[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Jean zijn wagens


jean3

Recommended Posts

  • Forumlid

deze hadden we op het oog, maar bij nader inzien  waarschijnlijk toch niet omdat er al 1,3 miljoen km opstaan/geen apk/en nog ingevoerd moet worden (RDW)en ook geen zware kraan en weinig laadvermogen. heeft achterop de laadbak wel een mooi kniksysteem om lading(auto's ed. te lieren met de aanwezige hydraulische lier.

 

 

 

WhatsApp Image 2020-11-03 at 14.59.35 - kopie.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

deze Daf hadden we gekocht was een vuilnis perskraak wagen met 2 van die wokkels en een kettinglaadlift systeem erop van VDL,  die hebben we volledig verwijderd, en een kaal chassis cabine overgehouden  om er een kraan voorop te zetten maar dat werd bij nader inzien toch wel duur, en de laadbak te hoog, wel veel ton/meterkraan op het oog en veel laadvermogen op de auto, dus toch maar besloten om wat kleins/lichters aan te schaffen en deze gaat weer in de verkoop met of zonder laadplatform evt.

 

zoals de oranje Daf (voorbeeld) hebben wij hem gekocht en helemaal kaal gemaakt, was wel veel werk,maar gelukkig hebben we een hal met bovenloop kraan/heftruck kunnen gebruiken.

daf 2.jpeg

daf vuilnisauto.jpeg

0018475899009.jpg

0018475899001.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
16 minuten geleden zei RobNiat:

En wat ga je daar mee doen Jean?

de bedoeling is om vooral kraanwerk te gaan doen en wat eigen transport/handel (minitractors en apparatuur daarvoor) tussen hier en Frankrijk en spullen van en naar het motorcrosscircuit enz.

misschien in de toekomst dat mijn zoon een NIWO vergunning aanschaft om ook voor derden te kunnen transporteren.

 

de gele Scania heeft zeer weinig km. en is van de eerste eigenaar, is zeker interessant voor ons.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 uur geleden zei jean3:

de bedoeling is om vooral kraanwerk te gaan doen en wat eigen transport/handel (minitractors en apparatuur daarvoor) tussen hier en Frankrijk en spullen van en naar het motorcrosscircuit enz.

misschien in de toekomst dat mijn zoon een NIWO vergunning aanschaft om ook voor derden te kunnen transporteren.

 

de gele Scania heeft zeer weinig km. en is van de eerste eigenaar, is zeker interessant voor ons.

als jullie Frankrijk werk er mee gaan doen, is dan een slaap cabine niet makkelijker??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

den deze is het geworden ,we konden de blauwe ex vuilniskar redelijk inruilen bij Gast trucks Venlo.

deze Daf heeft een leuke 16 ton meter kraan met ook afstandsbediening erbij die kan knijpen en draaien met zijn rotorkop. redelijk goed onderhoud gehad en loopt  prima

knijp bak ,stenenklem en pallethaak voor mooie prijs erbij gedaan. verder compleet met vangmuil en trekhaakbol. banden zijn wat minder voor de winter evt.

 

zoontje is zo blij als een hond met 7 plassers:D

 

kan maandag al meteen aan de gang met de kraan voor iemand (als de chauff. stoel gerepareerd is ,slangetje lucht vering wat lek, zit nu onderin nie fijn rije zo😡

 

afb. van Trucks .nl

platform_vrachtwagen_daf_cf_250_75_open_laadbak_met_hiab_16t_m_kraan_2004_6642050.jpg

download (1).jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
17 uur geleden zei road train:

is chatau meiland:hamer::p

nee,nee,🤣 het is dit terrein van 45 hectare waarvan veel crossterrein is en enduro/ parking/ stukje campingterr. en ook het beheer (inkomsten) van het chaletpark met de gebouwen ervoor in het dorpscentrum.

90427472_1573436552810376_1326707078382747648_n.jpg

IMGP2001.JPG

cbk.jpg

106983684_1673360392817991_4184687286316164842_o.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
16 uur geleden zei Da Raymzter:

Suc6 ermee! Leuk hobby project

we zijn al aan het oefenen geweest met de kraan zonder ongelukken of  wat kapotmaken ,werkt prima allemaal, goed onderhouden materiaal.

effe wennen met de afstandsbediening ,die stond op Ferrari snelheid eerst:D

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei jean3:

we zijn al aan het oefenen geweest met de kraan zonder ongelukken of  wat kapotmaken ,werkt prima allemaal, goed onderhouden materiaal.

effe wennen met de afstandsbediening ,die stond op Ferrari snelheid eerst:D

Je zult zien, dat als je wat meer ervaring hebt met deze auto, de snelheid ineens niet meer zo Ferrari achtig lijkt. 

 

Blijft leuk, zo'n uit de hand gelopen hobby

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Afbeelding kan het volgende bevatten: lucht, wolk en buiten, de tekst 'VS - F500'gisteren containertje opgehaald voor wat opslag,geladen met stacker of zoiets (ding weegt 72 ton!!!) laden ging prima, lossen bij ons met de 16 t/mtr kraan ging wat moeilijk, trossen te lang(5 mtr.),kraan kon dus niet hoog genoeg, andere gezocht van 3.60 mtr. oke ,kijk ik met het vastmaken boven in de open container liggen er 2 dikke dikwandige buizen/pijpen voor de olie industrie in die toch ook wel samen ruim 5 ton wegen, met de container erbij totaal 7,6 ton ongeveer, dus dat kon de kraan niet aan op 3,5/4 mtr. uitgeschoven dachten wij (ook maar niet geprobeerd) toen maar grote 10/12? tons heftruck uit de hal gehaald passen de vorken niet in de gaten onder (heftruckbord te smal) dan maar eronder en maar hopen dat hij er niet afschuift (ijzer op ijzer geen gummi matjes aanwezig natuurlijk) maar het is na ong. anderhalf uur prullen gelukt om hem op zijn plaats te krijgen.

  • Like 1
  • Haha 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 5-11-2020 om 13:32 zei jean3:

deze Daf hadden we gekocht was een vuilnis perskraak wagen met 2 van die wokkels en een kettinglaadlift systeem erop van VDL,  die hebben we volledig verwijderd, en een kaal chassis cabine overgehouden  om er een kraan voorop te zetten maar dat werd bij nader inzien toch wel duur, en de laadbak te hoog, wel veel ton/meterkraan op het oog en veel laadvermogen op de auto, dus toch maar besloten om wat kleins/lichters aan te schaffen en deze gaat weer in de verkoop met of zonder laadplatform evt.

 

zoals de oranje Daf (voorbeeld) hebben wij hem gekocht en helemaal kaal gemaakt, was wel veel werk,maar gelukkig hebben we een hal met bovenloop kraan/heftruck kunnen gebruiken.

daf 2.jpeg

daf vuilnisauto.jpeg

0018475899009.jpg

0018475899001.jpg

 

Staat die kraan te koop? Wij zijn namelijk ook opzoek naar een wat zwaardere kraan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
16 uur geleden zei danny04:

Staat die kraan te koop? Wij zijn namelijk ook opzoek naar een wat zwaardere kraan

neen, we hadden voor die eerste Daf nog geen kraan, wel zijn we op zoek geweest naar een passende kraan voor het platform dat we hadden gekocht maar dat werd allemaal te hoog/lastig om te monteren en een beetje te duur allemaal, daarom besloten de Daf in te ruilen als chassis cabine op de huidige witte.

dit platform waar een flinke kraan op kan is nog wel te koop.

other-platform-flatbed,4514d112.jpg

other-platform-flatbed,4a24836e.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

weer wat hobby gedaan, wat zooi naar Fr voor de handel en wat zooi terug voor de handel en veiling evt.

 

Dafke heef het prima gedaan, maakt wel veel toeren dikke 1500/1600 85 km per uur, en met maar 256 pk is tegen berg op wel wat weinig haha,  en met de kraan werken ging het ook beter als de eerste keer ,alleen kon hij de Vierzon ( type: FV1, bouwjaar: 1948, gewicht: 3300 kg, 45 pk, cilinderinhoud: 10,32 ltr., -eencilinder tweetakt gloeikop, brandstof: diesel en andere olien) van 3300 kg niet heffen met de 16 tons kraan, ik zei tegen mijn zoon, ge moet eens wat meer toeren laten maken mee da ding voor uwen buik, en inderdaad in het menu van het kastje kan het toerental verhoogd worden en had hij er geen moeite meer mee om te heffen.

 

foto"s staan in de verkeerde volgorde zie ik, eerste foto is vertrek gisteren 22/11  rond 17 uur in Fr. was 22.45 thuis met een omleiding 2x Covid controle maar na een blik op de lading geworpen te hebben mocht ik gewoon door van de Gendarmerie.

 

laatste foto is lad.in NL.  (foto 7 met bus en ahw. is aankomst Frankrijk.)

klaar voor vertrek Fr. naar NL..jpeg 

lad.divers.jpeg

WhatsApp Image 2020-11-22 at 09.16.42 (1).jpeg4.jpeg

WhatsApp Image 2020-11-22 at 09.16.42 (1).jpeg3.jpeg

WhatsApp Image 2020-11-22 at 09.16.42.jpeg

viezon lad.1.jpeg

aankomst FR..jpeg

laden NL.jpeg

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei RobNiat:

Het ziet er niet bepaald professioneel uit zo...                     

nou alles zat nog goed strak ook omdat de  rotorkopeggen vast tegen de (stevige) kleppen waren geladen en ondanks 2x controle op attest Covid door de Gendarmerie, die ook naar de lading keken toch niets er afgevallen (en het gezegde van, een boer knoopt het zolang tot het touw op is, ging hier ook op)

4 uur geleden zei roadtrain:

Zo te zien staat die tractor er gewoon los op?                           

nee nee, die stond kruiselings vast met 4 spanbanden, klemvast  tegen het kopschot.  (heb nog wel wat onthouden van voor mijn pensionering🤣)

 

was alleen vergeten gummi/rubber matjes onder de banden te leggen:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden