[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

N324: Gewichtsbeperking 10 ton voor verkeer over de John S. Thompsonbrug.


Durashift

Vraag

  • Forumlid

Voor wie naar de Elft in Graven wil voor pauzeren, dit kan ff niet binnendoor vanuit Nijmegen / Nederasselt en dan de maas over. :zegtniets:

 

Citaat

Op de John S. Thompsonbrug in Grave, waar de N324 overheen gaat, geldt vanaf woensdag 29 juli 2020 tijdelijk een gewichtsbeperking voor vrachtverkeer, OV-bussen en landbouwverkeer boven de 10 ton.

 

De brug dateert uit de jaren 20 van de vorige eeuw en heeft te lijden onder het toegenomen zwaardere (vracht)verkeer. Met deze maatregel wordt de brug minder belast en blijft de brug veilig beschikbaar voor personenauto’s en verkeer onder de 10 ton. Dit in overleg met de provincies Gelderland en Noord-Brabant. Brandweer en ambulances kunnen in geval van nood gebruik blijven maken van de brug. Zij krijgen hiervoor een ontheffing. (..)

 

Maar gelukkig, RwS zet in op een versnelde aanpak van de constructieverstevigingen.

 

Citaat

(...) De komende 2 jaar worden de verflaag, het wegdek (slijtlaag) en een aantal kleine onderdelen van de brug vervangen. Die werkzaamheden worden nu gecombineerd met de reparatiewerkzaamheden aan de constructie van de brug. Rijkswaterstaat zet in op een versnelde aanpak van de brug, zodat ook het zwaardere verkeer (>10 ton) weer gebruik kan maken van de brug. (..)

 

:angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
37 minuten geleden zei Schots en Scheef:

Mooi kloten..... We hebben aan beide kantenklanten. Bestellen met zijn 3en een volle vracht met 3 losplaatsen....

2 jaar.... Duurt ff heb je wat.

Ach het valt hier in NL nog mee;)

Je kan in Ravenstein en Heumen de sloot over,
Er zullen wel landen zijn waar je wat meer km,s moet omrijden:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik ben er vanochtend over geweest. Kwam vanaf de autoweg vanuit Wijchen, dit keer. (die bij de kruising met de A326 begint).

Staan verkeersregelaars je op te wachten met de vraag of je de brug over wilt.

Ik wees op de 7 op de deur en zij dat ik 7,5 ton ben en ik werd geloofd.

 

Dat ik eraan kwam werd meteen doorgebriefd via hun portofoon.

 

Er wordt dus gehandhaafd.

Op zich is via Cuijk nog wel redelijk te doen, die weg rijdt wel door na het stukje dijk.

 

Op 2-8-2020 om 11:15 zei Schots en Scheef:

2 jaar.... Duurt ff heb je wat.

 

Dat is de hele (begrote) renovatie.

Ik las elders dat er met 4 maanden gerekend wordt om verstevigingen aan te brengen (zodat o.a. het OV er weer over kan).

Maar goed, tot de 50 ton toelaten zullen ze wel niet gaan.. denk dat je met 30 ton blij mag zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ontheffing voor specifieke voertuigen over brug Grave

Gepubliceerd op: 08 februari 2021- Laatste update: 05 februari 2021 18:16 uur

Rijkswaterstaat heeft op grond van de recente inspecties en berekeningen geconcludeerd dat de huidige gewichtsbeperking versoepeld kan worden. Dit geldt voor voertuigen die voldoen aan een aantal voorwaarden. Hiermee blijft de brug veilig in gebruik.

De technische voorwaarden zijn:

· het totaalgewicht van elke type voertuig is beperkt tot 20 ton;

· de aslast van elk type voertuig is beperkt tot 10 ton;

· er is sprake van ongedeelde 2-assige voertuigen (dus bijv. geen touringcars);

· dat de afstand tussen de assen niet kleiner is dan 5 m.

In praktijk gaat het voornamelijk om OV-bussen. De provincies Noord-Brabant en Gelderland regelen gezamenlijk de ontheffing die hiervoor nodig is. Deze geldt voor zowel de Gelderse als de Brabantse kant van de brug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
6 uur geleden zei ELZEN106:

In praktijk gaat het voornamelijk om OV-bussen.

 

Ik dacht juist dat men speciaal daarvoor enkele VDL Ambassadors op die omlopen inzet welke nog net onder de 10 ton blijven.

 

20 ton maximaal voor ontheffing kan. Daarvan is op de bebording rondom de brug niks te zien, in ieder geval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ja, en dan volgend jaar weer na de vierdaagse van Nijmegen (als die gehouden wordt..) voor nieuw asfalt.

 

Citaat

(..)

Hinder vervangen wegdek

Ook vervangen we na de Nijmeegse Vierdaagse in 2022 het wegdek. De brug is dan naar verwachting 3 weken afgesloten. (..)

 

https://www.rijkswaterstaat.nl/water/projectenoverzicht/maas-onderhoud-john-s-thompsonbrug-grave/hinder-en-maatregelen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden