[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Nieuwe Europese rij- en rusttijden al in augustus van kracht


Vledder

Recommended Posts

  • Forumlid

ik denk dat een hoop mensen denken dat alleen chauffeurs veel uren maken maar, ik ben zelf electricien en maak gemiddeld ook 50 werkuren per week geen personeel te krijgen en het project moet af anders dagboetes. Boven op deze uren komen gemiddeld nog 4 uren woonwerk verkeer per dag. Dus @Ger-1957 niet alleen chauffeurs werken lange dagen degene die max 40 uur per week maken zijn in mijn ogen ambtenaar of zitten op kantoor🤪

  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
11 minuten geleden zei Ger-1957:

(...) mijn soort heeft vele malen op de barricade gestaan om een fatsoenlijk loon en betere arbeidsvoorwaarden te krijgen
(...) mijn soort heeft er voor gezorgd dat er betere en ruimere cabines kwamen en er voor gezorgd dat er een standkachel in kwam
(...) mijn soort probeert er voor te zorgen dat vrachtwagen chauffeur een normaal beroep wordt waar je met normale arbeidstijden een boterham kunt verdienen.

 

Eigenlijk ben jij dus een soort van weldoener als ik het zo allemaal eens lees, je dicht jezelf in ieder geval een hoop eer toe. Een Gutmensch, zo noemen ze dat toch?

  • Haha 3
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
16 minuten geleden zei Ger-1957:

Beste vriend, mijn soort heeft vele malen op de barricade gestaan om een fatsoenlijk loon en betere arbeidsvoorwaarden te krijgen, mijn soort heeft er voor gezorgd dat er betere en ruimere cabines kwamen en er voor gezorgd dat er een standkachel in kwam, mijn soort probeert er voor te zorgen dat vrachtwagen chauffeur een normaal beroep wordt waar je met normale arbeidstijden een boterham kunt verdienen.

 

Er is ook een soort die alles in een razend tempo probeert af te breken wat mijn soort heeft opgebouwd of probeert op te bouwen door te stellen dat je als je genoeg uren kunt maken je een beste boterham verdiend, zoek je soort waar je bij wil horen uit zou ik zeggen :bey:   

Dat waardeer ik zeer dat je dat allemaal voor ons gedaan hebt Ger. Maar mogen wij dan ook gaan genieten van jouw behaalde resultaten en ook wat van Europa gaan zien in een door jouw inzet goed uitgeruste truck. Zodat we al deze faciliteiten ook daadwerkelijk kunnen gaan gebruiken?  Of moeten we alleen maar rondjes rond de kerktoren gaan rijden?  In een prachtige truck met allerlei accessoires  erop en erin die we helaas niet nodig zijn omdat onze voorgangers het nodig vonden om de generatie na hen te ontzien van een beetje werk en het nodig vonden om hen te betuttelen en in de watten te leggen?

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
41 minuten geleden zei iveco 35c17:

Dat waardeer ik zeer dat je dat allemaal voor ons gedaan hebt Ger. (...)


Die waardering is wel op zijn plaats lijkt mij. Zonder Ger en zijn medestrijders reed jij nu nog in een Opel Blitz naar Göteborg en sliep je op een plank met een stuk schuimrubber. ;)

  • Like 1
  • Haha 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
13 minuten geleden zei Pierre:


Die waardering is wel op zijn plaats lijkt mij. Zonder Ger en zijn medestrijders reed jij nu nog in een Opel Blitz naar Göteborg en sliep je op een plank met een stuk schuimrubber. ;)

Die Opel Blitz komt er niet meer aan te pas Pierre. Helaas die plank met schuimrubber wel. Althans ik zou niet weten hoe je anders het bed op zo een boot zou moeten noemen! Dat daar nu nooit op in gespeelt is door mensen als Ger. Echt onmenselijk zijn die bedden, puur bedoelt om vooral niet te lang op te liggen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Wijnand 1974:

ik denk dat een hoop mensen denken dat alleen chauffeurs veel uren maken maar, ik ben zelf electricien en maak gemiddeld ook 50 werkuren per week geen personeel te krijgen en het project moet af anders dagboetes. Boven op deze uren komen gemiddeld nog 4 uren woonwerk verkeer per dag. Dus @Ger-1957 niet alleen chauffeurs werken lange dagen degene die max 40 uur per week maken zijn in mijn ogen ambtenaar of zitten op kantoor🤪

Dat doe je toch helemaal fout hoor. Gewoon naar 40 uurtjes zeggen "Na mij de zondvloed"en fijn naar huis gaan. Ook je woon werk uren horen hier uiteraard bij. En dat er geen personeel te vinden is omdat iedereen  professor moest worden dat is niet jouw probleem eeey. Nee 40 uurtjes is genoeg aldus sommigen hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
30 minuten geleden zei Ger-1957:

Probeer je me nu woorden in de mond te leggen Pierre, leer eens lezen.

 

Nou, vooruit dan; je dicht alle eer niet alleen aan jezelf toe maar ook aan de rest van 'jou soort'. :p
 

4 uur geleden zei Ger-1957:

(...) mijn soort heeft (...) mijn soort probeert (...) mijn soort heeft opgebouwd  

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 minuut geleden zei lientje:


Die krijg je toch ook wel vergoed zeker? 🤐

Die krijg ik zeker ook vergoed, punt is dat er hier door bepaalde personen wordt geroepen dat iedereen standaard maar 40 uur werkt en er zijn veel meer beroepen die meer of vergelijkbare aantallen uren maken als chauffeurs en die niet veel meer hebben. Trouwens boven op deze uren hebben we ook nog storingsdienst iedere 6 weken wat inhoud dat je ook nog eens kunt opdraven als er storingen buiten kantoortijd zijn. Uiteraard krijgen we hier een vergoeding voor maar het hoort er wel bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Toch effe op een paar dingen wat zeggen. Ten eerste Ger. Ik schreef willen werken, niet moeten werken. Als ik het in 40 uur niet verdient krijg,dan met 60 of 70 ook niet. Dus ik mag en moet niet. Dan sprinter of te wel Cor. Waarom eigen baas worden? We hebben al zoveel vrijheid dat we zelf voor het merendeel zelf bepalen tot hoelaat en hoeveel we werken, natuurlijk wel je contract uren maken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zojuist zei iveco 35c17:

1 uur daarvan waarschijnlijk niet, en als die een goede werkgever heeft de rest wel. Maar ik ken er ook zat die het niet vergoed krijgen.

Ik krijg alle reisuren direct van huis naar werkplek vergoed, of de uren van de zaak naar mijn werkplek waar dan ook in Denemarken of Duitsland. Uren worden betaald tegen gewoon uurloon en niet tegen verlaagd uurloon of iets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
44 minuten geleden zei Wijnand 1974:

@Pierre Dubbel tarief als jou vriendjes in Doorn😉 de brandmelders weer is midden in de nacht van het plafond slopen (...)

 

Hadden ze na het zuipen weer tosti's en worstjes zitten bakken op zaal, of was het gewoon weer zo'n wedstrijdje wie het langst aan een brandmelder kon blijven hangen met z'n hoeven van het dek?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
 
Je werkte er puur voor de knaken maar kon er wél 18-19 uur per dag werken. Wat is het probleem dan?

Of was het een sociaal leven willen hebben maar wél heel veel overuren willen maken -want alles voor de poen en 18-19 uur op een dag werken? Ja ja...ik snap heel veel maar dit effe niet.
 
 

Daar was ik al bang voor Pierre, het valt ook niet mee hè, als je geen 18 meer bent hè
Tuurlijk wil ik als ik de hele week van huis ben zo min mogelijk (onnodig) stil staan (en geen nachten van 14 uur of zo), maar ook geen werkdagen van 18 a 19 uur zoals daar, en ook niet als ik de hele week weg ben ook nog eens het weekend weg en dan gewoon. Weer verder op zondag avond en weer een week van huis.
Dat is (in mijn ogen) een hele normale gang van zaken als je een huwelijk hebt.
Werken is leuk, maar bij dat soort bazen (werkgevers kun je het niet noemen) maar daar gaat veel te veel vrije tijd in zitten....
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 minuten geleden zei Pierre:

 

Hadden ze na het zuipen weer tosti's en worstjes zitten bakken op zaal, of was het gewoon weer zo'n wedstrijdje wie het langst aan een brandmelder kon blijven hangen met z'n hoeven van het dek?

@PierreGeen idee maar ik weet wel dat het niet lollig is om s'nachts om 1 uur 🤐daarvoor uit je bed te komen en de boel dan op te gaan lossen buiten de grote b.. omdat je op hun kamer moet zijn. Trouwens de brandweer commandant in Doorn pakte ze soms wel aan uurtje buiten in je ondergoed in de regen, onder mom van we moeten het gebouw goed controleren of er echt geen brand is.😂😂😂

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Jij wil geen 60 uur meer werken. en zo zijn er nog wel een aantal hier. Maar jullie hebben dat in het verleden wel gedaan! Voor de knaken zeg je net zelf nog.
 
Ik wil wel 60 uur werken ook wel 70 in de week. Dat scheelt me niks. Ik ben toch onderweg immers.
 
Maar jullie hadden vroeger die vrijheid, geef ons nu dan ook die vrijheid! 
 
En ga niet als uitgebluste chauffeur vertellen wat de jongere generatie wel of niet mag.
 
Dat er in 40 uur een fatsoenlijk loon op tafel moet kunnen komen ben ik wel met je eens, maar wat is voor jouw een fatsoenlijk loon voor 40 uur werken?

Ik zeg nergens dat jij geen 70 uur mag werken hoor, van mij mag je net zoveel Werkendams je wilt, alleen de wet is hierin beperkt, en daar kan ik mij prima in vinden, jullie blijkbaar niet.
Maar je neemt het mij blijkbaar kwalijk dat het grootste deel wel de chauffeurs genoegen neemt met werkdagen van rond de 9 A 10 uur (en dan heb je ook nog steeds overuren hè).
Er zit nu eenmaal heel veel verschil in internationale ritten of nationale, juist omdat je dan elke dag ook nog naar huis moet.

Een fatsoenlijk loon is in mijn ogen een salaris wat andere mensen ook hebben die 40 uur per week werken van 8 tot 5, met dan extra toeslag voor vroege of late uren (wat chauffeurs nu eenmaal maken).
En maak je dan nog veel overuren, ja dan verdien je uiteraard meer, loon naar werken hè
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@sprinter 516 Waarom moeten jullie een toeslag voor vroeg beginnenen krijgen terwijl elke bouwvakker/servicetechnieker ook om 5:00 uur in zijn busje stapt om om 7:00 uur op de bouwplaats te zijn en zoals Iveco al zei zijn er bazen die maar een deel van deze uren betalen, verder hebben de meeste bedrijven een 40urige werkweek en krijg je maar 38 betaald en is er 2 uur atv per week. Wordt gebruikt om de vrijdag naar hemelvaart vrij te geven en meer van dat soort dagen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 minuten geleden zei Wijnand 1974:

(...) Trouwens de brandweer commandant in Doorn pakte ze soms wel aan uurtje buiten in je ondergoed in de regen, onder mom van we moeten het gebouw goed controleren of er echt geen brand is.😂😂😂


Heerlijk, en zo herkenbaar! Alleen maar mooie herinneringen -achteraf...- en vriendschappen voor het leven aan deze periode bij het korps, met speciale dank aan dit soort bizarre, afgestompte en vaak hilarische opvoedkundige sancties die nergens anders bedacht konden zijn dan in Rotterdam of Doorn... :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 minuten geleden zei Pierre:


Heerlijk, en zo herkenbaar! Alleen maar mooie herinneringen -achteraf...- en vriendschappen voor het leven aan deze periode bij het korps, met speciale dank aan dit soort bizarre, afgestompte en vaak hilarische opvoedkundige sancties die nergens anders bedacht konden zijn dan in Rotterdam of Doorn... :D

@PierreAchteraf wel maar midden in de nacht de gesloopte melders tussen zwaar gefrustreerde mannetjes vinden was op dat moment niet lollig en dat is hetzelfde als een agent jouw s'nachts wakker klopt omdat je trailer opengebroken is of om een andere reden je slaap onderbreekt😊😊😊

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
 
Eigenlijk ben jij dus een soort van weldoener als ik het zo allemaal eens lees, je dicht jezelf in ieder geval een hoop eer toe. Een Gutmensch, zo noemen ze dat toch?

En toch hebben mensen als Ger veel goede dingen voor de hedendaagse chauffeurs gedaan.
Maar zoals altijd worden alleen de slechte dingen gezien.......
Alles wat jullie nu hebben is zo vanzelfsprekend maar vergeet niet dat daar in het verleden ook hard voor gestreden is.
En maar klagen dat alles steeds strenger wordt, maar vergeten wordt dat dit door jullie zelf veroorzaakt wordt door steeds over het randje te gaan......
Wetgeving is er gekomen door steeds de wet te overtreden, en als ik het zo lees hier en daar gaat het nog veel erger worden, omdat er steeds meer overtredingen gemaakt worden.......
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat waardeer ik zeer dat je dat allemaal voor ons gedaan hebt Ger. Maar mogen wij dan ook gaan genieten van jouw behaalde resultaten en ook wat van Europa gaan zien in een door jouw inzet goed uitgeruste truck. Zodat we al deze faciliteiten ook daadwerkelijk kunnen gaan gebruiken?  Of moeten we alleen maar rondjes rond de kerktoren gaan rijden?  In een prachtige truck met allerlei accessoires  erop en erin die we helaas niet nodig zijn omdat onze voorgangers het nodig vonden om de generatie na hen te ontzien van een beetje werk en het nodig vonden om hen te betuttelen en in de watten te leggen?
 
 

Je moet de werkgevers erop aan kijken dat de verre ritten steeds minder worden.
Binnen de wetgeving is dat prima te doen, maar jij zou een goede cowboy zijn voor bazen waar (nog) alles kan en alles mag.
Pierre bewijst juist met zijn ritten naar Griekenland dat het prima kan binnen de wetgeving.
Hij is iemand die de wet prima kent en ook naar behoren (probeert) uit te voeren.
En ja, soms zou het beter uitkomen door een uurtje door te mogen rijden (om thuis te komen) maar er moet nu eenmaal ergens een grens getrokken worden.......
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden