Spring naar bijdragen

Voor de vuurwerkliefhebber


Nagamiji

Recommended Posts

1 uur geleden zei dieselsnuivertje:

Waren ze bang dat het over de houdbaarheidsdatum ging?:stom:

 

Misschien durfden ze het niet op te slaan, na het gevalletje Beiroet????

 

53 minuten geleden zei _alain_:

anders haal je de normen niet.... 

Zouden ze daar überhaupt aan doen, in Japan? :confused:

De bevolking komt mij toch licht geconditioneerd over... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
9 uur geleden zei Pierre:

maar ik vraag me dan tegelijkertijd af of al dat gas wat verbrand word niet opgevangen kan worden en voor één of andere doeleind gebruikt kan worden.

“Schijnbaar” niet....

lees: https://www.shell.nl/content/dam/royaldutchshell/documents/corporate/fakkel-leaflet.pdf

of:

Veel mensen hebben de hulpdiensten gebeld. Dat is voor dit incident niet nodig: fakkelen is een gecontroleerde veiligheidsmaatregel, juist bedoeld om erger te voorkomen bij bijvoorbeeld een storing zoals we die nu hebben. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
12 minuten geleden zei Pierre:

 

Niet met een Euro-5 de Maasvlakte op of met je Golfje diesel uit 2005 de binnenstad van Amsterdam in want teveel uitstoot, wel wekenlang fakkelen want de hoeveelheid kankerverwekkende teerachtige verbindingen, koolmonoxide en roetdeeltjes zijn allemaal verwaarloosbaar. Natuurlijk...:nee:

Wat jij nu opnoemt is controleerbaar. 
ivm storing of nood affakkelen is dat niet. 
denk dat daar het verschil zit. 

wekenlang affakkelen? 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Waar je je pas echt zorgen om moet maken is het woordje BEREKEND.

 

Wederom wordt er dus niet gemeten, maar berekend, of de waardes niet de schadelijke grens overschrijden.

 

Rekenmodellen laten zich gemakkelijker aanpassen om de gewenste uitslag te krijgen dan meetapparatuur. Daar zijn de diverse instanties het allang over eens....

  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
9 minuten geleden zei Pierre:

 

Wat is controleerbaar?

Daar bedoel ik mee ( omdat je de maasvlakte aanhaalt) welke voertuigen zich daar begeven. Het in geval van nood affakkelen kun je van te voren (als het een noodgeval betreft) niet van te voren melden en zeker de hoeveelheid niet. 
 

ik wil het zeker niet goedpraten en ook niet dat we zomaar alles de lucht in moeten laten lopen.

 

en die rekenmodellen.... wie kan dat voor 100% controleren. Ook net hoe de wind waait. 
zelfde hier in de regio met schiphol......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Pierre:

 

 

 

Niet met een Euro-5 de Maasvlakte op

 

Dit heeft niks met de vervuiling van het voertuig te maken.

Toen de Maasvlakte ontwikkeld werd eisten de natuur en milieuorganistaties dat de natuur,dat het verlies van natuur( de oppervlakte Noordzee) werd"gecompenseerd."

Tevens moesten er twee energiecentrales gebouwd worden die op kolen of biomassa gestookt moesten worden.

 

Daar toe wist men niks beters te verzinnen om het vrachtverkeer,zowel auto's als (binnenvaart) schepen ,die met de containervaart juist onlosmakelijk verbonden zijn met de reden van het bestaan van de Maasvlakte,aan banden te leggen.

( M.a.w. als men de Maasvakte niet aangelegd had zouden die containerschepen er nooit gekomen zijn en hadden ook die vrachtwagens daar nooit hoeven rijden)

Maar dan waren er ook die mooie recreatie gebieden ,zoals de Slufter ,en die geweldige nauurgebieden ,waar duizenden vogels ongestoord kunnen leven nooit gekomen.

 

DE enige fout die men,i.m.o gemaakt heeft is dat men i.p.v deze twee biomassa centrales ;beter één goede kerncentrale had kunnen bouwen.

Maar daar stak de linkse politiek ,onder druk van de "milieuliefhebbers ,een stokje voor,Nederland op deze manier een achterstand van tientallen jaren op het gebied van energie voorziening aan de broek te smeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden