[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

CCV Vervallen Vrijstelling code 95


Maersk

Vraag

  • Forumlid

Hallo allemaal, ik heb in 2011 bij het vernieuwen van mijn rijbewijs toentertijd "gratis" en voor niets de code 95 op mijn rijbewijs gekregen, zie afbeelding, aangezien ik van voor 01-07-1955 ben iedereen op en na deze datum was verplicht toentertijd het zogenaamde "chauffeursdiploma" te gaan halen wat later code 95 is genoemd gaan worden maar vele oudere beroepchauffeurs zoals ik toentertijd waren hiervan dus vrijgesteld maar kregen wel bij vernieuwing de code er gratis bij.

Even ter verheldering, ik rij/bestuur al sinds januari 2015 geen vrachtwagens meer ik ben namelijk in februari van dat jaar volledig voor 100% afgekeurd, nu was dat al een bekend gegeven sinds de zomer van 2014 maar de officiële bevestiging kwam pas in februari 2015 en vanaf augustus 2014 was ik een "klant" van het UWV maar mocht zolang het nog kon wel doorrijden/werken alhoewel dat was maar tijdelijk.

Kortom ik rij of bestuur al ruim vijf jaar geen vrachtwagens meer en ook mij digitale bestuurderskaart was al vanaf februari 2017 verlopen en had nu niet de intentie om deze opnieuw te gaan aanschaffen, zo ook de verplichte keuringen heb ik laten gaan, was niet meer nodig zeg maar.

 

Anekdote:

In het jaar 2002 werd ik op veiling Aalsmeer aangehouden door twee vriendelijke politieagenten die chauffeurs controleerden op rijbewijs etc.

Hij vroeg aan mij m'n rijbewijs en ook om het "chauffeursdiploma" wat ik uiteraard niet had en dat verklaarde ik ook, ik vertelde hem hierbij dat gezien mijn geboortejaar (1953) vrijgesteld was van enige vorm van chauffeursdiploma's etc. de politieagent was een andere mening toegedaan en vertelde mij dat hij een proces-verbaal ging uitschrijven, ja dat mag het staat je vrij om dat te doen nietwaar maar ik pakte uit m'n broekzak een briefje van honderd gulden en lag dat op het tafeltje neer en ik vertelde erbij "als u gaat informeren bij uw meerdere hoe dat nu precies zit wat betreft dat "diploma' en u zou gelijk hebben dan is die honderd gulden voor uw beiden, heeft u het fout dan verwacht ik van uw beiden dat u mij elk vijftig gulden betaalt.

Nu dat was uit den boze want ambtenaren in functie mochten dit niet/nooit doen, ik zei ook maar er gelijk bij "beschouw het als symbolisch".

Hij weg en ging contact opnemen met het bureau en na vijf minuten kwam hij terug met het schaamrood op de kaken en moest toegeven dat ik inderdaad gelijk had, ik zei nog tegen hem "dat heeft je dan vijftig gulden bespaart want het was symbolisch bedoeld" ja zei hij ik had het al kunnen vermoeden dat u zomaar even "honderd gulden" neerlegt en dat doe je niet zomaar en zeker niet als je ook ongelijk zou kunnen hebben" en daarmee was de kous af, zo zie je maar dat de gewone politieagent dit soort zaken niet kan weten, want het waren geen verkeersagenten want die weten het over het algemeen wel wat er speelt, maar hier werden dus gewone agenten voor ingezet.

 

Vervolg CBR perikelen code 95:

Kreeg op 13 augustus 2019 voor het eerst een schrijven van het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat (zie afbeelding) en sinds afgelopen week wederom een soort van zelfde schrijven ook weer van hetzelfde ministerie, maar de toon hiervan was opeens heel anders.

Ik heb geprobeerd om het CBR om opheldering te vragen via de telefoon, één advies: niet doen!! schrijf een e-mail want daar heb je meer baat bij.

Hierbij zal ik wat antwoorden van de desbetreffende medewerkster bij het CBR weergeven, het is toch wel heel vreemd dat je nu opeens een soort van "crimineel" bent geworden omdat je met een ongeldige code op je rijbewijs rijdt en bij aanhouding kan de dienstdoende ambtenaar, mist hij verstand heeft van code 95 etc. je rijbewijs zomaar invorderen want je bent namelijk volgens Brussel, want uit die "koker" komt het hele verhaal, strafbaar geworden, zie hieronder enkele weergaven via het e-mail contact met het CBR:

 

Geachte heer,

Met een BSN kunnen wij in ons systeem uw gegevens erbij zoeken en hadden wij u misschien van een specifieker antwoord kunnen voorzien.

(dit was het antwoord waarom ik mijn BSN niet zomaar bekend maakt aan lieden die daarom terloops vragen, wees er voorzichtig mee, naderhand wel in vertrouwen alsnog gegeven)

Uit de inhoud van uw mail begrijp ik dat u nog een geldige code 95 op uw rijbewijs heeft staat en dat uw rijbewijs en daarmee ook uw code 95, op 1 april 2021 verloopt en dat u niet de intentie heeft om het rijbewijs voor die datum te vervangen. (nee waarom zou ik voor die paar maanden nog te gaan?)

U geeft aan dat u met uw categorie C en D al enige tijd niet meer beroepsmatig rijdt en dat u dit ook niet meer van plan bent. (o.a. pensioen inmiddels)

Ik kan me voorstellen dat u daarom in de veronderstelling bent dat, zolang u geen gebruik maakt van uw code95 (niet beroepsmatig rijdt), u geen vervangend rijbewijs hoeft aan te vragen.

Helaas is dit niet het geval omdat een rijbewijs in zijn totaliteit wettelijk ongeldig is als u er een onterechte code op heeft staan. 

Vanaf 1-12-2020 is dit het geval en u heeft daarna een maand de tijd om dit te voorkomen door uw rijbewijs te vervangen. 

Wij kunnen u vanzelfsprekend niet dwingen (zoals u zelf aangeeft) om uw rijbewijs toch te vervangen, maar willen u wel, met alle goede bedoelingen, hiervan op de hoogte brengen en u het advies geven dit wel te doen.

 

In de vervolgmail van de dame van het CBR kwam dit antwoord naar voren:

U vroeg zich nog wel af wat de reden is dat u niet door mag rijden met een ongeldig verklaarde code 95.

Het rijden met een ongeldige code op uw rijbewijs is namelijk strafbaar. De wet- en regelgeving zegt hier over:

Bij ongeldigverklaring van het getuigschrift moet het rijbewijs worden ingeleverd bij de instantie die belast is met de afgifte van rijbewijzen (artikel 124a, derde lid, van de Wegenverkeerswet 1994). Doorgaans is deze instantie de gemeente.

Het niet inleveren van het rijbewijs na ongeldigverklaring van het getuigschrift is strafbaar gesteld.

Daarop staat een straf van hechtenis van ten hoogste twee maanden of een geldboete van de tweede categorie.

Artikel 124a, derde lid, en daarmee de strafbaarstelling, wordt van overeenkomstige toepassing verklaard op het bij wet ongeldig worden van getuigschriften van vakbekwaamheid."

 

Kortom mensen mocht u in zo'n zelfde situatie verkeren als ik dan maar "buigen" voor Brussel en slaafs een nieuw rijbewijs aanvragen want ja nu opeens is die code 95 dus ongeldig verklaard en die nota bene in 2011 nog liefdevol en tegen de zin in van het almachtige Brussel, hier werd omarmd en niks ongeldig etc.

Maar nu ben je opeens een soort van een crimineel geworden bijna waarbij Ridouan Taghi een ordinair straatschoffie blijkt te zijn, zo voelt dit nu, maar oké het zijt zo en wederom heeft het almachtige Brussel wederom gewonnen en ik vraag af hoelang nog?

 

Zie de bijlagen ook van m'n rijbewijs wat nu nog vol staat zeg maar behalve A, ik heb dat nooit willen hebben ik noem het dan ook steevast de "zelfmoordcategorie" ja er zijn ook goede en verstandige motorrijders onder ons maar helaas ook een stel volslagen doorgesnoven idioten die het voor de andere groep (verstandige en rustige rijders) bijzonder aan het verpesten is en dat al jarenlang, neem alleen maar even het voorbeeld van die twee gasten die amper in 10 minuten tijd van Breda naar Rotterdam scheurden (het woord rijden is hier geheel niet van toepassing) volkomen onverantwoord en terecht dat ze zijn opgepakt.

 

Kortom wat rijbewijs betreft vanaf volgende week dinsdag ben ik dus officieel "chauffeur" af want dan mag ik wettelijk gezien geen vrachtwagens meer besturen en ik was al eigenlijk beroepschauffeur af sinds februari 2015 maar je blijft altijd hopen dat het over gaat, niet dus en was ook ijdele hoop.

Maar ik ben sinds maart van dit jaar met pensioen gegaan en heb geen enkele behoefte nog om op een vrachtwagen te gaan rijden, ik heb gelukkig hobby's genoeg, maar heb je als ex internationaal/nationaal chauffeur geen enkele hobby dan alleen maar rijden dan zie ik het somber in voor deze mensen, ik heb er persoonlijk diversen mee zien worstelen dat ze opeens van de ene op de andere dag niet meer rijden en vallen in een enorm groot diep zwart gat en dat kun je voorkomen om een hobby te nemen maakt niet wat als je maar wat om handen hebt, niets doen daar wordt je een verschrikkelijk mens van zeker tegenover je dierbaren!!

 

Met vriendelijke groet.

 

NB. ik zie dat de bijlagen niet geheel op de juiste volgorde staan, terwijl ik dit wel zo had geïmporteerd, maar een goede lezer en verstaander komt er wel uit neem ik aan, ha ha ha

 

 

Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat-29-09-2020-001.jpg

Henk rijbewijs 2011-2021-aangepast bsn.jpg

CBR januari 2011.jpg

Miniserie van Infrastructuur en Waterstaat-13-08-2019-001.jpg

Miniserie van Infrastructuur en Waterstaat-13-08-2019-002.jpg

Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat-29-09-2020-003.jpg

Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat-29-09-2020-002.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
43 minuten geleden zei iveco 35c17:

Ik geloof niet dat dit iets is wat je zou moeten willen. Dan zou je heel veel mensen krijgen die roepen puur voor die 10%. En of het daar nou beter van zou worden?

Wordt je er slechter van dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
36 minuten geleden zei fleur:

Wordt je er slechter van dan?

 

33 minuten geleden zei iveco 35c17:

Zou je er beter van worden ?  Denk het niet.

Als de werkgever die 10% moet ophoesten dan weet ik zijn keus al. Komt er geen vakbondslid meer achter het stuur......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
16 minuten geleden zei roadtrain:

 

Als de werkgever die 10% moet ophoesten dan weet ik zijn keus al. Komt er geen vakbondslid meer achter het stuur......

Die kans is idd vrij reéel  ja.  Maar zou het er daadwerkelijk beter van worden als je als roeptoeter bij vakbondsdagen 10% meer zou gaan verdienen? Zou de cao dan werkelijk beter worden als nu? Ik geloof er niks van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
11 minuten geleden zei iveco 35c17:

Die kans is idd vrij reéel  ja.  Maar zou het er daadwerkelijk beter van worden als je als roeptoeter bij vakbondsdagen 10% meer zou gaan verdienen? Zou de cao dan werkelijk beter worden als nu? Ik geloof er niks van.

Als jij jezelf als roeptoeter ziet?? Heg gaat toch om je eigen belang. 
 

bij grotere opkomst is er meer te bereiken. Daarom hebben wij onze 18 knv dagen nog👍
Als er toen niemand was op komen dagen waren die nu weg geweest. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 minuten geleden zei roadtrain:

Als jij jezelf als roeptoeter ziet?? Heg gaat toch om je eigen belang. 
 

bij grotere opkomst is er meer te bereiken. Daarom hebben wij onze 18 knv dagen nog👍
Als er toen niemand was op komen dagen waren die nu weg geweest. 

Tuurlijk is er met een grotere opkomst meer te bereiken over het algemeen. Maaar. dan moet je wel allemaal de neus dezelfde kant op hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei Ger-1957:

Dat is onzin, de opkomst is dat wat de werkgevers zien en wat de meerderheid gekozen heeft is dat wat ze horen.

Vervolgens ligt het aan de aktebereidheid welk resultaat je behaald.

Ja met aktebereidheid  haal je wel resultaat. 3x toeteren en thats all. Daar kom je er niet mee Ger!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 1-10-2020 om 20:48 zei europeaan:

Zo bizar is dit niet;De EU heeft besloten (onder druk van o.a. de vakorganisaties ,dat iedere beroepschauffeur in de EU aan een basiskwalificatie ( code 95) moet voldoen.

Nederland,zoals altijd het beste jongetje van de klas,had al lang zo iets: het "chauffeursdiploma"waarbij chauffeurs geboren vóór juni 1055 compleet vrijstelling hadden voor dit diploma.

Toen het chauffeursdiploma één op één overging in de Europese code 95 kregen de chauffeurs van voor 1955 automatisch ook weer vrijstelling van de Nederlandse overheid,iets waar de EU een stokje voor stak;immers in de rest van de EU kent men deze vrijstelling niet,iedere Duitser,Pool, Fransman of Bulgaar dient een basiskwalificatie ,in vorm van code 95 te hebben,ongeacht in welk jaar hij geboren is.

 

T.S. moet voor eind december een code 95 op het rijbewijs hebben,anders is hij strafbaar.

Hij word uitgenodigd zijn rijbewijs om te ruilen voor een die géén code 95 heeft.

T.S zijn rijbewijs verloopt zowiezo in april 2021. (sowieso)

Wat hij kan doen is nu naar het gemeentehuis gaan en vragen of hem dat omruilen iets kost,zo niet heeft hij een rijbewijs ,tot april 2021 zonder code 95.

Moet hij daar wel voor betalen zou ik gewoon gelijk een nieuw rijbewijs aanvragen,weliswaar ook zonder code 95,dat dan weer 5 jaar geldig is .

Of, voor december € 1000 aftikken bij een "opleidings-instituut" en een week in de schoolbanken gaan zitten voor een code 95.

Maar omdat T.S. al aangaf dat hij toch geen plannen meer heeft om ooit nog met een vrachtwagen te gaan rijden zou ik ,als ik he was ,gewoon dat rijbewijs verlengen,zonder code 95.

Dan kan hij altijd nog met een zware camper( + 3500 kg) door Europa trekken als hij wilt

Medische keuring komt hij zwz niet onderuit,bij een C of D rijbewijs word je altijd gekeurd,en bij het B rijbewijs vanaf je 75 ste jaar.

Beste allemaal, beetje late reactie maar dat kwam omdat ik iets was vergeten aan te vinken een alarmklok o.i.d. maar ik zal jullie even allemaal uitleggen wat ik heb besloten om te doen ook aan "schots en scheef' die het probleem zo niet begreep nu dit is er gedaan de afgelopen tijd.

 

Ik heb met de dame bij het CBR nog wat mails heen en weer gestuurd en ze ging toch wel een heel eind met mij mee maar benadrukte wel dat zij "niet" de regels had gemaakt maar dat die vanuit Brussel komen en het CBR heeft maar te "volgen" en dat doen ze dan ook braaf om veel gedonder met Brussel te voorkomen maar ook dat er in andere lidstaten een jacht wordt geopend op oudere Nederlandse chauffeurs want dat gevaar zit er namelijk in zoals ze zelfs vertelde "off the record" uiteraard, er schuilt dus meer achter dan menigeen denkt, ook ik.

Toentertijd ik m'n rijbewijs ging verlengen (een nieuwe dus niks verlengen) in het jaar 2011 was deze nog tien (10) jaar geldig alleen de bedrijfskeuringen waren toen al vijf (5) jaar geldig dus die liepen niet echt synchroon met de rijbewijzen end at is nu dus wel rechtgetrokken zag ik wat betreft rijbewijzen voor beroepschauffeurs.

Ik kreeg dus in april 2011 keurig netjes en zonder dat ik het wist de code 95 er gratis en voor niks op het rijbewijs bijgeschreven, kortom niks aan het handje dacht ik nog dit kan ik mooi tot net voorbij mijn pensioendatum volmaken en daarna is het einde en goodbye vrachtwagen(s) en ga ik mezelf wel vermaken met de talrijke hobby's die ik heb, ik verveel  mij geen seconde!!

De serieuze dreigingen van inbeslagname bij een politiecontrole van mijn rijbewijs en de gevangenisstraf + boete van ±€4350,- waren niet van de lucht en ik heb deze voorgelegd aan een bevriende advocaat die zijdelings iets van doen heeft met wegen en verkeer etc. en ja het antwoord was duidelijk meer ook een dringend advies eigenlijk, ga naar je gemeente vraag wat het kost en neem een geheel nieuw rijbewijs en dan ben je veilig en bespaar je jezelf veel ellende en dat wil je allemaal niet hebben als je een pensionado bent geworden.

Rijbewijs nieuw aanvragen kost hier iets van €40,- en binnen 7 dagen kun je deze persoonlijk weer ophalen maar ik mag nu wel legaal met een brommer en tractor rijden, nu dat laat ik maar uit m'n hoofd de fiets die ik heb heeft 5 versnellingen (nee geen automaat, ha ha) en dat gaat mij al snel genoeg.

Ik ben dus sinds 6 oktober jl officieel beroepschauffeur af, ooit een aantal jaar gelden had ik mezelf voorgenomen om na mij pensioen nog te blijven rijden voor een extra "zakcentje' geen druk of stress gedoe maar helaas mijn gezondheid ging na 2012 drastisch achteruit wat heeft geresulteerd in een 100% afkeuring via het UWV/GGD mij allerlaatste rit die heb gereden voor een tijdelijke ziek con-collega was in 2015 ik heb dit expres gedaan omdat ik mezelf niet wou overgeven aan het feit dat ik was afgekeurd maar na een goede week kwam ik daar rap achter, het lijf was op en ik moest wel toegeven, ik heb met hangen en wurgen de 3 weken volgemaakt en daarna besloten om er echt mee te stoppen definitief dus.

Maar net wat "Europeaan"hierboven schrijft ik mag nog wel met een camper of met een aanhanger zwaarder dan de 750kg achter m'n auto hebben ik heb dus wel mijn B+E behouden en mijn rijbewijs is geen tien (10) jaar geldig maar tot het jaar 2028 want ja als ik er dan nog ben dan wordt ik in dat jaar bijna op het einde 75 jaar en ja dan staan er weer andere zaken op de rol zoals een heuse keuring en je bent dan ook even een wandelende "Flappentap" voor allerlei instanties eer je een nieuw rijbewijs kunt krijgen, maar dat zijn zorgen voor een aantal jaar, voorlopig kunnen we nog gaan en staan waar we willen althans zolang Corona geen roet in het eten gaat gooien.

 

Beste allemaal allemaal een veilige rit en werk toegewenst en bedankt voor de reacties die opeens over een vakbond gaan dus daar ben ik even afgehaakt, ha ha ha

En mochten jullie nieuwsgierig zijn kijk dan hier op mijn YouTube kanaal waar van alles op te zien is:

 

THM_Transport-Nedexco.png

renault-magnum-henk.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
10 uur geleden zei Maersk:

 

 ik mag nog wel met een camper of met een aanhanger zwaarder dan de 750kg achter m'n auto hebben ik heb dus wel mijn B+E behouden

renault-magnum-henk.png

Allereerst mijn complimenten voor jullie stratenmakers.:D

Verder mag je ,ook met enkel een B rijbewijs ook met een aanhanger rijden die zwaarder is dan 750 kg,zolang het totaalgewicht van de combi ( MTM trekker+ MTM aanhanger,zoals aangegeven onder F.2 op de kenteken card)niet boven de 3500 kg komt.

Met een B-E rijbewijs mag je met een aanhanger rijden tot 3500 kg,als de trekker maar onder de 3500 kg blijft ( totaal dus 7000 kg)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Aha dat wist ik ff allemaal niet want ja wanneer heb ik nu een aanhanger achter m'n auto? bijna nooit dus ondanks dat ik wel een trekhaak heb, een sleurhut heb ik ook niet want daar hou ik sowieso al niet van, kortom er blijft weinig over, maar oké het is wel handig natuurlijk.

 

Heb een vraagje omtrent dit ongeval van 55 jaar geleden, kan iemand mij bij benadering vertellen welk merk auto dit is geweest, ik dacht zelf aan een "Snoek".

Ook de contouren van een transsportbedrijf staan op de zijkant van de aanhanger iets van G&G met en pijl erdoor, iemand enig idee welk (voormalig)  transsportbedrijf dit geweest zou kunnen zijn?

Overigens is de auto geplet door een aanhanger maar het wil niet zeggen dat deze (G&G) het was want op de foto staat nog een aanhanger van "Europa" o.i.d. het gaat hier niet om de schuldvraag integendeel zelfs dat heeft er niets mee van doen, maar ik heb de foto gedeeltelijk kunnen inkleuren aan de hand van oude gegevens zoals het politiebusje van de Rijkspolitie in die tijd en die waren dus donkerblauw.

Het onderschrift luidt"

28 juli 1965
Verkeersongeluk op de weg van Delden naar Goor (N346) zijn vijf mensen om het leven gekomen.
Als er iemand is die weet welk merk dit wrak is dan mag hij of zij dat mij mededelen.

 

Je ziet hieronder de originele zwart wit foto uit die tijd en daaronder de gedeeltelijke ingekleurde foto waarvan ik niet alle kleuren kan achterhalen.

Ik ben bezig om zoveel mogelijk zwart wit opnamen met een fotoprogramma in te kleuren alhoewel het programma dat redelijk goed zelf kan blijft er alsnog veel handwerk over.

28 juli 1965, verkeersongeluk op de weg van Delden naar Goor zijn woensdag vijf mensen om het leven gekomen..jpg

28 juli 1965, verkeersongeluk op de weg van Delden naar Goor zijn woensdag vijf mensen om het leven gekomen..png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hallo mannen, hartelijk dank voor beantwoorden van de vraag, ik ben zo vrij geweest om de afbeelding van de Daf van G&G op te slaan en zal deze op de webpagina plaatsen, niet bij het ongeval maar er is een aparte webpagina in de maak die alleen gaat over vergane glorie wat vrachtwagens betreft in alle facetten zoals ook ongevallen.

 

Zo heb ik een tijdje terug een verhaal opgetekend van een chauffeur die ooit als 17 jarige knaap/bijrijder etc. bij dit bedrijf werkzaam was, zie de bijlage.

Westland kaas transport-006.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
5 uur geleden zei Maersk:

28 juli 1965
Verkeersongeluk op de weg van Delden naar Goor (N346) zijn vijf mensen om het leven gekomen.
Als er iemand is die weet welk merk dit wrak is dan mag hij of zij dat mij mededelen.

 

 

28 juli 1965, verkeersongeluk op de weg van Delden naar Goor zijn woensdag vijf mensen om het leven gekomen..png

Dat was 100% zeker een Fiat 600. Rooster van motorkap achter, voorwielophanging met dwarse bladveer en tweekleurige bekleding op rugleuning van achterbank en voorstoel. Sowieso wel knap om daar met 5 man in te zitten. Auto is in januari 1962 op kenteken gezet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
16 uur geleden zei Maersk:

Aha dat wist ik ff allemaal niet want ja wanneer heb ik nu een aanhanger achter m'n auto? bijna nooit dus ondanks dat ik wel een trekhaak heb, een sleurhut heb ik ook niet want daar hou ik sowieso al niet van, kortom er blijft weinig over, maar oké het is wel handig natuurlijk.

 

Heb een vraagje omtrent dit ongeval van 55 jaar geleden, kan iemand mij bij benadering vertellen welk merk auto dit is geweest, ik dacht zelf aan een "Snoek".

Ook de contouren van een transsportbedrijf staan op de zijkant van de aanhanger iets van G&G met en pijl erdoor, iemand enig idee welk (voormalig)  transsportbedrijf dit geweest zou kunnen zijn?

Overigens is de auto geplet door een aanhanger maar het wil niet zeggen dat deze (G&G) het was want op de foto staat nog een aanhanger van "Europa" o.i.d. het gaat hier niet om de schuldvraag integendeel zelfs dat heeft er niets mee van doen, maar ik heb de foto gedeeltelijk kunnen inkleuren aan de hand van oude gegevens zoals het politiebusje van de Rijkspolitie in die tijd en die waren dus donkerblauw.

Het onderschrift luidt"

28 juli 1965
Verkeersongeluk op de weg van Delden naar Goor (N346) zijn vijf mensen om het leven gekomen.
Als er iemand is die weet welk merk dit wrak is dan mag hij of zij dat mij mededelen.

 

Je ziet hieronder de originele zwart wit foto uit die tijd en daaronder de gedeeltelijke ingekleurde foto waarvan ik niet alle kleuren kan achterhalen.

Ik ben bezig om zoveel mogelijk zwart wit opnamen met een fotoprogramma in te kleuren alhoewel het programma dat redelijk goed zelf kan blijft er alsnog veel handwerk over.

28 juli 1965, verkeersongeluk op de weg van Delden naar Goor zijn woensdag vijf mensen om het leven gekomen..jpg

28 juli 1965, verkeersongeluk op de weg van Delden naar Goor zijn woensdag vijf mensen om het leven gekomen..png

mmm.... kan geen tektst in korten....

ik had ook even mee gezocht..

de auto lijkt uit 1962 te komen...

http://www.kentekenseries.nl/

aangezien het kenteken gt 18 63 is....

 

als je dan gaat kijken welke auto's dan op kenteken gezet zijn...

dan zou de renault type 8 wel erop kunnen lijken...

maar dan alleen de voorkant...

de grill met het embleem en de bumper 

de deuren lijken mij iets te rond ...

 

maar mischien dat er iemand hiermee een aanknopingspunt krijgt :D

 

of de fiat 500 D

die heeft wel die afgeronde ramen achter...

en een dichte grill met een streep door de logo..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei tiny:

mmm.... kan geen tektst in korten....

.

Gewoon,met de linker muisknop op de tekst gaan staan en er overheen slepen.

De geselecteerde tekst word dan blauw,en vervolgens op de Backspace drukken.

 

Wat je wilt dat niet verdwijnt moet je niet selecteren( dat mag dus niet blauw worden),dat blijft dan over in je bericht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei tiny:

 

of de fiat 500 D

die heeft wel die afgeronde ramen achter...

en een dichte grill met een streep door de logo..

Een 500 had andere velgen met geboute wieldop. Dit was echt een Fiat 600D (en zelfs geen Neckar Jagst). De 600 uit die periode had zelfmoorddeuren. Een kennis van mij is vanaf midden jaren 50 tot eind jaren 80 berger/garagehouder geweest. Die man haatte dat soort deurconstructies. Bij een licht schampongeval klapt de deur open, waarna vervolgens de hele zijkant uit de auto wordt gerukt. Ik heb als kind ooit een Renault 4CV (klaverblaadje) op zijn terrein zien staan die bijna in 2 stukken was gescheurd na een lichte flankaanrijding net achter het voorwiel.

 

Als er werkelijk 3 man op de achterbank heeft gezeten, dan zijn de reflexen van een Formule 1-coureur nog niet voldoende om het ding rechtuit te laten rijden, en dan is bij een beetje zijwind, een vrachtwagen op een 2-baansweg zo geraakt.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
15 uur geleden zei Localton:

Dat was 100% zeker een Fiat 600. Rooster van motorkap achter, voorwielophanging met dwarse bladveer en tweekleurige bekleding op rugleuning van achterbank en voorstoel. Sowieso wel knap om daar met 5 man in te zitten. Auto is in januari 1962 op kenteken gezet.

Dank voor de bijdrage, zal het zeker erbij vermelden, ik zat zelf nog te denken aan Volkswagen Kever want die zag je in die tijd als een ware "plaag" aan je voorbij trekken, ha ha ha  dan heb ik waarschijnlijk nog een vraagje omtrent een "vergane glorie wagen/auto en dat is deze, niet naar de kleur kijken want die klopt niet.

Heb al gezocht bij de Franse merken maar komt niet ect. overheen

21 jul 1965-Amsterdam-ongeluk.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 uur geleden zei Localton:

Een 500 had andere velgen met geboute wieldop. Dit was echt een Fiat 600D (en zelfs geen Neckar Jagst). De 600 uit die periode had zelfmoorddeuren. Een kennis van mij is vanaf midden jaren 50 tot eind jaren 80 berger/garagehouder geweest. Die man haatte dat soort deurconstructies. Bij een licht schampongeval klapt de deur open, waarna vervolgens de hele zijkant uit de auto wordt gerukt. Ik heb als kind ooit een Renault 4CV (klaverblaadje) op zijn terrein zien staan die bijna in 2 stukken was gescheurd na een lichte flankaanrijding net achter het voorwiel.

 

Als er werkelijk 3 man op de achterbank heeft gezeten, dan zijn de reflexen van een Formule 1-coureur nog niet voldoende om het ding rechtuit te laten rijden, en dan is bij een beetje zijwind, een vrachtwagen op een 2-baansweg zo geraakt.

 

 

Oh vergat wat, het geen Fiat 600D Multipla zoals hieronder is afgebeeld.

fiat-600d_multipla-1965-f7958-042.jpg
 
 
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
43 minuten geleden zei Localton:

Borgward Isabella Kombi

Nou daar had ik het helemaal niet onder gezocht, was iets van een Oostduits merk toch?

 

41 minuten geleden zei Localton:

Nee, ben vrij zeker dat het een "gewone" 600D was. Bumperrosetten zijn anders bij een Multipla

 

Ik had even gezocht en inderdaad geen Multipla dus, maar hartelijk dank voor de info, ben ik blij mee!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 20-11-2020 om 02:08 zei Maersk:

Beste allemaal, beetje late reactie maar dat kwam omdat ik iets was vergeten aan te vinken een alarmklok o.i.d. maar ik zal jullie even allemaal uitleggen wat ik heb besloten om te doen ook aan "schots en scheef' die het probleem zo niet begreep nu dit is er gedaan de afgelopen tijd.

 

Ik heb met de dame bij het CBR nog wat mails heen en weer gestuurd en ze ging toch wel een heel eind met mij mee maar benadrukte wel dat zij "niet" de regels had gemaakt maar dat die vanuit Brussel komen en het CBR heeft maar te "volgen" en dat doen ze dan ook braaf om veel gedonder met Brussel te voorkomen maar ook dat er in andere lidstaten een jacht wordt geopend op oudere Nederlandse chauffeurs want dat gevaar zit er namelijk in zoals ze zelfs vertelde "off the record" uiteraard, er schuilt dus meer achter dan menigeen denkt, ook ik.

Toentertijd ik m'n rijbewijs ging verlengen (een nieuwe dus niks verlengen) in het jaar 2011 was deze nog tien (10) jaar geldig alleen de bedrijfskeuringen waren toen al vijf (5) jaar geldig dus die liepen niet echt synchroon met de rijbewijzen end at is nu dus wel rechtgetrokken zag ik wat betreft rijbewijzen voor beroepschauffeurs.

Ik kreeg dus in april 2011 keurig netjes en zonder dat ik het wist de code 95 er gratis en voor niks op het rijbewijs bijgeschreven, kortom niks aan het handje dacht ik nog dit kan ik mooi tot net voorbij mijn pensioendatum volmaken en daarna is het einde en goodbye vrachtwagen(s) en ga ik mezelf wel vermaken met de talrijke hobby's die ik heb, ik verveel  mij geen seconde!!

De serieuze dreigingen van inbeslagname bij een politiecontrole van mijn rijbewijs en de gevangenisstraf + boete van ±€4350,- waren niet van de lucht en ik heb deze voorgelegd aan een bevriende advocaat die zijdelings iets van doen heeft met wegen en verkeer etc. en ja het antwoord was duidelijk meer ook een dringend advies eigenlijk, ga naar je gemeente vraag wat het kost en neem een geheel nieuw rijbewijs en dan ben je veilig en bespaar je jezelf veel ellende en dat wil je allemaal niet hebben als je een pensionado bent geworden.

Rijbewijs nieuw aanvragen kost hier iets van €40,- en binnen 7 dagen kun je deze persoonlijk weer ophalen maar ik mag nu wel legaal met een brommer en tractor rijden, nu dat laat ik maar uit m'n hoofd de fiets die ik heb heeft 5 versnellingen (nee geen automaat, ha ha) en dat gaat mij al snel genoeg.

Ik ben dus sinds 6 oktober jl officieel beroepschauffeur af, ooit een aantal jaar gelden had ik mezelf voorgenomen om na mij pensioen nog te blijven rijden voor een extra "zakcentje' geen druk of stress gedoe maar helaas mijn gezondheid ging na 2012 drastisch achteruit wat heeft geresulteerd in een 100% afkeuring via het UWV/GGD mij allerlaatste rit die heb gereden voor een tijdelijke ziek con-collega was in 2015 ik heb dit expres gedaan omdat ik mezelf niet wou overgeven aan het feit dat ik was afgekeurd maar na een goede week kwam ik daar rap achter, het lijf was op en ik moest wel toegeven, ik heb met hangen en wurgen de 3 weken volgemaakt en daarna besloten om er echt mee te stoppen definitief dus.

Maar net wat "Europeaan"hierboven schrijft ik mag nog wel met een camper of met een aanhanger zwaarder dan de 750kg achter m'n auto hebben ik heb dus wel mijn B+E behouden en mijn rijbewijs is geen tien (10) jaar geldig maar tot het jaar 2028 want ja als ik er dan nog ben dan wordt ik in dat jaar bijna op het einde 75 jaar en ja dan staan er weer andere zaken op de rol zoals een heuse keuring en je bent dan ook even een wandelende "Flappentap" voor allerlei instanties eer je een nieuw rijbewijs kunt krijgen, maar dat zijn zorgen voor een aantal jaar, voorlopig kunnen we nog gaan en staan waar we willen althans zolang Corona geen roet in het eten gaat gooien.

 

Beste allemaal allemaal een veilige rit en werk toegewenst en bedankt voor de reacties die opeens over een vakbond gaan dus daar ben ik even afgehaakt, ha ha ha

En mochten jullie nieuwsgierig zijn kijk dan hier op mijn YouTube kanaal waar van alles op te zien is:

 

THM_Transport-Nedexco.png

renault-magnum-henk.png

 

renault-magnum-thm_transport-2011t.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden