[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Daar gaan we weer.


europeaan

Recommended Posts

  • Forumlid

Als die Atema er niet bij is gaat het feest ook niet door. 

 

Ik las dit vandaag al op FB.  € 1200,00  voor 20 dagen werken is riant betaald  toch als je rekent dat ze ook nog even € 3500,00  moesten aanbetalen om te mogen werken hier. Komt erop neer dat ze het eerste jaar voor net iets meer als € 900,00  per vier weken aan het werk zijn. Een vorstelijk salaris in hun thuis land.

 

Maar nu zonder dollen. Eigenlijk zou zo een transporteur gewoon met naam en toenaam genoemd moeten worden bij zulke misstanden. Dan komt er vanzelf wel een eind aan denk ik  want niemand wil de slechtste zijn natuurlijk, dus zou dat betekenen dat die transporteurs dan langzaam maar zeker hun zaakjes op orde brengen Kwa huisvesting en salaris voor die gasten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Neem van mij aan dat het geen enkele verlader of vervoerder ook maar iets interesseert hoeveel de chauffeur van de onder aannemer verdiend of onder welke omstandigheden diezelfde chauffeur leeft.

 

@Iveco: en voor 1200 euro gaat er niemand meer rijden. Euro'tje of 70 per dag (en dat dus 30 dagen per maand) is momenteel het minimum.

 

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 minuten geleden zei EJD:

Neem van mij aan dat het geen enkele verlader of vervoerder ook maar iets interesseert hoeveel de chauffeur van de onder aannemer verdiend of onder welke omstandigheden diezelfde chauffeur leeft.

 

.

Ik vermoed wel dat je gelijk heb wat dat betreft ja, ik merk dat in mijn werk ook wel. Al die grote jongens zijn allemaal bij Hyacinth Bucket in de leer geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
18 minuten geleden zei EJD:

Neem van mij aan dat het geen enkele verlader of vervoerder ook maar iets interesseert hoeveel de chauffeur van de onder aannemer verdiend of onder welke omstandigheden diezelfde chauffeur leeft.

 

@Iveco: en voor 1200 euro gaat er niemand meer rijden. Euro'tje of 70 per dag (en dat dus 30 dagen per maand) is momenteel het minimum.

 

.

 

Dus jij zegt dat ze ook de rustdagen doorbetaald krijgen? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
22 minuten geleden zei EJD:

 

 

@Iveco: en voor 1200 euro gaat er niemand meer rijden. Euro'tje of 70 per dag (en dat dus 30 dagen per maand) is momenteel het minimum.

 

.

Dan zitten ze dus volgens jouw op bijna het dubbele van wat er in het artikel beweerd word? 

Blijft nog over die 3500,00 euro. Of zouden ze die kwijt zijn geweest voor de reis hier heen? Net zoals een Nederlander die in Canada wil rijden daar ook maar moet zien te komen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vanaf het moment dat ze instappen totdat ze worden afgelost krijgen die mannen een vast bedrag per dag. Ligt zo'n beetje tussen de 70 en 90 euro. Een groot deel daarvan is onkostenvergoeding. Dus dat hun salaris laag ik klopt wel maar samen met de OKV komen ze dan aan dat bedrag. Pensioen en ww kennen ze in die landen niet,

 

Geloof niet alles wat je leest. In dat artikel in BN de Stem wordt gesproken over een ander bedrijf wat verleden jaar failliet ging. Hebben de chauffeurs volgens Atema geen geld gekregen echter volgens het faillissementsverslag heeft het UWV de achterstallige salarissen betaald (zoals bij ieder faillissement).

 

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei iveco 35c17:

 

 

Maar nu zonder dollen. Eigenlijk zou zo een transporteur gewoon met naam en toenaam genoemd moeten worden bij zulke misstanden. 

Dat doen ze ook,althans wel in de papierenversie van BNDeStem:

Het betroffen bedrijf heet : Logic Trans B.V. en is volgens de K.v.K. gevestigd in Dordrecht,en least de auto's waarmee de chauffeurs de kost mee kunnen verdienen.

Als enige aandeel houder staat ene Danail Ivanov ingeschreven.

In gebrekkig Nederlands geeft hij aan "no comment"te kunnen geven op de gebeurtenissen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
34 minuten geleden zei EJD:

 

 

Geloof niet alles wat je leest. In dat artikel in BN de Stem wordt gesproken over een ander bedrijf wat verleden jaar failliet ging. Hebben de chauffeurs volgens Atema geen geld gekregen echter volgens het faillissementsverslag heeft het UWV de achterstallige salarissen betaald (zoals bij ieder faillissement).

 

.

Klopt,direct naast de betroffen loods is 1,5 jaar  heeft zich 1,5 jaar geleden ook een "misstand"voorgedaan;ook toen ging t om Bulgaarse chauffeurs,zij waren de dupe van het failliesement van Survivor,een expediteur die vrachtwagens leasde voorde Bulgaren.

Ook toen zouden de Bulgaren naar hun loon hebben kunnen fluiten,( volgens BNdeStem).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 minuten geleden zei europeaan:

Dat doen ze ook,althans wel in de papierenversie van BNDeStem:

Het betroffen bedrijf heet : Logic Trans B.V. en is volgens de K.v.K. gevestigd in Dordrecht,en least de auto's waarmee de chauffeurs de kost mee kunnen verdienen.

Als enige aandeel houder staat ene Danail Ivanov ingeschreven.

In gebrekkig Nederlands geeft hij aan "no comment"te kunnen geven op de gebeurtenissen.

 

Dat klinkt allemaal wel heel erg Nederlands😅

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Atema en het FNV hebben zo een beetje de gebeurtenis "gekaapt"het grootste deel van het artikel gaat over "uitbuiting","mensenhandel"en"mensonterende omstandigheden",terwijl er op grote schaal "gefraudeerd word met rij en rusttijden"

Ook krijgen de opdrachtgevers een flinke veeg uit de pan"verschillende multinationals,waarbij IKEA met name word genoemd

Ik krijg het vermoeden dat Peter Ullenbroeck( de auteur van het artikel,de verslaggever z.g.) zich flink heeft in heeft laten pakken door onze Edwin,die hier weer een uitgelezen kans ziet om zijn visie als "de waarheid" uit te dragen.

 

Overigens geeft Atema ook aan, in het artikel,dat de bestrijding van deze misstanden wel wat op levert,maar dat er nog een lange weg te gaan is.

 

Het is zoals onze vriend Gé en paar weken terug al zei : Als je elders het driedubbele kunt verdienen dan in je thuisland is de keuze snel gemaakt.

Dat deze Bulgaren nu snel uitgereden zullen zijn zit er dik in,dat kan Edwin op zijn palmareche bijschrijven,ik vrees echter ook dat de Bulgaren daar niet dankbaar voor zullen zijn,die moeten nu ander werk zoeken.

 

Overigens zijn de Bulgaren bij een controle op brandveiligheid en Corona regels tegen de lamp gelopen,en is dit niet de verdienste van Edwin A.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In het netwerk van de werkgever zullen ongetwijfeld concullegas zijn die de toko inclusief personeel willen overnemen , zijn in veel gevallen echt geen einzelgangers en tentakels gaan door heel Europa om volop gebruik te kunnen maken van de 183 dagen regeling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
11 minuten geleden zei Gegrand:

In het netwerk van de werkgever zullen ongetwijfeld concullegas zijn die de toko inclusief personeel willen overnemen , zijn in veel gevallen echt geen einzelgangers en tentakels gaan door heel Europa om volop gebruik te kunnen maken van de 183 dagen regeling.

Dit zal voort blijven bestaan in de lengte van dagen,of men moet de hele EU afschaffen met alle regelgeving erbij.

( en dat zie ik nog niet zo snel gebeuren)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 17-11-2020 om 20:01 zei EJD:

Vanaf het moment dat ze instappen totdat ze worden afgelost krijgen die mannen een vast bedrag per dag. Ligt zo'n beetje tussen de 70 en 90 euro. Een groot deel daarvan is onkostenvergoeding. Dus dat hun salaris laag ik klopt wel maar samen met de OKV komen ze dan aan dat bedrag. Pensioen en ww kennen ze in die landen niet,

 

Geloof niet alles wat je leest. In dat artikel in BN de Stem wordt gesproken over een ander bedrijf wat verleden jaar failliet ging. Hebben de chauffeurs volgens Atema geen geld gekregen echter volgens het faillissementsverslag heeft het UWV de achterstallige salarissen betaald (zoals bij ieder faillissement).

 

.

Heb af en toe ook wel eens het idee dat ze gemaakt zielig doen voor de buhne.

Enkele jaren geleden al eens een pool gesproken die dus wel NL salaris kreeg en op de loonlijst van NL werkgever stond,
en nu nog steeds want rijdt met betonelmenten met een binnenlader voor een NL werkgever.

Woont ook in NL en wilde hier met gezin een toekomst opbouwen wat ook aardig gelukt is.

Die vertelde toen al dat je er geen medelijden mee hoeft te hebben want veel van die mannen
lukt het met het geen wat men hier verdiend vastgoed in thuisland aan te schaffen voor verhuur.

Ga er maar niet van uit dat die tot der 67e gaan buffelen zoals van ons verwacht wordt.

Vele lachen je uit zodra je de andere kant op kijkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Kiepenboer:

Heb af en toe ook wel eens het idee dat ze gemaakt zielig doen voor de buhne.

 

Dat gemaakt zielig doen doen hun zelf niet hoor,dat doen Edwin A en Tjitze v R voor hun.

Enige jaren geleden bij TB Daf in Roosendaal bij de koffieautomaat een gesprekje gehad met twee Bulgaren van JdR (Jan de Rijk) ,die ook zwaar onder vuur ligt bij de vakbonden.

Volgens deze Bulgaren ,die dubbelbemand reden ,werd er iedere maand iets van 2400 euri overgemaakt naar Bulgarije,daar moeten ze zelf wel nog hun eten van betalen.

Dat geld was ,volgens hun,niet het belangrijkste,dat was het feit dat het iedere maand de 25 of de 26 op hun rekening stond.

Ondank dat JdR bij de bonden als een boeven bedrijf bekendstaat krijg je die Bulgaren er niet van overtuigd dat werkgever hun uitbuit of bedriegt,die gaan door het vuur voor JdR.

 

Wat ik wel heel vreemd vond was dat die Bulgaren een verdrag met JdR had dat ze 20 000 km in de maand moesten rijden,zaten ze vóór t eind van de maand al aan deze kilometers liet JdR ze gewoon ergens staan (al was t een week) tot de volgende maand aanbrak.

Hun wilden graag wat extras verdienen boven deze 20 000 km overeenkomst,maar daar begonnen ze in Roosendaal niet aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden