Spring naar bijdragen
  • 0

C rijbewijs met Code 95

Vraag

• Forumlid

Beste forumleden,

In 2021 wil ik starten met het C rijbewijs + code 95. Ben geen 18 overigens, de 40 is in zicht.

Ik heb als bijrijder eerder dit jaar chauffeurs gesproken welke zeiden dat ik niet voor handgeschakeld hoefde te gaan.

Geeft dit beperkingen of wat denken jullie?

Binnen welke tak binnen de transportsector is er een groeiende vraag naar chauffeurs, en heeft een beginner kans van slagen. Buitenlandse ritten vind ik geen probleem en lui zweet heb ik amper.

Als beginner zonder ervaring is het afwachten waar ik aan de slag kan natuurlijk, en tegen welke voorwaarden.

Zou het aan te bevelen zijn om eenmaal met de papieren op zak supermarkt distributie te gaan doen om zo ervaring op te doen? 

Ik weet van trajecten via Sector Transport & Logistiek (STL). Toch heb ik het idee dat wanneer je de ruimte hebt om het zelf te bekostigen dit meer ruimte geeft tot kiezen, en een bedrijf niet gelijk hoeft te investeren in een rijbewijs. Klopt mijn beeld met de praktijk, of maakt het niet veel uit?

Zijn er naar jullie idee voldoende bedrijven die na een periode om te kijken of werknemer past bij het bedrijf, en vice-versa, afspraken te maken zijn om het CE te halen of is het handiger dit ook op eigen kracht te doen? 

Ben benieuwd hoe jullie, mensen met ervaring, hier tegenaan kijken vanuit verschillende takken binnen de sector. Bedankt alvast!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Recommended Posts

• 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei europeaan:

Met enkel C mag je ook met een enkele motorwagen met kuikens naar Kazachstan rijden.

Klopt. Maar dat werk is dun gezaaid. En dat is ook geen werk voor een beginner. 

Zelf zou ik (weer) alles zelf betalen overigens. Simpel beginnen. Op een busje of bakwagen. En ondertussen alle diploma’s en papieren halen. 
Zo hoef je het hele bedrag niet in één keer op te hoesten. 

Zie het als een investering. Het is even op een houtje bijten. Maar wanneer je eenmaal aan het werk bent krijg je elke maand een leuk bedrag bijgeschreven op je rekening. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
  • Forumlid
19 minuten geleden zei RobNiat:

Klopt. Maar dat werk is dun gezaaid. En dat is ook geen werk voor een beginner. 

Nou Rob bij Andre van Olst of Chickliner kan je als 2e chauffeur op dubbel bemand veel leren, en die gaan ver weg,
ook met een bakwagen bij Chickliner.

Ben een paar weken geleden ff voor 2 dagen uitgeleend geweest aan Chickliner voor een ritje Spanje ( Tortosa ) met opstappen 
met zen tween in Duinkerken, (auto kwam geladen vanaf Engeland)

Nou die chauffeur van hun vertelde dat ze soms ook maar moeten afwachten wat ze soms mee krijgen via uitzendbureau.

Nadeel daar, of voordeel, tis maar hoe je het bekijkt, Op zondag wordt er niet gewerkt!!!!!

Behalve toen ik>>> D,n Brabander mee was> toen waren we om 2.15 zondagmorgen in NisseroiLOL

Want die chauffeur zei tegen de baas al>>> die Brabander blijft egt nie onderweg staan op zondag

a71db8e9-5854-4ceb-8fe6-a0c9ae341332 (1).JPG

• Like 1
  • Thanks 1
  • Haha 6
Link naar bericht
Deel via andere websites