[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Daar is Tjitze weer


EJD

Recommended Posts

  • Forumlid

Tjitze is weer eens uit z'n terrarium gekropen:

 

Vrachtwagenchauffeurs

Bij het afspreken van strengere maatregelen om het coronavirus terug te dringen, moet wel rekening worden gehouden met vrachtwagenchauffeurs, waarschuwt vakbond CNV. De bond merkt op dat bij de vorige intelligente lockdown veel truckers nergens terecht konden om bijvoorbeeld van het toilet gebruik te maken of iets te eten. De bond wil dat er nu wel voldoende voorzieningen openblijven voor de chauffeurs.

Vrachtwagenchauffeurs voelden zich tijdens de intelligente lockdowns „als paria’s behandeld”, zegt vakbondsbestuurder Tjitze van Rijssel. „Bij het laden en lossen mochten ze bij veel panden niet naar binnen en onderweg stonden ze bij tankstations en restaurants vaak voor een gesloten deur. Dat moet dit keer echt beter worden geregeld.” Dat vrachtwagenchauffeur een vitaal beroep is, is leuk om te horen, zegt Van Rijssel. „Maar als je heel Nederland voorziet van wc-papier wil je op z’n minst zelf ook wel ergens fatsoenlijk naar het toilet kunnen.

https://www.telegraaf.nl/financieel/240494600/kater-bij-horeca-door-nieuwe-coronaregels

 

.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei EJD:

Tjitze is weer eens uit z'n terrarium gekropen:

 

Vrachtwagenchauffeurs

Bij het afspreken van strengere maatregelen om het coronavirus terug te dringen, moet wel rekening worden gehouden met vrachtwagenchauffeurs, waarschuwt vakbond CNV. De bond merkt op dat bij de vorige intelligente lockdown veel truckers nergens terecht konden om bijvoorbeeld van het toilet gebruik te maken of iets te eten. De bond wil dat er nu wel voldoende voorzieningen openblijven voor de chauffeurs.

Vrachtwagenchauffeurs voelden zich tijdens de intelligente lockdowns „als paria’s behandeld”, zegt vakbondsbestuurder Tjitze van Rijssel. „Bij het laden en lossen mochten ze bij veel panden niet naar binnen en onderweg stonden ze bij tankstations en restaurants vaak voor een gesloten deur. Dat moet dit keer echt beter worden geregeld.” Dat vrachtwagenchauffeur een vitaal beroep is, is leuk om te horen, zegt Van Rijssel. „Maar als je heel Nederland voorziet van wc-papier wil je op z’n minst zelf ook wel ergens fatsoenlijk naar het toilet kunnen.

https://www.telegraaf.nl/financieel/240494600/kater-bij-horeca-door-nieuwe-coronaregels

 

.

 

Effe geduld ;Edwin A zal ook zo wel komen.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
9 minuten geleden zei sprinter 516:

Maar ook al eet ik elke avond thuis, heeft Schoenenreus wel een punt.
Dit is nu typisch een zaak waar de bonden zich hard voor moeten maken.

 

 

Precies, ik ben absoluut geen vakbonds liefhebber laat dat duidelijk zijn maar in dit geval hebben ze al mijn steun. Er wordt al jaren afgegeven dat de bonden niks voor de Nederlandse chauffeur doet en nu doen ze iets wat zeker in deze tijd heel serieus en belangrijk is en nog is het niet goed. Ik heb er verder gelukkig niks meer mee te maken dus voor mij persoonlijk maakt het niet uit maar voor al die chauffeurs die er wel mee te maken hebben kan het wel het verschil maken tussen je broek vol schijten of netjes in de pot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En dat, waarde Schoenenreus is ook precies het probleem: als je het als chauffeur al niet voor elkaar krijgt om ergens van het toilet gebruik te mogen maken dan is  onderhandelen over je eigen salaris helemaal een brug te ver.

 

Overigens begrijp ik de werkgevers in dat toilet gebeuren ook niet. Geen sanitair voor de chauffeur? Dan ook geen handel.

 

.

  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
12 uur geleden zei schoenenreus:

Kijk dit zijn nou dingen waar ze zich druk om moeten maken als bond zijnde! zouden ze het dan eindelijk gaan snappen?

 

Zolang ze het toestaan dat er nog steeds meer parkeerplaatsen sluiten in plaats van bij komen, snappen ze nog geen hol aan waar behoefte aan is. Wel bepalen dat chauffeurs meer/langer rust moeten houden maar geen gelegenheid bieden.

Niet iedereen heeft behoefte aan een restaurant. Maar wel aan een vijlige plek om te staan met (eenvoudig) sanitair.

 

Ja ik blijf het herhalen.

  • Like 7
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 uur geleden zei lientje:

 

Zolang ze het toestaan dat er nog steeds meer parkeerplaatsen sluiten in plaats van bij komen, snappen ze nog geen hol aan waar behoefte aan is. Wel bepalen dat chauffeurs meer/langer rust moeten houden maar geen gelegenheid bieden.

Niet iedereen heeft behoefte aan een restaurant. Maar wel aan een vijlige plek om te staan met (eenvoudig) sanitair.

 

Ja ik blijf het herhalen.

Daar heeft de bond toch niks mee te maken dat is Rijkswaterstaat die dat regelt, zolang er zoveel overlast op die "dode" parkings is zullen ze sneller sluiten dan open gaan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
43 minuten geleden zei schoenenreus:

Daar heeft de bond toch niks mee te maken dat is Rijkswaterstaat die dat regelt, zolang er zoveel overlast op die "dode" parkings is zullen ze sneller sluiten dan open gaan. 

Maar bonden  en anderen die er belang bij hebben. (De werkgevers?) kunnen wel als grotere groep proberen druk uit te oefenen bij de wegbeheerders. 
wellicht ivm “overlast” alleen toestaan om met vrachtauto’s te parkeren?.....

en daar dan ook op controleren en beboeten/wegsturen/kentekens registreren. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Daar heeft de bond toch niks mee te maken dat is Rijkswaterstaat die dat regelt, zolang er zoveel overlast op die "dode" parkings is zullen ze sneller sluiten dan open gaan. 

En “iemand” moet het nut dus aandragen bij Rijkswaterstaat, en dat mag de bond ook best zijn.

Hoe meer mensen zich er mee bezig houden, hoe beter.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
22 uur geleden zei EJD:

De bond wil dat er nu wel voldoende voorzieningen openblijven voor de chauffeurs.

 

Hier kan de bond dan ook bij zetten dat ze willen dat er meer parkeerplaatsen komen waar chauffeurs fatsoenlijk van hun verplichte rust kunnen genieten. 
Als ze dan toch kun goede kant willen laten zien aan de chauffeurs...... :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Bij ons in de krant ,deze morgen,een paginagroot interview met Cees van der Made van De gouden Leeuw en diverse chauffeurs.

Ook word hier gesproken over een on-line petitie van het CNV,maar niet over het verplicht aanbieden van hotel accomodatie ,door de baas te betalen,maar voor het toestaan van het nuttigen van maaltijden in het restaurant.

 

https://net.crowdtech.com/survey.aspx?ond_uniek=05604c32-2f42-413a-a19a-c836ea520af8&pagina_uniek=761985f1-9c0f-452f-ba6e-d2feb448dd7a&sessie_uniek=87388302-0498-4898-adbc-3c6c9e63a448&goal=FillInSurvey

 

Dit initiatief kan men natuurlijk van harte toe juichen,als Tjitse en Edwin zich bij de minister sterk maken om chauffeurs ,evenals hotelgasten,toe te laten in het restaurant,altijd beter als in de cabine de maaltijd te moeten nuttigen.

 

Dat "hotel op kosten van de baas"had toch niet gewerkt,om allerlei praktische redenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden