[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Werkgevers willen in crisistijd CAO wéér een jaar verlengen


Vledder

Recommended Posts

  • Forumlid

^^ Het zal per sector/bedrijf verschillen, denk ik?

 

Maar goed, qua centen erbij kan het haast nooit.. volgens 'de baasjes'. Nu is het crisis, dan is het uit de crisis maar 'vet op de botten kweken'.. en als dat vet er op zit.. valt er wel weer een crisis te vinden..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Ger-1957:

Terug naar de nieuwe CAO.


 

 

Dat gaat betekenen dat werkgevers die niet aangesloten zijn bij een vakvereniging niet meer de cao hoeven na te leven, hij is immers niet meer algeheel verbindend verklaard na 31 december 2020, krijgen eindelijk de werknemers hun zin die zelf wel hun zaken kunnen regelen ;) 

Ger,zou het kunnen gebeuren dat die bedrijven die "zelf hun zaakjes geregeld hebben"hun chauffeurs zien weglopen naar bedrijven die nog wel correct blijven betalen? ( indien het gebodene natuurlijk"naar beneden bijgesteld"word)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 uur geleden zei Ger-1957:

 

Ik zet grote vraagtekens bij 500 uur TVT Dat zijn zeggen en schrijven 62,5 werkdagen, dat bouw je niet op in een maandje, en ook niet in twee.

En gaat de werkgever failliet ben je ze kwijt  

 

Hij rijd dinsdag tot en met zondag de eene week. Woensdag tot zondag de andere. Begint om een uur of 2 s'ochtens.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat denken de vakbonden er nu uit te kunnen slepen dan? Dat is mijn grote vraag. Voor de griepgolf zagen de onderhandelingen er al niet zo best uit dus dat zal nu niet veel beter zijn.

 

Wel grappig dat er stemmen op gaan om het minimumloon naar 14,- te doen. Dat is al meer dan ik krijg met m'n pasjes die toch niet helemaal gratis waren. Vandaag zat ik op Funda te kijken. Huizen in de buurt allemaal boven de 2 ton.

 

Het beste zou zijn als chauffeurs massaal minder gaan werken. Gewoon 3 a 4 dagen. 32 of 40 uur en daarmee klaar. Maargoed zolang iedereen meer uren gaat maken voor meer geld hoeven werkgevers natuurlijk geen hoger uurloon te geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
28 minuten geleden zei tstle:

 

 

Het beste zou zijn als chauffeurs massaal minder gaan werken. Gewoon 3 a 4 dagen. 32 of 40 uur en daarmee klaar. Maargoed zolang iedereen meer uren gaat maken voor meer geld hoeven werkgevers natuurlijk geen hoger uurloon te geven.

Zou het ook niet zo kunnen zijn dat er mensen zijn die nog plezier in het werk hebben.
En dus met gemak 50 of meer uren onderweg zijn

En die 32 of 40 niet als een wekelijkse straf zien.

  • Like 5
  • Thanks 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 7-11-2020 om 19:04 zei Kiepenboer:

Zou het ook niet zo kunnen zijn dat er mensen zijn die nog plezier in het werk hebben.
En dus met gemak 50 of meer uren onderweg zijn

En die 32 of 40 niet als een wekelijkse straf zien.

 

Dat is zeker zo. Sterker nog er zijn zoveel chauffeurs die ook nog eens graag meer dan fulltime werken dat er geen enkele reden is om meer te betalen.

 

Een chauffeurstekort is er dan ook niet. Alleen mensen die volle weken willen werken zonder pauze en dat voor D0, daarvan zouden de bedrijven er graag wat meer van hebben:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
18 uur geleden zei tstle:

 

 

 

 Alleen mensen die volle weken willen werken zonder pauze en dat voor D0, daarvan zouden de bedrijven er graag wat meer van hebben:)

Bij jou is het glas al helemaal leeg,of vergis ik me?

Afhankelijk van wat voor werk je doet in het transport,en hoeveel ervaring je hebt: wat is er mis met D 0 ( of moeten we iedere beginnend chauffeur maar gelijk E 7 geven ?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
18 uur geleden zei tstle:

 

Dat is zeker zo. Sterker nog er zijn zoveel chauffeurs die ook nog eens graag meer dan fulltime werken dat er geen enkele reden is om meer te betalen.

 

 

IK denk dat je met een paar dingen geen rekening houdt in je stelling:

Er gaat niemand "voor niks" werken,ook chauffeurs niet.

Het feit dat het "meer dan full time "werken extra betaald word ,in de vorm van overuren,maakt t voor degene die "wel willen"interessant.

Verder is t zo dat het transport net een vogelnestje is: wie het verste zijn muil opentrekt krijgt t meeste en het eerste voer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
21 uur geleden zei tstle:

 

 

Een chauffeurstekort is er dan ook niet. Alleen mensen die volle weken willen werken zonder pauze en dat voor D0, daarvan zouden de bedrijven er graag wat meer van hebben:)

Nou ik zit gewoon in E7 en ben meestal s,avonds thuis, en pauze gaat er max een half uur vanaf.
Heb vandaag 4.30 uur staan lossen, onderweg nog ff een kwartiertje bak koffie, en dus gewoon een half uur pauze.

Tja er zitten er wel tussen waar het nooit genoeg is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden