Spring naar bijdragen

Verkiezingen in Amerika

Recommended Posts

• Forumlid
1 uur geleden zei lientje:

¬†want met alleen lezers hou je een forum niet levend en komt het op een klein groepje schrijvers (/zeikers¬†ūüėá) neer.

Dit is niet alleen maar ten goede voor een forum.

Zal wat meer plaatsen, je hebt gelijk.

Ben nu on Gilze, maar de 2de ga ik terug.

3de stemmen.....

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
Op 20-10-2020 om 14:06 zei corydon:

Zal wat meer plaatsen, je hebt gelijk.

Ben nu on Gilze, maar de 2de ga ik terug.

3de stemmen.....

toch niet op die oranje wortel ?ūü§ź

• Like 1
  • Haha 2
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
1 minuut geleden zei Durashift:

wat maakt het uit

Normaal heb je toch wel een mening overal over dacht ik. 

‚ÄúWat maakt het uit?‚ÄĚ Nou, wat mij betreft een heleboel. Tot nog toe is het enige dat Trump bereikt heeft,¬†dat veel van wat Obama bewerkstelligd heeft is terug gedraaid. Maar echte wapenfeiten heeft hij zelf nog niet op zijn naam gezet. Behalve dan dat Amerika het zwaarst getroffen land ter wereld is waar het om Covid gaat.¬†

Gauw weg met de narcissistische staatsgevaarlijke zakkenvuller. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

^^^ Daar hintte ik op.. Trump laat zich niet zomaar wegstemmen, vrees ik.

https://nos.nl/artikel/2353233-twee-amerika-s-naar-de-stembus-fraude-of-een-aanval-op-de-democratie.html

Maar goed, het hierover hebben in dit, verse, topic van de nieuwe eigenaar is wel een flinke afslag, dus laat ik het hierbij houden. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
Op 21-10-2020 om 20:50 zei RobNiat:

Normaal heb je toch wel een mening overal over dacht ik. 

‚ÄúWat maakt het uit?‚ÄĚ Nou, wat mij betreft een heleboel. Tot nog toe is het enige dat Trump bereikt heeft,¬†dat veel van wat Obama bewerkstelligd heeft is terug gedraaid. Maar echte wapenfeiten heeft hij zelf nog niet op zijn naam gezet. Behalve dan dat Amerika het zwaarst getroffen land ter wereld is waar het om Covid gaat.¬†

Gauw weg met de narcissistische staatsgevaarlijke zakkenvuller. 

Jij vindt die oude seniele Biden een betere keus dan? Het is wat dat betreft allebei waardeloos en is kiezen uit 2 slechte.

Ik denk niet dat Trump heel erg van invloed is geweest op het aantal corona slachtoffers want laten we wel wezen het zorg systeem van amerika is natuurlijk alleen gericht op de allerrijksten, ook onder obama care.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
13 uur geleden zei schoenenreus:

Jij vindt die oude seniele Biden een betere keus dan? Het is wat dat betreft allebei waardeloos en is kiezen uit 2 slechte.

Ik denk niet dat Trump heel erg van invloed is geweest op het aantal corona slachtoffers want laten we wel wezen het zorg systeem van amerika is natuurlijk alleen gericht op de allerrijksten, ook onder obama care.

Nou hou ik me niet echt met Amerika bezig, maar is het niet zo dat de zorg in Amerika zo belangrijk is dat ze het niet aan de overheid over gelaten wordt om dat te regelen.

Het is dus je eigen zorg om dat te regelen, en is het niet zo dat als je het zelf regelt dat het goed geregeld is, natuurlijk geld dat voor alles in het leven, regel het zelf en het is goed ;)

Overigens is het ongeveer 10% van de Amerikanen die niet verzekert zijn, en dat gaat veel meer worden als Trump zijn zin krijgt.

En natuurlijk is Trump verantwoordelijk voor de vele doden in Amerika met zijn spreuk¬†‚Äėvery well under control‚Äô¬†het is maar een griepje, net als hier zijn daar in Amerika ook veel ontkenners die er voor zorgen dat de pandemie vrolijk zijn gang kan gaan.

Het kan ons niet raken toch, nee natuurlijk niet, bekijk de cijfers van de oversterfte maar eens :bey:

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Oud? Ja. Maar niet saniel.

Ik vind dat als een man niet trouw is aan zijn vrouw, je echt niet kunt verwachten dat hij trouw is aan het land en bevolking.

Ik heb ACA oftewel Obama care. Betaal 62 dollar per maand aan ziekte verzekering.

Trump beloofde iets beters, maar daar is het bij gebleven.

Maar ja, ik mag stemmen. En doe dat ook. Trump krijgt net zoiets als Jimmy Carter met de tweede termijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
8 uur geleden zei Ger-1957:

Het is dus je eigen zorg om dat te regelen, en is het niet zo dat als je het zelf regelt dat het goed geregeld is, natuurlijk geld dat voor alles in het leven, regel het zelf en het is goed ;)

Das een linke Ger,

Ons pensioenstelsel b.v;iedereen in loondienst is verplicht deel te nemen in een pensioenfonds voor zijn aanvullend pensioen,of je dat nu wilt of niet.

Wat gebeurt er ,denk je, als men in zijn jeugd keuzes moet maken tussen ( vrijwillig) pensioenpremie afdragen of 3 weken vakantie naar de zon boeken( omdat jij en je gezin dit wel n keer verdient hebben)

Denk dat het dan voor velen geen vetpot zal zijn als men van zijn pensioen kan gaan "genieten"

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
7 uur geleden zei corydon:

Ik heb ACA oftewel Obama care. Betaal 62 dollar per maand aan ziekte verzekering.

Trump beloofde iets beters, maar daar is het bij gebleven.

Dat is een koopje; wij,mijn vrouw en ik betalen maandelijk ‚ā¨ 297.00

+ ‚ā¨ 350.00 eigenrisico op jaarbasis.

IK begrijp dan ook niet wat de aversie van dat Obamacare is bij sommigen in de USA.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Wat ook opmerkelijk is is dat de kosten van gezondheidszorg in de USA veel hoger zijn dan in Nederland (17% van het bbp, tegen 11% in NL), terwijl de gemiddelde levensverwachting lager is. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
2 uur geleden zei europeaan:

Das een linke Ger,

Dat is juist wat ik bedoel, vandaar de knipoog er achter :p

Als je zelf voor je loon moet onderhandelen of je pensioen opbouw of zorg moet regelen of wat dan ook gaat het mis ;)

Collectief is het natuurlijk veel beter te regelen, en ja daar heb je mensen voor nodig die dat voor je regelen, een vakbond bijvoorbeeld. (dat is mijn standpunt) 

Nederland heeft samen met Denemarken het beste pensioenstelsel ter wereld, en in Nederland heeft de transportwereld een van de beste pensioenen (plaats 27 van de 165 wat betreft rendement) en dat hebben we niet te danken aan mensen die het wel even zelf zullen regelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
8 minuten geleden zei Ger-1957:

Dat is juist wat ik bedoel, vandaar de knipoog er achter :p

Als je zelf voor je loon moet onderhandelen of je pensioen opbouw of zorg moet regelen of wat dan ook gaat het mis ;)

Collectief is het natuurlijk veel beter te regelen, en ja daar heb je mensen voor nodig die dat voor je regelen, een vakbond bijvoorbeeld. (dat is mijn standpunt) 

Nederland heeft samen met Denemarken het beste pensioenstelsel ter wereld, en in Nederland heeft de transportwereld een van de beste pensioenen (plaats 27 van de 165 wat betreft rendement) en dat hebben we niet te danken aan mensen die het wel even zelf zullen regelen.

Klopt helemaal Ger,ondanks ik het niet met alles eens ben met wat een vakbond(bestuurder) bekokstooft ,is t wel zo dat je voor dit soort onderhandelingen een vakbond nodig hebt.

Ik ben nooit in de USA geweest (en hoef er niet heen ook) maar ken mensen die daar wonen,en als je hoort hoe daar de ziektenkosten verzekeringen werken,mogen wij hier in onze handen klappen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
14 uur geleden zei europeaan:

Ons pensioenstelsel b.v;iedereen in loondienst is verplicht deel te nemen in een pensioenfonds voor zijn aanvullend pensioen,of je dat nu wilt of niet.

Het dringt eigenlijk nu pas tot me door, wat je hier schrijft is dus niet waar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Het is niet helemaal waar maar geldt in principe wel voor alle mensen die onder een CAO vallen en voor mensen die bij een bedrijf werken met een pensioenregeling. 

Alleen met veel pijn en moeite kun je er dan nog onderuit komen, en dan moet je partner daar ook nog mee instemmen.

Maar ik vond dit artikel (Trouw) en het blijkt dat in 2018 ruim 850.000 mensen in loondienst geen pensioen opbouwden. Dat is eigenlijk schrikbarend veel , 13% van de werknemers.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
3 minuten geleden zei Vledder:

het blijkt dat in 2018 ruim 850.000 mensen in loondienst geen pensioen opbouwden

Ik weet het, mijn zwager is er een van.

Hij werkt als declarant en heeft geen pensioenopbouw 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
34 minuten geleden zei Ger-1957:

Ik weet het, mijn zwager is er een van.

IK wist dat er uitzonderingenwaren,maar niet welke,en in welke mate.

Het overgrote gedeelte van mensen in loondienst bouwen allemaal pensioen op.

Daarom word ook het ZZP er worden gestimuleerd vanuit de werkgevers;dan "regel je t zelf"en zijn zij van de sores ende kosten af.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
Op 26-10-2020 om 09:39 zei Ger-1957:

Als declarant heeft hij natuurlijk 'n mooi salaris , maar schuift ie echt elke maand 'n paar honderd euro weg voor z'n pensioen,?

Meestal niet ,en dan valt het strakjes tegen natuurlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Een campagnebus van de Democraten is vrijdag in Texas op een snelweg omsingeld door aanhangers van de president Donald Trump. Ondertussen proberen de Republikeinen het stemmen per auto in Texas ongeldig te verklaren.

lees verder....

https://www.nu.nl/verkiezingen-vs/6087535/trump-aanhangers-omsingelen-campagnebus-democraten-in-texas.html

bron: Nu.nl

Wat is het ook een ziek systeem om te kiezen uit 2 partijen.

Hoe zet je mensen tegen elkaar op :rolleyes:

Hopelijk worden de mensen in ons land niet zo gek om dit soort dingen uit te halen en worden de stemmen en meningen gelukkig meer verdeeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
Een campagnebus van de Democraten is vrijdag in Texas op een snelweg omsingeld door aanhangers van de president Donald Trump. Ondertussen proberen de Republikeinen het stemmen per auto in Texas ongeldig te verklaren.

lees verder....
https://www.nu.nl/verkiezingen-vs/6087535/trump-aanhangers-omsingelen-campagnebus-democraten-in-texas.html

bron: Nu.nl

Wat is het ook een ziek systeem om te kiezen uit 2 partijen.
Hoe zet je mensen tegen elkaar op :rolleyes:
Hopelijk worden de mensen in ons land niet zo gek om dit soort dingen uit te halen en worden de stemmen en meningen gelukkig meer verdeeld.

Het enige voordeel van 2 partijen is dat je bent er voor of er tegen.
Compromissen sluiten waar je eigenlijk tegen bent (zoals in Nederland) heb je dan niet, dus voor beide systemen is wat te zeggen.
In mijn ogen is een keuze maken met het Amerikaanse systeem duidelijker voor de kiezers.
Nu kies je voor een partij waarvan je denkt dat ze jou punten vertegenwoordigd en dan draaien ze weer omdat dit hun beter uitkomt
Link naar bericht
Deel via andere websites