[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Ook de Russen gaan elektrisch


Recommended Posts

  • Forumlid

image.thumb.png.6a8ee0ba287dcc703a2d408709a4e126.png

 

Drive Electro uit Moskou heeft de eerste Russische vrachtwagen op de markt gebracht. Die wordt nu geprobeerd door de supermarktketen Magnit. Als de proef slaagt willen ze er 200 bestellen. 

Het gaat om een 4x2 met 9 ton laadvermogen. De actieradius zou 200 km moeten zijn. Met 380V is de accu in 20 minuten opgeladen.

 

Bron: Eurotransport

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mocht deze proef slagen zou dit een welkome vermindering van vervuilende uitstoot betekenen , als er een schaap over de dam is volgen er normaal gesproken meer. 👍

 

Nu nog stoken met bruinkool rond de periferie verbieden als ze daar echt iets aan de luchtkwaliteit willen verbeteren😇 😂

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dan blijft het het paard achter de wagen spannen , elektrisch rijden is pas zinvol als alle energie schoon is , en dan niet met allerhande compensatie modellen voor de dag komen , schoon is pas schoon als het ook echt schoon is !

En zeker wat er in Nederland gebeurd , aan de andere kant van de wereld bossen rooien en met 'n vervuilend schip hier naar toe brengen om het vervolgens op te stoken ,

je kunt je zelf ook wel op 'n andere manier voor de gek houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als je geen batterijen meer wil dan heeft dat niet alleen invloed op elektrisch rijden. Ook op telefoons, laptops, vrouwen speeltjes, horloges etc etc.

 

Wat ik me al vanaf het begin afvraag is hoe ze de enorme stroom opbrengst willen realiseren als de regeringen en groene partijen hun zin krijgen. Stel dat de helft van de Europese bevolking overgaat op elektrisch rijden en daar de helft van gaat op vakantie met de auto. Hoe wil je al die auto's de mogelijkheid geven om fatsoenlijk op te laden? En dan bedoel ik zonder de laad capaciteit terug te schroeven, en dat ook nog zonder enorme wachttijden bij de laadpalen.

 

En dan moeten de woonwijken ook nog eens voorzien worden van heel veel laadpalen want de mensen moeten thuis dat ding ook nog opladen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei edje:

Als je geen batterijen meer wil dan heeft dat niet alleen invloed op elektrisch rijden. Ook op telefoons, laptops, vrouwen speeltjes, horloges etc etc.

 

Wat ik me al vanaf het begin afvraag is hoe ze de enorme stroom opbrengst willen realiseren als de regeringen en groene partijen hun zin krijgen. Stel dat de helft van de Europese bevolking overgaat op elektrisch rijden en daar de helft van gaat op vakantie met de auto. Hoe wil je al die auto's de mogelijkheid geven om fatsoenlijk op te laden? En dan bedoel ik zonder de laad capaciteit terug te schroeven, en dat ook nog zonder enorme wachttijden bij de laadpalen.

 

En dan moeten de woonwijken ook nog eens voorzien worden van heel veel laadpalen want de mensen moeten thuis dat ding ook nog opladen.

Dit hoeven wij ons ook niet af te vragen edje, daar zijn mensen voor die iets slimmer zijn dan wij😁

Wij vroegen ons 25 jaar geleden toch niet af hoe je met je telefoon een foto neemt en hem 2 seconden later
al bij iemand anders op het scherm hebt.

Toen moesten we als we kapot stonden in een telefooncel uitleggen wat je dacht dat er mis was en nu
neem je een foto en stuurt die gelijk door en ze kijken maar wat men er mee doet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden