[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

C rijbewijs met Code 95


onderaandeladder

Vraag

  • Forumlid

Beste forumleden,

 

In 2021 wil ik starten met het C rijbewijs + code 95. Ben geen 18 overigens, de 40 is in zicht.

 

Ik heb als bijrijder eerder dit jaar chauffeurs gesproken welke zeiden dat ik niet voor handgeschakeld hoefde te gaan.

Geeft dit beperkingen of wat denken jullie?

 

Binnen welke tak binnen de transportsector is er een groeiende vraag naar chauffeurs, en heeft een beginner kans van slagen. Buitenlandse ritten vind ik geen probleem en lui zweet heb ik amper.

Als beginner zonder ervaring is het afwachten waar ik aan de slag kan natuurlijk, en tegen welke voorwaarden.

Zou het aan te bevelen zijn om eenmaal met de papieren op zak supermarkt distributie te gaan doen om zo ervaring op te doen? 

 

Ik weet van trajecten via Sector Transport & Logistiek (STL). Toch heb ik het idee dat wanneer je de ruimte hebt om het zelf te bekostigen dit meer ruimte geeft tot kiezen, en een bedrijf niet gelijk hoeft te investeren in een rijbewijs. Klopt mijn beeld met de praktijk, of maakt het niet veel uit?

 

Zijn er naar jullie idee voldoende bedrijven die na een periode om te kijken of werknemer past bij het bedrijf, en vice-versa, afspraken te maken zijn om het CE te halen of is het handiger dit ook op eigen kracht te doen? 

 

Ben benieuwd hoe jullie, mensen met ervaring, hier tegenaan kijken vanuit verschillende takken binnen de sector. Bedankt alvast!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
19 minuten geleden zei RobNiat:


Klopt. Maar dat werk is dun gezaaid. En dat is ook geen werk voor een beginner. 
 

 

 

Nou Rob bij Andre van Olst of Chickliner kan je als 2e chauffeur op dubbel bemand veel leren, en die gaan ver weg,
ook met een bakwagen bij Chickliner.

Ben een paar weken geleden ff voor 2 dagen uitgeleend geweest aan Chickliner voor een ritje Spanje ( Tortosa ) met opstappen 
met zen tween in Duinkerken, (auto kwam geladen vanaf Engeland)

Nou die chauffeur van hun vertelde dat ze soms ook maar moeten afwachten wat ze soms mee krijgen via uitzendbureau.

Nadeel daar, of voordeel, tis maar hoe je het bekijkt, Op zondag wordt er niet gewerkt!!!!!

Behalve toen ik>>> D,n Brabander mee was> toen waren we om 2.15 zondagmorgen in NisseroiLOL

Want die chauffeur zei tegen de baas al>>> die Brabander blijft egt nie onderweg staan op zondag

a71db8e9-5854-4ceb-8fe6-a0c9ae341332 (1).JPG

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Haha 8
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 21-11-2020 om 14:35 zei tstle:

Ik zou eerst bedenken wat je wilt gaan doen en daar het juiste traject bij zoeken. Tenzij je natuurlijk geld teveel hebt. 2 weken van huis om kuikentjes naar Kazachstan te rijden is wat anders dan rondjes op de vuilniswagen.

 

 

Met alleen C kom je vooral op lokaal / regionaal werk. Distributie, puincontainers, afvalsector, beton, meubels bezorgen etc. Vaak niet alleen rijden maar ook andere werkzaamheden. Soms met bijrijder voor het sjouwwerk. Wil je lange afstanden dan is niet zo snel te vinden met C. Het is er wel. Bijv transport hele zware goederen of juist de duurdere dingen zoals exclusief vlees.

 

Met CE kan je regionaal en verder weg. Meer rijden, minder sjouwen. Meer vacatures in te vinden. Heeft ook meer zin om werk verder weg te zoeken want 1x in de week woon-werkverkeer is makkelijker om ver voor te rijden dan dagelijks.

 

Ik zou eerst een baan zoeken en met dat bedrijf afspraken maken. Zeker gebruik maken van het STL SOOB traject. Je salaris zal er niet/amper minder om zijn. Zelf 5k investeren is echt geen garantie op een baan en ook niet op een hoger salaris om die 5k terug te verdienen. Zodra je gaat werken wordt er sowieso soob bijdrage ingehouden van je loon dus waarom zou je er geen  gebruik van  maken?

 

Zelf betalen alleen doen als je perse vrijheid wil houden en niet 1 a 2 jaar vast wil zitten of als je geen werk kunt krijgen. Maar dan is het wel de vraag of het uberhaupt slim is om het rijbewijs te halen. Ik zou toch echt eerst flink gaan solliciteren en gesprekken voeren. Zodat je zeker weet dat je aan de slag kan. Er zwerven een hoop spookvacatures rond.

 

Ook al betaal  je het zelf om je vrijheid te houden dan staat het alsnog niet netjes als  je binnen een jaar al weer weg bent. Dus ik zie er weinig voordeel in om het zelf te betalen. Zelf had ik dat wel gedaan maar achteraf gezien niet echt nodig geweest.

Dank je wel voor het meedenken. Wat jij opschrijft lees ik ook terug in de reacties van de bedrijven die ervaring hebben met het STL traject. Via een dergelijk traject leren ze je ook kennen en vice-versa.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden