna 10 jaar oud heeft geen reserve wiel.
Aanhanger zit een rek onder en heb daar wel en reserve hangen, maar geladen en dan een pneu du pang zal de 2e ook wel klappen
van de dubbellucht die daar op liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest
40 minuten geleden zei Pierre:

 

Die pech kan ik ook treffen, als er een band op de voor -of trekas kapot gaat. Daar valt dan verders niks aan te doen.
Toch, in vrijwel de meeste gevallen betreft het een band op de trailer en weet je wat je te doen staat; overall aan, gereedschap te voorschijn halen en aan de gang met het spul. Ik heb het verschillende keren aan de hand gehad, in alle gevallen -op de eerste keer na- binnen een uur weer onderweg, dag of nacht. Probeer 's ochtends om 05.00 ergens in de buurt van Parijs maar een bandenboer uit zijn nest te rammelen, ik wens je veel succes.

Het probleem schijn te zijn dat je dat niet zelf mag doen en dat je dus eerst van de weg af gesleept moet worden voordat er gerepareerd gaat worden en ik had het geluk dat ik nog net van de weg af kon komen en zelfs toen deed men zeer moeilijk, ondanks dat het  onze ¨vaste¨bandenboer of via onze service provider in Frankrijk liep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 minuten geleden zei Pierre:

 

Dat klopt inderdaad, er mag daar langs de weg niet gesleuteld worden. Wat ik wel eens hoor vertellen is dat zo'n wegbeheerder ook nog zijn vaste garage -en bergingsbedrijven heeft die het alleenrecht dus hebben om jou te komen helpen en daar grif voor rekenen maar hoe dat precies zit weet ik niet. 


Laatste keer 2008 tussen Mulhouse en Strasbourg wat op dat punt geen peage is.
Klapper op de vooras trekker.
Gendarmerie was er als de kippen bij en toen ik zijn dat de bandenboer al was ingeschakeld kreeg ik het antwoord>>>> NO NO NO

Dat stuk geld het zelfde als de autoroute du peage en er is maar 1 bedrijf dat mag assisteren.
Had het reservewiel toch nooit los gekregen want zat muurvast.
Het wisselen koste 600 euro en niet via DKV maar credit card betalen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Pierre:

 

 

Zo begreep ik het Tinus; iemand die nog zelf nooit een wiel gewisseld heeft omdat het bedrijf b.v een contract heeft met een bandenboer zal misschien ook niet weten dat je met een wielsleutel en een trekstang gewoon je wielmoeren los kan draaien. Waarschijnlijk in die veronderstelling omdat ze zelf nog nooit anders gezien hebben dan de bandenboer die met zijn (pneumatische) slagmoersleutel de wielmoeren los draait. Met daarop jou vraag "zijn er geen echte chauffeurs meer?"

okay...

duidelijk...:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Pierre:

had ik zelf een reservewiel bij gehad dan was er geen probleem geweest en had ik gewoon op de vluchtstrook zelf mogen wisselen volgens hem.

Hier in Nederland geen probleem , je vrij rap een rws auto bij je staat die vraagt of je zelf wisselt en zet pionnen uit en komt regelmatig kijken hoe ver je al bent , kon toen de laatste wielmoer niet los krijgen zoals vaker dat de laatste je gaat plagen , service wagen van de zaak erbij uiteindelijk en kreeg hem met moeite los met luchtsleutel , waar ik wel blij om was trouwens .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden