[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Simon Loos en Peter Appel fuseren


Domino

Recommended Posts

  • Forumlid

 

Simon Loos en Peter Appel Transport gaan fuseren

 

De logistieke dienstverleners Simon Loos en Peter Appel Transport bundelen in 2021 hun krachten en gaan samen verder als Simon Loos. Hierdoor verdubbelt de nieuwe firma qua grootte en verstevigt het haar positie in de top 20 logistieke dienstverleners van Nederland. Beide bedrijven zijn voornamelijk gespecialiseerd in foodretail en foodservice.

 

lees meer....

 

 

https://www.ttm.nl/management/simon-loos-en-peter-appel-transport-gaan-fuseren/130779/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

^^

Weinig kans Ibo, het vult elkaar mooi aan qua uitvoerend werk; managementfuncties  kan nooit geen kwaad om te minderen denk ik 😇

 

Voorbeeld: wij hebben weinig tot geen werk in Noordoost Nederland en Appel wel. Nu komen wij leeg terug, of de ritten naar vooral Beilen en Gieten worden verkocht; straks wellicht met een vracht van Appel terug. Zo houd je het in eigen hand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei Marotrans:

^^

Weinig kans Ibo, het vult elkaar mooi aan qua uitvoerend werk; managementfuncties  kan nooit geen kwaad om te minderen denk ik 😇

 

In Gilze stond de wel bekende Okay ijs en kaas fabriek. Denk dat Friese vlag t kocht. Was heel goed voor de werk gelegenheid.

Jaar later stond t leeg....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tjitze gaat zich er mee bemoeien, dus met die fusie komt het vast helemaal goed: https://www.transport-online.nl/site/121150/vakbonden-hebben-nog-wel-wat-vragen-over-voorgenomen-fusie-simon-loos-en-peter-appel-transport/

 

Citaat: Door Peter Appel Transport is een adviesaanvraag bij de ondernemingsraad ingediend. Simon Loos heeft geen ondernemingsraad.

 

:D

 

.

  • Like 1
  • Haha 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
WOGNUM

Alleen de mededingingsautoriteit moet de voorgenomen fusie van Simon Loos en Peter Appel Transport nog goedkeuren. Zodra dat gebeurt ontstaat een logistieke reus die qua grootte en omzet in één klap de top tien van ’s lands grootste transporteurs in rijdt. ,,We verwachten beide organisaties in 2021 te integreren’’, vertelt financieel directeur Martin Knol van Simon Loos.

Het bericht dat Simon Loos in Wognum en Peter Appel Transport in Middenmeer gaan fuseren, kwam donderdag voor de buitenwacht tamelijk onverwacht. Toch waren er al eerder signalen voor het samengaan.

De twee bedrijven zijn ongeveer even groot, en hebben zich beide gespecialiseerd in het vervoeren van voedingsmiddelen. ,,We hebben voor 60 procent een overlap in ons klantenbestand’’, vertelt financieel directeur Martin Knol. Hij wijst bijvoorbeeld op Albert Heijn, maar noemt ook horecagroothandelsbedrijf Sligro als opdrachtgever van beide.

Samenwerking

Loos en Appel kondigden begin september aan dat zij gingen samenwerken om een nieuw en beter planningssysteem voor hun transport te maken. Ook de Cornelissen Groep in Nijmegen is bij deze samenwerking betrokken, waarbij een volledig geautomatiseerd plansysteem wordt gemaakt. Een computersysteem waarin alle verschillend factoren van het transport als algoritmes staan, die automatisch worden verrekend tot dagelijkse planningslijsten.

De fusie van Loos en Appel is een logisch vervolg. Knol: ,,Data neemt in de logistieke wereld een steeds grotere vlucht. Als grotere partij kunnen wij op dit vlak meer initiatieven voor de klant nemen. Het gaat er om dat we slimmere routes voor onze transporten plannen. Door samen te gaan kan dat ook omdat hierdoor een nog fijnmaziger binnenlands netwerk ontstaat.’’

Directeur Peter Appel ziet duidelijk voordelen van de fusie: ,,De samenvoeging stelt ons in staat om gezamenlijk nog meer te investeren in kwaliteit, digitalisering, specialisatie en verduurzaming. Zo sorteren we proactief voor op een succesvolle en bestendige toekomst en groeien we mee met de behoeften van onze klanten.’’

,,Onze klanten hechten een grote waarde aan de continuïteit van hun transporteur’’, zegt Knol bovendien. Door de schaalvergroting wordt Simon Loos sterker, zo is het stellige geloof van beide bedrijven. Sterker in een sector waar de laatste jaren opvallend veel transportbedrijven door anderen worden opgeslokt. Knol: ,,En er komen nog veel meer overnames de komende jaren. Dat komt omdat er efficiënter en tegen scherpe kosten gewerkt moet worden.’’

Twee keer zo groot

Peter Appel nam begin 2014 al transportbedrijf Vlug & Zn BV uit Middenbeemster over. Daardoor groeide Appel toen tot een bedrijf met een omzet van circa 105 miljoen euro, in totaal 1.150 medewerkers en 550 voertuigen. Die omvang wordt nu samen met Loos ruim twee keer zo groot.

Ook Loos heeft de laatste jaren flink geïnvesteerd. Zoals de uitgave in 2019 van een slordige zes miljoen voor tachtig nieuwe Mercedes-Benz vrachtwagens. Deze 55 nieuwe trekkers en 25 nieuwe bakwagens zitten boordevol noviteiten op het gebied van veiligheid en duurzaamheid. Camera's vervangen de zijspiegels. En de trucks remmen automatisch af als het voertuig te dicht een voorganger of een rotonde nadert.

Echte kapitaal

Chauffeurs vormen het leeuwendeel van de ruim 3000 werknemers die Simon Loos na de fusie telt. ,,Zij zijn ons echte kapitaal’’, benadrukt Knol. ,,Zonder hen kunnen onze wagens niet rijden. We hebben ze hard nodig.’’ Of het aantal personeelsleden door de fusie nog verder gaat groeien? ,,We hebben de ambitie om te groeien. We winnen nog steeds opdrachten en verliezen er geen.’’

Uitstraling

Loos en Appel zullen komend jaar organisatorisch worden geïntegreerd tot één nieuwe logistieke organisatie. ,,De visie van Loos en Appel liggen in elkaars verlengde, dus is deze stap logisch’’, zegt Knol. Of het wagenpark van Appel ook direct in 2021 de Simon Loos-uitstraling krijgt, kan hij nog niet zeggen. ,,Maar naar buiten toe treden we vanaf nu al wel op als Simon Loos. Wie goed had opgelet had dit ook kunnen zien doordat de nieuwe trekkers van Appel al in het wit zijn uitgevoerd. Die kunnen we dus gemakkelijk aanpassen aan de stijl van Loos.’’

Ook in juni viel al op dat Loos en Appel samen vervoersbedrijf VRC Transport overnamen. Dit bedrijf verzorgt het transport voor levensmiddelengroothandel De Kweker in Amsterdam. VRC Transport was eigendom van de Sligro Food Group waarvoor Loos en Appel ook beiden al reden.

Familiebedrijf

Directeuren Simon Loos en Peter Appel zijn neven van elkaar. Samen met Angelique Loos, zus van Simon, zijn zij straks de eigenaren van het nieuwe bedrijf Simon Loos.

 

 

Bron: Noord Hollands Dagblad

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Peter-Appel-Simon-Loos-fusie-012.jpg

 

Ik vind dit wel een goed gekozen foto voor de fusie. Mooi standaard materieel, redelijk nieuw, en niet direct de versie zonder spiegels of een bling bling Scania. :D:ok:

 

25 minuten geleden zei lientje:

Directeur Peter Appel ziet duidelijk voordelen van de fusie: ,,De samenvoeging stelt ons in staat om gezamenlijk nog meer te investeren in kwaliteit, digitalisering, specialisatie en verduurzaming. Zo sorteren we proactief voor op een succesvolle en bestendige toekomst en groeien we mee met de behoeften van onze klanten.’’

 

Dat laatste, heeft, bijvoorbeeld, een AH nou wel behoefte aan één grote Loos? In de huidige opzet kunnen ze een Appel en Loos scherp houden op elkaar (hoe beter ze het doen, hoe meer ritten ze krijgen, toch?)

 

Zal deze fusie niet ook een beetje met de gedachte zijn dat men Van Straalen de Vries voor wil blijven in 'hun' tak van transport?

 

 

27 minuten geleden zei lientje:

Loos en Appel kondigden begin september aan dat zij gingen samenwerken om een nieuw en beter planningssysteem voor hun transport te maken. Ook de Cornelissen Groep in Nijmegen is bij deze samenwerking betrokken, waarbij een volledig geautomatiseerd plansysteem wordt gemaakt. Een computersysteem waarin alle verschillend factoren van het transport als algoritmes staan, die automatisch worden verrekend tot dagelijkse planningslijsten.

 

Lijkt mij een initiatief van/voor/door AH?

 

Wel jammer.. dat de dagelijkse praktijk, het werk op de weg, die 'chauffeur dat het echte kapitaal is' nog niet een algoritme is. ..  Want pas dán zal een plansysteem kloppen met de realiteit, naar mijn mening.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Citaat

Camera's vervangen de zijspiegels. En de trucks remmen automatisch af als het voertuig te dicht een voorganger of een rotonde nadert.

 

 

Rijd al een paar maanden op een spiegel(simon)loos auto , maar helaas geen adaptive cruise control.daar lopen ze nog een beetje mee achter. Automatisch afremmen in de buurt van rotondes wel. Maar gaat soms net te snel of te langzaam. In het donker met regen heb je niet veel meer aan je camera's 🙂

  • Thanks 1
  • Verward 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden