[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Noodmaatregel Overbrugging Werkgelegenheid (NOW))


Recommended Posts

  • Forumlid

is een subsidie die uit publiek geld wordt betaald. Naar welke bedrijven is deze subsidie toegegaan?

https://now-inzichtelijk.nl

 

Ter lering ende vermaeck.

Zoeken op bedrijfsnaam en/of vestigingsplaats en zie in welke mate uw baasje aan de subsidie-tiet hangt. (die overigens gewoon door u zelf betaald gaat worden...)

U kunt ook gewoon "transport" ingeven en dan komen alle bedrijven met "transport" in de bedrijfsnaam boven drijven.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
INTERNATIONAAL TRANSPORTBEDRIJF VAN DER HEIJDEN B.V. HAPERT € 434.316
 
 
 mijn laatste werkgever tot mijn pensioen maar die kan het wel gebruiken na de brand.

Ook dan zou het dan ongeoorloofd gebruik van de regeling zijn.

De brand schade zal zeker door de verzekering gedekt zijn, dus daarom hebben ze er geen recht op.

Maar het zal ongetwijfeld om andere Corona gerelateerde zaken gaan, gok ik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei roadtrain:

Alleen cnv jongeren. Dus?

 

Dus die hangen ook aan de subsidie-tiet net zoals ze aan de Soob-tiet hangen. En maar graaien.

 

Maar ik zal er over op houden anders zijn er straks weer mensen op hun teentjes getrapt.

.

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei EJD:

 

Dus die hangen ook aan de subsidie-tiet net zoals ze aan de Soob-tiet hangen. En maar graaien.

 

Maar ik zal er over op houden anders zijn er straks weer mensen op hun teentjes getrapt.

.

Jij verdiept je dus meer in t graaien dan of iets rechtmatig is. 
toon t graaien dan aan of onrechtmatig aanvragen. 
 

wellicht komt er op later moment een naberekening en zal er evt teruggestort moeten worden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest
1 uur geleden zei EJD:

Maar ik zal er over op houden anders zijn er straks weer mensen op hun teentjes getrapt.

 

Zal toch wel meevallen zeker 😏

Maar  zomaar wat roepen en niets hard kunnen maken daar kun je zo weinig mee. Kom met harde feiten en bewijzen dat er iets niet goed is en onwettig is en ga anders de politiek in om die wet te wijzigen. Er zijn een aantal mensen die hierin het lichtend voorbeeld voor je kunnen zijn die dachten dat er ook allemaal niets van klopte en ook de politiek in gingen maar tot op heden ook alleen maar op het pluche zitten en wel een dik salaris opstrijken en niets klaarmaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ook dan zou het dan ongeoorloofd gebruik van de regeling zijn.
De brand schade zal zeker door de verzekering gedekt zijn, dus daarom hebben ze er geen recht op.
Maar het zal ongetwijfeld om andere Corona gerelateerde zaken gaan, gok ik
Er is controle achteraf, dus als iets ongeoorloofd blijkt mogen ze weer terugbetalen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei europeaan:

Als je graaien in wetgeving verpakt is t ineens toegelaten,maar dat maakt t allemaal niet minder immoreel.

Jij komt tenminste met iets (zie hierboven) maar ejd roept maar wat... (stemmingmakerij?). 
Enige wat hij (wil) zien is cnv. Maar als je even door kijkt zie je er toch heel wat gerenommeerde bedrijven tussen staan.

 

we zullen zien of er een nacontrole komt en hoe dat uit gaat pakken. 
 

Mijn dochter en een van mijn schoonzoons hun werkgevers zijn er iig bij  gebaat. Allebei toerisme Amsterdam. 
anders nu failliet en werkeloos. Nu beide weer uren opbouwen. Maar zitten qua omzet nog lang niet op oude  niveau. Toekomst zal het leren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
48 minuten geleden zei roadtrain:


Enige wat hij (wil) zien is cnv. Maar als je even door kijkt zie je er toch heel wat gerenommeerde bedrijven tussen staan.

 

Die NOW regeling is om bedrijven te compenseren voor hun gederfde omzet, zodat de loonbetaling aan het personeel niet in de knel komt.

 

Ik vraag mij af welke omzet het CNV dan wel is misgelopen. Contributie? Lijkt mij sterk. Of is de verkoop van pennen en T shirts in elkaar gestort?

 

Een vakbond is geen bedrijf in de zin van productie of verkoop. Een vakbond ontvangt contributie van leden en wordt, zoals iedereen wel weet gevoed met allerlei subsidies. Ik vind het gewoon heel vreemd dat een dergelijke organisatie meent aanspraak te moeten maken op een noodfonds.

 

In die hele lijst staan overigens  meer stichtingen en verenigingen die (heel) veel geld hebben geclaimd. Vind ik net zo vreemd en dat dat allemaal zo is uitgekeerd heb ik ook vraagtekens bij. Zie het maar weer terug te krijgen.

 

Voorbeeld: stichting Cordaid, 607.000,= euro. Een liefdadigheidsinstelling. Zitten in een duur pand, directie verdiend de Balkenende norm, krijgen geld van oa de Postcode loterij bovenop andere rijkssubsidies en werven actief om donaties bij particulieren. En gewoon het handje ophouden en dik 6 ton beuren. Belachelijk.

 

.

  • Like 4
  • Thanks 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 minuten geleden zei suggs73:

Heb ook een omzetdaling van een ton , ook maar eens verdiepen of ik hulp kan krijgen , maar vrees van niet .

 

De voorwaarden:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-financiele-regelingen/overzicht-financiele-regelingen/now/now-wat-en-voor-wie#:~:text=direct naar inhoud-,Wat is de NOW%2C voor wie is het en wat,en hiervoor een voorschot ontvangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
19 minuten geleden zei EJD:

 

Dat had je al lang moeten aanvragen.

 

.

De NOW is met ingang van 1 juni verlengd met 4 maanden tot 1 oktober. Deze NOW2.0 kan vanaf 6 juli worden aangevraagd en voorziet in tegemoetkoming op de loonkosten vanaf 1 juni. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei EJD:

 

 

 

Een vakbond is geen bedrijf in de zin van productie of verkoop. Een vakbond ontvangt contributie van leden en wordt, zoals iedereen wel weet gevoed met allerlei subsidies. Ik vind het gewoon heel vreemd dat een dergelijke organisatie meent aanspraak te moeten maken op een noodfonds.

 

 

 

.

Die stichting ,SBI,waar ik naar refereerde ,blijkbaar ooit opgericht door CNV en later is FNV daar bijgekomen,bezit een groot landgoed,waar trainingen worden gegeven( vraag mij niet wat voor trainingen)

IK kan me voorstellen dat deze trainingen door het coronavirus ook stil gelegen hebben,en dat er daardoor een exploitatie tekort is ontstaan,en men op grond hiervan een aanvraag van 750 K ingediend heeft( en gekregen)

Of dit rechtmatig of immoreel is laat ik in de midden,daar ga ik geen mening over hebben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb geen personeel , dus deze maatregel is niet op mij van toepassing , denk ook niet dat er een maatregel komt om bedrijven die enorm veel omzet missen tegemoet te kunnen komen als je geen KLM heet , vrees dat het bedrijfsrisico zal gaan worden .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden