[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Simon Loos en Peter Appel fuseren


Domino

Recommended Posts

  • Forumlid
3 uur geleden zei sprinter 516:

En wat denk je van dat online DC van AH in het westelijk havengebied van Amsterdam???

Daar staan dik 100 van die busjes....

Niet alleen daar hoor. In Uithoorn zit ook zoiets, ik kom daar veel voor de nieuwe tramverbinding met Uithoorn, maar dat de is ook 24 uur per dag open

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
3 uur geleden zei sprinter 516:

En wat denk je van dat online DC van AH in het westelijk havengebied van Amsterdam???

Daar staan dik 100 van die busjes....

 

19 minuten geleden zei shompie:

Niet alleen daar hoor. In Uithoorn zit ook zoiets, ik kom daar veel voor de nieuwe tramverbinding met Uithoorn, maar dat de is ook 24 uur per dag open

Dat lijkt de toekomst te zijn ja... Megastores waar anderen jouw boodschappen verzamelen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
33 minuten geleden zei shompie:

 

Ik haal ze zelf wel, doe je nog een beetje sociale contacten op 🤣

Dat zou ik sws doen, dan weet je ook wat je krijgt! Er wordt niet altijd even zorgvuldig met de artikelen omgesprongen, uiteindelijk moeten ze daar ook 'gewoon' de produktie halen!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 minuut geleden zei Marotrans:

Dat zou ik sws doen, dan weet je ook wat je krijgt! Er wordt niet altijd even zorgvuldig met de artikelen omgesprongen, uiteindelijk moeten ze daar ook 'gewoon' de produktie halen!

 

 

Ik heb ook wel.eens iets gehoord over dingetjes met houdbaarheidsdatum datums. 

 

Maar buiten dat alles, ik moet ook nog een keer thuis zijn als ze komen. Alleenndat word al een dingetje 🤣

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mensen werken al zo veel min der uren. Kan je je luie karkas toch wel naar de winkel slepen..... 

 

En met die self scan kassa's is 't lekker goedkoop... 😏

Ik heb nooit de kassiere opleiding gedaan, dus worden er foutjes gemaakt.... 

bewerkt door corydon
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
11 uur geleden zei shompie:

Ik heb ook wel.eens iets gehoord over dingetjes met houdbaarheidsdatum datums. 


Toen ik thuis zat met een kapotte knie plus gebroken pols liet ik mijn boodschappen bezorgen door de Jumbo.
Ik vond het echt ideaal hoor. Ze kwamen tussen 18.00 en 21.00 wanneer er iemand thuis was. Alles was mee in tegenstelling wanneer man of zoon lief iets moet zoeken in de supermarkt en het was zeker allemaal heel vers.

Nu heb ik zelf ook verse gekoelde goederen vanaf Veghel naar een hoofd depot van de Jumbo hub in Den Bosch gereden. Daar is geen grote voorraad omdat alles is besteld. Dus ik weet dat mijn spullen die werden bezorgd net ze vers waren als de spullen die binnen komen bij een winkel en er niet al een paar dagen liggen.
 

Maar ik ga nu zelf naar de winkel en neem vaak weer te veel mee. Er staan nu dus ook weer 4 flessen met curry in mijn kast door de hamsterweken terwijl ik er toen nog 2 had staan. Dit gebeurd niet als je online vanaf huis besteld.

Ik denk wel dat je goedkoper uit ben met online bestellen, ook omdat je vooruit moet denken wat je nodig hebt en dus niet snel te veel koopt.

 

Maar heerlijk hoor dat mensen met weinig tijd hun boodschappen bestellen hoor. Dan hoeven ze niet nadat ze de kinderen hebben opgehaald van de opvang nog even snel naar de winkel. :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 uur geleden zei lientje:


Dan laat je het toch mooi op je werk bezorgen? 
Denk in oplossingen 👍

 Doe ik dat met een live locatie sturen of zo? 🤣🤣

 

Ik doe alles alleen, dus boodschappen doen en koken. Nu heb ik wel altijd wat makkelijks op voorraad (maaltijd salade of soep) voor als ik echt te laat ben.

 

Ik snap dat die drukke 2 verdienen het misschien ideaal vinden om er niet meer de deur voor uit te hoeven. Ik vind het wel gezellig ook. Ik woon in een dorp dus vaak kom je nog bekende tegen okk.

  • Like 2
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
12 uur geleden zei lientje:


Toen ik thuis zat met een kapotte knie plus gebroken pols liet ik mijn boodschappen bezorgen door de Jumbo.
<knip>

Maar ik ga nu zelf naar de winkel en neem vaak weer te veel mee. 

<knip>

Maar heerlijk hoor dat mensen met weinig tijd hun boodschappen bestellen hoor. Dan hoeven ze niet nadat ze de kinderen hebben opgehaald van de opvang nog even snel naar de winkel. :bey:

Als je thuis zit omdat je niet mobiel bent is het een uitkomst inderdaad en ook logisch. Maar voor de rest hoor ik alleen maar smoezen waarom het zo ideaal is (niet persé naar jou bedoelt Lientje, ik gebruik enkel even delen van je tekst ter illustratie).

Het is allang bewezen, en wordt ook vol op gehamerd door budgetcoaches, dat 1x per week boodschappen doen en vooraf thuis een lijstje maken er voor zorgt dat je niet met teveel impulsaankopen (want dat zijn het) thuis komt. Je hebt het zelf in de hand.

En die kinderen? Die hoeven niet op zaterdag opgehaald te worden bij de opvang..maar de supermarkt is dan wel open.

Dat hele online gedoe is een gat in de markt voor de supermarkten (en werd pas duidelijk gezien toen we in de lock-down zaten) en doet niks anders dan inspelen op de GEMAKZUCHT van velen

  • Like 2
  • Thanks 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ach Albert, enig idee hoeveel mensen hebben er zijn die een hekel hebben aan boodschappen doen?  Zeker op zaterdag… pa en ma discussiëren over het eten terwijl de koters met een nog niet betaald broodje in de hand door de winkel rennen.
Maar ik ben (nog) niet om, om mijn boodschappen te bestellen. Ik rij meestal toch wel een en paar keer per week langs een supermarkt. In de tijd die mij uit komt :ok:
Het verschil met 25 jaar geleden is dat de winkels nu ook s avonds en op zondag open zijn. 
(En ook door onze collega’s worden bevoorraad)

bewerkt door lientje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@lientje Het is simpelweg niemands hobby, boodschappen doen, net zo min als afwassen/vuilnis buiten zetten enzovoort. Maar dat betekent niet dat het dan niet gedaan hoeft te worden. Dat die koters door de winkel rennen..misschien kwestie van aanleren?..en anders thuis laten? Klinkt ouderwets maar zo zie ik het wel.

Je zegt het zelf al, de winkels zijn ook 's avonds en op zondag open en daarmee komen we toch weer op de gemakzucht van mensen. Geen tijd is kul, geen zin want dat vind ik niet leuk dat klopt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei albertvv:

misschien kwestie van aanleren?..en anders thuis laten? Klinkt ouderwets maar zo zie ik het wel.


Juist mijn idee, en anders in de kar en een broodje als ze zich gedragen en die dingen ook betaald zijn. 

Maar goed, de tijden zijn veranderd. De man heeft niet meer in zijn eentje de taak om de inkomsten binnen te harken. Dat toen man en vrouw samen.
Die doen vaak alles samen want dat hoort tegenwoordig zo. Samen werken, samen zwanger….:zegtniets:

Maar ik vind het nogal wat hoor de druk die dat geeft. Ik ben blij dat ik uit een generatie kom dat dat nog anders was en de vrouw in mijn geval werkte voor de extraatjes, maar ik kan het mij voorstellen dat hun de boodschappen laten bezorgen. Het gaat niet alleen om het boodschappen doen maar ook het bedenken.
Wie werkt en wanneer, wie kookt er….

Maar ik weet dat mensen ook vooral zware boodschappen laten bezorgen aan de karren te voelen/zien die ik af en toe vervoer naar een hub bij Simon Loos van AH in Wognum. Dat is natuurlijk weer handig voor mensen die op de fiets naar hun werk gaan. Tijden veranderen.

Het enige nadeel is dat je niet kan sjoemelen met de zelf scanner waardoor je als eerlijke betaler weer meer moet betalen 😉

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
24 minuten geleden zei lientje:



Maar goed, de tijden zijn veranderd. De man heeft niet meer in zijn eentje de taak om de inkomsten binnen te harken. Dat toen man en vrouw samen.
Die doen vaak alles samen want dat hoort tegenwoordig zo <knip>
Maar ik vind het nogal wat hoor de druk die dat geeft. Ik ben blij dat ik uit een generatie kom dat dat nog anders was en de vrouw in mijn geval werkte voor de extraatjes, maar ik kan het mij voorstellen dat hun de boodschappen laten bezorgen. Het gaat niet alleen om het boodschappen doen maar ook het bedenken.
Wie werkt en wanneer, wie kookt er….

Maar ik weet dat mensen ook vooral zware boodschappen laten bezorgen aan de karren te voelen/zien die ik af en toe vervoer naar een hub bij Simon Loos van AH in Wognum. Dat is natuurlijk weer handig voor mensen die op de fiets naar hun werk gaan.

Dat ze alles samen doen is wel logisch, je moet tegenwoordig wel als jong gezin om een huisje te hebben en fatsoenlijk rond te komen. De druk die het geeft? is relatief naar mijn mening, het is maar net hoeveel druk je jezelf oplegt. Je kunt lopen stressen wie er kookt of wie haalt de kinderen van de creche maar dat is allemaal relatief. Ik denk dat het ook grotendeels komt omdat het ook nog eens moet passen in de agenda van vrijetijdsbesteding, Mien heeft haar vaste avonden bij de tennis en fitnesschool en Piet heeft zijn vaste avond en zaterdag bij de voetbal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je hoeft niet te lezen hoor Ger of te reageren?
Wat moet je op deze Appel/Loos pagina?
Wegwezen jij :bey:
 

Daarnaast, ook dit hoort volgens mij bij transport. Of je dit transport nuttig vind of niet. Meningen verschillen en dat mag.

 

 

  • Like 7
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 uur geleden zei lientje:

Je hoeft niet te lezen hoor Ger of te reageren?
Wat moet je op deze Appel/Loos pagina?
Wegwezen jij :bey:

 

Om effe mijn goede vriend Ger bij te springen Lientje: het hoeft hier geen verheerlijking van Loos, Appel of transport west-Friesland in het algemeen te worden.

 

Dit topic zelf ging over de fusie tussen twee bedrijven c.q. hoofdvervoerders die het monopolie in het meest verschrikkelijke k*twerk van Nederland van elkaar over willen nemen, voor de rest helemaal niks. 

  • Like 2
  • Haha 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^  Als er iemand niet zo rigoureus in dit forum had gesneden, was de discussie van de afgelopen dagen gewoon in het juiste topic van het betreffende bedrijf gevoerd, Pierre. 

 

Wees blij dát er nog wat geschreven wordt, hier, zou ik dan denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 uur geleden zei Pierre:

 

Om effe mijn goede vriend Ger bij te springen Lientje: het hoeft hier geen verheerlijking van Loos, Appel of transport west-Friesland in het algemeen te worden.

 

Natuurlijk mag jij ook je mening geven hoor 😘

Maar waar verheerlijk ik hier Simon Loos of ons mooie West-friesland? 

 

 

8 uur geleden zei Pierre:

 

Dit topic zelf ging over de fusie tussen twee bedrijven c.q. hoofdvervoerders die het monopolie in het meest verschrikkelijke k*twerk van Nederland van elkaar over willen nemen, voor de rest helemaal niks. 


Blijkbaar heb je de discussie van afgelopen week niet gelezen wat hier aan vast is geplakt?  En of ze alleen maar in jou ogen k*twerk hebben weet je als je er werkt.
Een tip die jij toch zou moeten weten: geloof niet alle praatjes aan de stamtafel. Vooral niet die na een aantal 🍻 🍻🍷🍷🍷alleen maar sterker worden via de oom van de schoonzoon van een broer die zijn collega die ooit met ruzie is vertrokken omdat die ritten naar Griekenland wilde rijden die ze niet hadden. 😉😘

bewerkt door lientje
  • Like 6
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 uur geleden zei Ger-1957:

Kom op zeg, het is een chauffeursforum, en dat er weinig gereageerd wordt komt gewoon omdat er geen/weinig chauffeursdingen besproken worden maar omdat het gewoon een slap ouwehoer forum zonder inhoud is geworden, binnen de korstte keren dwalen we af van een onderwerp en hebben we het over allerlei bijkomstigheden, let wel dat mag van mij hoor, maar als we het over boodschappen doen en wat koken we gaan hebben dan hoor je volgens mij hier niet thuis.


 

prima hoor Ger. Veel plezier met wachten op zinvolle gesprekken 🥱
Jammer maar die tijd hebben we gehad net als de gezelligheid. Er is altijd wel iemand die er een potje zuur op gooit. Bovendien weten jullie alles al toch? Of in ieder geval weten sommige alles veel beter uit de verhalen onderweg.

Dus over wat voor werk Appel/Loos doet hoeven we het hier in ieder geval niet te hebben. 
Die tijd is geweest 🤷🏻‍♀️
 

 

bewerkt door lientje
  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 uur geleden zei Ger-1957:

 

Maar ik dacht eigenlijk dat het in dit topic over boodschappen doen ging, en wie kookt en dergelijke.

 

Zou ik toch even beter opletten als ik jou was. De discussie kwam op online boodschappen bestellen en laten bezorgen! (wat dus transportgerelateerd is). De daarop volgende discussie tussen Lientje en mij was de oorzaak van de toename daarin

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden