[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

TLN vs Klein metaal C AO


Durashift

Vraag

  • Forumlid

NU dacht ik toch dat er een heel CAO categorie op dit forum te vinden was. Maar zoeken op CAO levert niks op, helaas. Ook niet met TLN ervoor. Dus dan maar ff dit draadje.

 

Aan de stamtafel heb ik weleens gehoord dat de Klein metaal CAO een stuk kariger is dan de TLN CAO.

Natuurlijk, het is een andere branche en 1 op 1 vergelijken zal wel lastig zijn.

 

Mijn vraag is: zijn er chauffeurs die ervaring hebben met werken/ beloning via de klein metaal CAO, in vergelijk met de transport CAO. Zit er echt veel verschil tussen of zijn het de  specifieke transportafspraken (nachtvergoeding, wachttijden, etc. ) die het verschil maken?

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
13 minuten geleden zei Durashift:

NU dacht ik toch dat er een heel CAO categorie op dit forum te vinden was. Maar zoeken op CAO levert niks op, helaas. Ook niet met TLN ervoor. Dus dan maar ff dit draadje.

 

Aan de stamtafel heb ik weleens gehoord dat de Klein metaal CAO een stuk kariger is dan de TLN CAO.

Natuurlijk, het is een andere branche en 1 op 1 vergelijken zal wel lastig zijn.

 

Mijn vraag is: zijn er chauffeurs die ervaring hebben met werken/ beloning via de klein metaal CAO, in vergelijk met de transport CAO. Zit er echt veel verschil tussen of zijn het de  specifieke transportafspraken (nachtvergoeding, wachttijden, etc. ) die het verschil maken?

 

 

 Ga je van de strontkar af?

 

Ik zag van de week bij ons op het werk een dichte strontkar, dat lijkt me toch helemaal niks, op een zeker moment kan je toch niet meer verkeren in die bak?

 

OT klein metaal schijnt ten opzichte van de bouw cao gunstiger uit te pakken voor werknemer en werkgever.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik weet niet wat je precies bedoelt met een dichte strontkar?

 

Als de zooi goed vol is, sta ik meestal buiten inderdaad met de zuigbuis zover mogelijk van mij af..

 Bij de meeste stops valt het allemaal wel mee, vind ik. Scheelt ook hoe de collega's het werk doen.. voldoende water erin of slechts een bodempje.. Bij dat laatste meurt het al gauw. Dat is klote inderdaad.

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Nah ja, ik kwam wat tegen op het internet..  ;)

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
38 minuten geleden zei Durashift:

Mijn vraag is: zijn er chauffeurs die ervaring hebben met werken/ beloning via de klein metaal CAO, in vergelijk met de transport CAO. Zit er echt veel verschil tussen of zijn het de  specifieke transportafspraken (nachtvergoeding, wachttijden, etc. ) die het verschil maken?

 

 

Transport zit bij D 6 iets hoger als klein metaal.

Ik werk na mijn pensionering  soms via beide CAO's

Als je alles omrekent dus basisloon met daarbij geteld vakantiegeld en opgebouwde vakantieuren en VKV kom je bij kleinmetaal aan ongeveer 15,23 netto en bij TLN aan 15,74 per uur netto. VKV heb je bij klein metaal niet.

Na pensionering wordt er minder ingehouden op je bruto loon.

Dit is dus puur per dag gerekend.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
10 minuten geleden zei Durashift:

Ik weet niet wat je precies bedoelt met een dichte strontkar?

 

Als de zooi goed vol is, sta ik meestal buiten inderdaad met de zuigbuis zover mogelijk van mij af..

 Bij de meeste stops valt het allemaal wel mee, vind ik. Scheelt ook hoe de collega's het werk doen.. voldoende water erin of slechts een bodempje.. Bij dat laatste meurt het al gauw. Dat is klote inderdaad.

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Nah ja, ik kwam wat tegen op het internet..  ;)

 

 

Een dichte bak waar die pomp en tank in staan maar ook de dixi s 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden