[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Nieuwe Europese rij- en rusttijden al in augustus van kracht


Vledder

Recommended Posts

  • Forumlid
5 uur geleden zei europeaan:

Wat stel jij je eigenlijk voor van "in de cabine verblijven" ??

Ha ha ha nou alleen slapen en in de ochtend of welke tijd van wakker worden dan ook aan de koffie zitten en toen ook nog een "shaggie" erbij dat is al meer dan geruime tijd (3 jaar inmiddels) verleden tijd dat roken maar dit terzijde, en zodra het kon hup naar buiten en een plekje zoeken in de Italiaanse zon althans niet te lang uiteraard want 36 graden is geen pretje!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Ger-1957:

De tijd die je door brengt als je niet in de kroeg hangt in het weekend.

Ik heb genoeg weekenden onderweg gestaan om te weten hoe dat is, en ik heb genoeg van dit soort gevallen gezien en zelf beleeft. 

Of je hangt in de kroeg of de ene of andere stelt voor om iets te gaan ondernemen en je pakt een taxi om in de stad in een kroeg/disco te hangen, je gaat eens een uurtje lamballen op een terrasje om daarna in een kroeg te belanden om te eten, waarna je om een uur of 2-3 s'nachts lam in je hok gaat slapen om tegen 11 uur de volgende morgen aan het ontbijt te gaan beginnen, s'middag met een paar maten een BBQ organiseren met natuurlijk de nodige wijn of biertjes om tegen 20 uur half lam in je hok te kruipen om later s'avonds nuchter genoeg te zijn om nog een paar wijntjes of biertjes etc. te nuttigen de volgende morgen vroeg op om met een kater je reis te vervolgen richting klant.

 

 

Zoals bovenstaande heb ik het niet zo vaak meegemaakt , voordeel van met een koeler gereden te hebben en jojo-en met kaarten.😉

Niet te vergelijken met tank, silo, autotransporter of huif/kastenwagen

De zeldzame keren dat dit mij wel gebeurde vond ik het juist wel leuk om een keer zo,n chill-weekendje te hebben met collega's lekker slap ouwehoeren.

Voor mij was het maken van weekenden weg toentertijd een bewuste keuze omdat ik wist dat ik goed aan werkuren kon komen in de weekenden anders had ik hier zeker niet voor gekozen.

Naast dat ik het geweldig werk vond was ik daarnaast wel onderweg om een goed belegde boterham te verdienen, iets wat ik in het koelvervoer wel kon maar in de andere takken van transport in mindere mate op Scandinavië, Oost-Europa en Greece na dan.

  • Like 3
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
9 uur geleden zei ayla:

Groet Ron (recordhouder bij ons in de groep met 122,5h in 1 week)

En daar ben je trots op??? houd er wel rekening mee dat je ook ouder wordt? alhoewel met dit tempo van werken/leven wordt je mijns inziens niet echt oud, ik mag hopen voor je dat je alsnog, als de tijd daar is, van je  pensioen kan gaan genieten en niet zoals een ex con collega van mij, amper een week, die vonden ze dood in zijn bed, in z'n slaap overleden dat wel maar als je net een week ervoor je pensioengerechtigde leeftijd hebt behaald en na amper bijna 7 dagen je dood vinden is dat wel heel erg zuur en dan druk ik mij nog voorzichtig uit.

Oh nog even dit, hij was nooit ziek altijd op tijd en behulpzaam met van alles en nog wat en dan zoiets te horen krijgen, bizar!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 25-3-2021 om 20:12 zei Vledder:

image.thumb.png.8ff9562f78e0cc553659fac125cbfb00.png

zo'n werkgever heb ik gehad, niet lang uiteraard maar dit terzijde, die vertikte het om overuren uit te betalen na het behalen van de 40 uur (is zijn goed recht hoor), nee dat deed hij echt niet zelfs geen minuut!!! dus de tekst op het plaatje hierboven sprak mij wel aan en de herinnering kwam weer even boven drijven, inderdaad na woensdag kon ik thuisblijven en dan had hij een tweede chauffeur en die maakte de week vol, nee na een maandje of zes had ik het wel gezien, ik had het al eerder gezien uiteraard maar rustig opzoek naar een andere werkgever en die waren er toentertijd nog volop!! en nee geen contracten, gewoon 2 maanden proef en vast in dienst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tsjemig Maersk,

Wat een negatieve en betweterige uitlatingen richting je collega's.

Waarom zocht je uberhaupt restaurantjes uit waar ook je collega's kwamen?

Velen gingen daar juist naar toe om ook de sociale contacten met collega's te onderhouden en informatie uit te wisselen over bereikbaarheid, openingstijden of route's na te vragen om niet via de dorpskernen te moeten rijden, kortom "trucs and tricks"

Nu reed ik meestal Oost-Europa en Griekenland waar het de gewoonste zaak van de wereld was dat je elkaar onderweg hielp als er problemen waren , denk aan kleine reparatie's, wiel wisselen, sneeuwkettingen leggen/afhalen en informatie delen e.d.

Maar als er iemand tussen de collega's had gezeten die reageerde zoals jij beschreef hierboven zou het wel erg eenzaam zijn geweest voor diegene onderweg en volledig uitgekotst te zijn  door de groep.

Je veegt de vloer aan met anderen om hun manier van weekend vieren, iets wat ik niet begrijp eerlijk gezegd want dat moet ieder toch zelf weten hou hij/zij dat doet?

Zoals ik reeds schreef, ik vond het wel leuk zo nu en dan een weekendje chillen met collega's, daarnaast had het thuisfront er geen problemen mee dat ik mijn "vrije weekend" doordeweeks thuis vierde. (Kwam zelfs beter uit bij ons!!)

Ik had ook altijd een aantal boeken bij me maar dat hield niet in dat ik me ver verheven voelde boven collega's die onderweg waren , ieder leeft zijn leven toch op zijn eigen manier en wie ben ik om daar met opgeheven vingertje over te oordelen!!

  • Like 6
  • Thanks 4
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 24-3-2021 om 23:31 zei Wijnand 1974:
Op 24-3-2021 om 23:03 zei ayla:

Euh, heb ik collega's bij HOFOR?

Wat is HOFOR?

 

Groet Ron

De stadwarmte en elektra voorziening van Kopen hagen staat een installatie met een koelmachine welke zeewater gebruikt voor stadswarmte. Hij doet ook allerlei melkkoelingen ed

 

Zo keek ik laatst in een melkstal en zag op de melktank het merk Westfalia staan.

 

hmm, dacht ik bij mijn eigen: ik ken wel de campers van hun.. maar dat ze ook een melktak hebben.. :confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Wist je dat je ook in een kroeg koffie kan bestellen?

Dat ik na een zware avond nooit, maar dan ook echt nooit ontbijt om 11 gehaald heb?

Dat het meestal een slome lunch werd rond een uur of 2. En ivm de avond BBQ niet te veel at.....

En dat ik heel veel "werkende" weekende had waarmee je soms al blij was dat je aan 9/11 uur rust kwam.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 uur geleden zei Gegrand:

Tsjemig Maersk,

Wat een negatieve en betweterige uitlatingen richting je collega's.  EX collega's zul je bedoelen en het is helemaal niet negatief bedoeld, ik koos en kies er nog altijd ervoor om met rust gelaten te worden en dat ik in een restaurant terecht kwam waar ook andere chauffeurs aanwezig waren kon ik niet helpen dat bepaalde de rij en rusturen registratie oftewel de Tacho begon te piepen dat je tijd erop zat en ja dan moet je wel.

Waarom zocht je überhaupt restaurantjes uit waar ook je collega's kwamen? zie antwoord hierboven.

 

Velen gingen daar juist naar toe om ook de sociale contacten met collega's te onderhouden en informatie uit te wisselen over bereikbaarheid, openingstijden of routes na te vragen om niet via de dorpskernen te moeten rijden, kortom "trucs and tricks", zal best allemaal maar dat zogenaamde sociale gedoe van sommigen kwam mij in die tijd al mijlenver de strot uit en van slap ouwehoeren hou ik al sowieso niet van en de "onbekende" weg gaan vragen?  ha ha nou die vond ikzelf wel totaal geen probleem mee.

 

Nu reed ik meestal Oost-Europa en Griekenland waar het de gewoonste zaak van de wereld was dat je elkaar onderweg hielp als er problemen waren , denk aan kleine reparaties, wiel wisselen, sneeuwkettingen leggen/afhalen en informatie delen e.d.

Maar als er iemand tussen de collega's had gezeten die reageerde zoals jij beschreef hierboven zou het wel erg eenzaam zijn geweest voor diegene onderweg en volledig uitgekotst te zijn door de groep.

Groep? ik wil helemaal nergens bij horen en al zeker niet bij een groep scheelt wel je kan niet uitgekotst worden.

Totaal geen probleem mee, ik ben nu eenmaal iemand die graag op zichzelf is en geen gelul van anderen wil aanhoren, ik had nota bene een bordje laten maken in die tijd met NIET STOREN erop en dat hielp verdomd goed!!

 

Je veegt de vloer aan met anderen om hun manier van weekend vieren, iets wat ik niet begrijp eerlijk gezegd want dat moet ieder toch zelf weten hou hij/zij dat doet?

Ik veeg helemaal niks en ieder moet voor zichzelf weten hoe hij of zij het weekend doorkomt maar om je nu compleet te laten vollopen en dan laveloos je weg moeten zien te vinden naar je wagen dat vind ik asociaal!!!

Heb je overigens wel enig idee hoeveel onschuldige doden er vallen door lieden die het zuipen niet kunnen laten??? zal wel niet want zuipen staat stoer!!!  tot ze er eentje (hopelijk gebeurt dat nooit) dood rijden met alle nare gevolgen van dien en ja dan hebben ze opeens heel veel spijt, en kijk dat is nu net dat kleine onderdeeltje van de hersenen die dat soort lieden nu missen, zij hebben zitten slapen toen deze werden uitgedeeld!!

 

Niemand vraagt zich af waarom ik zo fel ben tegen alcohol in het verkeer en bij beroepschauffeurs in het bijzonder, nu ik heb de pech gehad dat ik net op de verkeerde tijd en plaatst was toen deze ongevallen met dronken idioten plaatsvonden, kortom een paar staan nog altijd op mijn netvlies gebrand en dat gaat nooit meer weg, dat is blijvend maar ik heb het wel kunnen verzachten zeg maar door hulp te zoeken bij een goede psycholoog en die heeft het voor elkaar gekregen dat ik er geen nare dromen meer van heb zoals ik deze jarenlang heb gehad, kan je zeggen uit ervaring daar ga je geestelijk aan kapot!!!

Enige nadeel is wel dat ik nog feller ben geworden wat misbruik van alcohol betreft, hou mij ten goede ik veroordeel niemand die "sociaal' een biertje drinkt gewoon thuis etc. maar er zijn er ook die geen maat kunnen houden en ik heb er  zelf eentje in de familie zitten, een hopeloze zaak en daarom ook volledig in isolatie verkerend, niemand wil met die gast in contact treden, is ook behoorlijk agressief en heeft al talloze malen 24 uur in de bak gezeten om te ontnuchteren en ja dan hebben ze spijt en beloven ze de Godganse wereld dat ze nooit meer zuipen, twee dagen later zit'ie weer vast, soort van een draaideur zeg maar, zelfs de talloze AA clubs in al die jaren hebben niets geholpen, dus nu maar afwachten tot we het bericht ontvangen dat ze hem ergens hebben gevonden..............Dood!!

Zoals ik reeds schreef, ik vond het wel leuk zo nu en dan een weekendje chillen met collega's, daarnaast had het thuisfront er geen problemen mee dat ik mijn "vrije weekend" doordeweeks thuis vierde. (Kwam zelfs beter uit bij ons!!) Mooi fijn voor jou dat je dat leuk vond ieder zijn ding maar voor mij persoonlijk hoeft het absoluut niet.

Ik had ook altijd een aantal boeken bij me maar dat hield niet in dat ik me ver verheven voelde boven collega's die onderweg waren , ieder leeft zijn leven toch op zijn eigen manier en wie ben ik om daar met opgeheven vingertje over te oordelen!!

Nee ik heb niet één keer mijn vinger opgeheven tijdens het typen en nu weer niet, ik zeg gewoon zoals het is en ik lees niemand  de les, ik zeg alleen maar hoe ik erover denk en wat een ander ervan vind moeten ze zelf weten, je hebt nu eenmaal een bepaald slag mensen wat ook graag gaat kijken bij ongevallen of andere zaken en dan snel via de digitale trom het verder gaan rondbazuinen, of van die mensen die graag in overvolle stadions gaan zitten om vanuit een hoge positie een poppetje iets te zien doen maar niet weten precies wat, blijf thuis voor de buis dan zie je het beter en is ook goedkoper dan zo'n kaartje kopen en op een slechte plaats terechte te komen.

Iedereen een prettig weekend gewenst.

have a nice day-001.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
16 uur geleden zei Ger-1957:

 

Of je hangt in de kroeg of de ene of andere stelt voor om iets te gaan ondernemen en je pakt een taxi om in de stad in een kroeg/disco te hangen, je gaat eens een uurtje lamballen op een terrasje om daarna in een kroeg te belanden om te eten, waarna je om een uur of 2-3 s'nachts lam in je hok gaat slapen

Waarom hang je ,als je n weekend overstaat  in de kroeg een ga je ,als je t weekend thuis bent met moeders een glaasje drinken en op restaurant.

En als je ieder weekend dat je weg bent  iedere keer 'snachts om 2-3 uur je "hok"in gaat heb je altijd een saai leven gehad.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei Ger-1957:

Ik zeg toch dat ik genoeg van die weekenden heb meegemaakt, of ik nou in Spanje, Italië of Frankrijk stond het was elke keer hetzelfde als er een groepje bij elkaar kwam. De Polen hebben de naam, maar de "Hollanders" kunnen er ook wat van ;)

Alleen "wij"vraten de arm ( de restauranthouders) maar zopen ze rijk.

De "Polen" houden alleen de parking bezet.

  • Like 3
  • Haha 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
17 uur geleden zei Ger-1957:

De tijd die je door brengt als je niet in de kroeg hangt in het weekend.

 

Toch niks mis mee, mijn cabine ,voorzien van alle moderne voorzieningen,zoals stand verwarming via het motorblok,stand airco,koelkast,telefoon,was altijd een prima plaats om te verblijven.

En ik parkeerde altijd direct in de buurt van plaatsen ,die jij kroeg noemt,waar ik desgewenst wat kon eten,drinken een naar het toilet kon gaan of een douche kon nemen.

 

Dat je weekenden onderweg door moet brengen is geen straf hoor,dat is je eigen keuze.

Je hoeft t namelijk niet te doen,gewoon bij een bedrijf gaan werken waar je iedere vrijdag op standplaats bent,die zijn er genoeg.

Er zijn zelfs bedrijven waar je iedere avond thuis bent.

 

Maar niet hier de chauffeurs ,die wel weekenden onderweg zijn, beschrijven als tweederangs burgers die ,zonder uitzondering allemaal alcoholisten zijn.

Daarmee doe je veel collega's te kort.

  • Like 4
  • Thanks 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 minuten geleden zei europeaan:

Toch niks mis mee, mijn cabine ,voorzien van alle moderne voorzieningen,zoals stand verwarming via het motorblok,stand airco,koelkast,telefoon,was altijd een prima plaats om te verblijven.

En ik parkeerde altijd direct in de buurt van plaatsen ,die jij kroeg noemt,waar ik desgewenst wat kon eten,drinken een naar het toilet kon gaan of een douche kon nemen.

 

Dat je weekenden onderweg door moet brengen is geen straf hoor,dat is je eigen keuze.

Je hoeft t namelijk niet te doen,gewoon bij een bedrijf gaan werken waar je iedere vrijdag op standplaats bent,die zijn er genoeg.

Er zijn zelfs bedrijven waar je iedere avond thuis bent.

 

Maar niet hier de chauffeurs ,die wel weekenden onderweg zijn, beschrijven als tweederangs burgers die ,zonder uitzondering allemaal alcoholisten zijn.

Daarmee doe je veel collega's te kort.

Bij ons hebben we er eentje die heeft altijd een fiets bij zich, Voordat een ander de auto op de handrem heeft, heeft hij de hele omgeving al gezien op zijn fietsie.LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 minuut geleden zei Ger-1957:

, jij bent met je mening ver in de minderheid dus je gaat het nooit winnen :p

Als je je oogkleppen eens afzet en met mensen gaat praten die dit werk daadwerkelijk doen zou je nog wel eens verrast kunnen zijn of ik met mijn mening in de minderheid ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
22 minuten geleden zei lientje:

 

Waarom die lach smiley?

 

Ik heb daar de eerste keren geweldig om moeten lachen. Niet dat hij de omgeving ging verkennen. Maar wel om het geknup met zijn fiets achterop de trekker of in de trailer. En de persoon zelf doet ook een beetje overkomen als een verstrooide professor. En toch is hij heel aardig. Daarom dat ik er nog van in de lach schiet als ik er aan denk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
46 minuten geleden zei Ger-1957:

Die mensen tref ik op vergaderingen waar er over beslist wordt, en het verbaas me telkens weer hoeveel mensen er nog de rust in de cabine door willen brengen ;)

Ja ,anderhalve man en een paardekop gaan op dat soort vergaderingen beslissen wat goed is voor de rest van de mensheid.

 

Maar maak je maar geen zorgen hoor Ger,van degene die nog daadwerkelijk weekenden onderweg zijn verblijft de meerderheid liever in de cabine dan in een of ander budgethotel.

  • Like 2
  • Thanks 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ja ,anderhalve man en een paardekop gaan op dat soort vergaderingen beslissen wat goed is voor de rest van de mensheid.
 
Maar maak je maar geen zorgen hoor Ger,van degene die nog daadwerkelijk weekenden onderweg zijn verblijft de meerderheid liever in de cabine dan in een of ander budgethotel.

En toch hè, we vallen wel steeds over die “anderhalve man en een paardekop” maar de klagers hier komen nog steeds niet op de vergaderingen waar ze het verschil kunnen maken.......
Willen ze dit eigenlijk zelf wel dan????
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
33 minuten geleden zei sprinter 516:


En toch hè, we vallen wel steeds over die “anderhalve man en een paardekop” maar de klagers hier komen nog steeds niet op de vergaderingen waar ze het verschil kunnen maken.......
Willen ze dit eigenlijk zelf wel dan????

Misschien dat die "klagers"gewoon aan het werk zijn ( weekenden maken) wanneer er vergaderingen zijn.

 

Je zou,als moderne vertegenwoordiger van het werkende volk, natuurlijk de mening via de electronische weg ( Email ,fora opinternet enz ) kunnen vragen.

Maar als je dan antwoorden die kritisch zijn op jouw stelling ignoreert schiet t ook niet op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei Dokus:

 


alle chauffeurs die weekeinden overstaan blijven een minderheid

Hoeveel % van de chauffeurs blijven weekeinden overstaan?


emoji40.png—- nulli cedo —-emoji40.png

 

Waarom ben ik daar niet verwonderd over: als je eerst een complete beroepsgroep naar de filisteinen helpt( Nederland transportland is gedecimeerd) moet je niet met vergelijk komen hoeveel mensen er og internationaal rijden.

 

En omdat er steeds minder mensen geen weekenden meer maken is het ook niet nodig om degene die t nog wel doen het vuur aan de schenen te leggen.

 

Cor,het lijkt wel of jij ( en Ger),die geen weekenden wenst te werken,dit bij wet gelijk ook wil verbieden aan degene die daar geen probleem mee hebben.

  • Like 3
  • Thanks 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 uur geleden zei Ger-1957:

Die mensen tref ik op vergaderingen waar er over beslist wordt, en het verbaas me telkens weer hoeveel mensen er nog de rust in de cabine door willen brengen ;)

Ger,op dat soort vergaderingen waar jij komt(,en waar ik ook heen zou kunnen gaan),word niks beslist,daar word slechts advies gegeven aan de politici die daarover beslissen.

Maar dikwijls wel advies op verkeerde sentimenten lijkt mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Waarom ben ik daar niet verwonderd over: als je eerst een complete beroepsgroep naar de filisteinen helpt( Nederland transportland is gedecimeerd) moet je niet met vergelijk komen hoeveel mensen er og internationaal rijden.
 
En omdat er steeds minder mensen geen weekenden meer maken is het ook niet nodig om degene die t nog wel doen het vuur aan de schenen te leggen.
 
Cor,het lijkt wel of jij ( en Ger),die geen weekenden wenst te werken,dit bij wet gelijk ook wil verbieden aan degene die daar geen probleem mee hebben.

Mij hoor je niet zeggen dat jullie niet weekenden mogen werken hoor.
En ja, ik geef eerlijk toe dat ik niet eens meer nachten van huis wil ja.
Maar daar gaat het hier niet om.
Waar het wel om gaat, is dat er een wetgeving is, en die nageleefd moet worden.
Ik persoonlijk heb daar dus totaal geen last van, anderen misschien wel, maar wat is de keuze???
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden