[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Waberer staat te koop


EJD

Recommended Posts

  • Forumlid
14 minuten geleden zei EJD:

 

Oh? Ik lees hier altijd dat er nog steeds chauffeurs zijn die graag lang van huis willen maar het was een kleine 30 jaar geleden dus moeilijk om iemand te vinden die dat werk wilde doen?

 

Nee, we waren onze tijd ver vooruit en allemaal tegen sociale uitbuiting: er was niemand bereid om een weekendrijverbod op een parkeerplaats in Duitsland of Frankrijk door te brengen 😁

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
20 minuten geleden zei RobNiat:

Jullie doen het voorkomen dat ze in Oost Europa de auto’s vrijwel gratis kregen of krijgen. Maar is dat wel zo

Het is bekend dat in oost europa , en dan praat ik over de landbouw , maar ik ga er eerlijkheidshalve er ook vanuit dat het met vrachtwagens ook zo ging/gaat , dat er zoveel subsidie op zit omdat het een ontwikkelingsgebied is , dat tractoren en machines haast gratis waren/zijn , en hier betaal je de hoofdprijs , tuurlijk valt er wat te handelen , maar niet te vergelijken met daar .

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 uur geleden zei EJD:

Vrij verkeer van goederen en diensten is één van de pijlers waar de EU op rust. Zal nooit worden terug gedraaid.

 

 

Juist. Zelfs corona krijgt dat niet voor elkaar. .. al hebben sommige landen dat wel geprobeerd voor (personen)verkeer.

 

36 minuten geleden zei RobNiat:

Kan iemand dat subsidie verhaal onderbouwen? Gewoon met cijfers?

 

Nou ehm.. het zijn dik 400 pagina's en het is wat warm in NL.. dus.. ga je gang. :p

 

https://ec.europa.eu/regional_policy/sources/docgener/guides/blue_book/blueguide_nl.pdf

 

Citaat

Gemeenschappelijke regels in 2014-2020 voor de vijf ESI-fondsen

Er is nu één geheel van regels voor de vijf Europese structuur- en investeringsfondsen (de ESI-fondsen) van de EU. Deze regels dienen om een duidelijk verband te leggen met de Europa 2020-strategie voor het genereren van slimme, duurzame en inclusieve groei in de EU, het verbeteren van de coördinatie, het zorgen voor een consistente uitvoering en het zo eenvoudig mogelijk maken van de toegang tot de ESI-fondsen voor alle begunstigden.

 

Voor de programmeringsperiode 2014-2020 is een nieuw wetgevingskader geïntroduceerd voor de vijf fondsen die onder het cohesiebeleid, het gemeenschappelijk landbouwbeleid en het gemeenschappelijk visserijbeleid van de EU vallen.

 

Dit zijn de vijf ESI-fondsen:

het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling (EFRO);

het Europees Sociaal Fonds (ESF);

het Cohesiefonds;

het Europees Landbouwfonds voor Plattelandsontwikkeling (ELFPO);

het Europees Fonds voor Maritieme Zaken en Visserij (EFMZV).

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ook in Oost Europa moet je voor een wagen gewoon betalen. Krijg je (nog) wat subsidie maar bijv. een Roemeense charter van mij betaald net geen 1.100 euro per maand voor een XF 460. Kale lease en dat is niet veel minder dan wat je hier betaald.

 

Die vervoerders uit de Baltische Staten hebben echter wel een heel groot voordeel ten opzichte van ons: tewerkstellingsvergunningen worden makkelijk afgegeven zodat ze hun personeel eenvoudig in de voormalige Sovjet Unie kunnen werven. En daar willen heel veel mensen op een vrachtwagen kruipen om hier in de EU rond te rijden. Mooi en up to date materiaal, mooie wegen en gesleutel onderweg als ze met panne staan.is er niet bij. En geen taal barrieres, in de Baltische Staten spreekt iedereen ouder dan 40 Russisch.

 

Die mannen kunnen echt wel wat. Voorheen reden ze Russisch binnenland met alle problemen die daar bij horen. Slechte wegen, alles zelf onderweg repareren, best wel wat criminaliteit en een wat extremer klimaat. En ook daar weken van huis. Eind van de maand 5 a 600 honderd euro en dat is het. Nu 60 euro per dag, zeven dagen per week. En Atema die het beste met hun voor heeft :D.

 

Hoe die vervoerders het in de toekomst gaan doen weet ik ook niet maar die toveren wel wat uit de hoge hoed. En wij, wij zijn voor heel veel  ritten gewoon te duur. En daar gaat een Mobiliteits Pact geen verandering in brengen. En dat is ook helemaal niet erg: is ons tekort aan chauffeurs (deels) opgelost.

 

.

  • Like 2
  • Thanks 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 uur geleden zei Localton:

 

 

Ik ben overigens wel benieuwd hoe het na 1 januari in Engeland gaat. Zoals het er nu uitziet, komen de Oostblokkers er zonder CEMT-vergunning niet meer in.

Dat ligt er maar net aan waar ze laden,als een Pool in Polen laadt heeft hij helemaal geen CEMT nodig om naar Engeland te mogen gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 minuten geleden zei europeaan:

Dat ligt er maar net aan waar ze laden,als een Pool in Polen laadt heeft hij helemaal geen CEMT nodig om naar Engeland te mogen gaan.

 

Dat zal wel een zelfde soort regeling worden als bijv met Zwitserland of Noorwegen. Daar kun je ook als NL of PL vanuit de hele EU zonder CEMT naar toe.

 

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb jaren geleden bij onze Oostblok vriend van het eerste uur, Raben gereden (vestiging De Meern toen).

Ik kreeg een nieuwe DAF Cf combi die door Raben Polen besteld werd, daar hadden ze een eigen DAF dealer, dat ding was nog nooit in Polen geweest, maar wel Poolse instructie boekjes e.d. er in.

Auto heeft 3 maanden in Winterswijk gestaan met witte platen, hub Nederlands kenteken erop en ze hadden weer een veel goedkopere auto dan een “echte” Nederlandse truck....... (mede door de subsidie toen)

Met nog geen 75 km op de teller

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 minuut geleden zei EJD:

 

Dat zal wel een zelfde soort regeling worden als bijv met Zwitserland of Noorwegen. Daar kun je ook als NL of PL vanuit de hele EU zonder CEMT naar toe.

 

.

Als straks Engeland ge brexit is word het ervoer tussen b.v Polen en het VK toch weer gewoon bi lateraal vervoer,dat heeft niks meer met communautair of CEMT vervoer te maken.

Anders word het als die Pool, in Spanje voor Engeland laadt,dan liggen de regels anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 8-8-2020 om 07:56 zei RobNiat:

Goed, het ‘mooie werk’ zijn we kwijt. Maar wie wil er nu eigenlijk nog van Portugal naar Finland rijden met de huidige starre rijtijdenwet? Met negentig rijuren in de twee weken ben je snel uitgewerkt. 
 

 

Als je een bedrijf weet waar dat kan hoor ik het graag 😉

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@RobNiat van Portugal naar Finland hebben wij niet,

wel van Oslo naar Rome 😁

 

En eind vorig jaar hebben ze zitten testen op Marokko, Tunesië en wit Rusland. 

Hoever ze daar nu mee staan week ik wel niet (ik vermoed ook wel dat dit wordt uitgegeven, alhoewel de klant kan eisen dat we het zelf moeten rijden) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Die bulkmannen komen inderdaad niet meer ver. Maar dat is ook een hele andere wereld en ja, dat kan je niet vergelijken. 

Ik ben nu op weg om mijn 8ste weekend uit te blijven op 3 maanden tijd. Dat gebeurt niet met rond de kerktoren te hangen en om te koppelen. 

 

Met je knipoog insinueer je ook wel dat je het eigenlijk allemaal wel beter weet. Waarschijnlijk weet jij vd bulkmannen bij ons hoe het eraan toe gaat. Maar je weet geen hol van hoe het werkt op de pharma afdeling. 

  • Like 5
  • Thanks 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Ger-1957:

En dan zijn we precies op een punt aangekomen waar ik wilde zijn, hier op het forum wordt nogal eens wat geroepen over andere bedrijven :rolleyes:

Meen  je dit nu Ger?  Een ander weet volgens jouw nooit niks over Vos en nu ga jij Alain vertellen hoe het bij Essers werkt?

Maar zeg eens eerlijk Ger wilde je hier echt naartoe of wist je zo gauw even niks anders te zeggen?😅

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 11-8-2020 om 21:50 zei Dokus:




Ze vonden mijn bod te laagemoji23.png

 

Ik heb net offertes binnen voor het overspuiten ,van geel naar een andere kleur (vind het geel verschrikkelijk ) maar dit gaat in de eurie,s lopen.

Kortom ook ik haak af 🤣🤣🤣🤣🤣🤣

 

  • Like 2
  • Haha 5
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 uur geleden zei Pierre:

De tweede week sta je met wat rijwerk waarschijnlijk ergens op een donderdag stil met 90 rij-uren. Ongeacht of je 24 of 45 uur wekelijkse rust moet maken, volgens de regels sta je tot maandagochtend 0:00 stil

 

Jij bent om de week thuis of maak je dit ook wel eens mee?

Ik vraag mij dus af.. Kan je dan al deze tijd bij een Routier op de P blijven staan als je er iedere avond eet?
 

 

Maar niet vreemd dus dat de parkeer plaatsten vol staan met witte platen.
Ook al stop je chauffeurs in een hotel... je zou je toch gewoon nutteloos voelen terwijl je graag onderweg bent.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 uur geleden zei 1934:

Ik heb net offertes binnen voor het overspuiten ,van geel naar een andere kleur (vind het geel verschrikkelijk ) maar dit gaat in de eurie,s lopen.

Kortom ook ik haak af 🤣🤣🤣🤣🤣🤣

 

Nou nou nou.... Toevallig wel de lievelings kleur van deze echte chauffeuse.......😉😀😀😙

1597313136917780902762.jpg

  • Like 14
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden