[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

3 weken vakantie


iveco 35c17

Recommended Posts

  • Forumlid

is niet sneu @roadtrain  maar volgens mij zijn deze serie nummers witte platen. En daar zitten hele vriendelijke collega s tussen maar ook bokken, net als tussen de nederlanders.

 

Bij HKP groeten de Nederlandse chauffeurs de buitenlanders ook niet. andersom trouwens ook niet. Ik vind dat belachelijk en knipper of steek tegen elke collega mijn hand op. Je hebt toch immers allemaal dezelfde naam op de auto staan toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Afgelopen twee weken nog weer redelijk veel gereden.  Paar keer weer naar de Skandinavienkai  geweest en de vrijdagavond/ nachten  Post nl gereden. 

 

Vorige week vrijdagavond ook een Post nl ritje gedaan.  En na het lossen in Waddinxveen  kon ik daar ook weer laden voor Amersfoort. Zo gezegd zo gedaan. Daarna ga ik vaak  drie kwartier maken bij de shell bij Moordrecht aan de A 12 zo nu ook deze keer.  Dus auto aan de kant en een bakkie koffie halen.  Toen ik weer in de auto zat dacht ik , weet je wat. Ik ga even een half uurtje liggen. Doe ik wel vaker als de kans er is. [ook wel eens een trekker mee waar de vaste chauffeur zijn complete bed in achterlaat en de moeite om dat te slopen neem ik niet]

Zo nu ook, wekkertje gezet op een half uur later dus dat kan niet fout gaan! 

 

Dus half uurtje later schrik ik wakker van het lawaai van de wekker, kijk op de tacho, die geeft aan 57 minuten rust . Denk bij mezelf 12 minuten te lang maar dat mag de pret niet drukken. Spring weer vrolijk achter het stuur en gas richting Amersfoort.  Ben ik net goed een wel weer op de A 12 telefoon. ik verbaasd kijken wie mij nou midden in de nacht belt was het Post NL. Ik neem op, vraagt de dame aan de andere kant van de lijn waarom ik twee uur langs de weg ga staan en dus veel te laat in Amersfoort aankom. Ik dus netjes uitleggen dat ik drie kwartier moest maken en hun daar in hun planningen nooit rekening mee houden en ik niet van plan ben om mijn rust tijdens het lossen en laden te maken.  zegt ze dat ze wel snapt dat het nachtwerk is maar dat planning planning is. Ik geef nog aan dat andere chauffeurs die ik hierover spreek dit net zo doen, zegt ze zorg maar dat je in Amersfoort komt en dan lossen en als de wiede weerga laden voor Hengelo. Ik beloof haar dat dit goed komt en stuur weer vrolijk door.

 

Ondertussen kijk ik eens naar de klok die 4  uur aangeeft, 4 uur?? dat kan nooit! het is 3 uur denk ik nog. toch maar eens kijken wat mijn telefoon aangeeft. Ook 4 uur,. He dat kan niet!  

Toen werd ik dus een beetje zenuwachtig waar dat uur was gebleven. dus maar eens ingelogd oop de telefoon om eens te kijken wat de boordcomputer geregisteerd had. En toen werd het me duidelijk😅 Twee uur rusten Moordrecht zegt de BC.  Shit. Ik had dus anderhalf uur geslapen in plaats van een half uur.  Toen toch maar even netjes terug gebelt met de mededeling dat de fout bij mij lag omdat ik iets te lang geslapen had. De man die ik aan de lijn had nu  reageerde sportief en moest wel lachen. Hij vond het ook wel stoer dat ik ervoor uit durfde te komen dat ik iets te lang gelegen had.😂 Dus toen maar snel gaan lossen en laden in Amersfoort  alwaar ik in een half uur twee keer  aan het dok ging  88 karren de trailer in en uit slingerde en de BC afwerkte en toen was ik weer onderweg naar Hengelo. Toen ik daar aankwam liep de sorteerband nog niet dus was vroeg genoeg met de karretjes,

  • Like 4
  • Haha 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
52 minuten geleden zei lientje:

 Tot je de gordijnen open doet en je opeens staat ingebouwd 

Dit is een eigenrijder destijds bij Norfolk Line eens overkomen.
S,nachts ergens in de buurt van Frankfurt aangekomen bij een klant en auto neergezet en gordijnen dicht,
Toen hij wilde gaan lossen was hij volledig ingeparkeert en kon er met geen mogelijkheid uit.
Zich gemeld bij de portier en kreeg het advies maar te wachten tot 14.00 uur want dan was de ploegwissel.

S,middags deed hij nog een dutje en ja hoor je raad het al😂
Door de ploegwissel heen geslapen en voor de 2e keer ingebouwdLOL
Moest hij weer op de volgende ploegwissel wachten

  • Like 2
  • Haha 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat je nog plek vond bij de Shell (is na tussen Gouda en Bodegraven toch? (is niet Moordrecht volgens mij). Is niet ruim daar. Veel keus heb je verders ook niet, helaas.

 

7 uur geleden zei iveco 35c17:

Ik dus netjes uitleggen dat ik drie kwartier moest maken en hun daar in hun planningen nooit rekening mee houden

 

Precies, dat is dus het hele eiereneten, wat mij betreft. Men plant geen pauze in terwijl zo'n rit nooit te maken is in 4,5 uur rijtijd. Zit het ff tegen, ben je gelijk te laat op de volgende hub..  en dat staat los van een keer verslapen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
9 minuten geleden zei Durashift:

Dat je nog plek vond bij de Shell (is na tussen Gouda en Bodegraven toch? (is niet Moordrecht volgens mij). Is niet ruim daar. Veel keus heb je verders ook niet, helaas.

 

 

die plek moet je daar zelf  maken, zie foto. Ik sta daar een klein stukje achter de shop, daar sta ik altijd, verdere parkeerplaats staat idd altijd helemaal vol. En dat bord voor de vrachtwagen staat ook iets op maar dat kan ik niet lezen😎  Staat daar op vrijdagavond/nacht ook vaak ramvol met buitenlandse jeugd. wat die daar doen geen idee, maar het lijkt vaak wel gezellig😂 Volgens de gegevens van de BC is het Moordrecht maar Gouda reken ik ook goed.

4ACB7A7E-8A87-4CCA-B9E6-FC04C3444340.jpeg.39d9cf3c047f0735086e4af676dabb04.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
25 minuten geleden zei Durashift:

 

 

 

Precies, dat is dus het hele eiereneten, wat mij betreft. Men plant geen pauze in terwijl zo'n rit nooit te maken is in 4,5 uur rijtijd. Zit het ff tegen, ben je gelijk te laat op de volgende hub..  en dat staat los van een keer verslapen.

Daar moet je je totaal niet druk om maken heb ik geleerd.  Gewoon pauze maken en dan gaan lossen. vaak zit er tussen lossen en laden een mogelijk pauze moment volgens hun planning. maar 9 minuten kunnen wij niks mee op de tacho dus dat is gewoon lossen of laden bij mij. En zo een rit is voor mij vaak tussen de 7 en 8 rijuren dus dat betekend gewoon 1 x drie kwartier maken. Op zo een  rit naar Waddinxveen als hier boven beschreven zit ik bij Moordrecht rond de 3,20 rij uur  Dus kan je kiezen of in Waddinxveen blijven staan of naar een tankstation gaan waar je ook nog wat te eten en drinken kan halen. dan weet ik het wel.  Even verderop bij Waarder/ Nieuwerbrug onder aan de afslag zit ook een onbemand tankstation, daar kan je ook heerlijk slapen heb ik pas ervaren. maar dan moet je zelf je koffie zetten😎

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Waar ik een keer ingetrapt ben is dat bord met restaurant symbool dat je na die Shell krijgt, voor dat hotel/restaurant Bodegraven (aan de kant van A12 naar Gouda toe vanaf Woerden). Ik dacht dus wel ff via die afrit en dan achterlangs rijdend naar Bodegraven.. op die truckparking te kunnen komen. Leek mij logisch.. maar dat kan dus niet.

'gelukkig' was het een beetje ruim bij de McD die daar ook zit.. en had ik daar maar wat te eten gehaald..  maar dat die stop maar in één richting  te benaderen is, vind ik wel vreemd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
9 uur geleden zei Durashift:

Precies, dat is dus het hele eiereneten, wat mij betreft. Men plant geen pauze in terwijl zo'n rit nooit te maken is in 4,5 uur rijtijd. Zit het ff tegen, ben je gelijk te laat op de volgende hub..  en dat staat los van een keer verslapen.

 

Nee 2 uur pauze tussen de adressen wordt niet nee.🤣

Het is over het algemeen lekker rustig op de weg en ken je je rijtijden prima inschatten. 

Dan valt het wel op als je ruim een uur later komt dan gebruikelijk.🤣🤣

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik vind het wel opmerkelijk dat je met een volle verzegelde trailer onderweg pauze gaat maken. Wij mogen dat niet en ook van charters die voor ons rijden wordt verwacht dat ze zonder stop van depot A naar depot B rijden. En als je het goed uitrekent is het ook helemaal niet nodig, je schrijft zelf al dat je 3.20 u. in Waddinxveen erop hebt en daarna naar Amersfoort is 0.45 u. rijden dus ruim binnen je toegestane rijtijd. Als het door onvoorziene omstandigheden niet anders kan is iets anders, maar dan nog moet je dit melden aan chaos-room. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

3,20 moet natuurlijk 4,20 zijn. Zag dat  toen ik hem niet meer aan kon passen,  waarom zou ik geen pauze maken? Weet toch geen hond wat er in die trailer zit. En diegenen die erop uit zijn krijgen het toch wel.  Ik spreek wel meer chauffeurs die dat zo doen. Zaterdagnacht stond er ook wel eentje vol bij de bp net voor Goes. En ik weet zeker dat chauffeurs van jullie zelf ook geladen pauze maken bij een tankstation of iets dergelijks

 

als ik met een geladen verzegelde trailer geen pauze mag maken heb ik richting Trave wel helemaal een probleem. Nu weet ik wel dat dat andere spelregels zijn , maar toch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je zou bij HKP eens de voorschriften om voor ons te rijden moeten opvragen . 

 

5 uur geleden zei iveco 35c17:

En ik weet zeker dat chauffeurs van jullie zelf ook geladen pauze maken bij een tankstation of iets dergelijks

 

Ik denk niet dat je dat hard kunt maken. Waarschijnlijk denk je dat ze geladen zijn, maar ik denk het niet. Dit is niet zomaar bedacht, maar door meerdere incidenten zo ingesteld. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Damster:

Je zou bij HKP eens de voorschriften om voor ons te rijden moeten opvragen . 

 

 

Ik denk niet dat je dat hard kunt maken. Waarschijnlijk denk je dat ze geladen zijn, maar ik denk het niet. Dit is niet zomaar bedacht, maar door meerdere incidenten zo ingesteld. 

 

Nou ja als ik lieg lieg ik in commissie.  Ik vertel alleen maar wat ik zelf hoor en zie! En ik wil gerust pauze maken op een depot, maar dan ook toegang tot de koffiepot zoals dat in amersfoort  kan en  ik dacht in Nieuwegein ook

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 minuten geleden zei iveco 35c17:

Nou ja als ik lieg lieg ik in commissie.  Ik vertel alleen maar wat ik zelf hoor en zie! En ik wil gerust pauze maken op een depot, maar dan ook toegang tot de koffiepot zoals dat in amersfoort  kan en  ik dacht in Nieuwegein ook

Ff wachten..... Bedoel jij dat je op adressen komt alwaar een koffieautomaat staat en jij geen gebruik van mag maken?

Óok n pondje lood!😁

  • Like 3
  • Haha 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 minuten geleden zei iveco 35c17:

toegang tot de koffiepot zoals dat in amersfoort  kan en  ik dacht in Nieuwegein ook

en ook in Wdxv en HT (Den Bosch). en als je een postnl pasje hebt (die je eigenlijk van HKP zou moeten krijgen, maar ik weet ook wel dat dit niet het geval is, en trouwens de meeste charters ook niet) kun je op alle depot's naar de kantine en toiletten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
9 minuten geleden zei matthieu:

Ik kan zonder problemen overal koffie pakken en schijten zoveel ik wil

 

Ja dat snap ik en dat is ook heel normaal en kan bij ons ook.

Alle chauffeurs, ook die van de charters hebben een toegangspasje die ze via de eigen werkgever zouden moeten krijgen, maar in het geval van HKP zijn het zoveel wisselende chauffeurs dat het voor HKP ook wel een beetje moeilijk wordt. De charters hebben exact zoveel pasjes als dat ze auto's hebben die vast voor ons rijden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei matthieu:

Ff wachten..... Bedoel jij dat je op adressen komt alwaar een koffieautomaat staat en jij geen gebruik van mag maken?

Óok n pondje lood!😁

Mag maken zal wel niet aan de orde zijn ,maar kan maken zeer zeker. En zolang dat niet veranderd ga ik wel naar de pomp of zet ik zelf met mijn eigen koffieapperaat een over heerlijk bakkie in de vrachtwagen. Wel op een plek die me zelf uitkomt natuurlijk😎

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
57 minuten geleden zei Damster:

 

Ja dat snap ik en dat is ook heel normaal en kan bij ons ook.

Alle chauffeurs, ook die van de charters hebben een toegangspasje die ze via de eigen werkgever zouden moeten krijgen, maar in het geval van HKP zijn het zoveel wisselende chauffeurs dat het voor HKP ook wel een beetje moeilijk wordt. De charters hebben exact zoveel pasjes als dat ze auto's hebben die vast voor ons rijden. 

Of het zoveel wisselende zijn weet ik niet, maar dat het veel chauffeurs zijn weet ik zeker, de een wil geen hele weken Post NL rijden de ander is oproepchauffeur  en zo krijg je dat al gauw natuurlijk.  Maar ze zouden ook op elke vestiging een koffieapperaat in een hoekje kunnen zetten voor de chauffeurs.  hoef je ook niet het halve pand door te slenteren.  Pas moest ik in Hengelo zeiken. Ik heb iemand gevraagd of ik naar boven kon naar de wc. die had geen tijd maar ging een collega roepen om de poort tot de hemel open te doen. Lang verhaal kort. Ik ben naar buiten gelopen en heb heerlijk sneaky tegen de oplegger staan zeiken.😎 zou toch niet nodig moeten zijn bij een bedrijf als Post NL 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Damster:

Hij mag er zeker wel gebruik van maken .....alleen hij kan er niet bijLOL

Dat is nu net het verhaal waardoor ik denk, Stik maar lekker. ik vul het wel in zoals ik zelf wil. En wil iemand daar wat van zeggen, Prima. maar zorg dan wel  dat je het aan de andere kant ook voor elkaar hebt. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden