Spring naar bijdragen

Hotshot trucking in de VS.


Durashift

Recommended Posts

  • Forumlid

Via een ander forum kwam ik een video tegen omtrent het fenomeen Hotshot trucking in Amerika.

 

Citaat

True hotshot is like flatbed expedite, mostly one ton or medium duty trucks pulling trailers and hauling time sensitive loads. There are many O/O’s with rigs like this running freight that pays lower rates and is not hotshot by the true definition.

 

https://www.thetruckersreport.com/hotshot-trucking-vs-expedited-freight-whats-the-difference/

 

Nu zal Corydon of Tobomaran hier ongetwijfeld meer over kunnen vertellen.

 

Onderstaande knaap is nieuw in dat vak en, zoals de moderne tijd vereist, vlogt zijn hele reis bij elkaar etc.

 

Wat viel mij op in de video:

 

Nou, in de VS kan/mag je dus gewoon onderweg ff de olie wisselen op een truckparking.. :angel:

De badslippers zijn daar ook actief.. je kan er gewoon mee op de container klimmen..

Naar mijn weten zet je een container kruislings vast met kettingen, indien er geen twistlock's aanwezig zijn.

 

 

 

 

Een andere Hotshotter heeft al wel geïnvesteerd in een slaapcabine.

 

 

 

 

Wat vinden jullie ervan?

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je zult hier moeten concurreren met de "Polensprinters".

Zodra je een aanhanger er achter gaat hangen,of een oplegger( een z.g. B=E combi dus) ben je t voordeel van je "snelheid " kwijt;je zult een tachograaf in moeten laten bouwen,en die ook gebruiken+je valt onder het inhaalverbod voor zware voertuigen.

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hier mag je tot 28.000 pound, wat ongeveer 12.5 ton is, met gewoon rijbewijs rijden.

Je moet wel volgens de regels rijden en ook mrdies gekeurd worden iedere 2 jaar.

Vaak zijn het 8 liter v8 benzine motoren die flink zuipen. Maar benzine is goedkoper dan diesel.

 

Het verdient niet echt, maar he... Ze zijn ondernemer.....😉

 

De snelheid is vrijwel overal hetzelfde voor al het verkeer. En inhaal verboden zijn er niet.

  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
50 minuten geleden zei corydon:

Hier mag je tot 28.000 pound, wat ongeveer 12.5 ton is, met gewoon rijbewijs rijden.

Je moet wel volgens de regels rijden en ook mrdies gekeurd worden iedere 2 jaar.

Vaak zijn het 8 liter v8 benzine motoren die flink zuipen. Maar benzine is goedkoper dan diesel.

 

Het verdient niet echt, maar he... Ze zijn ondernemer.....😉

 

De snelheid is vrijwel overal hetzelfde voor al het verkeer. En inhaal verboden zijn er niet.

Bij ons mag je met een B-E rijbewijs een aanhanger rijden tot 3500 kg,behalve,,,,,als je rijbewijs van vóór 19 januari 2013 is,dan is er geen limit aan het gewicht van de aanhanger.

Het trekkende voertuig moet de aanhanger wel mogen trekken.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Je zult hier moeten concurreren met de "Polensprinters".
Zodra je een aanhanger er achter gaat hangen,of een oplegger( een z.g. B=E combi dus) ben je t voordeel van je "snelheid " kwijt;je zult een tachograaf in moeten laten bouwen,en die ook gebruiken+je valt onder het inhaalverbod voor zware voertuigen.

Dat laatste weet ik niet helemaal zeker Peter.
Met “mijn” B-E combi mag ik wel inhalen waar een inhaalverbod geldt voor trucks (volgens mij), en mag ik niet harder inderdaad dan maximaal 90 km p/u op de autosnelweg
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
22 minuten geleden zei europeaan:

Bij ons mag je met een B-E rijbewijs een aanhanger rijden tot 3500 kg,behalve,,,,,als je rijbewijs van vóór 19 januari 2013 is,dan is er geen limit aan het gewicht van de aanhanger.

Het trekkende voertuig moet de aanhanger wel mogen trekken.

 

Volgens mij mag je ook met het nieuwe BE rijbewijs tot 7 ton. Auto 3500 en aanhanger 3500 kg. Met het oude BE rijbewijs kon je met een veldhuizen tot 14 ton rijden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei iveco 35c17:

Volgens mij mag je ook met het nieuwe BE rijbewijs tot 7 ton. Auto 3500 en aanhanger 3500 kg. Met het oude BE rijbewijs kon je met een veldhuizen tot 14 ton rijden

Dat is precies wat ik zeg: het trekkende voertuig mag 3500kg zijn en daar mag je dan een aanhanger van 3500 achter hangen;totaal 7000 kg.

Met het : "oude"rijbewijs(van vóór januari 2013 iser geen gewichtslimiet voor de aanhanger,de trekker moet alleen de aanhanger mogentrekken.

 

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/rijbewijs/vraag-en-antwoord/met-welk-rijbewijs-mag-ik-een-motorvoertuig-met-aanhangwagen-besturen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei sprinter 516:


Dat laatste weet ik niet helemaal zeker Peter.
Met “mijn” B-E combi mag ik wel inhalen waar een inhaalverbod geldt voor trucks (volgens mij), en mag ik niet harder inderdaad dan maximaal 90 km p/u op de autosnelweg

DE definitie van een vrachtwagen is welomschreven in de wet:

 

vrachtauto: motorvoertuig, niet ingericht voor het vervoer van personen, waarvan de toegestane maximum massa meer bedraagt dan 3500 kg;

 

Bron:https://wetten.overheid.nl/BWBR0004825/2020-01-01

 

Zodra je dus een aanhanger achter je sprinter hangt is je toegestane maximale massa meer dan 3500 kg ,en mag je niet inhalen.

En ben je zelfs tachograafplichtig (in de meeste gevallen) .

Rij je zonder je kar mag je de tachograaf op "out of scope"zetten ( weet ik van de ILenT)

 

Wat betreft de snelheid heb je wel gelijk:

Art 22.

voor personenauto’s, bestelauto’s, motorfietsen, driewielige motorvoertuigen en T100-bussen, die een aanhangwagen met een toegestane maximummassa van niet meer dan 3500 kg voortbewegen, 90 km per uur;

 

Bron:https://wetten.overheid.nl/BWBR0004825/2020-01-01

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei europeaan:

vrachtauto: motorvoertuig, niet ingericht voor het vervoer van personen, waarvan de toegestane maximum massa meer bedraagt dan 3500 kg;

 

Bron:https://wetten.overheid.nl/BWBR0004825/2020-01-01

 

Zodra je dus een aanhanger achter je sprinter hangt is je toegestane maximale massa meer dan 3500 kg ,en mag je niet inhalen.

 

Er wordt toch in enkelvoud gesproken over een voertuig en niet over een samenstel?

Een aanhanger is geen motorvoertuig, lijkt mij.

  • Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei corydon:

Hier mag je tot 28.000 pound, wat ongeveer 12.5 ton is, met gewoon rijbewijs rijden.

Je moet wel volgens de regels rijden en ook mrdies gekeurd worden iedere 2 jaar.

Vaak zijn het 8 liter v8 benzine motoren die flink zuipen. Maar benzine is goedkoper dan diesel.

 

Het verdient niet echt, maar he... Ze zijn ondernemer.....😉

 

De snelheid is vrijwel overal hetzelfde voor al het verkeer. En inhaal verboden zijn er niet.

Heb een jaar of langer geleden eens een programma gezien wat over transport in de USA ging met zulke voertuigen.

Ze moesten bieden op het ladingaanbod en diegene die het laagste bod kreeg de vracht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
29 minuten geleden zei Kiepenboer:

Heb een jaar of langer geleden eens een programma gezien wat over transport in de USA ging met zulke voertuigen.

Ze moesten bieden op het ladingaanbod en diegene die het laagste bod kreeg de vracht

Dat soort programma's zijn zo naast de waarheid. Heb t 2 keer gezien. Vond het achtelijk volk. Je bent toch geen ondernemer om af te bieden.

 

Oh... Wacht... Dit is transport....😀😀😀

  • Like 1
  • Haha 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
12 uur geleden zei Durashift:

 

Er wordt toch in enkelvoud gesproken over een voertuig en niet over een samenstel?

Een aanhanger is geen motorvoertuig, lijkt mij.

IK zou zeggen;probeer t eens uit,voor € 240,00 + administratie kosten weet je t.

In Duitsland is de wet nog duidelijker; daar word duidelijk aangegeven ( bij bord 277) dat dit geldig is voor voeruigen ,inclusief hun aanhangers,van méér dan 3500 kg.

In de StVO ( het Duitse verkeersreglement )staat dan ook weer aangegeven dat personenvoertuigen en bussen vrijgesteld zijn van dit inhaalverbod.

( daarom haal ik met mijn caravan combi (van +3500 kg) gewoon in op de A 61 en de A 6,en ook in NL).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
12 uur geleden zei corydon:

Dat soort programma's zijn zo naast de waarheid. Heb t 2 keer gezien. Vond het achtelijk volk. Je bent toch geen ondernemer om af te bieden.

 

Oh... Wacht... Dit is transport....😀😀😀

Dit was vroeger in de binnenvaart een normaal verschijnsel,de vrachtenbeurs.

 

https://fr.wikipedia.org/wiki/Bureau_d'affrètement

 

In Frankrijk was dit zelfs wettelijk geregeld voor het binnenlandse wegvervoer;chauffeurs die leeg waren konden zich melden bij het "bureau de frêt"

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
IK zou zeggen;probeer t eens uit,voor € 240,00 + administratie kosten weet je t.
In Duitsland is de wet nog duidelijker; daar word duidelijk aangegeven ( bij bord 277) dat dit geldig is voor voeruigen ,inclusief hun aanhangers,van méér dan 3500 kg.
In de StVO ( het Duitse verkeersreglement )staat dan ook weer aangegeven dat personenvoertuigen en bussen vrijgesteld zijn van dit inhaalverbod.
( daarom haal ik met mijn caravan combi (van +3500 kg) gewoon in op de A 61 en de A 6,en ook in NL).

Je laatste regel spreekt je tegen Peter.... je zegt zelf dat je met je caravan in Nederland wel inhaalt, maar in Nederland is er toch geen onderscheid tussen personen vervoer en vracht vervoer onder de 3500 kg?
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei europeaan:

Dit was vroeger in de binnenvaart een normaal verschijnsel,de vrachtenbeurs.

 

https://fr.wikipedia.org/wiki/Bureau_d'affrètement

 

In Frankrijk was dit zelfs wettelijk geregeld voor het binnenlandse wegvervoer;chauffeurs die leeg waren konden zich melden bij het "bureau de frêt"

Maar die programma's zijn zo overdreven.

Ze hebben bij mijn zus gefilmd. Zij werkt met windmolens. Veiligheid voor alles.

Ze vroeg aan de crew wat ze filmen want er gebeurt nooit iets. Als iets te laat is. Dan is het te laat bv.

Och zeiden ze. Zo is dat overal maar met knippen en spannende muziek erbij bakken ze wel wat in elkaar.

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei sprinter 516:


Je laatste regel spreekt je tegen Peter.... je zegt zelf dat je met je caravan in Nederland wel inhaalt, maar in Nederland is er toch geen onderscheid tussen personen vervoer en vracht vervoer onder de 3500 kg?

En als waar is wat Peter zegt zou jij (maar jij heb t) maar ook anderen (die t niet hebben) bij >3500 kg hun c rijbewijs (en evt code95) moeten hebben want met aanhangwagen wordt het opeens een vrachtauto. Ik blijf erbij dat het kenteken bepaald of je een vrachtauto bent of niet. En niet t (samengesteld) gewicht.

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei roadtrain:

En als waar is wat Peter zegt zou jij (maar jij heb t) maar ook anderen (die t niet hebben) bij >3500 kg hun c rijbewijs (en evt code95) moeten hebben want met aanhangwagen wordt het opeens een vrachtauto. Ik blijf erbij dat het kenteken bepaald of je een vrachtauto bent of niet. En niet t (samengesteld) gewicht.

 Het kenteken maakt uit of je een luxe wagen of een vrachtwagen bent,daar staat op wat voor voertuig je hebt.

De wet is in dit geval duidelijk : een vrachtwagen is een voertuig,niet ingericht voor het vervoer van personen,van méér dan 3500 kg.

Zo lang er op je kentekenbewijs staat dat t ingericht is voor personen vervoer is het GEEN vrachtwagen,en dat word t ook niet door er een aanhanger achter te hangen,in tegenstelling tot een voertuig wat WEL ingericht is voor t vervoer van goederen,dan veranderd er opeens van alles.

 

Een Spriter of Crafter( of wat dan ook) die niet ingericht is voor t vervoer van personen is en blijft een vrachtwagen,ook al weegt hij geen 3500 kg,ga je daar een aanhanger achter hangen verhoog je dat gewicht,en mag je dus in het inhaalverbod niet inhalen.

Voor de bepaling van het rijbewijs is het samengestelde gewicht wel belangrijk : minder dan 3500 kg ;rijbewijs B,meer dan 3500 kg ( met het trekkende voertuig niet meer dan 3500 kg : rijbewijs B-E.

Rijbewijs C is pas dan vereist wanneer het trekkende voertuig meer weegt dan 3500 kg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
14 minuten geleden zei Dokus:


Op de schippersbeurzen werd niet geboden op vrachten.
Wanneer je aan de beurt was voor een passende vracht kreeg je te horen wat de vrachtprijs voor die vracht was. Je kon hem dan accepteren of weigeren.


emoji40.png—- nulli cedo —-emoji40.png

Je hebt gelijk Dokus,maar het was wel een verschijnsel wat vroeger veel voor kwam.eigenlijk nu ook nog;al die sites zoals Timocom e.a. doen in principe precies hetzelfde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het trekkende voertuig is van belang of het een vrachtauto is of niet 

En in B-E combinaties is de trekkende auto ttm <3500 dus nooit een vrachtwagen. Ook al hang je er een aanhanger of oplegger achter.... dus mag je er mee inhalen. 
 

hier iets vergelijkbaars maar dan met inrijverbod vrachtauto:

https://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?t=16267

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei roadtrain:

Het trekkende voertuig is van belang of het een vrachtauto is of niet 

En in B-E combinaties is de trekkende auto ttm <3500 dus nooit een vrachtwagen. Ook al hang je er een aanhanger of oplegger achter.... dus mag je er mee inhalen. 
 

hier iets vergelijkbaars maar dan met inrijverbod vrachtauto:

https://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?t=16267

Dat je trekker niet meer is dan 3500 kg maakt niet uit,met een aanhanger er achter is hij dat wel,en de wet zegt dat dit verbod geld voor vrachtwagens van meer dan 3500 kg.

Met dezelfde trekker hoef je ook geen tachograaf te hebben,hang je er een aanhanger aan en ga je goederen vervoeren moet t weer wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
51 minuten geleden zei RobNiat:

Je hebt het mis hier Europeaan. Roadtrain heeft het bij het juiste eind. Een aanhanger maakt geen vrachtwagen. 
 

Zelf noemde je al Duitsland. Volgens jouw redenatie is het onderbord met daarop een auto met aanhanger, zoals je op de A61 ziet, of vrijwel altijd bij een vrachtwagen inhaalverbod, totaal overbodig dus. 
Maar nee. Het inhaalverbod geldt voor vrachtwagens én auto’s met aanhanger. 

Vergis je niet ,zeker in Duitsland , met inhaalverboden,er bestaan,net als bij ns twee soorten borden; bord 276,met daaronder de nodige onderborden (een aanhanger,bus of vrachtwagen)

Én er is bord 277 ,zoals veel op de A 61; de zwarte auto met daarnaast de rode vrachtwagen.

De StVO ( de StrassenVerkehrsOrdnung,de Duitse verkeerswet) is hier heel duidelijk:

Inhaalverbod voor alle voertuigen,inclusief hun aanhangers

Maar let op,nu komt ie: uitgezonderd zijn personenwagen en bussen 

 

Kraftfahrzeuge mit einem Gesamtgewicht über 3,5 Tonnen inklusive Anhänger dürfen bei Verkehrszeichen 277 nicht überholen. Fahrzeuge, die unter dieses Gesamtgewicht fallen hingegen schon. Ausgenommen vom Überholverbot durch Verkehrszeichen 277 sind schwere Personenkraftwagen und Omnibusse – 

 

Bron: https://www.google.nl/search?ei=3qepX6qvH_GTlwSkvJDYBA&q=deutschland+StVO%2Fuberholen+bei+v.z+277&oq=deutschland+StVO%2Fuberholen+bei+v.z+277&gs_lcp=CgZwc3ktYWIQDDoECAAQRzoCCAA6BggAEBYQHjoICCEQFhAdEB46BQghEKABUJCdAViK6AFgnPoBaABwAngAgAFniAHuDpIBBDIyLjGYAQCgAQGqAQdnd3Mtd2l6yAECwAEB&sclient=psy-ab&ved=0ahUKEwiqluztp_bsAhXxyYUKHSQeBEsQ4dUDCA0

 

Over aanhangers word bij dit bord (277) niet gesproken ,dan alleen om te constateren hoe het gewicht tot stand komt.

IK haal dus met mijn caravan op de 61 helemaal legaal in.

Omdat mijn trekkend voertuig een personenauto is,met een bestelwagen met aanhanger woord dit wat anders.

Verder is er een uitspraak van het Bayerisches Oberlandes gericht ( BayObLG) onder DAR 10,483,dat een auto,die in zijn papieren ingeschreven is als personenwagen,niet veranderd in een vrachtwagen door er een aanhanger aan te koppelen.

( een vent haalde daar met zijn personenwagen met aanhanger in,kreeg een prent en vocht deze met succes aan)

 

Een caravan combinatie die geen 3500 kg totaal is mag zowiezo hier inhalen,en ook een busje met een karretje er achter,als het totaalgewicht 9op papier) maar niet bovende 3500 kg komt.

 

Duitsland is in deze zeer duidelijk in de wetgeving.

Behalve dan dt je bij bord 277 nogal eens een onderbord ziet met een caravan erop,ze zullen daar niet voor niks een inhaalverbod gemaakt hebben,maar zou je t aanvechten zou t zo maar kunnen zijn dat er een verkeerd bord staat ( bord 276,de rode en zwarte auto naast elkaar,algemeen inhaalverbod)

Als ik daar rij en inhaal is en blijft t een personenwagen,vrijgesteld van dit inhaal verbod in de StVO

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een tiepiese hot shot lading, veel volume, weinig gewicht.

De tweede foto, dat is duidelijk dat iemand de spanbanden heeft gejat. De hoeken liggen nog verspreid op de grond. Dief had haast dent ik...

[URL=https://imageshack.com/i/po8EoQHIj][IMG]https://imagizer.imageshack.com/v2/xq90/924/8EoQHI.jpg[/IMG][/URL] 


[URL=https://imageshack.com/i/pmJDSCoVj][IMG]https://imagizer.imageshack.com/v2/xq90/922/JDSCoV.jpg[/IMG][/URL]

 

Edieeeeeeee... maak je ze even zichtbaar......

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden