[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Waberer staat te koop


EJD

Recommended Posts

  • Forumlid

IK sta hier eigenlijk niet van te kijken,

Dit soort bedrijven heeft de kop opgestoken nadat de landen waar ze geregistreerd staan ( Hongarije i.d.g.) in de EU gekomen zijn.

 

IK vermoed zo maar dat er flink wat subsidie euro's die kant op gevloeid zijn.

Nu is het moment gekomen dat de subsidie stroom ophoud en en zelf de broek op moet gaan houden,en trekken de investeerders( een Engelse groep n.b.) zich terug.

 

Her en der in Europa bevinden zich nog wat van dit soort bedrijven,vooral in de Baltische staten,en zullen we in de toekomst nog wel wat van dit soort "uitverkopen"tegen komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
52 minuten geleden zei Ger-1957:

Inderdaad een eerlijk speelveld is voor veel transporteurs niet goed :p

Ook door het niet aantrekken van regels verander je "het eerlijk speelveld "niet.:nee:

Dat verander je alleen door transporteurs  uit bepaalde landen privileges te geven,en dat is in dit geval niet zo.:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 uur geleden zei Dokus:

 


Mis.

Waberer komt voort uit het voormalig staatsbedrijf Hungarcamion.


emoji40.png —- nulli cedo —- emoji40.png

 

Klopt. Als voorwaarde om in de EU te mogen komen, moesten de staatsbedrijven omgezet worden naar particuliere ondernemingen. Zo is het poolse Pekeas ook verdwenen.

 

Omdat deze 'nieuwe' bedrijven wel voor werkgelegenheid zorgden, hadden ze wel weer recht op een deel van de europese ontwikkelingssubsidies die Hongarije kreeg. Op die manier konden ze dus goedkoop flink opschalen, immers hoe meer auto's, hoe meer subsidie.

 

Girteka, Hegelmann, Kreiss en Vlantana bijvoorbeeld zijn bedrijven uit Baltische staten die in hetzelfde schuitje zitten. Precies wat Europeaan zegt. Ook hier gaat op een moment de rek eruit.

  • Like 3
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei road train:

Dus straks geen filmpjes meer van die gele rakkers  :rolleyes:

 

 

Als je 3500 auto,s hebt en er gaan er ieder jaar 350 total loss is dat 10 %.

Als je 4 autos hebt en er duiken er  3 in een file achterop elkaar is dat 75 %

 

Als je twee haren op je borst hebt zijn er dat betrekkelijk weinig,

Maar als er één in je soep drijft is dat veel te veel.

 

( Zo moet je dat ongeveer zien  :D :D)

  • Like 2
  • Thanks 1
  • Haha 6
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei europeaan:

Als je 3500 auto,s hebt en er gaan er ieder jaar 350 total loss is dat 10 %.

Dat is dan ongeveer 1 per dag......

2 uur geleden zei europeaan:

Als je 4 autos hebt en er duiken er  3 in een file achterop elkaar is dat 75 %

Dat is dus elke 4 maand  eentje en daarna Is het klaar. Dan zie en/of hoor je er verder niks over.

2 uur geleden zei europeaan:

 

( Zo moet je dat ongeveer zien  :D :D)

Helemaal. 😉

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

VERKOCHT 🤔🤔🤔  en naar de sloop ermee met dat spulleke,en al die chauffeurs kunnen gewoon de mijnen weer in.Deze gaan ze in het oosten weer subsidies toekennen ??

Snappen jullie het nog ? Ik in ieder geval niet meer met ons eigen geld hebben we de subsidies betaald,en ons transport in een jaartje of 15 naar de donder geholpen en nu is het op en gaat z,on transportreus in de verkoop. Bah bah bah.

Ja zijn we blij mee met dat EEG gevoel !!!!

 

  • Like 2
  • Thanks 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei RobNiat:

Ik zie toch steeds meer bedrijven onwerkelijk groeien. Bedrijven al Appel en Loos floreren. Van Straalen en De Vries wordt alsmaar groter. De Wit Hillegom krijgt er bijna dagelijks auto’s bij. En zo zijn er nog wel wat bedrijven op te noemen. 

 

Ze worden groter ten koste van andere/kleinere bedrijven.
Door al die regels en wetten is het bijna niet te doen om een middelgroot bedrijf te draaien.

Het werk verdwijnt niet, ook dat in de prijsklasse van Waberer niet die.Dat gaat wel naar een andere grote toe  :nee:

Of naar een rommelaar die chauffeurs op de bok hebben die betaald worden met levenservaringen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bij mij in de gemeente is een weg heringericht en "verkeersveilig" gemaakt (nog nooit een ongeluk gebeurt, maar dat is niet van belang voor de rijksbijdrage). Het gevolg is dat de dakgoot van een hoekhuis er al 2 keer is afgereden door vrachtwagens die nu de bocht nauwelijks halen. De simpele oplossing van de "deskundigen" van de gemeente: een inrijverbod voor vrachtverkeer (hoe je dan op je losadres moet komen, moet de chauffeur maar uitzoeken).

 

De EU hanteert hetzelfde principe: derde-landenvervoer toestaan, problemen veroorzaken en dan met allerlei onwerkbare oplossingen komen om die problemen te bestrijden.

 

Mijn tip voor al die praters bij de EU: derde-landenvervoer verbieden en eens onderzoek doen naar de financiering van die Oost-Europese giganten. Want ook zij zullen aan krap 400 Euro voor een blok vrachie van Frankfurt naar Nederland niet veel overhouden.

 

Ik ben overigens wel benieuwd hoe het na 1 januari in Engeland gaat. Zoals het er nu uitziet, komen de Oostblokkers er zonder CEMT-vergunning niet meer in.

  • Like 2
  • Thanks 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
41 minuten geleden zei Localton:

Mijn tip voor al die praters bij de EU: derde-landenvervoer verbieden

 

 

Toen het derdelanden vervoer in 1993 werd vrijgegeven stonden zeker de NL vervoerders te juichen. Maar bijv. de Fransen waren minder blij: https://www.nieuwsbladtransport.nl/archief/1992/10/10/franse-vervoerssector-in-de-problemen/  

 

De Franse bedrijfstak ziet deze situatie met zorg tegemoet omdat verwacht wordt dat vooral Nederlandse bedrijven voortaan hun aandeel zullen opeisen in het derdelandenvervoer op Frankrijk.

 

Vrij verkeer van goederen en diensten is één van de pijlers waar de EU op rust. Zal nooit worden terug gedraaid.

 

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Pierre:

 

 Hegelmann is overigens actief in alle takken van het Europese wegtransport, huif (mega), koel, bulk, walking floor, autotransport etc. Zolang het duurt uiteraard...;)

 



 

 

 

 



 

 

Tot ook voor hun de subsidie kraan uit Brussel dichtgaat en de boel in de uitverkoop komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
23 minuten geleden zei EJD:

 

Toen het derdelanden vervoer in 1993 werd vrijgegeven stonden zeker de NL vervoerders te juichen. Maar bijv. de Fransen waren minder blij: https://www.nieuwsbladtransport.nl/archief/1992/10/10/franse-vervoerssector-in-de-problemen/  

 

De Franse bedrijfstak ziet deze situatie met zorg tegemoet omdat verwacht wordt dat vooral Nederlandse bedrijven voortaan hun aandeel zullen opeisen in het derdelandenvervoer op Frankrijk.

 

Vrij verkeer van goederen en diensten is één van de pijlers waar de EU op rust. Zal nooit worden terug gedraaid.

 

.

Hier word wel de communautaire vergunning "nieuwe stijl "bedoeld,waarmee je dus ongelimiteerd tussen b.v. Frankrijk en Nederland vervoer kunt verrichten

DE communautaire vergunning ( het beruchte rode boek) bestaat al sinds 1969,daarmee mocht je in land 1 laden voor land 2,met een auto uit land 3( vandaar ook wel de benaming "derde landen vergunning")

Voor alle andere vormen van wegvervoer had je in Frankrijk verschillende autorisaties ( Benoorden de lijn, bezuiden de lijn, transit voor Italie of Spanje of een autorisatie voor de departementen Nord-pas de Calais,Ardennes en Loraine.

 

Het feit dat die Fransen liepen te zeuren was dat inderdaad de Hollanders massaal met hun werk er vandoor gingen,de tariefbescherming ,middels het verplicht aanmelden van vracht liep via de vrachtenbeurs,het"Bureau de frêt " en had alleen betrekking op binnenlandse vrachten.

( Een Fransman uit het zuiden die,als hij in Rotterdam leeg kwam ,dacht er niet een over om terugvracht te zoeken,die ging leeg naar Lille,Valenciennes of Thionville en meldde zich daar bij het Bureau de frêt

Ondanks de Fransen ,even als de Duitsers ,of welk ander EEG land dan ook,dezelfde rechten hadden als Nederlanders leek het wel of men er daar geen zin in had ,of het niet georganiseerd kreeg om ook over de hele EEG vervoer te verrichten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
14 minuten geleden zei EJD:

 

Toen het derdelanden vervoer in 1993 werd vrijgegeven stonden zeker de NL vervoerders te juichen. Maar bijv. de Fransen waren minder blij:

.

Nou, er waren ook een heleboel NL-vervoerders niet blij. Bij ons vond een klant in die tijd dat we dan best ook de lijndienst Madrid-Frankfurt konden rijden binnen hun hub-spoke-systeem. Er was alleen geen enkele chauffeur die dat wilde doen.

 

17 minuten geleden zei EJD:

Vrij verkeer van goederen en diensten is één van de pijlers waar de EU op rust. Zal nooit worden terug gedraaid.

De EU zal het inderdaad nooit terugdraaien, maar Brexit toont aan dat "de markt" soms andere ideeën heeft.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
53 minuten geleden zei Localton:

 Bij ons vond een klant in die tijd dat we dan best ook de lijndienst Madrid-Frankfurt konden rijden binnen hun hub-spoke-systeem. Er was alleen geen enkele chauffeur die dat wilde doen.

 

Oh? Ik lees hier altijd dat er nog steeds chauffeurs zijn die graag lang van huis willen maar het was een kleine 30 jaar geleden dus moeilijk om iemand te vinden die dat werk wilde doen?

 

.

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden