Spring naar bijdragen

Nieuwe Europese rij- en rusttijden al in augustus van kracht


Recommended Posts

  • Forumlid
3 minuten geleden zei sprinter 516:

^^ Als ik als simpele ziel dit al kan bedenken Rob, waarom de “geleerden” dan niet?

Omdat het niet simpel is, hoe doe je dat met een chauffeur die s'morgens lost in Antwerpen of Roergebied en s'middags nog een ritje Amsterdam-Groningen doet, is hij dan een internationale chauffeur of telt het dan als binnenlandse rit?

En wat als hij terug komt van een internationale rit op donderdag en lost nog die dag, vrijdag doet hij wat binnenland werk, hoe ga je dat allemaal controleren en indelen? 

Het eenvoudigste is dat wat ik al een paar keer heb gezegd.

14 uur werk op een dag 2 uur rust of voor mijn part 1,5 uur en de rest van de uren deel je zelf maar in naar behoefte elke nacht 10 uur stil staan. (woon werk verkeer event. diensturen zodat je wel je 10 uur thuis bent)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Reacties 428
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tsjemig Maersk, Wat een negatieve en betweterige uitlatingen richting je collega's. Waarom zocht je uberhaupt restaurantjes uit waar ook je collega's kwamen? Velen gingen daar juist naa

Ik ben nog niet begonnen. Jankerd. 

Ger wat ben je een ongelovelijke  baal hooi. Je bent de laatste tijd niet anders dan oorlog aan het stichten hier. Overal waar er maar wat uit te lokken valt ben je momenteel aanwezig in de hoop dat d

Posted Images

  • Forumlid
9 minuten geleden zei Wijnand 1974:

aangezien het Deense systeem heel anders werkt

Oke Deens systeem, dat is heel wat anders dus, ik heb nergens gelezen dat je in Denemarken werkt, er over heen gelezen misschien?

Maar wat vergelijk je dan hier, appels met peren?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
8 uur geleden zei sprinter 516:

 

Johan Cruijff schreef het ooit al, elk voordeel heeft ook een nadeel.......

Uh?.....

 

dat zou kunnen en de echte uitspraak kwam van:

https://www.google.nl/amp/s/amp.nos.nl/artikel/2223448-van-hanegem-ieder-nadeel-heeft-zijn-voordeel-is-niet-van-cruijff.html

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
7 minuten geleden zei Ger-1957:

Oke Deens systeem, dat is heel wat anders dus, ik heb nergens gelezen dat je in Denemarken werkt, er over heen gelezen misschien?

Maar wat vergelijk je dan hier, appels met peren?

Nee, het gaat mij erom dat er geroepen wordt dat je maar 8 uur op een dag moet werken voor een fatsoenlijk loon ik wil alleen aangeven dat er veel meer beroepen zijn die 12 uur op een dag werken en echt niet veel meer hebben dan een chauffeur maar goed Ger dit wil jij niet zien of horen. Dus ga je het op appels en peren gooien. Ik geloof dat je het goed bedoelt en dat je het beste voor hebt voor en met iedereen maar je hebt moeitebom een ander zijn mening te respecteren.

  • Like 3
  • Thanks 3
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
1 uur geleden zei Wijnand 1974:

ik wil alleen aangeven dat er veel meer beroepen zijn die 12 uur op een dag werken en echt niet veel meer hebben dan een chauffeur

Oke niet veel meer, maar dus wel meer.

Maar laten het eens eerlijk en open spelen, wat is jou uurloon?

De meeste chauffeurs staan in D laten we zeggen de hoogste trede (D6) dat is dus 15,36 per uur bruto wel te verstaan, laten we de toeslagen even buiten beschouwing. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Ik heb zelf maar even wat opgezocht.

image.thumb.png.93c8b9b7729e77ab86149542331be400.png

 

We praten dus niet over uurloon in de electro, dat is nergens terug te vinden en ik heb geen zin om het uit te gaan rekenen.

Maandloon van iemand die 7 dienstjaren heeft is dus 3.025,42 euro voor 38 uur werk

Maandloon van een chauffeur D schaal 7 dienstjaren is 2.670,89 euro voor 40 uur werk

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
10 uur geleden zei sprinter 516:

 

Zoals ik al vaker geschreven heb, zouden er eigenlijk 2 rijtijden wetten of besluiten moeten komen voor nationaal werke en voor internationaal werk.

Nu zitten deze 2 elkaar veel te veel in de weg.

Niet mee eens Cor,of je nu binnenland of buitenland rijdt,maakt niet uit: de rijtijdenwet is voor iedereen gelijk.

Je kunt daar geen onderscheid gaan maken.

Als je nu onze ,dikwijls zwaar bewonderde, FUWA regels zou bedoelen geef ik je gelijk:

Of je nu van maandagochtend tot vrijdagavond één ritje Spanje maakt,of in dezelfde periode 6 ritten van Maastricht naar Roodeschool (of all places) maakt mag geen verschil in beloning zijn ,dus voor beide werkzaamheden E 7 w.m.b.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
3 uur geleden zei sprinter 516:

^^ Als ik als simpele ziel dit al kan bedenken Rob, waarom de “geleerden” dan niet?

Wat zijn jiuw "grieven "dan tegen de RTB,wat betreft binnenlanders of buitenlanders??

 

Waar word de ene gematst en de andere benadeeld w.b. de wetgeving ?

 

Let wel he: ik ben zoals je weet ook noot tevreden geweest over de huidige wetgeving( zoals verschillende anderen)

Als ik m zou moeten schrijven ziet hij er wat anders uit....maar geen verschil tussen iemend die op het binnenland rijdt of op het buitenland.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
2 uur geleden zei Wijnand 1974:

Nee, het gaat mij erom dat er geroepen wordt dat je maar 8 uur op een dag moet werken voor een fatsoenlijk loon ik wil alleen aangeven dat er veel meer beroepen zijn die 12 uur op een dag werken en echt niet veel meer hebben dan een chauffeur maar goed Ger dit wil jij niet zien of horen. Dus ga je het op appels en peren gooien. Ik geloof dat je het goed bedoelt en dat je het beste voor hebt voor en met iedereen maar je hebt moeitebom een ander zijn mening te respecteren.

Vergis je niet Wijnand,in Nederland heeft een chauffeur geen 8 urige werkdag,maar een 40 urige werkweek,een kleine nuance,maar toch.

In de praktijk komt dat her op neer dat een chauffeur eerst 40 uur moet maken en vervolgens alle verder uren overuren zijn.

Als t baasje op maandag geen werk heeft laat hij je thuis en kun je dinsdag opdraven om eerst aan je 40 uur te beginnen.

Hoewel dit in de praktijk erg weinig voorkomt;men zit ook hier wanhopig om chauffeurs te springen ,zodat je die 40 uur op woensdag al vol hebt en donderdag,vrijdag en zaterdag ( 150 % i.p.v. 130 %) je overuren kunt draaien

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
21 uur geleden zei europeaan:

Vergis je niet Wijnand,in Nederland heeft een chauffeur geen 8 urige werkdag,maar een 40 urige werkweek,een kleine nuance,maar toch.

 

Best Europeaan volgens mij heeft elke Nederlander een 40 urige werkweek dus dat 8 uur per dag is leuk maar dat geldt ook voor een schilder/servicemonteur/vertegenwoordiger of bankmederwerker. Net als ik een 37 urige werkweek heb. Dus die nuance is daar volgens mij niet aan te brengen.

22 uur geleden zei Ger-1957:

Oke niet veel meer, maar dus wel meer.

Maar laten het eens eerlijk en open spelen, wat is jou uurloon?

De meeste chauffeurs staan in D laten we zeggen de hoogste trede (D6) dat is dus 15,36 per uur bruto wel te verstaan, laten we de toeslagen even buiten beschouwing. 

Hoi Ger, Ik heb 185kr brutto per uur als ik uitreken wat ik heb gaan er in een maand ongeveer 166 uur is dus 166x185kr=30710 €1 = 7,4kr afhankelijk van wissel koers maar dit klopt redelijk is dus 307107/7,42=€4138,81 bruto als je dit maal 0,62 doet heb je mijn netto loon en dit is uitgegaan van mijn 37 uur per week. Toen ik bij de grote multinational zat ik aam het eind van mijn schaal en functiejaren zaten daar niet in de CAO kwam ik net aan de €2000 netto met de bjjtelling van de lease auto eraf.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
21 uur geleden zei europeaan:

 

Hoewel dit in de praktijk erg weinig voorkomt;men zit ook hier wanhopig om chauffeurs te springen ,zodat je die 40 uur op woensdag al vol hebt en donderdag,vrijdag en zaterdag ( 150 % i.p.v. 130 %) je overuren kunt draaien

Is geen slimme werkgever als je de over uren verdeelt over de andere dagen zijn het maar 130% uren en zo werkt het in het normale bedrijfsleven ook je hebt een bepaalde werktijd en de uren die je extra maakt worden per dag geschaald dus heb je maar een paar uren 150% en de rest 130%. Zo werkt het zelfs als je storingsdienst hebt en dan kregen wij wel €7,50 als toeslag voor de storingsdienst 🙊😳

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
42 minuten geleden zei Wijnand 1974:

Best Europeaan volgens mij heeft elke Nederlander een 40 urige werkweek dus dat 8 uur per dag is leuk maar dat geldt ook voor een schilder/servicemonteur/vertegenwoordiger of bankmederwerker. Net als ik een 37 urige werkweek heb. Dus die nuance is daar volgens mij niet aan te brengen.

 

Behalve in het beroepsgoederen vervoer dan,daar is t echt 40 uur per week.

Zou men je van maandag t/m woensdag 40 uur laten maken kan men je donderdag een vrijdag thuis laten.

Werkgevers maken zich al sterk voor een 160 uur /4 weken,hoewel dit nog geen gelopen race is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
16 minuten geleden zei europeaan:

Behalve in het beroepsgoederen vervoer dan,daar is t echt 40 uur per week.

Zou men je van maandag t/m woensdag 40 uur laten maken kan men je donderdag een vrijdag thuis laten.

Werkgevers maken zich al sterk voor een 160 uur /4 weken,hoewel dit nog geen gelopen race is.

Wij hebben ook 37 uur in 3,5 dag bij het reiswerk wat ik doe maar als wij donderdag en vrijdag blijven is de vrijdag standaard bijna 200% wij krijgen een toelage 1ste 2uur i 86kr en daarna wordt 180kr per uur bovenopmje normale uurloon. Maar het werkt niet zo bij ons dat we donderdag om 12 uur onze 37 uur hebben en dan eerst 2 uur 86kr en de rest voor die 180kr toeslag krijgen dan worden de uren wel aangepast en dt wordt ons ook meedegedeeld met een mailtje of telefoontje. Wat ik mij herinner van kijn vader hd hij in zij  tanddard contract al 20 overuren hij moest alleen xelf opletten dat hij er niet meer maakte want dan was het minder. Hij deed binnenland distributie met een bakwagen wat ik mij heug was het meestal een 35 á 40 adressen eruit jassen van pallets tot een paar doosjes en het merendeel ging met de hand en een steekwagen en dan werd er verwacht dat je rond 1 uur belde voor de afhalers retouren en dat wat de volgende dag weer bezorgd moest worden in andre gebieden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
1 uur geleden zei Ger-1957:

Zitten we hier nu echt Deense met Nederlandse lonen en constructies te vergelijken? 


Ehh, ja. 
 

Deense elektromonteurs salarissen versus Nederlandse chauffeurs salarissen. 
 

Perfect logisch toch?

  • Like 4
  • Thanks 1
  • Haha 2
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
3 uur geleden zei Ger-1957:

Zitten we hier nu echt Deense met Nederlandse lonen en constructies te vergelijken? 

Ja ,eigenlijk wel,maar niks mis mee toch ??

Veelal worden Oost Europese salarissen vergeleken met "ons"Nederlands salaris.

En word daar gelijk de conclusie aan verbonden dat die Oost Europeanen"uitgebuit"worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Ach eigelijk allemaal niks mee toch ? Ik denk een ieder die hier op het forum zit is verweven met transport of is gek op vrachtauto,s kortom ga lekker door zo,ik pak toch wel borrelnoten en een Ricard gekregen van een forumlid die volgens mij aandelen heeft bij Ricard 😁

Ik hoop dat ook hij weer vlug langskomt want de bodem komt in zicht !!!

  • Like 1
  • Haha 5
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
6 uur geleden zei europeaan:

Ja ,eigenlijk wel,maar niks mis mee toch ??

Veelal worden Oost Europese salarissen vergeleken met "ons"Nederlands salaris.

En word daar gelijk de conclusie aan verbonden dat die Oost Europeanen"uitgebuit"worden.

Als ik dan lees wat Wijnand verdien kunnen wij ook zeggen dat we uitgebuit worden ;)

  • Like 2
  • Haha 1
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

^^ gelukkig is het leven in DK ook een stukje duurder...(waarom zou het Wijnand beter gaan, als wij LOL)

 

Groet Ron

 

(als we puur op salaris gaan kijken, vind ik dat Wijnand ook uitgebuit wordt :p )

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Maar misschien is de kwaliteit van leven in Denemarken wel beter dan in Nederland?

 

Dat is niet uit te drukken in geld.

 

Zolang Wijnand er een goed gevoel bij heeft zeg ik: vooral doorgaan zoals je nu doet.

Maar dat geldt ook voor andere ingezetenen van landen buiten Nederland, die het goed naar de zin hebben.

 

Hans

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
2 uur geleden zei Wijnand 1974:

@ayla Daar dacht jou collega bij HOFOR laatst anders over🤪🤪🤪😇

Euh, heb ik collega's bij HOFOR?

Wat is HOFOR?

 

Groet Ron

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden