[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Wrak van de week


Vledder

Recommended Posts

  • Forumlid

image.thumb.png.dfea8e5ebb3450779c271aba675abdda.png

 

De Duitse Polizei haalde deze kanjer in de buurt van Keulen van de weg. 

- geen geldig rijbewijs

- overbelading
- technische mankementen
- slechte ladingzekering
- overtreding sociale wetgeving
- overtreding wet goederenvervoer
- overtreding verzekeringswet

 

De chauffeur kreeg een rijverbod. Zijn werkgever heeft de wagen af laten slepen.

Bron: Polizei

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
45 minuten geleden zei RobNiat:

Goed, dat rechterspatbord is wat raar. Volgens mij moet daar even iets verwijderd worden. 
Maar die spanbanden op de foto’s zekeren niet de lading. Die zijn voor wat voor reden ook over het dak getrokken. Het doet wat knullig aan, maar ik zie er geen kwaad in. 
 

Voor de rest zullen het allemaal wel formaliteiten zijn. 
 

Wel een droef spannetje zoals het er bij staat. Ex Willi Betz trekker. Niets om te benijden. 

Je hebt ook dat programma,  achtung controle meende ik , leuk programma wel , maar bij tijden zijn ze daar toch aan het zoeken en struikelen overal over , met de mededeling erbij dat ze zojuist de wereld behoed hebben van de ondergang , misschien druk van de camera , maar je kunt ook overdrijven denk ik dan .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei RobNiat:

Goed, dat rechterspatbord is wat raar. Volgens mij moet daar even iets verwijderd worden. 
Maar die spanbanden op de foto’s zekeren niet de lading. Die zijn voor wat voor reden ook over het dak getrokken. Het doet wat knullig aan, maar ik zie er geen kwaad in. 
 

Voor de rest zullen het allemaal wel formaliteiten zijn. 
 

Wel een droef spannetje zoals het er bij staat. Ex Willi Betz trekker. Niets om te benijden. 

En geen geldig rijbewijs. Ook een beetje knullig?......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
33 minuten geleden zei roadtrain:

En geen geldig rijbewijs. Ook een beetje knullig?......

 

 

Ik geloof er ook niet in dat deze auto voor het echte transport wordt in gezet. Dit is in mijn ogen gewoon een auto onderweg naar de haven voor export en waarschijnlijk heeft de handelaar dus geen rijbewijs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei schoenenreus:

 

 

Ik geloof er ook niet in dat deze auto voor het echte transport wordt in gezet. Dit is in mijn ogen gewoon een auto onderweg naar de haven voor export en waarschijnlijk heeft de handelaar dus geen rijbewijs.


er zat inderdaad een rood handelarenkenteken op de trekker maar dat mocht volgens de dienders in dit geval niet gebruikt worden 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei schoenenreus:

 

 

Ik geloof er ook niet in dat deze auto voor het echte transport wordt in gezet. Dit is in mijn ogen gewoon een auto onderweg naar de haven voor export en waarschijnlijk heeft de handelaar dus geen rijbewijs.

Misschien heeft de handelaar wel een rijbewijs,maar geen code 95,als hij dan zijn handel naar de haven rijdt,of waar dan ook naar toe,is hij beroepsmatig goederen aan het vervoeren,en heeft hij niet het juiste rijbewijs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Vledder:


er zat inderdaad een rood handelarenkenteken op de trekker maar dat mocht volgens de dienders in dit geval niet gebruikt worden 

 

 

Nee maar uit ervaring weet ik dat de duitse politie agenten in hun broekzak ook een klein boekje met hun eigen wetten en regels hebben zitten en je voor iets bekeuren dat niet bestaat. Daarom worden er in duitsland ook zoveel boetes aangevochten en vaak of helemaal kwijt gescholden of behoorlijk geminderd

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
15 uur geleden zei europeaan:

als hij dan zijn handel naar de haven rijdt,of waar dan ook naar toe, is hij beroepsmatig goederen aan het vervoeren, en heeft hij niet het juiste rijbewijs.

rijbewijs had hij niet of niet geldig, code 95 is daar volgens mij niet bij nodig toch?? ( niwo )vergunning toch ook niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei jean3:

rijbewijs had hij niet of niet geldig, code 95 is daar volgens mij niet bij nodig toch?? ( niwo )vergunning toch ook niet?

Vergunning heb je bij eigen vervoer i.d.d niet nodig.

Een rijbewijs in dit geval wel ,je kunt wel een geldig C-E rijbewijs hebben,maar als je,ook bij eigen vervoer ,handelsgoederen vervoert,moet je wel code 95 op dat rijbewijs hebben anders rij je met een "ongeldig rijbewijs"

Rij je bijvoorbeeld met een mobiele kraan die van zichzelf al 60 ton weegt hoef je weer geen code 95 te hebben,je vervoert dan geen goederen(die kraan + opbouw is je voertuig)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden