Spring naar bijdragen

Recommended Posts

• Forumlid

Wat is je beweegreden om wel of niet te gebruiken?

ik gebruik het wel hoewel ik zelf niet in grote groepen mensen kom. 

maar beide kinderen gaan bv met de trein naar Amsterdam......(nu werkt er weer een thuis) 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Reacties 82
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

IK denk dat ook de opkomst van het internet en de sociale media hier mee te maken hebben. Je krijgt a la minuut up to dat informatie en kunt onmiddelijk je mening( terecht of onterecht) vormen

Daar heb je gelijk in, maar ik kan net als jij in mijn dagelijkse werk met iemand in aanraking komen die mij besmet. Dat ik dan ziek word zit er dik in.  Maar ik ga geen verstoppertje of paniek voetba

Laten we hopen dat het naar beneden gaat. Hoe meer maatregelen hoe meer we straks gaan betalen aan het herstel Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

• Forumlid
Wat is je beweegreden om wel of niet te gebruiken?

ik gebruik het wel hoewel ik zelf niet in grote groepen mensen kom. 

maar beide kinderen gaan bv met de trein naar Amsterdam......(nu werkt er weer een thuis) 

Ik gebruik hem niet.
Omdat de app niet 100 % accuraat is ,en met gezond verstand kom je ook een heel eind

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Niets is nu 100% accuraat. Ook de mondkapjes niet maar alle beetjes helpen. Mondkapjes bij ons op alle laadlocaties verplicht (en beschikbaar gesteld). 
zolang half Nederland niet wil inzien wat er aan de hand is moet je toch wat.......

Ik ben niet bang maar wel voorzichtig...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
1 minuut geleden zei zoetwatermatroos:

Hoe werkt die app dan?  Als je een test gedaan hebt en je bent positief dan krijgen alle mensen die de afgelopen 10 dagen langer  dan 15 minuten bij je in de buurt geweest zijn een bericht?

Ja.
Is natuurlijk dan wel de bedoeling dat je open kaart speelt.
Alles gebeurt anoniem. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
21 minuten geleden zei roadtrain:

Niets is nu 100% accuraat. Ook de mondkapjes niet maar alle beetjes helpen. Mondkapjes bij ons op alle laadlocaties verplicht (en beschikbaar gesteld). 
zolang half Nederland niet wil inzien wat er aan de hand is moet je toch wat.......

Ik ben niet bang maar wel voorzichtig...

Ja zelfs op de testen schijnt 30% fout marge te zitten... Het is maar net wat je wilt inzien denk ik...Zal mij benieuwen wat er dinsdag weer besloten wordt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Denk dat de touwtjes aangetrokken gaan worden aangezien ziekenhuisopnames en besmettingen toenemen........

bron: Telegraaf. 
Het kabinet duimt de vingers blauw dat er dit weekeinde positiever nieuws is over hoe het coronavirus zich ontwikkelt in ons land. Strengere maatregelen lijken onafwendbaar, als het aantal besmettingen zo hard blijft oplopen als in de afgelopen dagen en de ziekenhuiszorg verder onder druk komt.

en dan afgelopen nacht weer dit:

33x Proces verbaal na illegaal feest

Laatste update:
11-10-2020 | 10:15

Volendam - De politie heeft in de nacht van zaterdag op zondag een illegaal feest in Volendam beëindigd. De namen van alle aanwezigen werden genoteerd: tegen hen en tegen de organisator wordt proces-verbaal opgemaakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
19 minuten geleden zei iveco 35c17:

^^ Dit keur ik niet goed maar ik begrijp het wel.

Mensen., vooral jongeren zijn de regels zat en willen weer feestjes en fun

Helemaal nu besloten is de horeca om 22,00 dicht te doen!

Er is nu toch wel aantoonbaar dat “deze” jongeren een grote besmettingshaard zijn maar zelf weinig  last hebben. Echter zij komen weer thuis en geven thuis of op school of werk de besmetting door aan anderen (voornamelijk ouderen) die dus wel serieus ziek worden.....

iedereen zal toch zijn steentje bij moeten dragen. Leuk of niet leuk. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
55 minuten geleden zei roadtrain:

Denk dat de touwtjes aangetrokken gaan worden aangezien ziekenhuisopnames en besmettingen toenemen........

Ben er ook bang voor...Zal mij benieuwen hoe een avondklok en een 24uurs economie zich laat combineren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
2 uur geleden zei roadtrain:

en dan afgelopen nacht weer dit:

33x Proces verbaal na illegaal feest

Laatste update:
11-10-2020 | 10:15

Volendam - De politie heeft in de nacht van zaterdag op zondag een illegaal feest in Volendam beëindigd. De namen van alle aanwezigen werden genoteerd: tegen hen en tegen de organisator wordt proces-verbaal opgemaakt.

Tja zo ongeveer alle sportwedstrijden zijn voor de eerste 2 weken afgelast vanwege de vele besmettingen. Ken je een keer lang uitslapen mag je geen feest geven🙄

Een hele goede beslissing trouwens om alles plat te gooien vanwege de besmettingen in Volendam.

Laat ze maar feesten. Gooi een heel hoog hek om Volendam en laat het virus zijn werk maar doen.

Eens kijken hoe ernstig het is en wat er gaat gebeuren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Administrators

"DE ENE DOOD IS DE ANDERE NIET

Dit wordt waarschijnlijk het meest persoonlijke stuk wat ik ooit geschreven heb, maar ik ben redelijk pissed-off over alle 'goedbedoelde' foto's en filmpjes die men massaal deelt om ons ervan te doordringen dat het overlijden aan corona zo ongeveer de ergste hel op aarde is.
Begrijp je niet wat ik met dit stuk wil zeggen, of ben je het er niet mee eens, dat is je goed recht maar kom niet met je geneuzel want dan heb ik liever dat je mij gewoon direct verwijderd, want ik ben de 'claim' die dit virus - voornamelijk door het gedrag van mensen - op de maatschappij legt echt spuug- en spuugzat.

Kan je schrijven als de tranen letterlijk in je ogen staan, en daarmee het zicht op hetgeen je wilt vertellen geheel vertroebelen? Ja, dat kan weet ik nu uit eigen ondervinding.

Dagelijks mogen wij verhalen aanhoren - of foto's en filmpjes bekijken - van artsen, familieleden en celebs die allen dezelfde teneur hebben: overlijden aan corona is het ergste wat je kan overkomen.
Ik geloof heilig dat het overlijden aan benauwdheidsklachten - longontsteking - een vreselijke dood is die je niemand gunt, maar is dit de enige nachtmerrie-achtige dood die er bestaat? Heeft corona nu ook ineens het patent op onmenselijk lijden?

Zelf heb ik 2 sterfgevallen binnen het eigen gezin moeten meemaken, en ik kan een ieder vertellen dat deze in gruwelijkheid en lijden niets, maar dan ook niets onder gedaan hebben voor het overlijden aan corona-achtige klachten.

Toen mijn broertje van slechts een paar maanden oud in mijn armen stierf aan de gevolgen van een hersentumor, was hij blind en doof en liep er een litteken over zijn hele hoofdje door de operatie die hij had ondergaan. Een zéér onrechtvaardig overlijden dat je geen enkel kind wenst.
Op het moment dat mijn vader in 2015 overleed aan de gevolgen van kanker, was hij geen schim meer van de grote sterke vent die hij altijd is geweest, zozeer had de kanker alles in hem weggevreten, en vooral de laatste paar dagen na de palliatieve sedatie zijn slopend voor voornamelijk de omgeving.

Sorry dat ik het dus nu maar zo bot benoem, maar de monopolie-positie op lijden die een ieder - die dit soort berichten verspreidt - nu zo graag claimt, druist in tegen alles wat miljoenen mensen op dagelijkse basis meemaken, en waar geen hond of mediakanaal naar kraait.

Per dag overlijden er 128 (!!!) mensen aan kanker in Nederland, een soms jaren durende lijdensweg waarbij patiënten soms letterlijk voelen dat hun lichaam van binnen wegevreten wordt door de kanker.

In Nederland zijn er ongeveer 615.000 COPD patiënten die soms letterlijk iedere dag naar adem moeten happen, het gevoel hebben dat zij stikken, en waarvoor iedere dag een gevecht is van leven of dood...... je hoort er zo goed als geen media over.

Er zijn ongeveer 1.500 ALS patiënten in Nederland, waarvan de gemiddelde levensverwachting na constatering van de ziekte 3 tot 5 jaar is. Deze mensen hebben - cru gezegd - een doodsstrijd van 3 tot 5 jaar waarbij zij lijdzaam moeten toekijken hoe steeds meer functies van hun lichaam uitvallen, tot de meeste letterlijk stikken omdat hun ademhalingsspieren uitvallen. Ik hoor dit niet massaal op social media van artsen en celebs om ons te laten weten hoe gruwelijk deze ziekte is.

Het overlijden aan een ziekte, welke ziekte dan ook is vreselijk, en vaak zéér ingrijpend voor de naaste omgeving, maar corona is daarin geen uitzondering.
Het meest heftige aan dit virus is de snelheid waarin men overlijd als men eenmaal heftig ziek is, en het gebrek aan afscheidsmomenten voor de naasten. Gek genoeg is dit - vrij clinisch bezien - ook de 'positieve' kant van het geheel...... juist deze snelheid (en nee, dat is geen schoffering van de slachtoffers of hun nabestaanden)

Een lijdensweg voor mij, en waarschijnlijk velen anderen, is juist een jarenlang gevecht waarbij je soms letterlijk iedere dag op de rand van de dood staat.
Besef hoe zwaar het is voor zowel patiënt als omgeving als een ziekte iemand beetje bij beetje sloopt.
Als je ziet hoe je vader, moeder, broer, zus, geliefde of naaste iedere dag een beetje meer van zichzelf verliest, iedere dag vermagert of inteert, zijn of haar gehoor of zicht verliest, smaak- en reukvermogen moet inleveren en soms zo met zichzelf worstelt door een slopende ziekte dat het hele karakter veranderd.

Besef wat voor effect het heeft als jij je vader of moeder letterlijk naar de wc moet helpen omdat zij dit zelf niet meer kunnen, moet voeren en verschonen, wat je met alle liefde doet, maar waarbij je letterlijk iedere dag een stukje meer van deze persoon ziet sterven. Een constant rouwproces wat soms jaren aanhoudt, en waarbij je tegen beter weten in jezelf groot houdt zodat zij niets merken, terwijl ze soms niet eens meer weten wie je bent.

Letterlijk iedere dag wel willen schreeuwen van onmacht en woede, maar met dit gevoel nergens heenkunnen uit liefde voor hem of haar, en daarmee de woede jouzelf van binnen laten wegvreten. Je geliefden willen vasthouden met alle kracht, maar constateren dat hun botten te broos geworden zijn voor welke omhelzing dan ook. Iedere fucking dag een stukje meer loslaten van degeen van wie je houdt, deze persoon letterlijk tussen je handen zien afbrokkelen en wegglippen, en daarmee een gigantisch archief van  beelden opbouwend die je eigenlijk niet als laatste beeld wilt overhouden, dat is voor mij letterlijk een lijdensweg voor zowel patiënt als omgeving........ en niet een abrupt wegrukken van iemand, hoe pijnlijk dit ook is.

Ik kan hier nog duizenden woorden schrijven over allerlei vreselijke ziektes waarbij het overlijden een ware lijdensweg is, maar wat heeft het voor zin tijdens deze corona-hysterie?
Het lijkt wel of de enige dood die nog te betreuren is, het overlijden aan corona is, en dat is voor mij een klap in het gezicht van alle andere patiënten die nu letterlijk voor hun leven vechten, een gevecht dat soms jaren en jaren duurt en een zware wissel op de hele omgeving trekt, maar heeee........ dat zijn slechts nummers in de statistieken die wij al jaren gewend zijn en waarvoor wij, de artsen, politici en de media de ogen gesloten hebben".

Dit stuk heb ik van/op FB gekopieerd maar had het zelf ook kunnen schrijven.

Ik ben ook iemand die wel onderschrijft dat de beelden van IC's in maart jl. geen leugens vertelden, maar ook de 'gewone griep en verkoudheidjes' mist die er normaal altijd wel zijn. En aldus sommige maatregelen ook wel eens als paniekvoetbal ervaart. En dus zeker niet zo'n app mijn leven laat bepalen!

Normaal doen: goede persoonlijke hygiëne aanhouden, mensenpakhuizen als vliegtuigen, feestzalen en andere grote mensenmassa's mijden. Proberen gezond te eten en voldoende te slapen (die twee zijn het lastigste) en gemeenschappelijk gebruikte dingen toch eens extra reinigen en dan houdt het voor mij wel zo'n beetje op. Indien vereist dan maar 'n muilkorf op en een koortsmeting om het werken mogelijk te maken maar zeker niet van harte.

Waarbij het onderscheid tussen eigen personeel en bezoekers bij bedrijven mij nog het meest stoort... wij zijn de besmetters 😡

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Dit bewijst helaas inderdaad Pierre dat de wereld verrot is, en dat er met 2 maten gemeten wordt.

Er is toch ook geen ontzag meer voor de politie als ze dit soort zaken niet aanpakken.

Die Marokkanen lachen ons weer recht in het gezicht uit, en het virus verspreid zich weer vrolijk verder........

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
7 minuten geleden zei sprinter 516:

.

Die Marokkanen lachen ons weer recht in het gezicht uit, en het virus verspreid zich weer vrolijk verder........

Wie was dat ook alweer die een uurtje geleden het woord racisme in de mond nam????(,in een ander topic hier):(

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Maarten, je hebt inderdaad gelijk wat Kanker betreft, alleen het verschil met Corona is dat kanker hooguit erfelijk kan zijn maar corona kan ieder gezond mens overdragen aan een ander.

Het leed tussen dood door kanker en corona is inderdaad net zo erg alleen is kanker een beetje ingeburgerd en corona een "nieuw" iets.

Hoe dan ook, je zal er maar aan overlijden. Kanker is al vele jaren een bekende ziekte die gelukkig steeds beter te genezen is (al zijn we er nog lang niet), en van corona is nog zo weinig bekend.

Ik blijf dan ook van mening dat we deze ziekte zeker niet moeten onderschatten en proberen zo snel mogelijk in te dammen.

Ik heb dan ook geen enkel begrip voor een ieder die vindt dat een feestje "boven" het verspreiden van de corona mag gaan......

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
1 minuut geleden zei europeaan:

Wie was dat ook alweer die een uurtje geleden het woord racisme in de mond nam????(,in een ander topic hier):(

Waar heb ik het over racisme gehad dan???

En onderscheid maken is iets anders dan racisme hoor.....

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
23 minuten geleden zei Marotrans:

Normaal doen: goede persoonlijke hygiëne aanhouden, mensenpakhuizen als vliegtuigen, feestzalen en andere grote mensenmassa's mijden. Proberen gezond te eten en voldoende te slapen (die twee zijn het lastigste) en gemeenschappelijk gebruikte dingen toch eens extra reinigen en dan houdt het voor mij wel zo'n beetje op. Indien vereist dan maar 'n muilkorf op en een koortsmeting om het werken mogelijk te maken maar zeker niet van harte.

Blijkbaar is dit voor sommige te veel gevraagd.

Maar als we zo het virus Corona onder controle kunnen krijgen,  iets wat met andere vreselijke ziektes niet mogelijk is. 
Dan probeer ik mij daar zo veel mogelijk aan te houden. Gewoon je verstand gebruiken en denken aan je medemens.

Niet alleen de zieken maar ook aan alles wat daar omheen gebeurd.

Half Nederland In de ziektewet is iets wat niet wenselijk is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
8 minuten geleden zei lientje:

Ehhh ik zie iets niet wat jullie wel zien?

Wat heeft Piere nou weer gedaan en waar komen die Marokkanen opeens vandaan :confused:

Ik weet ook niet waar dat bericht dat Pierre geplaatst had vandaag over een Marokkaanse bruiloft in Tilburg (meen ik) waar dik 130 personen bij aanwezig waren, en waar de politie iedereen zonder de gegevens te noteren (zodat er ook een bekeuring kan volgen) liet gaan.

In Volendam werden namelijk wel bekeuringen uitgeschreven.

Pierre heeft niets verkeerds gedaan in deze hoor Lientje, hij plaatste alleen het bericht dat er zo'n verschil gemaakt word in Nederland, en dat heet discriminatie (in dit geval van de Nederlanders.....)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
43 minuten geleden zei sprinter 516:

Dit bewijst helaas inderdaad Pierre dat de wereld verrot is, en dat er met 2 maten gemeten wordt.

Er is toch ook geen ontzag meer voor de politie als ze dit soort zaken niet aanpakken.

Wie zegt dat die mensen besmet waren?  Dus hoezo het virus verspreid zich weer vrolijk verder? Wat een gelul joh.

Dat het feest vroegtijdig is  beeindigt is niets meer dan terecht, Maar je kunt niet meteen zeggen dat zich hierdoor het virus weer verspreid heeft., Daar zou iets meer onderzoek voor nodig zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
1 minuut geleden zei sprinter 516:

Je lult als een kip zonder kop, en door jou denk wijze zitten we zometeen met een algemene lockdown.....

Oja? Waar is bewezen dat die mensen besmet zijn?  Jij lult met de grote meute mee en laat je leiden als een mak schaap!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
Oja? Waar is bewezen dat die mensen besmet zijn?  Jij lult met de grote meute mee en laat je leiden als een mak schaap!

Wacht maar, dat je zo zelf door je vrienden besmet raakt. Hopelijk voor jou krijg je het niet te benauwt dan.....
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
6 minuten geleden zei sprinter 516:

Wacht maar, dat je zo zelf door je vrienden besmet raakt. Hopelijk voor jou krijg je het niet te benauwt dan.....

Nou Cor ik houd me  zelf netjes aan de regels. mondkapje voor waar dat verplicht is, afstand noem maar op. Als ik het zou moeten krijgen dan krijg ik het . simpel als dat.

Maar overal gaan bleren zoals jij doet naar aanleiding van de berichtgeving van Pierre dat is totaal zinloos en leid vele mensen naar een paniekreactie. *Ik dacht dat dat alleen op FB en NU.nl gebeurde. maar blijkbaar hebben we hier ook al van die angstzaaiers.

Link naar bericht
Deel via andere websites