[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

ERRU-register kan overtreders transportvergunning kosten


Vledder

Recommended Posts

  • Forumlid
7 uur geleden zei sprinter 516:

Nu heb ik inderdaad de vrachtwagen vlak bij huis staan, en wordt gewoon betaald tot ie stilstaat.
Bij mijn vorige werkgever had ik nog elke dag woon-werkverkeer verkeer van minimaal 3 kwartier, maar door de files die er toen nog waren kon dat ook net zo makkelijk 2 uur worden., en ja dan blijft er verdomde weinig tijd over om normaal te rusten, eten en sociale contacten te onderhouden.
Als je de hele week alleen in je truck doorbrengt, wil je zo veel mogelijk werken (omdat je dan geld verdiend), maar een binnenland chauffeur heeft weer andere prioriteiten.
En probeer daar maar een gulden middenweg voor te vinden qua wetgeving waar iedereen zich in kan vinden........
Gaat je niet lukken.........

Die gulden middenweg zul je echt zelf moeten zoeken Cor.

Indien je iedere avond thuis wilt zijn en toch een uitgebreid sociaal even wilt hebben zul je een baas moeten zoeken waar je laat begint en vroeg thuis bent.

Of een auto met slaapcabine vragen en zodra je aan je uren zit overnachten en je sociale contacten in de routier moeten vinden.

Dit is niet iets wat de wetgever moet regelen.

Én op tijd thuis,én iets meer verdienen,én je aan de wet houden gaat je ook niet lukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
31 minuten geleden zei RobNiat:

 

Nogmaals,  jij moet nooit ergens anders gaan werken. Dat komt niet goed. En niet omdat andere werkgevers 'slecht' zijn.

Wat een rariteit..... voor ik cement ging rijden zat ik bij een ander onderdeel en met een zeer grote variatie aan auto’s en werk. En ik kan mij heus wel verplaatsen in ander(mans) werk. 
maar als er stelselmatig verkeerd (te krap) gepland wordt moet men dat  niet afwentelen op de chauffeurs.

En die chauffeurs moeten niet denken dat zij dat probleem moeten oplossen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Kiepenboer:

Neeeje dat gaan we niet doen, want dan gaan we met een volle auto 🐔🐔🐔 mooi 9 of 11 uur maken,

Dan hoeven we de volgende dag ook niet zo veel te lossen😁

Nou heb ik vroeger in mijn jongere jaren ook nog is een poos bij een veehandelaar gewerkt op zaterdag en in de vakanties, maar er was niks zo erg als een dooie koe van de auto aftrekken. Het was veel makkelijker als ze er zelf vanaf liepen. En dat gaat met kippen net zo als ze in zo een kooitje zitten als die jullie gebruiken voor de hennen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
41 minuten geleden zei iveco 35c17:

Nou heb ik vroeger in mijn jongere jaren ook nog is een poos bij een veehandelaar gewerkt op zaterdag en in de vakanties, maar er was niks zo erg als een dooie koe van de auto aftrekken. Het was veel makkelijker als ze er zelf vanaf liepen. En dat gaat met kippen net zo als ze in zo een kooitje zitten als die jullie gebruiken voor de hennen.

Zie de 😁

Ach een ritje van 10 rijuren is ook wel eens door plotselinge winterse omstandigheden uitgelopen naar 12.5 rijuren, en dan sta je te ver van huis om afgelost te worden.
Waren met 2 auto,s>> Belse collega vervoerder en ikke, 2 auto,s zaten 2 uur voor ons en hadden nergens last van gehad.

scania sneeuw.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 23-11-2020 om 13:04 zei tstle:

. Zelf vindt de ILT de handhaving op orde: het gaat hen om de kwaliteit van de controles en niet om kwantiteit."

 

 

Dat vind ik een heel verstandige insteek van de ILenT,ik heb dat die controleur ook horen zeggen: we kunnen beter 10 slechten pakken dan 100 die de boel op orde hebben.

 

Het is voorde ILenT een kleine moeite om ,samen met de politie een fuik op te zetten en alle vrachtwagens daardoor te trekken.

Dat heven ze maar een paar keer per week te doen ,een maand lang,en ze hebben een score van veel meer dan die 3 %.

Maar dan heb je ook alle goeden,het enige is dat je dan een hoge controle score hebt,maar of je daar alle boeven mee vangt is te betwijfelen.

Wij( en in die reportage) lullen wel allemaal over dat kwartiertje te lang rijden,of over die "diensttijd"waar je overheen gaat,maar zo een ILenT controleert veel meer; vergunningsdelicten,cabotage regels,uitvlag bedrijven.

Dat kwartiertje te weinig rust of te lang rijden is maar peanuts.

 

IK heb t Monitor programma ook gezien,maar vind t allemaal maar stemmingmakerij,een storm in een glas water.

En vriend Edwin stond natuurlijk ook weer vooraan om er zijn sausje overheen te gieten© ik durf voor geen enkel Nederlandse vervoerder  mijn hand in het vuur te steken ©zei hij.

Maar hij vergeet dat zijn club straks wel met die Nederlandse vervoerder aan tafel moet voor nieuwe CAO onderhandelingen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 months later...
  • Forumlid
10 minuten geleden zei Ger-1957:

Goed.

Dit topic ging over het Erru register, een register wat Nederland eigenlijk al vanaf 2013 had moeten invullen maar niet deed, nu moeten ze het, sinds 1 april 2021 doen ze dat schijnbaar ook, wat houd het in:

 

De vervoersmanager wie is dat eigenlijk, ja dat is de planner idd, en die gaat nu een stuk gevaarlijker leven ;)

 

 

Vervoersmanager is degene die zijn vakbekwaamheid inbrengt om een transportvergunning aan te kunnen vragen. 

Dat is meestal geen planner. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden