[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Verzet tegen sluiten parkeerplaatsen langs A28


lientje

Recommended Posts

  • Forumlid

Diverse belangenbehartigers van de transportsector vinden het onacceptabel dat Rijkswaterstaat parkeerplaatsen zonder tankstation langs de A28 wil opheffen. Een kwart van de rustplekken voor trucks en chauffeurs zouden dan verdwijnen. Parkeren op industrieterreinen of in woonwijken kan het gevolg zijn, waarschuwen de partijen in De Stentor.

 

 

Lees verder: https://www.ttm.nl/nieuws/verzet-tegen-sluiten-parkeerplaatsen-langs-a28/128794/?fbclid=IwAR2LNFEGEYSndhaerprFyE2CQbvJ3ARMOiheXop8qTqahieHQ5z38LfVNfc

 

 

 

Het is toch van de gekke zeg. Vooral in de zomer met al dat vakantie / weekendjeweg verkeer juist daar, wat met elkaar afspreekt om te verzamelen op een bepaalde parkeerplaats.

En dan moeten wij ons aan de rijtijdenwet kunnen houden dus op de gok een afrit nemen? 
Ik hoop toch echt dat dit niet doorgaat. Er is totaal niet over nagedacht.

Er zijn al zoveel parkeerplaatsen verdwenen. Zeker in Gelderland.

Waar zijn de mensen die het voor ons op moeten nemen?

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Er is al een tijdje een tendens gaande @RobNiat: mensen uit de randstad trekken vrij massaal weg naar 'de provincie', maar blijven wel in hun bestaande baan werken. Plaatsen als Harderwijk, Zwolle, Ede maar ook verder in Overijssel en Gelderland worden steeds meer bewoond door deze mensen. Ook wel een klein beetje eigen schuld, er word geadverteerd met kreten als "binnen 90 minuten in hartje Amsterdam" bijvoorbeeld. Dat dit waarschijnlijk per OV bedoeld is daar lezen we gemakshalve maar overheen.

 

Naast een behoorlijke stijging van de huizenprijzen in het achterland ontstaat er ook een behoorlijke (extra) druk op wegen richting randstad als de A28 maar ook de A1, A12 en A15 doen daar aardig in mee. Bestaande infrastructuur die toch al een jaar of wat achter loopt.

Dus (het is wat objectief inderdaad) omwille van deze 'nieuwe' verkeersstromen moeten er op- en afritten dicht om de doorstroming te verbeteren; dat is mijn punt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
33 minuten geleden zei Marotrans:

Er is al een tijdje een tendens gaande @RobNiat: mensen uit de randstad trekken vrij massaal weg naar 'de provincie', maar blijven wel in hun bestaande baan werken. Plaatsen als Harderwijk, Zwolle, Ede maar ook verder in Overijssel en Gelderland worden steeds meer bewoond door deze mensen. Ook wel een klein beetje eigen schuld, er word geadverteerd met kreten als "binnen 90 minuten in hartje Amsterdam" bijvoorbeeld. Dat dit waarschijnlijk per OV bedoeld is daar lezen we gemakshalve maar overheen.

 

Naast een behoorlijke stijging van de huizenprijzen in het achterland ontstaat er ook een behoorlijke (extra) druk op wegen richting randstad als de A28 maar ook de A1, A12 en A15 doen daar aardig in mee. Bestaande infrastructuur die toch al een jaar of wat achter loopt.

Dus (het is wat objectief inderdaad) omwille van deze 'nieuwe' verkeersstromen moeten er op- en afritten dicht om de doorstroming te verbeteren; dat is mijn punt.

Werken in de randstad en wonen in de "provincie"is niks mis mee.

Alleen de bereikbaarheid laat veel te wensen over,Als je b.v. net als ik,in West brabant woont en werk hebt in de Botlek of de Europoort ( iets van 60/70 autokilometers,nog geen uur reizen),als je dat met O.V moet doen ben je het dubbele aan reistijd kwijt

 

Dan komt er ook nog bij dat RWS veel parkings afsluit,om diverse redenen.

De parkings die wij hebben in Nederland zijn ,op enkele uitzonderingen na,de slechtste in heel Europa,en dan bedoel ik niet de kwaliteit van het straatwerk.

DE meest parkings parkeer je achter elkaar,als er dan een bakwagen tussen staat en die rijdt weg is daar een open gat waar je alleen ng maar een bakwagen f busje kwijt kunt,een oplegger of,een combi lukt al helemaal niet meer,laat staan een LZV.

Zo krijg je al gauw een situatie waarbij je op een ruimte waar 10 opleggers achter elkaar kunnen staan,er slechts 5 of 6 staan.

 

De reden waarom RWS veel parkings sluit zou er ook in gelegen kunnen zijn dat er een stelletje homofobe ambtenaren bij RWS zit die,om een wit voetje te halen bij de pastoor of de dominee.

Dat er op een hoop parkings de mannenliefde bedreven word is n feit,daar hoef je je ogen niet voor te sluiten,maar als je dan vervolgens autowegparkings afsluit om te proberen dit uit te bannen ben je verkeerd bezig; de homo's zoeken elders hun heil en de chauffeur vind vervolgens geen plekkie om te rusten.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 18-8-2020 om 13:28 zei lientje:

Diverse belangenbehartigers van de transportsector vinden het onacceptabel dat Rijkswaterstaat parkeerplaatsen zonder tankstation langs de A28 wil opheffen. Een kwart van de rustplekken voor trucks en chauffeurs zouden dan verdwijnen. Parkeren op industrieterreinen of in woonwijken kan het gevolg zijn, waarschuwen de partijen in De Stentor.

 

 

 

 

 

 

Waar zijn de mensen die het voor ons op moeten nemen?

 

 

 

 

Die zijn in Brussel druk bezig om chauffeurs tijdens hun 45 urige rust uit de cabine te jagen.:D

  • Like 2
  • Haha 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Duss, het gaat eigenlijk om traag invoegen na de rustpauze..

 

Welnu.. wat kan een oplossing zijn?

Als je de rust moet maken: ff  via de vrachtwagensoftware een 'powerboost' binnen halen, zodat na vertrek extra vermogen voorhanden is om vlot in te kunnen voegen. :p

Begrenzer ff naar de 100 km/h toestaan.. mán, daarmee blijven wij het gepeupel wel voor hoor. :angel:

 

Maar ja, ff een extra rijstrook over de Veluwe aanleggen.. dát gaat ook niet gebeuren, vrees ik.

 

Anyway, door corona dient er nog een tijdje thuis gewerkt te worden door de mensen die dat kunnen.. dus voorlopig zal het met de congestie nog wel meevallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 18-8-2020 om 15:59 zei Marotrans:

Werken in de randstad? Dan er ook blijven wonen a.u.b

 

Dat is nu juist het probleem.. al die klusbedrijven uit de regio Zwolle die in de Randstad moeten werken.. maar wel blijven wonen in het Overijsselse. ;)

 

Staat in de MIRT verkenning van vorig jaar:

 

Tja.. TLN (en wij hiero) een beetje 'mauwen'... terwijl men vorig jaar gewoon mee kon praten over de A28 tussen Amersfoort en Hoogeveen. :zegtniets:

 

https://www.mirta28amersfoorthoogeveen.nl/denk+mee/default.aspx

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Enfin, ik heb ff wat zitten lezen in de samenvatting van februari dit jaar:

 

Komt er op neer dat inderdaad de wens is (op nummer 1 ook nog van de infrastructurele maatregelen ) om de solitaire verzorgingsplaatsen te sluiten.

 

Daarvoor in de plaats komt een alternatief, een verwijs en beloningssysteem  (Applicatie) voor vrachtwagenparkeerplaatsen naast de A28 (dus in de aanpalende gemeenten).

Staat op nummer 6 op een ander lijstje (die van vraagbeïnvloeding).

 

Nu het mooie:  Het schrappen van de verzorgingsplaatsen is een rijks dingetje..

 

Die applicatie voor vrachtwagenparkeerplaatsen is een provinciaal / gemeente ding geworden.. met, natuurlijk, bijbehorende financiering..

Kortom, de gemeenten moeten dus een beloningssysteem ontwikkelen om overlast van parkerende vrachtwagens binnen te halen.. :rolleyes:

Dat zal niet gauw gebeuren, vrees ik..

 

Hopelijk vertraagt de huidige corona perikelen de te nemen maatregelen.

 

Alle documenten lees je via deze link:

https://www.mirta28amersfoorthoogeveen.nl/documenten/default.aspx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
11 uur geleden zei Dokus:


Maar de huizen zijn er nog steeds spotgoedkoop in vergelijking met de randstad.


emoji40.png —- nulli cedo —- emoji40.png

Nou... als ik eens kijk en hoor wat er in 'de Vallei' gevraagd wordt....

Al is het wel zo dat er geen 1,5 miljoen voor een tussenwoning neergeteld wordt zoals laatst in Amsterdam Zuid :stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest

ach, in de randstad wordt nu eenmaal het geld verdient van de BV Nederland en als provincies zelf hun broek op zouden moeten houden dan zakten er toch een paar af. Als er geen randstad zou zijn zouden vele  uit de provincies geen werk hebben of misschien wel helemaal geen nagels om aan hun r**t te krabben, tevens zie je wereldwijd dat er juist een trek op gang gekomen is dat mensen juist naar de steden trekken omdat het daar allemaal gebeurd en het geld verdient wordt. We leven in een vrij land waar een ieder mag leven waar hij of zij wil, dat onze overheid daar niet goed op inspeelt kun je de burgers niet verwijten. :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
10 uur geleden zei Durashift:

 

Dat is nu juist het probleem.. al die klusbedrijven uit de regio Zwolle die in de Randstad moeten werken.. maar wel blijven wonen in het Overijsselse. ;)

 

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Enfin, ik heb ff wat zitten lezen in de samenvatting van februari dit jaar:

 

Komt er op neer dat inderdaad de wens is (op nummer 1 ook nog van de infrastructurele maatregelen ) om de solitaire verzorgingsplaatsen te sluiten.

 

Daarvoor in de plaats komt een alternatief, een verwijs en beloningssysteem  (Applicatie) voor vrachtwagenparkeerplaatsen naast de A28 (dus in de aanpalende gemeenten).

 

Amsterdam heeft een eeuwig tekort aan goede timmerlieden 😉

 

Wat je wel steeds meer ziet, recent langs de A1 bijvoorbeeld: in Deventer is een betaalde truckparking aangelegd en met de verbreding van de A1 zijn beide parkings ten westen van de op/afrit Holten- Lochem verboden verklaard voor vrachtverkeer... Al eerder is in de hele gemeente Deventer een parkeerverbod voor zware voertuigen ingevoerd.

 

Er is dus wel enige samenwerking tussen de verschillende overheden; al komt het mij meer over als gedwongen winkelnering.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid




Maar ja, ff een extra rijstrook over de Veluwe aanleggen.. dát gaat ook niet gebeuren, vrees ik.


Dat zou de oplossing zijn. Van Hoevelaken tot Hattemerbroek, eerst maar Harderwijk dan word het al beter.

Want nu loopt het vast als de A28 langzamer gaat, ze recht parallel gaan om verderop weer in te voegen. 3 banen voorbij Nijkerk scheelt al.


Maar B.O.T

Dus al je minder dan 5 kwartier rijtijd hebt moet je bij Nieuwegein of De Meern / Woerden stoppen. Kun je misschien net Nunspeet redden. Maar als er file staat ga je het niet redden.

Nijkerk staat altijd vol. Daar kun je niet op gokken.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
35 minuten geleden zei Durashift:

.. mwah, daar beginnen ze rond 17 uur ook wel met 'stapelen' voor de nacht..  Bij Nijkerk (A'foort Vathorst) eraf en dan daar achter/voor de Esso in de straat gaan staan voor een uurtje, dat lukt wel, denk ik. Zit je al wel weer rap op de snelweg.

Gewoon bij Post Nl in die straatjes gaan staan is ook geen probleem. Ik merk nu dat er toch wel veel mensen zijn die er een probleem van maken waar ze pauze kunnen maken.  Ik zelf heb dit tot nu toe nog niet echt ondervonden. nu kijk ik ook niet te krek eigenlijk. onbemande tankstations , recht achter de rijen geparkeerde vrachtwagens langs, maakt me niet uit waar ik sta, als er maar een andere vrachtwagen langs kan om verder te rijden.

 

Enigste waar ik me een poosje terug wel aan gestoord heb waren luxe auto svan vakantiegangers  op vrachtwagen parkeerplaatsen op Hollensted, maar dat heb ik ook maar niet al te moeilijk opgelost. Dat Hans en Ingrid daardoor ook verplicht drie kwartier moesten maken was jammer dan.😂

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden