[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

spatbord


zoetwatermatroos

Recommended Posts

  • Forumlid

^^ Achter alle assen kan ik nog begrijpen maar alleen de eerste as snap ik niet. Zeker als het geen wettelijke verplichting is, lijkt het mij dat bedrijven zoals Freja dat niet extra erop laten zetten. Als ik de foto nog eens bekijk zou je kunnen denken dat het ter bescherming van de contour verlichting is maar dat lijkt me wat ver gezocht.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
27 minuten geleden zei Da Raymzter:

^^Maar dat is een Krone en de eerste foto (Freja) is een Schmitz. Componenten sowieso anders bevestigd en geplaatst.

Maar die spqtborden zullen toch uiteindelijk wel hetzelfde doel hebben toch?

 

onderstaande is ook een krone en die heeft niks. Maar dat is een standaard  trailer met grote wielen. En de andere foto is een mega met kleine wielen. En ik deno dat het hen daar ook inzit nu ik verder denk. Zou het te maken kunnen hebben met de hoeveelheid ruimte tussen de wielen? Als er een spatbord bij tussen zit is de kans op tussen de wuelen fietsen/ komen ook kleiner. Weet of het zo is, maar klinkt nu ik er over nadenk niet onaannemelijk denk ik.

FF3CE28D-ABE9-4152-96BE-2AECBF9FFA9E.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Yep. Ik meen me te herinneren dat als er max 25cm tussen de banden zit, geen spatbord en geen spatlap nodig is. Bij grote 385/65 R22.5banden betekent dat bij standaard asafstand van 1,3 a 1,4m net de 25cm niet gehaald wordt en dus geen spatbord nodig is.

 

Bij de kleinere banden, zoals de foto van IVECO zou dus een spatbord tussen elke as nodig zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden