[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Peter Appel heeft de derde elektrotrekker bij AH


Recommended Posts

  • Administrators
Link naar opmerking
Deel via andere websites

^^ ik vraag me af hoe medeweggebruikers reageren op zo'n stille truck. Die schrikken wss de tandjes als ze ineens zien ipv te horen. 

 

Mijn Prius+ (wagon) is groot en knalrood, tòch schrikken fietsers als we ze passeren of lopen mensen tegen het midden van de auto aan in het centrum. Dáár gaat de truck ook rijden. 

 

Ik doe de muziek hard en het raam open, zodat mensen kijken waar die herrie vandaan komt. 

 

Ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft met zo'n stille truck. :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Op de heenweg draait er voorlopig meestal nog wel een koeler met dieselaggregaat voorop of onder de trailer, daarnaast geeft zo'n combinatie op snelheid aardig wat bandengeruis.

Ik denk inderdaad dat je als chauffeur op zo'n auto in de woonwijken en bij de winkels nog meer dan anders uit moet kijken voor/namens met name fietsers en voetgangers; jij moet zien dat ze je niet in de gaten hebben...

 

Vraag me niet meer waar, maar ik heb ooit ergens gelezen dat er ook proeven zijn geweest waar er bewust één of ander geluid wordt geproduceerd bij zo'n auto om dat probleem te ondervangen. 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
  • Forumlid

Daar is wetgeving voor aangenomen in Europa, een akoestische waarschuwingsinrichting AVAS moet tot een snelheid van 20 km/h en bij het achteruitrijden het geluid van een verbrandingsmotor van tenminste 56 dB(A) en maximaal 75 dB(A) bij 20 km/h nadoen (https://www.elektroauto-news.net/2019/warngeraeusch-avas-ab-2021-verpflichtend). Zou dit jaar ingegaan moeten zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden