[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

3 weken vakantie


iveco 35c17

Recommended Posts

  • Forumlid
1 uur geleden zei the duke:

Tenenkrommend. 

Het is sowieso voor mij een raadsel dat - ook hier dus - de meesten het verschil niet kennen tussen kennen/kunnen, leggen/liggen, hun/hen, jou/jouw, me/mij/mijn en de laatste mode: zij/zei.

Terwijl we over het algemeen toch allemaal de lagere school hebben doorlopen.

Onze vriend Huib (zou hij nog onder ons zijn?) is/was dyslectisch en dat begreep iedereen wel. Maar dat tegenwoordig de overgrote meerderheid geen 2 zinnen foutloos meer kan schrijven zet me toch aan het denken.

Nou zal ik als dooddoener wel als taalnazi worden weggezet maar dat is dan wel erg kinderachtig. 

Ps, dit is wel eerder ter sprake gekomen hoor, maar nog nooit een begrijpelijk antwoord op gekregen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
51 minuten geleden zei iveco 35c17:

Zou het ook zo kunnen zijn @matthieu dat mijn “ ma” van hierboven meer met dialect te maken heeft dan met  de nieuwe taal?  Ik weet wel dat ik niet foutloos nederlands schrijf, maar over het algemeen valt het dacht ik wel mee.

Ho even. Ik 'val' jou niet aan hoor. Ik haakte in bij Eric die een voorzetje gaf.

Nieuwe taal is natuurlijk je reinste kolder. Ik geloof eerder dat mensen het stoer vinden staan met een soort van mocro taaltje te schrijven of praten zoals la ma daar een voorbeeld van is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest

@matthieuondanks dat dit verboden is in ons reglement, is en blijft het CF toch een afspiegeling van de samenleving en daar is deze trend wel gaande immers.

Als wij hier op zouden gaan letten dan kunnen we dat niet meer gratis doen helaas. Persoonlijk kijk ik altijd of het bericht in redelijke mate toch nog te begrijpen valt voor een ander wat de poster wil zeggen. 

Als  het werkelijk erg is dan heb ik wel eens een bericht verwijderd maar is in al die tijd denk ik maar 1x gebeurd of zoiets.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 minuten geleden zei volvofh12:

Het heeft volgens mij te maken met dialect en gemakzucht, en niet iedereen kan of wil wat tijd steken in het fatsoenlijk leren typen op hun telefoon.

Gemakzucht moet niet kunnen.

Kan of wil  het is gewoon doe het goed of doe het niet.

Telefoon, gebruik dan een PC met toetsenbord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Afgelopen zondagavond weer begonnen met een ritje post nl.

23,45 vertrekken uit Oldenzaal om  om 00,15 te laden in Hengelo te laden voor HT [ Den Bosch] Daar een volle vracht geladen en naar Den Bosch gebracht. Daar gelost en toen ik voor het dock wou om weer te laden voor Nieuwegein zei de dockmedewerker in het engels [ja dat spreken en verstaan we ook] dat ik beter even kon wachten want waarschijnlijk zou ik een 0 brief gaan krijgen. dus dat maar even afgewacht, en ik kreeg een 0 brief. [ vrachtbrief dat je wel op je laadopdracht bent verschenen maar dat er geen lading voor je was,  heeft volgens mij meer met de knikkers te maken dan met niks laden] Dus aangezien ik in Nieuwegein alleen maar hoefde te lossen en niet hoefde te laden kon ik meteen naar Zaltbommel alwaar ik zou laden voor Amersfoort. Dat betekende dus twee uurtjes slapen in Zaltbommel net voor de ingang met de BC op aanmelden. In Zaltbommel ook maar eens voor het dock geparkeerd en wat denk je? Ook daar een 0 brief! Gaat mooi vannacht😂 Dus toen leeg naar Amersfoort alwaar ik wel 6 rolcontainers moest laden voor Apeldoorn. Gaat ook weer door, dus die 6 rc er in en op naar Apeldoorn en gauw lossen die hap. Toen kon het vanaf daar leeg terug naar Oldenzaal alwaar ik rond 10 uur smorgens afkoppelde en de trekker weer in de rij zette.

 

Dinsdagavond weer een rondje post nl. [Helaas met een Mercedes zonder spiegels maar met camera[

Vroeg beginnen 17.00 uur. Almelo laden voor Hengelo te lossen was zo gebeurt want de beste man had maar 9 rc, gauw in Hengelo op het depot gelost en naar Oldenzaal om te laden. Ook hier valt het altijd mee want het enigste wat je hier hoeft te doen is de deuren van de oplegger open doen en de oplegger voor het dock zetten. En dan racen ze de oplegger in 10 minuten vol. Weer op Hengelo aan en lossen die hap. ook dat word gedaan dus kan je zelf buiten blijven om een peukje te roken. Ideaal zo.

Toen even voor een ander dock zetten en laden voor Nieuwegein, daar weer gelost en geladen voor Waddinxveen alwaar ik een uur tussen het lossen en het laden zou hebben zitten. normaal ga ik dan zo vlot mogelijk aan het dock om zo snel mogelijk geladen te zijn en dan drie kwartier makken bij de shell bij Moordrecht. Echter na mijn schoonheidsslaapje van de laatste keer deze rit  maar eens eigenwijs geweest en na gelost te hebben de auto een uur aan de kant gezet. Heerlijk van mijn broodje zalm en eigen koffie genoten en exact om 01,10 aan het dock gezet.

Toen ik binnen kwam kon ik nog een kwartier wachten omdat de poolse dames geen tijd hadden om te laden. Dus maar even wachten, uitzicht was immers goed.😎  Toen ik daar geladen was gas naar Amersfoort om te lossen en laden voor Hengelo. Daar lossen en weer naar Oldenzaal om om 05,30  af te koppelen en de trekker in de rij te zetten.

 

Woensdagavond om 21.30 weer aantreden in Oldenzaal om via Enschede te gaan koppelen op Sittensen. simpel reisje. oplegger aankoppelen en  naar Sittensen, daar afgekoppeld en een mega er weer achter gehangen om weer naar Enschede te brengen. op de terugweg bij Osnabruck nog ruim een uur in de file gestaan maar ook dat hebben we weer overleeft.  Rond half tien was ik weer in Oldenzaal om te tanken en de trekker in de hoek te zetten. Alleen dat hoefde niet want de volgende stond al weer klaar om te  vertrekken met de trekker die ik bij me had.  Dit gebeurt momenteel regelmatig want ze hebben een chronisch tekort aan trekkers momenteel. Met de corona zijn er wel trekkers uitgegaan maar geen nieuwe voor terug gekomen. momenteel rijden ze met huurtrekkers erbij, maar er schijnen een aantal nieuwe iveco"s  in bestelling te staan dus wie weet kan ik mijn hart ook nog eens ophalen binnenkort.😂 De mercedessen schijnen volgend jaar april ook allemaal verdwenen te zijn dus we gaan het zien of de Iveco naast DAf stand gaat houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei doemijnbest:

@matthieuondanks dat dit verboden is in ons reglement, is en blijft het CF toch een afspiegeling van de samenleving en daar is deze trend wel gaande immers.

Als wij hier op zouden gaan letten dan kunnen we dat niet meer gratis doen helaas. Persoonlijk kijk ik altijd of het bericht in redelijke mate toch nog te begrijpen valt voor een ander wat de poster wil zeggen. 

Als  het werkelijk erg is dan heb ik wel eens een bericht verwijderd maar is in al die tijd denk ik maar 1x gebeurd of zoiets.

 

Jij begrijpt mijn insteek niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 uur geleden zei iveco 35c17:

De mercedessen schijnen volgend jaar april ook allemaal verdwenen te zijn


Die spiegelloze houden ze toch nog wel ff? (lijkt mij). Zijn net nieuw.

 

5 uur geleden zei iveco 35c17:

Toen kon het vanaf daar leeg terug naar Oldenzaal alwaar ik rond 10 uur smorgens afkoppelde en de trekker weer in de rij zette.

 

Dinsdagavond weer een rondje post nl. (..)

Vroeg beginnen 17.00 uur.

 

Dat gaat formeel niet hè.. zit maar 7 uur tussen ipv minimaal 9. Jij om 11 uur thuis en weer vertrekken om 16 uur..  :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
22 minuten geleden zei zoetwatermatroos:

@iveco 35c17 Ik dacht dat je die camera spiegels zo mooi vond de vorige keer? Valt het toch tegen in het donker?

En Iveco timmert met de gaswagens aardig aan de weg. Of worden het diesels bij HKP?

Ik begrijp dit dus ook niet. Ik rijd er nu een maand of 8 mee en zei na een paar dagen al dat ik nooit meer spiegels hoefde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 uur geleden zei Durashift:


Die spiegelloze houden ze toch nog wel ff? (lijkt mij). Zijn net nieuw.

 

 

Dat gaat formeel niet hè.. zit maar 7 uur tussen ipv minimaal 9. Jij om 11 uur thuis en weer vertrekken om 16 uur..  :(

Dacht het zelfde over beide zaken maar als je goed leest zit er meer dan 24 uur tussen 😉

 

8 uur geleden zei matthieu:

Ik begrijp dit dus ook niet. Ik rijd er nu een maand of 8 mee en zei na een paar dagen al dat ik nooit meer spiegels hoefde.

Maar  jij zal nog niet in het donker hebben gereden 😗

  • Like 1
  • Thanks 2
  • Verward 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

 

14 uur geleden zei iveco 35c17:

na gelost te hebben de auto een uur aan de kant gezet. Heerlijk van mijn broodje zalm en eigen koffie genoten en exact om 01,10 aan het dock gezet.

 

Ik neem aan dat die pauze voor 23.00 was?   😉:zegtniets:

 

Ja als we zoeken vinden we wel wat hoor.😁

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
23 uur geleden zei zoetwatermatroos:

@iveco 35c17 Ik dacht dat je die camera spiegels zo mooi vond de vorige keer? Valt het toch tegen in het donker?

En Iveco timmert met de gaswagens aardig aan de weg. Of worden het diesels bij HKP?

Spiegels zijn het probleem ook niet, achteruit is nog wat minder maar daar gaan we ook wel aan wennen. Met  79 met een lege oplegger  tegen het viaduct op vind ik wel minder😎 econemy stand zullen we maar zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden