[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Enox tv


kiepenboer

Vraag

14 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
4 minuten geleden zei volvofh12:
4 uur geleden zei Kiepenboer:
Een kennis van me heeft sinds kort een jong gebruikte Volvo  2 jaar oud
Hoe krijgt hij die orginele tv in binnen en buitenland werkend??

Ik heb geen Volvo, maar denk dat hij zich eens in Digitenne moet verdiepen. Dvb-t heet dat. Decoder, antenne etcetera.

Let dan op geen oud setje kopen want dat werkt niet meer. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
8 minuten geleden zei volvofh12:

Die standaard is laatst weer gewijzigd, wel iets over gelezen.

Oude kastjes en kaartjes werken niet meer. Je “moet” abonnement nemen dan 1 kastje, eventueel 2de en 3e kan je huren....

bij sommige tv providers kan je via App op telefoon, tablet of laptop binnen je abo tv kijken. Moet je natuurlijk wel veel of onbeperkt data hebben. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
35 minuten geleden zei roadtrain:

Oude kastjes en kaartjes werken niet meer. Je “moet” abonnement nemen dan 1 kastje, eventueel 2de en 3e kan je huren....

bij sommige tv providers kan je via App op telefoon, tablet of laptop binnen je abo tv kijken. Moet je natuurlijk wel veel of onbeperkt data hebben. 

Hij heeft hem pas wel ff werkend gekregen in Belgie of Frankrijk dus zijn antenne werkt wel.
Als ik het goed begreep alleen publieke omroep zenders.
Hij moet dus eigenlijk eerst eens even bij zijn eigen TV provider navragen?


Kheb zelf KPN, en kan gewoon op een tablet tv kijken, wel ff mijn telefoon als hotspot gebruiken.
Van de 20000 MB heb ik de laatste 5 dagen 2000 verbruikt na het kijken van een film.
Ben meer s,nachts thuis dan onderweg dus kom met die 20000 makkelijk weg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
20 minuten geleden zei volvofh12:

Zonder smartcard kun je de vrije zenders ontvangen. In Nederland publieke omroep en de regionale. Zijn tv zal wel een ingebouwde dvb-t tuner hebben.

bron: 
https://www.google.nl/amp/s/www.internetten.nl/nieuws/digitenne-aangepast-is-de-televisie-stuk%3famp=1

Gratis doorgifte

Met behulp van een DVB-T ontvanger kun je altijd een TV-signaal opvangen, hier heb je geen abonnement bij een provider voor nodig. Je kijkt zo via de ether gratis naar de publieke zenders NPO 1, 2 en 3 en 'jouw' regionale zender (welke zender dat is hangt af van de locatie van de ontvanger). Met de overgang van DVB-T naar DVB-T2 kun je de zenders voortaan in HD bekijken, alleen moet de ontvanger wel aangepast worden. Omdat DVB-T niet meer ondersteund wordt, is het oude kastje niet meer te gebruiken. LET OP: er zijn winkels en webshops die hun assortiment nog niet aangepast hebben, check goed of je een DVB-T2 geschikt product koopt.

 

 

dus hij moet nu iets hebben met dvb2 ontvanger.....

  • Like 3
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ok, had al eens zo iets gelezen.

Dus die collega van Kiepenboer doet er verstandig aan om te kijken of de tv een ingebouwde dvb-t2 decoder heeft, zo niet dan een losse aanschaffen en kijken of de antenne ook geschikt is voor dvb-t2.

Dit verhaal geldt dus voor KPN Digitenne in Nederland. Weet niet of de rest van Europa ook is overgestapt op dvb-t2.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
19 uur geleden zei volvofh12:

 kijken of de antenne ook geschikt is voor dvb-t2.

 

De antenne maakt niet uit,voor DVB -T of DVB-T2 is geen aparte antenne nodig.
Ik heb voor mijn caravan een z.g "bierblikjes antenne"geknutseld;( gewoon,leuk om te doen)

 

http://www.electrical-engineering.nl/index.php?subpage=Bierblikje antenne

 

Werkt perfect,ik haalde daarmee in de driehoek Frankrijk -Duitsland-Zwitserland  ( bij Mulhouse)meer dan 60 vrije zenders binnen.

Natuurlijk moet het gebied waar je wilt ontvangen wel voorzien zijn van de nodige zenders die het DVB signaal uitzenden.

In tegenstelling tot satelliet word het DVB signaal gewoon uitgestraald vanaf zendmasten.

 

Let op: het moeten wel bierblikjes zijn;die zijn van blik .je moet er wat aan solderen.

Frisdranken zijn veelal van aluminium gemaakt en dat kun je niet solderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
18 uur geleden zei Murphy:

Noorwegen heeft geen "gewone" uitzendingen meer. Alles digitaal. Of via de satteliet of via een ander kastje (DVb nog wat). Maar dat werkt vaak niet in de dun bevolkte gebieden.

Een satelliet werkt altijd,zolang je maar ongehinderd zicht hebt op de satelliet,dus geen bomen of gebouwen ervoor, én je binnen de "footpath"van de satelliet bent.

Het DVB-T2 signaal word uitgezonden door zendmasten,je moet dus binnen het bereik van deze zenders zijn.

Een land moet dus een dekkend netwerk hebben,in dun bevolkte gebieden zal men geneigd zijn om de masten minder dik te plaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ok, had al eens zo iets gelezen.


Dit verhaal geldt dus voor KPN Digitenne in Nederland. Weet niet of de rest van Europa ook is overgestapt op dvb-t2.

De rest van Europa heeft al een paar jaar dvb-t2. KPN loopt daarmee een eind achter


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden