[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 1

Goede werkschoenen


Marotrans

Vraag

  • Administrators

Gek hè... heb al járen 43, stap over op Grisport en krijg zere voeten :(. Ze zullen wel een kleine leest hebben denk ik.

 

Het paar daarvóór heb ik de dag van aankoop nog ingeruild voor 'n maat groter maar toen die op waren gewoontegetrouw weer 43 meegenomen en aangetrokken. Even inlopen, dacht ik nog... na 'n week schoot me iets te binnen :stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
Gast doemijnbest
1 uur geleden zei andremast:

Tegenwoordig veel hoge veiligheidsschoenen verplicht ,zeker in de chemie.

 

is waarschijnlijk ook een andere klasse veiligheidsschoen of niet ? Anti statisch, bestand tegen chemicaliën en vonkvrije stalen neus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Voor mij alleen werkschoenen met kevlar neus en zool. Toen ik jaren geleden een hei paaltje van 5 ton op mijn voet kreeg zei de arts op de seh dat ik geluk had gehad , met staal in mijn schoenen was ik mijn voet kwijt geweest met dat gewicht. Omdat kevlar terug veert heb ik er alleen een klap voet aan overgehouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
10 uur geleden zei andremast:


 

 


Tegenwoordig veel hoge veiligheidsschoenen verplicht ,zeker in de chemie.

 

Klopt,ik heb regelmatig mot gehad bij de Esso aan de Butaanweg in Pernis.

Op de portier zijn vraag of ik hoge veiligheidsschoenen heb zei ik dat ik veiligheids schoenen heb die aan de eisen die de ARBO wetgeving aan mijn beroep stelt,ik kom daar palleten lossen en klim niet in installaties zei ik hem.

Dan ga je ze maar kopen zei hij,dan kom je je spullen maar halen in Roosendaal zei ik tegen hem.

Nu hebben we n compromis: als ik kom belt hij de heftruck en die komt naar de poort om mijn palletje te halen.:D

  • Like 3
  • Haha 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Voor mij de Red Back of Blundstone.

Op de boerderij Blundstone, want veel staan. Heeft een sterk terugverend voetbed.

Op kantoor en thuis de Red back, want veel zitten, kruipen en toch veiligheidsschoenen aan, als ik in productiehal moet wezen.

 

En ja, ik koop ze altijd in Australie (gewoon bij de bron).

 

Groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast doemijnbest
10 uur geleden zei europeaan:

Klopt,ik heb regelmatig mot gehad bij de Esso aan de Butaanweg in Pernis.

Op de portier zijn vraag of ik hoge veiligheidsschoenen heb zei ik dat ik veiligheids schoenen heb die aan de eisen die de ARBO wetgeving aan mijn beroep stelt,ik kom daar palleten lossen en klim niet in installaties zei ik hem.

Dan ga je ze maar kopen zei hij,dan kom je je spullen maar halen in Roosendaal zei ik tegen hem.

Nu hebben we n compromis: als ik kom belt hij de heftruck en die komt naar de poort om mijn palletje te halen.:D

ja klopt, ik zat bij de concurrent en daar was het vast prik dat als chauffeurs geen brandvertragende overall bij zich hadden dat ze weer naar ¨buiten¨ moesten om een juiste overall te kopen en die chauffeurs werd echt een poot uitgedraaid  want dat bedrijf wist het precies wat er aan de hand was en dan kwamen ze terug en moesten dan weer achteraan aansluiten en dan kon wel eens betekenen dat ze weer uren moesten wachten, maar goed het stond overal goed beschreven wat men nodig had bij het invullen van de chauffeursverklaring aan de poort.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
16 minuten geleden zei doemijnbest:

ja klopt, ik zat bij de concurrent en daar was het vast prik dat als chauffeurs geen brandvertragende overall bij zich hadden dat ze weer naar ¨buiten¨ moesten om een juiste overall te kopen en die chauffeurs werd echt een poot uitgedraaid  want dat bedrijf wist het precies wat er aan de hand was en dan kwamen ze terug en moesten dan weer achteraan aansluiten en dan kon wel eens betekenen dat ze weer uren moesten wachten, maar goed het stond overal goed beschreven wat men nodig had bij het invullen van de chauffeursverklaring aan de poort.

Het kan ook anders: Als men bij Arkema in Pernis komt moeten bezoekers een blauwe helm dragen,die heb ik niet,ik heb alleen een witte.

Dat heeft men opgelost door een tiental blauwe helmen te hebben liggen en die uit te lenen aan de bezoekers ,bij het verlaten van het terrein geef je de blauwe helm gewoon terug,en zo hoort het.

IK vind dat ,indien een bedrijf uitrustings eisen stel die de ARBO regels te boven gaan,zij zelf moeten zorgen voor uitrusting stukken die wel aan hun eisen voldoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
51 minuten geleden zei zoetwatermatroos:

Vaak minimaal S3 maar gelukkig wordt die het meest verkocht...

 

https://www.werkschoenenwinkel.nl/blog/wat-betekenen-de-veiligheidsnormen/

Toch is zo een S 3 schoengewoon verkrijgbaar als lage schoen,al dan niet met vetersluiting.

De veiligheids eisen gaan alleen over de neus,de hak en de zool,niet over de manier van sluiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
19 minuten geleden zei europeaan:

De veiligheids eisen gaan alleen over de neus,de hak en de zool,niet over de manier van sluiten.

Echter omschrijven de Fransen omsluitend en afgesloten schoeisel en daarmee mogen instappers en klompen gelijk niet meer.

Overigens de BAG redeneerd ook zo. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast doemijnbest
2 uur geleden zei europeaan:

IK vind dat ,indien een bedrijf uitrusting eisen stel die de ARBO regels te boven gaan,zij zelf moeten zorgen voor uitrusting stukken die wel aan hun eisen voldoen.

Allemaal waar maar de ARBO regelgeving is het minimum waar bedrijven en werknemers zich aan moeten houden en dus mogen aanvullingen altijd gesteld worden en het lijkt me geen overbodige luxe om in een brandgevaarlijke omgeving een brandvertragende overall moet dragen toch ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
5 uur geleden zei doemijnbest:

Allemaal waar maar de ARBO regelgeving is het minimum waar bedrijven en werknemers zich aan moeten houden en dus mogen aanvullingen altijd gesteld worden en het lijkt me geen overbodige luxe om in een brandgevaarlijke omgeving een brandvertragende overall moet dragen toch ?

maar wanneer is het een brandgevaarlijke omgeving??

net om de hoek bij de portier...of net langs de fabriek??

we moesten beton storten...600 kub maar niemand geen brandvertragende overall...

dan kon je er niet op zei die....okay.... dan bel ik de planning om dan maar helemaal niks meer te sturen...

want niemand heeft zo'n overall.....

toen hebben ze dat lintje... 2 meter opgeschoven.....toen mocht het wel ... LOL 

soms is het van de zotte...... mij lijkt het meer om te laten zien wie het voor het zeggen heeft....

dat waren wij dus..... op zijn terrein.... LOL

 

en dat er naar gekeken wordt vind ik goed....

ga s'avonds ook graag naar huis...

en het liefst niet in een ambulance :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
10 uur geleden zei doemijnbest:

Allemaal waar maar de ARBO regelgeving is het minimum waar bedrijven en werknemers zich aan moeten houden en dus mogen aanvullingen altijd gesteld worden en het lijkt me geen overbodige luxe om in een brandgevaarlijke omgeving een brandvertragende overall moet dragen toch ?

Je hebt gelijk,maar het ligt er dikwijls aan wat voor werkzaamheden je moet uitvoeren bij de klant op het terrein.

Als je op een tankwagen moet klimmen of aan installaties moet werken zijn hoge veiligheidsschoenen gewoon een must,kom je daarintegen een palletje aan de ramp lossen met een pompwagen dan zijn dikwijls lage schoenen ruim voldoende.

overigens is er ook een verschil of je de rest van de dag met hoge of lage schoenen achter het stuur zit.

 

Zijn er aanvullende eisen ,die de ARBO eisen te boven gaan is dat prima,maar dan moet de klant deze middelen ter beschikking stellen.

ZE kunnen b.v. wel verlangen dat ik een klimstring bij me heb,maar dat gaat te ver.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
11 minuten geleden zei europeaan:

Je hebt gelijk,maar het ligt er dikwijls aan wat voor werkzaamheden je moet uitvoeren bij de klant op het terrein.

Als je op een tankwagen moet klimmen of aan installaties moet werken zijn hoge veiligheidsschoenen gewoon een must,kom je daarintegen een palletje aan de ramp lossen met een pompwagen dan zijn dikwijls lage schoenen ruim voldoende.

overigens is er ook een verschil of je de rest van de dag met hoge of lage schoenen achter het stuur zit.

 

Zijn er aanvullende eisen ,die de ARBO eisen te boven gaan is dat prima,maar dan moet de klant deze middelen ter beschikking stellen.

ZE kunnen b.v. wel verlangen dat ik een klimstring bij me heb,maar dat gaat te ver.

in mijn normale werk is het heel normaal dat iedereen zijn eigen pbm s voor elkaar heeft. Zo heb ik bijvoorbeeld standaard bij me, een helm, veiligheidsvest, veiligheidsjas, oranje overall, brandvertragende overall 2 stuks, veiligheidsbril. Handschoenen twee soorten, Thermo laarzen voor in het water/modder.  werklaarzen , werkschoenen hoog en regenkleding oranje met de bekende fluoricerende strepen erop.

 

Als ik op de vrachtwagen zit is het een verademing wat ik mee moet slepen afgezien van goed wat te bikken en te drinken. Dan kan ik het meestal doen met mijn veiligheidsvest en mijn klompen [strovels] bij 1 opdrachtgever zijn veiligheidsschoenen verplicht en die heb ik dan bij me, maar nog maar weinig aan gehad omdat ze er gewoon niet op letten. En met een rit Trave hoeft dat te bikken ook niet zoveel te zijn want dan leg ik wel op Sittensen aan.😅

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
5 uur geleden zei iveco 35c17:

ls] bij 1 opdrachtgever zijn veiligheidsschoenen verplicht en die heb ik dan bij me, maar nog maar weinig aan gehad omdat ze er gewoon niet op letten

Kijk en dat is de valkuil....... tot er wat gebeurt en dan trekken ze de handen van je af want het dragen/gebruiken van je pbm’s is je eigen verantwoordelijkheid. 
of je treft een keer de verkeerde. Met alle gevolgen van dien. Kan zomaar zijn dat ze zonder dat je het weet het punt van laatste waarschuwing al gepasseerd zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
4 uur geleden zei roadtrain:

Kijk en dat is de valkuil....... tot er wat gebeurt en dan trekken ze de handen van je af want het dragen/gebruiken van je pbm’s is je eigen verantwoordelijkheid. 
of je treft een keer de verkeerde. Met alle gevolgen van dien. Kan zomaar zijn dat ze zonder dat je het weet het punt van laatste waarschuwing al gepasseerd zijn. 

Dat die laatste waarschuwing er al is klopt wel ja. Alleen dan van mij richting hun. Altijd dat eeuwige gezeik om dat veiligheidsvest terwijl ik het helemaal niet koud heb, waarom moet ik dan nog een vest erbij aan?:p

 

Maar je hebt wat de schoenen betreft wel gelijk, ma ik vind het helemaal 3 x niks werkschoenen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
7 uur geleden zei werkloos:

sittensen ? , dan is afslag Rade die Hoyer vele malen beter , of 20 min door rijden richting Bremen en afslag Elsdorf die is ook goed . 

 maar das mijn mening . Ieder zn eigen .

Elsdorf ben ik nog niet geweest, maar daar kan je 2 uur parkeren zonder dat je hoeft af te rekenen begreep ik. Rade is idd ook wel goed ja. Maar ik kies toch vaak voor Sittensen de laatste tijd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
40 minuten geleden zei iveco 35c17:

.............ma ik vind het helemaal 3 x niks werkschoenen. 

 

Vandaar deze topic. Misschien steek je er nog wat van op wanneer je de goede werkschoenen hebt.

Tussen schoenen en schoenen kan een wereld van verschil zitten 😉

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden