[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Moordaanslag.


europeaan

Recommended Posts

  • Forumlid
Op 5-4-2022 om 13:35 zei EJD:

 

 de werkgever van Jos Lambregts NN Transport, .

 

 

Het is MM transport ( Mike en Mitch),maar dat even terzijde.

 

Tegen het "brein"word 14 jaar ge eist.

Maar wie het brein is is me niet helemaal duidelijk,is dat de Haagse vervoerder D? die ook de opdrachtgever is?

Of is dat zijn werkgever Delano die de uitvoerders geronseld had (via Caloh wagoh)

 

Bizar vind ik het dat Jos zich naderhand afvraagt of hij er wel verstandig aan gedaan heeft om uit die auto te ontsnappen.

Dat bewijst wel wat voor een impact de aanslag op zijn leven heeft.

  • Like 1
  • Verward 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid

Bah bah met wat strafvermindering loopt dat schorem na een jaar of 5 buiten met een enkelband,misschien is dit een emotionele reactie maar ik zeg levenslange straf.

Het slachtoffer is immers ook levenslange ernstige schade aangedaan !!!!

En die €250.000,- is ook een lachertje,zie alleen al eens zijn inkomstenderving over de jaren waarin hij niet of hopelijk gedeeltelijk weer kan werken.

 

 

NEEderland

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ als ik het zo lees, heeft de advocaat van het slachtoffer ook maar 250.000 geclaimd.

Vraag me af hoe een advocaat dan op zo'n (laag) bedrag komt. Ook hij kan toch het medisch dossier inzien en dan met name het gedeelte met verwachtingen qua leven en lichamelijk functioneren. Daar had ik toch wel aangespoord om een hogere claim neer te leggen.

 

Groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
24 minuten geleden zei ayla:

Daar had ik toch wel aangespoord om een hogere claim neer te leggen.

moeten de vier mannen 200.000 euro aan hem vergoeden
 

dat geld gaat er helaas waarschijnlijk nooit komen. Iets van kale kippen….

 

triest….

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ volgens mij wordt dit door het ministerie van justitie uitgekeerd en deze proberen dat weer te verhalen op de 4....

In mijn herrinering is deze wetgeving enkele jaren geleden geintroduceerd, daar vele daders zich na de uitspraak deden voorkomen als een kale kip (en het slachtoffer dus niets kreeg en het maar moest uitzoeken...).

 

Groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Citaat

De mannen (47 en 41 jaar) die de brand stichtten, krijgen 10 en 12 jaar cel. Zij waren ingehuurd door een tussenpersoon 


Zij waren ingehuurd…..

Daar moeten veel hogere straffen op.

Nu staken ze een wagen in brand voor een paar rot centen.

De volgende keer knalt hij Rutte, Wilders of Baudet neer voor een paar centen meer. Niets geen dure huurmoordenaars uit het buitenland meer. Allemaal voor een paar rot centen. 😕

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 uur geleden zei Ger-1957:

Vervolgens probeert de staat dat alsnog te verhalen op de dader, want maar deels lukt.

 

 

Nou is het natuurlijk belangrijk dat het bedrag uitbetaald word. (dat voorop staand) 

 

maar is dus dan uiteindelijk wel gemeenschapsgeld als er bij de daders niets gehaald kan worden. 
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei lientje:


Zij waren ingehuurd…..

Daar moeten veel hogere straffen op.

Nu staken ze een wagen in brand voor een paar rot centen.

De volgende keer knalt hij Rutte, Wilders of Baudet neer voor een paar centen meer. Niets geen dure huurmoordenaars uit het buitenland meer. Allemaal voor een paar rot centen. 😕


hadden ze opdracht om de wagen in de fik te steken of om de chauffeur om zeep te helpen? Verschil tussen doodslag en moord

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
14 uur geleden zei Vledder:


hadden ze opdracht om de wagen in de fik te steken of om de chauffeur om zeep te helpen? Verschil tussen doodslag en moord


Het gaat mij om het in opdracht strafbare klusjes voor een ander doen voor geld om zo de echte daders buiten schot te houden. Of dit nu drugs smokkelen is, iets in de fik steken of iemand neer schieten. 
Zware straffen voorkomt misschien dat vooral jongeren in dat wereldje belanden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei lientje:


Het gaat mij om het in opdracht strafbare klusjes voor een ander doen voor geld om zo de echte daders buiten schot te houden. Of dit nu drugs smokkelen is, iets in de fik steken of iemand neer schieten. 
Zware straffen voorkomt misschien dat vooral jongeren in dat wereldje belanden.

Het is ook in dat milieu een kwestie van vraag en aanbod;hoofdschuldige is die Abdulwahid D,die financeerde de boel en gaf de opdracht.

zijn medewerker Delano R ,die naar eigen zeggen slechts bemiddellaar was,maar wel een medogeloze,is i.m.o. net zo schuldig als z,n baas.

DE twee uitvoerders,leden van een motorbende zijn ook medogenloze figuren die voor geld overal toe in staat zijn,figuren zoals zij voelen zich boven de wet staan.

 

IK sta er,emotioneel, misschien wat te dicht op omdat het om mijn collega gaat,maar van mij hadden deze straffen best nog wat hoger mogen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
50 minuten geleden zei RobNiat:

. Maar als je bereid bent om voor een paar duizend euro iets strafbaars uit te voeren dan ben je gewetenloos en niet te helpen. 

Volkomen mee eens;de "uitvoerders"in dit geval waren leden van een motor"club"

Nu staan dit soort clubs,soms ook wel bendes genoemd, toch al zwaar in de kijker,de straffen zoals nu gegeven mogen best wat hoger zijn zodat er ,preventief ,een waarschuwende werking van uit gaat.

Dat ze zich vooraf afvragen of die paar 1000 euri wel een vrijheidsstraf van 12 of 13 jaar waard is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
14 uur geleden zei europeaan:

Het is ook in dat milieu een kwestie van vraag en aanbod;hoofdschuldige is die Abdulwahid D,die financeerde de boel en gaf de opdracht.

zijn medewerker Delano R ,die naar eigen zeggen slechts bemiddellaar was,maar wel een medogeloze,is i.m.o. net zo schuldig als z,n baas.

DE twee uitvoerders,leden van een motorbende zijn ook medogenloze figuren die voor geld overal toe in staat zijn,figuren zoals zij voelen zich boven de wet staan.

 

IK sta er,emotioneel, misschien wat te dicht op omdat het om mijn collega gaat,maar van mij hadden deze straffen best nog wat hoger mogen zijn.

Gewoon de kogel! Ben je gelijk van die teringlijers af. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 uur geleden zei matthieu:

Gewoon de kogel! Ben je gelijk van die teringlijers af. 

 

Nou nou nou Matthieu,

 

Wat denk je van twee kogels voor de zekerheid en gelijk de complete familie terugsturen naar de noord oost polder,gezien hun onvervalste nederlandse boeren namen als Kees en Piet zullen ze daar wel vandaan komen.

Allang klaar met heel dat spulletje,en zodra je bij dat soort gasten ook de familie raakt,die heel de dag staan te bleren met worden als Respect Swa,dan zul je zien dat de familie vanzelf op gaat treden tegen hun ''neefjes''.

 

In bijvoorbeeld Morocco bestaat zoiets (pak zomaar een willekeurige rechtspraak hoor !!) Neef in Tanger pleegt een bepaalde misdaad,en de neef in marrakech word vervolgt omdat hij verzaakt heeft om op zijn familie te passen !!!

In de praktijk verhuist de hele familie naar de sahara !!!

 

In NEEderland doen we het andersom we zullen best weer een of andere hulporganisatie hebben die ook gaat praten met de familie van de daders !!

 

Ik stop ermee,aar blijf e bij hoe is het mogenlijk je brengt iemand met opzet schade toe die in dit geval hem zijn hele leven zal blijven hinderen etc etc en je komt er mijn inziens wel heel eenvoudig met kost en inwoning vanaf ?? Ze bieden zelfs de mogenlijkheid om in de P.I.gewoon geld te verdienen,tja dat geteisem moet straks weer de maatschappij in.

 

 

Bah bah

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei 1934:

als Kees en Piet zullen ze daar wel vandaan komen.

Tsja, als familie van Kees en Piet gaat het zo ^^ ook nooit wat worden. Je zult maar het hardwerkende neefje van Kees zijn, op de basisschool krijg je standaard een lager schooladvies, als je netjes na schooltijd op de middelbare school drie uur aan je huiswerk hebt gezeten, het weekend doorgebracht in de bibliotheek want je ouders hebben geen boeken, uiteindelijk studeer je met goede cijfers af, dan ga je solliciteren, moet je je werkgever to be ervan gaan overtuigen dat je het neefje van Kees en Piet bent, niet Kees of Piet zelf. Heb je de baan gekregen, onder je niveau, dat wel, want er wordt vanuit gegaan dat je het diploma maar nèt gehaald hebt, krijg je je collega's die bij elk foutje dat jij maakt roepen dat dat komt omdat jij het neefje van Kees en Piet bent. Vind je het dan heel gek dat je je terugtrekt met de andere neefjes van Kees en Piet en je ernaar gaat gedragen? Uiteraard gaat het niet altijd zo, maar ik zie al veertig jaar dat (pak maar willekeurige bevolkingsgroepen hoor !!) Turken en Marokkaanse jongeren die gewoon een monteursbaan hebben zich veel meer moeten bewijzen en er veel langer wordt doorgehakt op elke fout die ze maken dan dat dat bijvoorbeeld voorbeeldig voor blonde Friese jongeren met hetzelfde werk gebeurt.

  • Thanks 2
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 uur geleden zei Vledder:

Ik lees hier een pleidooi voor Sharia wetgeving eigenlijk. 

Ik lees dat nergens,en om hetvdan maar gelijk 

formeel te onderbouwen in het voorbeeld hebben we het over Morocco waar absoluut geen Sharia wetgeving is.

Mijn pleidooi (mits je het zo wil lezen) gaat louter en alleen over de manier waarop en door bepaalde overheden om word gegaan met vermeende daders en familieleden,en mijn mening is dat het misschien helemaal niet zo raar is dat de familie enige controle probeert te hebben over het wel en wee van de familie.(nogmaals dit is mijn mening he)

Dit alles heeft niets te maken met Sharia wetgeving en ook niets met discriminatie !! 

 

Verder fijne dag,en nogmaals ik vind de straf veel te laag gezien wat ze deze chauffeur aan hebben gedaan !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De rechter dacht daar volgens het krantenartikel anders over Rob. Ze zijn veroordeeld voor brandstichting én poging tot moord. Misschien wisten ze niet dat er iemand lag te slapen, maar ze hadden het kunnen weten. Ook de opdrachtgevers hadden het kunnen weten maar hebben geen instructies gegeven om te kijken of het wel of niet zo was. 

Dat de straf lager is dan bijvoorbeeld de moordenaars van die advocaat Derk van Wiersum (ieder 30 jaar) zal er mee te maken hebben dat een mislukte poging is. 

Begrijp me goed. Ik ga die gasten niet verdedigen, tuig is het. Kan er ook geen begrip voor opbrengen. Maar dat er in Nederland licht gestraft wordt is al lang niet meer zo. 

 

En dat de rest van de familie dan ook gestraft moet worden is natuurlijk bezopen. 

  • Like 3
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei Vledder:



Dat de straf lager is dan bijvoorbeeld de moordenaars van die advocaat Derk van Wiersum (ieder 30 jaar) zal er mee te maken hebben dat een mislukte poging is. 
 

Het zal er mee te maken hebben dat het een "poging tot moord"was.

Godzijdank heeft Jos het overleeft,indien dat niet zo was zou t moord of doodslag geweest zijn,endat word zwaarder bestraft dan een "poging tot"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Beste heren,

 

Het staat niet tot discussie of ik het er wel of niet mee eens zou zijn,maar wat ik bovenstaand aan wil geven is dat,er en andere manier van strafrecht kan plaatsvinden in Landen waar deze daders ooit geboren zijn of vandaan komen,en hoewel ik het absoluut niet met cijfers kan onderbouwen blijkt in Morocco deze manier van omgaan met daders en familie schijnbaar te werken let wel deze "aanpak" word toegepast bij terrorisme bestijding en zeer zware criminaliteit.

Het spelletje :1934 zou het ook niet leuk vinden als hij betrokken zou raken bij het failliet gaan van het bedrijf van mijn neef.Daar zou ik inderdaad niet blij mee zijn en het zou de rechtstaat ook niet dienen.

Maar helaas blijkt uit de werkelijkheiid dat je vaak met bepaalde bevolkingsgroepen om resultaat te bereiken er vanuit de overheid (lees O.M) er misschien en andere benadering toegepast zou kunnen worden om gewenst resultaat te krijgen en dat krijg je zeker (gezien de resultaten van de moroccaanse overheid op dit vlak)

 

Nogmaals ik heb de wijsheid ook niet in mijn zak zitten,maar moet helaas concluderen dat met pappen en nathouden er uitspraken komen als in bovengenoemde zaak.

En mijn mening is er voor deze dadergroep er absoluut anders naar gekeken moet worden en als je dat kunt voorkomen door neef Piet in Groningen zijn neefje in Brabant in de gaten kunt laten houden en artelijke streken kunt voorkomen zie ik daar zeker iets in,en anders hop de hele familie terug naar hun eigen land/eeeuuu polder.

 

Natuurlijk respecteer ik een ieders mening,maar trek die van mij niet uit de werkelijke contest.

 

Nogmaals wij in NEEderland gaan vreemd om met de schooiers die in hun eigen polder echt anders gestraft worden en hier heel de dag staan te roepen,respect swa etc etc .

  • Like 4
  • Thanks 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 uur geleden zei 1934:

Nogmaals wij in NEEderland gaan vreemd om met de schooiers die in hun eigen polder echt anders gestraft worden en hier heel de dag staan te roepen,respect swa etc etc .

Hebben deze schooiers niet de Nederlandse nationaliteit dan? Volgens mij is dit ook hun eigen polder, en mijn punt is juist dat ze alleen vanwege naam en uiterlijk nu al bijna twee generaties worden tegengewerkt als ze gewoon et zo goed hun best doen als ieder ander. Op die manier veroorzaak je ook groepsvorming.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
24 minuten geleden zei Eeweep:

 en mijn punt is juist dat ze alleen vanwege naam en uiterlijk nu al bijna twee generaties worden tegengewerkt als ze gewoon et zo goed hun best doen als ieder ander. Op die manier veroorzaak je ook groepsvorming.

Wat een gelul. Aanpassen is het magische woord. Maar in de beleving van jouw doelgroep moeten wij Nederlanders ons maar aanpassen aan hen. Buitenlanders die hier normaal hun ding doen hebben hier niks geen last en draaien gewoon mee in de maatschappij.  En Ja. Ik had ze in de klas, als kameraad, als klant en als collega. en dan doel ik niet op Oostblokkers.

 

In twee generaties hebben diegenen die niet willen  het zover gekregen dat de nederlandse jeugd hen graag  imiteert met alle gevolgen van dien. Volkomen kansloos als je het mij vraagt.

 

Aan het werk zetten dat volk. En diegenen die dat niet willen gaan maar bij Zandvoort de grens over met 100 kilo ballast om de nek.

 

 

  • Like 2
  • Thanks 3
  • Sneu 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
43 minuten geleden zei HendrikJansen:

jouw doelgroep

Waar heb je het over? Ik ben geen jongerenwerker, het bedrijf waar ik werk maakt lessen, lesmethoden en lesmateriaal voor scholen wereldwijd. En aanpassen is het magische woord? Kunnen we dat ook gebruiken voor degenen die zich niet willen laten vaccineren en daardoor de meerderheid van de samenleving nog wat langer gesloten heeft weten te houden? Ik vind persoonlijk van niet, in een samenleving moet ook, waar maar enigszins mogelijk, rekening gehouden worden met minderheden, maar jij gaat wel even behoorlijk selectief shoppen nu in wat voor wie moet gelden. En dat is nu precies het probleem dat ik benoemde: eerst een hele bevolkingsgroep jarenlang vertellen dat ze anders en dommer zijn dan Nederlanders die hier al meer dan een generatie of vier wonen (en, let op: het enige wat die Nederlanders daarvoor hebben moeten doen is geboren worden, moeders heeft al het werk voor hun gedaan, zeg maar) en het vervolgens raar vinden dat die groep elkaar gaat opzoeken omdat ze onder elkaar niet constant voor halve gare worden uitgemaakt. Het valt mij nog mee dat er zoveel aan die groepsdrang weten te ontsnappen, daar heb ik echt bewondering voor.

  • Verward 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
9 minuten geleden zei Eeweep:

Waar heb je het over? Ik ben geen jongerenwerker, het bedrijf waar ik werk maakt lessen, lesmethoden en lesmateriaal voor scholen wereldwijd. En aanpassen is het magische woord? Kunnen we dat ook gebruiken voor degenen die zich niet willen laten vaccineren en daardoor de meerderheid van de samenleving nog wat langer gesloten heeft weten te houden? Ik vind persoonlijk van niet, in een samenleving moet ook, waar maar enigszins mogelijk, rekening gehouden worden met minderheden, maar jij gaat wel even behoorlijk selectief shoppen nu in wat voor wie moet gelden. En dat is nu precies het probleem dat ik benoemde: eerst een hele bevolkingsgroep jarenlang vertellen dat ze anders en dommer zijn dan Nederlanders die hier al meer dan een generatie of vier wonen (en, let op: het enige wat die Nederlanders daarvoor hebben moeten doen is geboren worden, moeders heeft al het werk voor hun gedaan, zeg maar) en het vervolgens raar vinden dat die groep elkaar gaat opzoeken omdat ze onder elkaar niet constant voor halve gare worden uitgemaakt. Het valt mij nog mee dat er zoveel aan die groepsdrang weten te ontsnappen, daar heb ik echt bewondering voor.

Met jouw doelgroep doel ik op de groep die jij aanhaalt en die zich buiten gesloten voelt. De spuitjes laten we maar even in het andere topic wat mij betreft.

 

En buitenlanders die hier ongeacht nationaliteit gewoon mee doen. Dus zich aanpassen aan de nederlandse waarden doen hier gewoon volop mee hoor. Die worden niet voor dom en gek versleten zoals jij doet voorkomen.  En met die mensen heb ik ook geen enkel probleem. 

 

De buitenlanders die ons hun leef gewoontes willen opleggen die worden idd voor dom en gek versleten. En dat vind ik niet gek. opdonderen met dat volk. Die zetten hier toch alleen maar de boel op stelten. Als ik daar ga wonen moet ik me ook aanpassen aan hun en niet andersom.

  • Like 5
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden