Spring naar bijdragen

Recommended Posts

• Forumlid

misschien iets om over na te denken.

Het kan best een verklaring zijn waarom er “slechts” 1 persoon van een gezin (flink) ziek wordt, en de rest niet of niet merkbaar.

https://www.dvhn.nl/groningen/Ernst-coronaklachten-erfelijk-bepaald-26094860.html?harvest_referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Reacties 82
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

IK denk dat ook de opkomst van het internet en de sociale media hier mee te maken hebben. Je krijgt a la minuut up to dat informatie en kunt onmiddelijk je mening( terecht of onterecht) vormen

Daar heb je gelijk in, maar ik kan net als jij in mijn dagelijkse werk met iemand in aanraking komen die mij besmet. Dat ik dan ziek word zit er dik in.  Maar ik ga geen verstoppertje of paniek voetba

Laten we hopen dat het naar beneden gaat. Hoe meer maatregelen hoe meer we straks gaan betalen aan het herstel Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

• Administrators
8 uur geleden zei Vledder:

dat jij je niks van de Spaanse Griep kunt herinneren verbaast mij niet. Die was namelijk in 1918-1919. Door de terugkerende soldaten uit de eerste wereldoorlog verspreidde het virus zich snel. Het totale dodenaantal wordt tussen de 20-40 miljoen geschat volgens Wikipedia.

De Mexicaanse griep is denk ik slecht te vergelijken met de huidige pandemie. Volgens Wikipedia waren er wereldwijd 17,483 bevestigde overlijdensgevallen. 

Varkensgriep, excuus

https://www.newscientist.nl/nieuws/de-zeven-keer-in-de-geschiedenis-dat-de-griep-flink-huishield/

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
22 minuten geleden zei Marotrans:

wel raar inderdaad dat we daar weinig over weten. Is nog niet zo heel lang geleden. Waarschijnlijk omdat het niet zozeer in Europa voorkwam. En ook raar dat er officieel nog geen 20,000 doden geregistreerd staan maar dat ze later uitgerekend hebben dat het er waarschijnlijk ergens tussen de 150.000 en 550.000 geweest moeten zijn.

Bij Covid19 staat de teller op 1 miljoen en dat loopt nog steeds op. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
  • Forumlid
14 uur geleden zei matthieu:

Ik weet niet hoe jij het leest maar de conclusie van dit artikel is dat al die "corona-sceptici" uit hun nek lullen:

Maar de rest van de redenering van coronasceptici - dat voor corona onterecht het land op zijn kop wordt gezet - raakt volgens de hoogleraar kant noch wal. Hij kan zich er boos over maken. ,,We hebben het aantal overlijdens door corona alleen maar op dit niveau kunnen houden, doordat we gigantisch veel maatregelen hebben genomen, zoals het afstand houden, thuisblijven bij klachten, testen en bron- en contactonderzoek. Dáárdoor is de besmettingscurve afgevlakt. Waren er geen maatregelen genomen, dan was het aantal intensivecareopnames en coronadoden een veelvoud geweest van wat we nu hebben gezien. Het is gewoon niet eerlijk om dat er niet bij te vertellen, als je de griep en het coronavirus met elkaar gaat vergelijken.”

RIVM-baas Jaap van Dissel stelde eind april dat Nederland door de intelligente lockdown zo’n 90 procent van de ic-opnames had voorkomen. Waren de maatregelen niet genomen, dan hadden mogelijk 23.000 mensen geen intensieve zorg kunnen krijgen, becijferde Van Dissel toen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
2 uur geleden zei Vledder:

Ik weet niet hoe jij het leest maar de conclusie van dit artikel is dat al die "corona-sceptici" uit hun nek lullen:

Dat schrijft Matthieu toch ook?

De sceptici. Ontkenners.  Diegenen die naar eigen zeggen ‘wél wakker zijn’ , die roepen steeds dat ‘wij’ gehersenspoeld zijn. Dat er andere belangen spelen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

......die roepen steeds dat ‘wij’ gehersenspoeld zijn. Dat er andere belangen spelen. 

Die roep is gewoon de standaard bij alle complottheorieën.

—- nulli cedo —-
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
  • Forumlid
Op 12-10-2020 om 19:05 zei Teddybeer:

misschien iets om over na te denken.

Van de 120.000 volwassen deelnemers aan het Lifelines-onderzoek die zijn aangeschreven, doen er 35.000 mee aan het onderdeel over corona. ,,Daarvan hebben 15.000 de moeite genomen om alle vragenlijsten in te vullen. Die hebben dus al 1300 vragen beantwoord! Petje af.’’

Link naar bericht
Deel via andere websites