[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

ERRU-register kan overtreders transportvergunning kosten


Vledder

Recommended Posts

  • Forumlid
1 uur geleden zei iveco 35c17:

Ja of zou na het wachten en laden die vracht niet verder hoeven denk je?

Dus als je volgens jou niet hoeft te wachten is je rijtijd korter?

Je diensttijd misschien, maar rijtijd????

 

Misschien als je langer staat is hij wel korter, omdat je dan net achter de spits aan rijdt.

Moest een x nog een half uur maken, omdat ik door de file's niet binnen de 4:30 op de zaak kon zijn. Pauze gemaakt en gaan rijden, file zo goed als opgelost en had met deze rijtijd binnen de 4:30 gebleven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei steenhaas1:

Dus als je volgens jou niet hoeft te wachten is je rijtijd korter?

Je diensttijd misschien, maar rijtijd????

 

Misschien als je langer staat is hij wel korter, omdat je dan net achter de spits aan rijdt.

Moest een x nog een half uur maken, omdat ik door de file's niet binnen de 4:30 op de zaak kon zijn. Pauze gemaakt en gaan rijden, file zo goed als opgelost en had met deze rijtijd binnen de 4:30 gebleven.

Van de zomer werd ik in dld in de wacht gezet. Daardoor ging ik over mijn diensttijd heen maar feitelijk ook over mijn rijtijd. Omdat ik op dat moment officieel niet meer mocht rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
38 minuten geleden zei iveco 35c17:

Van de zomer werd ik in dld in de wacht gezet. Daardoor ging ik over mijn diensttijd heen maar feitelijk ook over mijn rijtijd. Omdat ik op dat moment officieel niet meer mocht rijden.

Als je  over je diensttijd gaat ben je uitgewerkt die dag en zal je je 9 of 11 uur rust moeten gaan maken.
Niet meer interessant of je nog rijuren hebt. 
Geld eigenlijk ook voor je lading. zal de planning dus op een andere manier moeten oplossen. Andere chauffeur brengen of omkoppelen of overladen. Of (te) laat leveren. Of, of, of enz. 
maar jij bent dan dus uitgewerkt. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
48 minuten geleden zei roadtrain:

Als je  over je diensttijd gaat ben je uitgewerkt die dag en zal je je 9 of 11 uur rust moeten gaan maken.
Niet meer interessant of je nog rijuren hebt. 
Geld eigenlijk ook voor je lading. zal de planning dus op een andere manier moeten oplossen. Andere chauffeur brengen of omkoppelen of overladen. Of (te) laat leveren. Of, of, of enz. 
maar jij bent dan dus uitgewerkt. 

 

 

Juist,hier word de planner op zijn vakmanschap aangesproken,en kan hij het probleem niet op het bord van de chauff leggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 uur geleden zei sprinter 516:

En jullie gaan alleen maar uit van chauffeurs die de gele week van huis zijn, mag ik jullie er aan herinneren dat een groot deel van de chauffeurs elke nacht thuis is?

Als je dan het woon werk verkeer mee telt.......

Er zal dus echt een compromis gezocht moeten worden omdat er geen onderscheid gemaakt kan worden tussen nationaal en internationaal vervoer.

Toen ik nog de hele week van huis was wou ik ook meer rijden dan stil staan, nu ik elke nacht thuis ben vindt ik 11 uur rust veel fijner.......

Zo zie je maar, dat er altijd wat te wensen over blijft omdat niemand het zelfde werk doet....

Woon werk verkeer telt niet mee voor de rij jren,of je moet met de vrachtwagen naar huis rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nu heb ik inderdaad de vrachtwagen vlak bij huis staan, en wordt gewoon betaald tot ie stilstaat.
Bij mijn vorige werkgever had ik nog elke dag woon-werkverkeer verkeer van minimaal 3 kwartier, maar door de files die er toen nog waren kon dat ook net zo makkelijk 2 uur worden., en ja dan blijft er verdomde weinig tijd over om normaal te rusten, eten en sociale contacten te onderhouden.
Als je de hele week alleen in je truck doorbrengt, wil je zo veel mogelijk werken (omdat je dan geld verdiend), maar een binnenland chauffeur heeft weer andere prioriteiten.
En probeer daar maar een gulden middenweg voor te vinden qua wetgeving waar iedereen zich in kan vinden........
Gaat je niet lukken.........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
33 minuten geleden zei iveco 35c17:

Dat is dus wat ik bedoel Rob. En dan kunnen ze hier wel zeggen. Tijd is tijd en dan moet er gekoppeld overgeladen of later geleverd worden. Maar soms is een half uurtje extra gewoon niet anders en moet het maar.

Maar dan niet zeuren als je een keer de rekening gepresenteerd krijg.....

 (en ook niet als de planner opeens van niets weet😂)

of vraag eens of ze zwart op wit willen geven als je door “moet”.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
41 minuten geleden zei roadtrain:

Maar dan niet zeuren als je een keer de rekening gepresenteerd krijg.....

 (en ook niet als de planner opeens van niets weet😂)

of vraag eens of ze zwart op wit willen geven als je door “moet”.....

Dat zwart op wilt is geen enkel probleem als je duidelijke redenen kunt aantonen. En die rekenig schijnt ook geen probleem te zijn. Al heb ik dat zelf nog niet meegemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei RobNiat:

 

Dezelfde slappe praat als in die documentaire gisteren. Over al die chauffeurs die willens en wetens consequent de wet overtreden. 

 

Jij zit goed op je plek bij Vos Roadtrain. Ga maar nooit ergens anders werken.

Ik ben tenminste geen geld tegoed van werkgever. Dat kunnen vele anderen niet zeggen. Die voor zo een “fijne” baas werken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 minuten geleden zei roadtrain:

Ik ben tenminste geen geld tegoed van werkgever. Dat kunnen vele anderen niet zeggen. Die voor zo een “fijne” baas werken. 

Maar serieus Roadtrain, jij zet hem een kwartier tot half uur  voor standplaats aan de kant?  Laat je je dan ophalen of ga je daar overnachten ? En in geval van ophalen, wat als er nu op dat moment niemand beschikbaar is? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 minuten geleden zei iveco 35c17:

Maar serieus Roadtrain, jij zet hem een kwartier tot half uur  voor standplaats aan de kant?  Laat je je dan ophalen of ga je daar overnachten ? En in geval van ophalen, wat als er nu op dat moment niemand beschikbaar is? 

Dan stop ik al eerder. In mijn werk zie  je dat al aankomen. (Omdat ik maar een enkele vracht per keer rijd) en niemand zit op mijn auto te wachten want daar rijden er nog 50 dezelfde van. Niemand word bij ons dan ook door de planning ergens heen gestuurd wat niet haalbaar is. ( moet je natuurlijk wel aangeven). 
ik heb wel vaker bij Breukelen of thv Leiderdorp gestaan hoor. Ipv dat de auto dan snachts voorgeladen wordt kan ik de volgende morgen zelf laden. 
dus geen enkele reden om half uurtje over je tijd heen te gaan. 

(natuurlijk heb ik ook wel eens misgegokt en een paar minuutjes over de tijd heen gegaan🙀). 
maar als mijn navigatie Incl verkeersinfo aangeven dat ik t niet ga halen probeer ik t al niet eens meer. 
 

begrijp ook wel dat niet in alle werk zo kan gaan maar dan wordt t toch vaak afgeschoven op de chauffeurs  met alle risico’s van dien. 


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
38 minuten geleden zei roadtrain:



(natuurlijk heb ik ook wel eens misgegokt en een paar minuutjes over de tijd heen gegaan🙀). 
maar als mijn navigatie Incl verkeersinfo aangeven dat ik t niet ga halen probeer ik t al niet eens meer. 
 




 

Dat is voor mij dus het moment om aan te geven dat het niet gaat lukken waarschijnlijk, En dan hebben ze dus nog een poosje om na te denken wat ze willen. Want rijden moeten we zowiezo, omdat die oplegger 9 van de 10 keer meteen door gepland is.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 uur geleden zei iveco 35c17:

Maar nu zijn we hier dus allemaal roomser dan de paus en hebben geen een van allen ooit een kwartier te lang  doorgereden begrijp ik?

Neeeje dat gaan we niet doen, want dan gaan we met een volle auto 🐔🐔🐔 mooi 9 of 11 uur maken,

Dan hoeven we de volgende dag ook niet zo veel te lossen😁

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei iveco 35c17:

Dat is dus wat ik bedoel Rob. En dan kunnen ze hier wel zeggen. Tijd is tijd en dan moet er gekoppeld overgeladen of later geleverd worden. Maar soms is een half uurtje extra gewoon niet anders en moet het maar.


Overmacht hoort er bij. Altijd een printje maken en de reden van de overtreding er op schrijven.

Zolang het niet te vaak gebeurd.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Ger-1957:

Stoere praat, er is geen enkele planner die je zwart op wit geeft dat je de wet mag overtreden.

Dat is ook niet verstandig dat werkgever of planner dat zwart op wit geeft.

Tis al een paar jaar geleden, 2008 of zo en had 1 klant te lossen in Grenzach-Wyhlen, waar ik hem gelijk voor de losdeur kon zetten en 4 in Zwitserland, met Tdoc doorgaand Rheinfelden erover en vrijmaken Muttenz.

Ben op zondag rond de middag met een koeler ( dat wel ) weg getuft en s,avonds rond 21.00 Polizei controlle bij Freiburg.
Tja geen zondagvergunning en geen vrijgestelde lading.

Ik tegen die Polizei man en vrouw, aii daar zal de baas wel niet blij mee zijn, want die weet hellemaal niet dat ik hier nu ben.
Dus toen de vraag of die mij dan geen opdracht had gegeven om te gaan rijden, en ik zeg neuje, ik vond dat zelf wel lekker
want nu kan ik een goeije nacht maken en morgen weer fris verder.

Het bleef bij een boete van 80 euro, en verder niets.
Maar ga je blij staan vertellen dat de baas dat zo wil word de boete wel iets hoger naar het schijnt.

Baasje heeft de boete gewoon betaald by the way

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei iveco 35c17:

Maar serieus Roadtrain, jij zet hem een kwartier tot half uur  voor standplaats aan de kant?  Laat je je dan ophalen of ga je daar overnachten ? En in geval van ophalen, wat als er nu op dat moment niemand beschikbaar is? 

Maar denk je dan dat je dat kwartiertje of half uurtje er af kan lullen of ga je dan voor de volle 59 minuten want dat is toch hetzelfde tarief?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 minuten geleden zei zoetwatermatroos:

Maar denk je dan dat je dat kwartiertje of half uurtje er af kan lullen of ga je dan voor de volle 59 minuten want dat is toch hetzelfde tarief?

Ja jij wil het helemaal bont maken. Ben je maar een kwartier extra nodig en dan wil jij de andere drie kwartier een beetje onzinnig rond gaan toeren. 😎LOL

Jij vind het zeker ook niet erg als de brandstof duurder word omdat je toch altijd maar voor een tientje tankt.LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden