Spring naar bijdragen

Nieuws in plaatjes

Vledder
 Share

Recommended Posts

• Forumlid
6 uur geleden zei Pierre:

Cor, word je zelf niet vreselijk moe van die troep die je hier voortdurend in dit topic blijft plaatsen of heb je écht niks anders toe te voegen dan dit soort achterhaalde flauwekul?

Och. Deze dagen plaatst Cor in elk geval actuele plaatjes. Niet weer die troep waar we al zeven jaar op Facebook mee doodgegooid worden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
4 uur geleden zei Ger-1957:

Pierre vindt het troep, ik ben van mening dat sommige posten hier ronduit racistisch en aanstootgevend zijn, voor dat soort dingen zijn al (...) mariniers gestraft

Oh, da's nieuwe informatie voor me Ger.

Zoals je weet heb ik de naam van het Korps nogal hoog in het vaandel staan, het plaatsen van racistische en aanstootgevende uitlatingen door mariniers kan echt niet door de beugel, terecht dat daar voor gestraft word. Het ontgaat me echter waar of wanneer dat gebeurt zou moeten zijn, zou je mij daar dan ook wat voorbeelden van kunnen geven?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
6 uur geleden zei Pierre:

zou je mij daar dan ook wat voorbeelden van kunnen geven?

Zes mariniers geschorst om racistische apps

Defensie heeft ingegrepen na een melding van 'kwetsend en beledigend beeldmateriaal' dat werd gedeeld in een appgroep. Zes mariniers zijn geschorst, mogelijk volgt strafrechtelijke vervolging.

Bron: >> klik <<

Dat dit niet de eerste keer is dat mariniers de fout in gaan moge duidelijk zijn.

Het is niet de eerste racistische app-rel gerelateerd aan de krijgsmacht. In 2018 meldde de Militaire Inlichtingen- en Veiligheidsdienst dat een aspirant militair in opleiding racistische en nazistische teksten en plaatjes deelde via WhatsApp.

Maar ook hier op dit forum kunnen oud mariniers er wat van, maar ja die worden dan weer niet gestraft ;)

image.thumb.png.5431f73e5b2c572b43d92d0b6586ffd7.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Zes mariniers geschorst om racistische apps

Defensie heeft ingegrepen na een melding van 'kwetsend en beledigend beeldmateriaal' dat werd gedeeld in een appgroep. Zes mariniers zijn geschorst, mogelijk volgt strafrechtelijke vervolging.

Bron: >> klik  

Ouwe koeien uit de sloot,hier zijn de meningen verdeeld.
Is niet echt racistisch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
2 uur geleden zei Ger-1957:

(...) Maar ook hier op dit forum kunnen oud mariniers er wat van, maar ja die worden dan weer niet gestraft ;)

Dank je voor de aanvulling Ger, dat bericht van die zes mariniers is me ontgaan. Een vrij recent bericht ook, ik heb daar niets van mee gekregen. Die hebben daar blijkbaar de consequenties van ondervonden, terecht overigens.

Het feit dat je opnieuw de kakkerlakken-discussie wil oprakelen met een bericht van twee jaar geleden waar door jou kinderachtige toedoen op social media toendertijd een hele rel is ontstaan wat bijna het forum de kop heeft gekost en waar je jezelf gigantisch mee voor lul hebt gezet ten overstaan van het forum en je eigen collega's van Vos wil toch wel wat zeggen. Over die rel is eigenlijk ook alles al over gezegd.

Ondanks dat ik me geheel onthoud van werkelijke serieuze racistische zaken en daarnaast het merendeel van de forumleden de context van die reactie toen wel konden begrijpen lijkt het alsof je nog steeds aan het zoeken bent naar een manier om mij te pakken en voor wat reuring op dit forum te gaan zorgen. Ik kan me dat haast niet kan voorstellen van een man van jou leeftijd. Ik denk eerder aan een glas slechte azijn teveel toen je dit vanochtend plaatste. Foutje Ger, heb ik ook wel eens, het is je vergeven...:p

• Like 2
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
zaols die man gisteren op de duitse tv,die had allen nog de kleding die hij aanhad en voor de rest niets meer, en dan komen er lui/collega's met deze plaatjes.

Die man zal deze grappen dan kunnen niet bekijken. Dus wat is het probleem dan.

De grappen over de door jou aangehaalde “neger” kan dit hier wel bekijken dus in dat opzicht is dat veel kwetsender.

Grappen gaan nu eenmaal vaak over anderen.
Raakt het jou niet dan is het leuk, raakt het jou wel dan is het kwetsend.

Het leven zonder grappen lijkt mij maar saai dus van mij mogen ze gepost blijven worden.

Ook de soms zeer racistische grappen die ik hier vaak zie, ook al stoor ik mij daar wel aan.

—- nulli cedo —-
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Is niet echt racistisch

Wedden dat het te hard rijden in de Baustelle straks ook weer voorbijkomt.

—- nulli cedo —-
  • Haha 2
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
51 minuten geleden zei andremast:

Is niet echt racistisch

Of die koeien oud zijn maakte voor dit item niet uit, het ging er om of er racistische opmerkingen gemaakt worden, en ja iemand kakkerlak te noemen is volgens mij racistisch, en er is dan ook door betrokken persoon niet voor niets gevraagd om alles te verwijderen van het forum. Verder laat ik dit dan ook rusten.

Tegenwoordig dient het vooral ter aanduiding van een vraatzuchtig insect, maar omdat het zo'n negatieve bijklank heeft, wordt het ook wel gebruikt als een minachtend scheldwoord voor een minderwaardige persoon, een onderkruipsel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites