[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Oostenrijk


trieftol

Vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
5 minuten geleden zei roadtrain:

Nee hoor. Dat ligt aan de  instelling. Ook bij versneld stationair kan hij uit gaan. 

en er verschijnt keurig op de uitdraai van de testkast bij de dealer "engine idle high - hours: xxxx", met mogelijk gezeur bij garantiegevallen en/of reparatie/onderhoudscontract.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Localton:

en er verschijnt keurig op de uitdraai van de testkast bij de dealer "engine idle high - hours: xxxx", met mogelijk gezeur bij garantiegevallen en/of reparatie/onderhoudscontract.

Dat staat, bij Volvo, gewoon in je boordcomputer af te lezen, geen testkast voor nodig.

 

En dat gezeur, is voor de afdeling inkoop, die dat softwarepakket er bij gekocht heet. (Of het zich heeft laten aansmeren).

 

Gelukkig zijn ze bij ons zo realistisch dat ze die onzin er niet op willen kopen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
23 minuten geleden zei Teddybeer:

Dat staat, bij Volvo, gewoon in je boordcomputer af te lezen, geen testkast voor nodig.

 

En dat gezeur, is voor de afdeling inkoop, die dat softwarepakket er bij gekocht heet. (Of het zich heeft laten aansmeren).

 

Gelukkig zijn ze bij ons zo realistisch dat ze die onzin er niet op willen kopen.

 

Je hebt maar een paar “collega’s” nodig die met enige regelmaat de motor onnodig laten lopen en het verdient zich terug. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
5 minuten geleden zei Teddybeer:

2  liter per uur.....

Lijkt mee te vallen maar als  je er meer hebt die een “beetje makkelijk” met de baas zijn centjes om gaan.  
(en wat dacht je van het milieu😂😜)

 

zeg maar zo: dat doen ze met hun eigen auto ook niet of thuis onnodig het licht laten branden.....

Zijn dezelfde die moord en brand schreeuwen als er wat geschrapt word. Dan is de baas een dief. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
4 uur geleden zei roadtrain:

Nee hoor. Dat ligt aan de  instelling. Ook bij versneld stationair kan hij uit gaan. 

Klopt,bij mijn vorige baas had de wagenparkbeheerder deze optie ook in laten stellen,waarschijnlijk om in het gevlei bij de directie te komen en zo zijn eigen mankementen naar de achtergrond kon schuiven.

Ook konden onze auto's op de CC niet sneller dan 85 km,voetmatig echter kon je nog effe doortrappen naar de 90 km/h,bij inhalen e.d.

ook dat had hij bij laten stellen;voetmatig ging hij niet sneller meer dan 85 km/h,maar daar kreeg hij al snel spijt van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik laat hem bijna altijd stationair draaien met laden/lossen, zeker als het warm is. Op kantoor zetten ze de airco ook niet uit als ze gaan pauzeren. Mijn auto heeft 800 stationair uren meer als de gelijk afgeleverde, maar heb 9000liter minder diesel verbruikt.

Met de vorige zei de baas een keer zet hem eens uit, niet zo lang stationair draaien.

Mijn antwoord, als ik hem maandagmorgen start en vrijdagavond pas stilzet heb ik minder diesel verbruikt dan m'n collega met dezelfde auto. Keek ie 🤔

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
19 uur geleden zei Localton:

Nee hoor, het zijn twee verschillende systemen: boordairco met compressor via een aandrijfriem op de motor en een al dan niet geïntegreerde standairco met aparte, elektrisch aangedreven compressor.

 

Veel "groene" bazen schakelen de stationair-regeling in, die de motor uitschakelt na een bepaalde tijd stationair draaien, dus dan kun je zelfs de boordairco niet meer gebruiken als je stilstaat.

 

Die begrijp ik even niet:je hebt een aico die via de motor aangedreven word?

Daarboven heb je nog een dure stand airco die electrisch aangedreven word ,maar die uitschakelt nadat de motor,door de stationair regeling ook uitgeschakeld word?

Dat lijkt me dan weggegooid geld om er zo een dure stand airco op te zetten,of mis ik nu iets?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 15-8-2020 om 14:34 zei Pierre:

Met die cabine kantelen

 

Dat lijkt mij dan ook veel moeite voor een beetje koelte: eerst de zooi van het bed(den) halen om veilig te kunnen kantelen.. en daarna weer opruimen voor het slapen gaan... hoop gedoe waar je het nog extra warm van krijgt, denk ik. ;)

 

Cabine kantelen doe ik wel als er een  H7 lamp vervangen moet worden.

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
4 uur geleden zei Durashift:

 

Dat lijkt mij dan ook veel moeite voor een beetje koelte: eerst de zooi van het bed(den) halen om veilig te kunnen kantelen.. en daarna weer opruimen voor het slapen gaan... hoop gedoe waar je het nog extra warm van krijgt, denk ik. ;)

 

Cabine kantelen doe ik wel als er een  H7 lamp vervangen moet worden.

En niet vergeten om de koelkast uit te zetten ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
5 uur geleden zei Pierre:

 

(...)

Maar je cabine kantelen om een H7 lampje te moeten verwisselen zeg je. Ik weet niet wat voor auto jij rijd, maar zijn daar serieus geen andere manieren voor?
 

 

Zeker wel.. Van onderen het kapje losfriemelen..  Volgens het boekje aan schroeven draaien om de kap los te trekken en de lampunit naar buiten draaien..  

 

Maar, na getter ben ik toch overstag gegaan en heb de methode van mijn collega overgenomen. 😊

 

Betreft een TGL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
11 uur geleden zei Durashift:

 

Dat lijkt mij dan ook veel moeite voor een beetje koelte: eerst de zooi van het bed(den) halen om veilig te kunnen kantelen.. en daarna weer opruimen voor het slapen gaan... hoop gedoe waar je het nog extra warm van krijgt, denk ik. ;)

 

Cabine kantelen doe ik wel als er een  H7 lamp vervangen moet worden.

DE cabine hoef je niet helemaal te kantelen hoor een centimeter of 30/40 is voldoende.

En een Daf 2800 had geen H 7 lampen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
49 minuten geleden zei Pierre:

 

Dat zou best kunnen hoor. Als ik me goed herinner bij mijn 105 was het eerst die lijst rond de koplamp verwijderen en dan de koplamp losschroeven en naar buiten trekken om bij de achterkant te kunnen.
Bij mijn huidige 106 eerst twee boutjes losdraaien om een plaatje te verwijderen in de opstap, dop eraf draaien en dan voorzichtig met zo'n kleine torx-schroevendraaier de beide schroefjes losdraaien voor de unit uitgenomen kan worden en de lamp vervangen kan worden. Best een gepiel, zeker als je niet precies weet hoe het moet.

Bij mijn MAN was het allemaal een stuk eenvoudiger; twee boutjes losdraaien, kapje eraf, twee boutjes van de koplamp losdraaien en de gehele lamp naar buiten draaien en de lamp vervangen. Ik weet ook niet of het met de cabine kantelen beter of sneller gaat, ik geloof het allemaal best; die twee keer in de drie jaar dat je een lamp moet vervangen... ;)

Bij de Volvo's die ik gereden heb kon je in de beide instappen een luikje lostrekken en dan zat je gelijk bij de aansluiting aan de lamp,5 minuten werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators
11 uur geleden zei europeaan:

DE cabine hoef je niet helemaal te kantelen hoor een centimeter of 30/40 is voldoende.

En een Daf 2800 had geen H 7 lampen.

De 2800 ...

Daar had je een stuiver nodig, kon je de koplamp unit er gewoon uit scharnieren! Meesterlijk ontwerp!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden