[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

4 kinderen gedood bij ongeluk met vrachtwagen


Vledder

Recommended Posts

  • Forumlid

Dinsdag zijn bij een ongeval op de RN2 in Laon (omgeving Reims) 4 kinderen om het leven gekomen toen een vrachtwagen op de verkeerde weghelft terechtkwam. In totaal 5 voertuigen raakten bij het ongeluk betrokken. De kinderen zaten in een auto die na de botsing in brand vloog. De bestuurster, moeder van 1 van de kinderen, werd zwaar gewond. 

 

image.thumb.png.cae70ee61a4f099f28cb89c23ffe7812.png


De vrachtwagenchauffeur zit sinds dinsdag in hechtenis. Hij verklaarde dat hij was afgeleid omdat hij de oplader van zijn mobiele telefoon wilde pakken. 

 

Bron: La Depeche

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

weer een die met andere dingen bezig is als  opletten met zijn werk, en volgens mij zijn er zo velen, als ik de soms onverklaarbare ongevallen zie:zegtniets:

 

Volgens de officier van justitie van Laon is de man ook "iets eerder (dinsdag) betrokken bij een hit and run in Soissons, 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
  • Forumlid
9 minuten geleden zei veronica:

Ik zie zo vaak chauffeurs met hun mobiel in de hand. Echt waardeloos...

En dan nog verbaasd kijken als ze over de streep rijden... zulke ongelukken mogen niet gebeuren. Zeker niet als chauffeur zijnde.😑

Heb pas deze besteld omdat het met niet lekker zat dat mijn mobiel niet makkelijk lag in die Daf zoals 
ik gewend was in die Scania.
Ben er blij mee en ook dat ik de werktelefoon> Iphone en prive Samsung tegelijkertijd heb verbonden 
met handfree via radio.
Is een fijne houder en heb nog nooit zoeen fijn ding gehad.

telefoonhouder.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • Forumlid

Ik ben al jaren een fervent tegenstander van allerlei soorten communicatie in auto's vrachtwagens etc. het leidt sterk af, en je kan beter je 100% aandacht houden op de weg dan een lul gesprek via een een of ander Handige Harry telefoon, nee sorry ik ben hier fel tegen gekant.

 

Een van mijn voormalige verplichte het ons zelfs om de bedrijfstelefoon niet uit te zetten want er kon ten alle tijden gebeld worden, ja mooi maar je belt maar als ik stilsta en niet tijdens het rijden en daarom ging de telefoon gewoon op UIT!!

Daar was "mijnheer" Big Boss niet van gediend en gaf mij een laatste waarschuwing, telefoon aan of op staande voet ontslag, ik heb hem verteld dat hij dan maar het laatste zou moeten doen want die telefoon blijft uit zolang ik aan het sturen ben oftewel aan het werk en desnoods maak je er maar een kort geding van o.i.d. dan zullen we gaan zien of de rechter jou of mij gelijk gaat geven, zover heeft hij nooit laten komen maar ik weet zeker dat ik die zaak zonder meer had gewonnen.

Helaas het is zelfs nu bij dat bedrijf opgenomen in een "handboek" voor de chauffeur dat ze verplicht zijn om de telefoon aan te laten en niet mogen uitzetten en daar moeten ze ook voor tekenen en zoniet dan is daar de deur of de poort en kun je vertrekken, geen idee of er iemand geweest is die dit bij een vakbond o.i.d. heeft aangevochten, ikzelf heb na 3 maanden er de brui aan gegeven ook al vanwege het vele schrappen van wel gewerkte uren en mijnheer dacht daar anders over, via een bevriende advocaat heeft hij alsnog na 4 maanden alle geschrapte uren betaald, je moet een lange adem hebben maar een je poot stijf houden en je vooral niet alten intimideren door dit soort zielige figuren.

Maar oké ik heb er allang geen last meer van en ben al sinds maanden met met pensioen en ook een van de  redenen waarom ik niet alsnog een cursus code 95 en een nieuwe digitale bestuurderskaart ben gaan halen, nee ik heb het bijna veertig jaar gedaan maar de laatste jaren is het behoorlijk verpest door allerlei regeltjes en vooral die vanuit Brussel, sterker nog mannen ik ben er helemaal klaar mee.

Ze zeggen weleens "vroeger was alles beter" en ja in dit vak geldt dat zeker, nu wordt je via een satelliet in de gaten gehouden oftewel Big Brother is Watching you en dat laatste daar heb ik al helemaal een hekel aan, doen ze dat ook bij hun op kantoor een camera aan het plafond hangen om hun personeel in de gaten te houden? denk het niet!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ach tis wel eens lekker s,nachts als er geen kip op de weg is, behalve die achter in de bak dan, om een beetje te ouwehoeren via de telefoon
met een collega die ook onderweg is, wel handsfree natuurlijk.

maersk, jij hebt natuurlijk 40 jaar lang netjes altijd de gordel aan gehad en handen op 10 voor 2 aan het stuur👍

Tis wel opvallend> hoe ouder hoe zuurder men word😂

Heb er gelukkig zelf nog nie veul last van

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nee ik ben niet Heiliger of Roomser dan de Paus maar ik blijf het zeggen telefoon of die vreselijke "bakkies"oftewel de 27mc en  Radio etc. blijft ten alle tijden afleiden hoe je het ook went of keert en jawel één ding en dat is puur voor mijn eigen veiligheid deed ik altijd m'n Gordel om zodra de gordelplicht in Nederland werd ingevoerd, ik heb meer gezien op de weg wat de gevolgen waren van het juist NIET dragen want "is zo lastig!" totdat ze met een verbrijzelde kop in een kist liggen maar ja dan hoeft ook niet meer hè.

En dat heeft niks met ouder worden te maken dat heeft te maken met ervaring en wat men heeft (helaas) mogen meemaken op de weg in zowel binnen als buitenland en dat was soms bizar, maar ach jij als eenvoudige kippenboer zal zich daar niet druk over maken totdat je het zelf eens kan overkomen, ik zeg niet dat je het zal overkomen, ik wens dat niemand toe, maar als men zo naïef blijft dan vraag je erom, maar ik hoop het niet voor je en ja dan heb je geluk oftewel een van de Engeltjes die Paus graag onder de rokjes zou zitten, maar dat is een ander verhaal.

Wat mij betreft einde discussie je tokkelt maar een eind weg over je "foon" je kan er blij van worden niet?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden